Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Haha, Evenstar toch! Je raakt nog eens naar cup E!!! :)

Bij mij trouwens na twee dagen mega slijm vandaag nog geen slijm. Het was trouwens niet rekbaar. Dit had ik de vorige ronde ook en dacht dat toen mijn ei geweest was, maar qua tijd tot ongi kon dat toen niet mijn ei geweest zijn. Dus ga er nu ook maar niet vanuit dat 't m'n ei was. Ben natuurlijk wel aan het tempen.
    Lekker dom vanmorgen. Toen ik wakker werd met meteen getempt, 36,8. Ik denk, laat ik meteen nog eens doen, 37,2. Whaaa, nog eens 37, 1. Laat maar dacht ik toen, morgen weer een dag. Beetje vreemd. Gisteravond nog maar wel even geklust!
    Mijn ovutestjes gaven trouwens nog niks van een ei aan, dus ik ga gewoon lekker verder. Maar als ik een beetje naar de vorige keer kijk, zou ik tussen nu en een week ongeveer m'n ei moeten spotten. Ik hoop 't zo.

XXX

2. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar fijn dat je test nu nog duidelijker was en die digitest is helemaal leuk. Kan me voorstellen dat je onzeker bent hoor maar dat zal steeds beter gaan en wat je zegt 90% kans dat het goed gaat dus daar gaan we voor!

@Mezelf jammer dan het slijm niet rekbaar was hopelijk komt hij snel. En tja misschien kun je zo'n speciaal thermometer kopen van sensitest die geeft 2 cijfers achter de komma want als die temp zo verschilt lijkt me niet goed toch?

Ik heb net stiekem op mijn werk een ovutest gedaan maar hij was nog steeds negatief pffff aan de ene kant fijn want dan hoeft mijn man niet helemaal te komen maar nu ga ik me zorgen maken van wanneer komt mijn ei heb ik hem al gemist of krijg ik hem niet :( Maar ja nu al 3 dagen megaveel rekbaar slijm en sinds gisteren ook ongikrampjes zal hij dan pas vrijdag komen? Nou ja voor de zekerheid doen ik om 7 uur nog een testje want om die tijd test ik elke dag en dan duim ik echt dat ik morgen een positieve test heb. Vanaf morgen ook maar extra veel klussen

3. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    He Smile!
    Je bent er nu vast veel mee bezig, omdat jullie niet spontaan kunnen klussen! Best lastig, maar wie weet houdt jou lijf wel rekening met je man!!! :)
    Maar als je vanavond geen posi test hebt, dan zal het sowieso niet lang meer duren!
    Ik ga trouwens deze ronde wel door met deze thermometer, mochten we dan nog een ronde door moeten ;), dan zal ik inderdaad een speciale bestellen. Wist niet dat die er waren. Wat ik ook al zei, ik heb nooit koorts, dus waarom zou ik m'n thermometer gebruiken?

Ik duim voor een positieve ovutest voor morgen voor jou!!! Ach en doe dan ook gelijk maar voor mij! ;)

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Mezelf, ik hoop ook dat je je ei vindt!!!
    Als je aan het tempen bent, moet je altijd de eerste temp nemen voordat je op staat. Als je net wakker bent, na voldoende nachtrust (minstens drie uur). Zodra je dingen gaat doen, al is het maar kletsen met je mannetje, stijg je temp vaak al door activiteit. Ik ken het dat je vlak na de eerste temp alweer een hogere temp hebt van +0,3. Maar het gaat ook nooit om de afzonderlijke temp, maar om het patroon. Een sensitieve thermometer kan handig zijn, maar hoeft niet. Wel altijd bij dezelfde blijven in dezelfde cyclus. Volgens de gyn. was tijd niet super belangrijk, als je maar lang genoeg geslapen had.

Als je wil: mijn mannetje heeft voor mij een leeg excel sheet gemaakt die de data direct omzette in een grafiek. Ik kan hem je mailen als je jouw emailadres pb't. Dan is het allemaal beter te zien, maar misschien gebruik je al zoiets. En dan heb je gen last van dat engels ;)

@Smile: Ik hoop dat jij ook snel pos. test (eerst de ovu en dan de zw.test). Ben je nu al laat voor jou doen met je eisprong? Een late eisprong kan ook geluk brengen :)
    Het wordt dus geen eerdere date met je man misschien? of vooor de zekerheid toch maar wel?
    Veel slijm vergroot de kansen op zwangerschap trouwens alleen maar, het kan wel tot 5/6 dagen voor de eisprong rekbaar zijn. Wel vaak hoe jonger hoe meer.

@Evenstar: Eng he die eerste periode. Mijn moeder en oma hebben allebei 50% van de keren dat zij zwanger waren een mk gehad. Dus het zit voor mij wel in de familie, makkelijk zwanger worden, maar ook 50% mk's....

Oh, en ik heb de vk gebeld (zij hanteren vooralsnog dat ik drie dagen langer zwanger ben: nu 5 weken en 2 dagen).

@Roosje: wat een fantastische echo's!!!! Echt een klein mensje :)

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    #725 evenstar, 10 jun 2009
    Laatst bewerkt: 10 jun 2009
    Haaai meiden,

@ Mezelf, bij mij zat mijn LH piek precies de twee dagen nadat ik twee dagen slijm had gehad. Wie weet komt het nog. Ik denk dat het een goed idee is om een sensitest termometer te kopen, want de stijgingen die je wilt zien die zijn best klein, en te normale termometer is bijzonder geschikt voor grotere verschillen als je ziek bent ;) Als je er rare kaartjes aan overhoudt (je gebruikt hoop ik wel een ovulation chart?), dan zou ik echt niet lang wachten met een bezoekje aan de HA hoor. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

@ smile, ik vind het wel een mooi idee, dat je lijf rekening houdt met je vent :) Maar zoals net gezegd, ik was met die testen ook helemaal verdrietig toen ik bij twee dagen slijm ook twee nega testen had, weet je nog? Toen heb ik hier zowat radeloos zitten schrijven :), en daarna kwam mijn ei wel degelijk!

@ Luca, ik vind het fijn dat we zo gelijk oplopen! Heel fijn! Scheelt maar een paar daagjes. Ik hou het gewoon op 4wk4d, en dan maar hopen dat het goed blijft gaan. Het gaat vast goed bij jou, de kans dat het nog een keer misgaat lijkt me eigenlijk klein toch? Hoe komen ze eigenlijk op 5w2d?

Ik heb het bijna verraden aan mijn moeder. We willen het liever in persoon vertellen, ik heb opa en oma boekjes! en die wou ik dan geven. Maar ja. Moeder weet dat we bezig zijn... en ik vroeg haar vandaag of zij wel eens een mk had gehad. Heel verdacht natuurlijk, maar ja. Maar goed, nee, het enige dat zij heeft gehad is dat mijn zusje eigenlijk een tweeling was. Maar daar waren ze pas bij de geboorte (nageboorte eigenlijk) achtergekomen, er zat een heel klein leeg vruchtzakje in, die al in een heel vroeg stadium dood was gegaan. Maar nee, helemaal geen miskramen in de familie kon ze me vertellen, en van beide kanten snel zwanger en van vaders kant zelfs superbevallingen. Niet van moeders kant, ik heb er zelf 30 uur over gedaan om gelanceerd te worden :D Dat is hoopvol, maar ja... het zegt nogsteeds niet dat het dan goedkomt he!

Mijn moeder vroeg later in het gesprek of ik nog ongesteld was geworden of dat het er nog aan zat te komen. Ik heb het laatste maar bevestigd, lekker liegbeest ;)

6. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Even kort, want moet werken!!!!! (zwpagina is te afleidend ;) )

@Evenstar: Ze hebben berekend vanaf mijn menstruatie (4 mei = 37 dagen = 5 weken, 2 dagen).
    Jij rekent toch ook vanaf je menstruatie? de 9e geloof ik of zo?

7. smile17

smile17 Niet meer actief

@Mezelf ik duim ook voor jou mee hoor en natuurlijk voor mezelf! Zou wel heel apart zijn dat mijn lijf rekening houdt met mijn mannetje tja je weet maar nooit

@Luca ik hoop het ook dubbel combo ovu en zwtest positief hihi. Wat fijn dat je nu al ineens 5,2 weken bent gaat lekker snel zo. En we gaan ervan uit dat je nu ana de goede kant van de 50% zit want die andere 50% heb je al gehad

@Evenstar oppassen dan he dat je je niet verspreekt hoor;) Hhahah ja ik weet het nog van jou met je ovutesten en nu zit ik in dat schuitje maar je stelt me wel gerust hoor! Hopelijk zit ik zo in jou schuitje

8. smile17

smile17 Niet meer actief

Ik denk trouwens dat als ik morgen een positieve ovu test heb en mijn man thuis komt ik hem echt bespring :$hihihi oh wat zal ik blij zijn en mijn lijf dankbaar zijn!

9. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    BB10:
    Is je migrane gezakt?? Echt vervelend als je zo'n hoofdpijn hebt!

Evenstar:
    Ik snap heel goed dat je het spannend vindt en zeker als de symptomen even minder worden. Ik heb zelfs een paar weken geen symptomen gehad was echt heel eng maar het hoeft dus helemaal niks te zeggen!!! Het is maar net hoe je lichaam met de hormonen om gaat. Ik heb nu bijvoorbeeld meer "last" dan in week 5 t/m 7.

Luca:
    Hoe gaat het met jou? Kun je de zenuwen nog een beetje de baas... Bij je eerste echo kunnen ze precies meten hoever je bent dus dan pas kun je het definief zeggen (en dan nog weet je weinig want een uitrekendatum is alleen maar een richtlijn).

Smile:
    Ik hoop voor je dat je ei snel komt, ik kan me heel goed voorstellen dat je er een beetje onzeker van wordt.

Met mij gaat alles weer goed. Morgen krijgen we de sleutel van ons huisje dus dat is echt super leuk!

10. BB10

BB10 Niet meer actief

Hé meiden, onze 3e ronde gaat niets opleveren helaas.
    En de 4e waarschijnlijk ook niet :(
    Vriendlief heeft vanavond zijn kuitbeen gebroken en zijn scheenbeen verbrijzeld. Hij had een wedstrijd motorcross en is er hard afgegaan. Ik kom net terug uit het ziekenhuis. Hij wordt morgen geopereerd dan zetten ze een pin in zijn scheenbeen om alles bij elkaar te houden. Maar dat wordt niet klussen de komende tijd :( Ik ben nu echt een beetje verdrietig.
    Hij heeft beloofd nu echt te stoppen met crossen en alles te verkopen. Toen hij op de EHBO lag zei hij: we "maken" samen wel een nieuwe hobby.;) Vond ik wel lief.
    Dus we moeten nog wat langer geduld hebben ( en ik heb al zo weinig geduld!)
    Nou meiden ik ga naar bed want ik mag morgen vroeg weer naar het ziekenhuis.
    X van een verdrietige BB

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ooooh bb10 wat ongelooflijk BALEN zeg :(!!! Ik hoop dat je vriend snel herstelt, en dat het misschien bij 1 ronde blijft. Met wat fantasie hoeft hij natuurlijk niet heel veel te doen, maar als hij veel pijn heeft en niet goed kan liggen houdt het natuurlijk eventjes op.

Heel naar voor je, dikke knuffels!

(en als ik je pendels bekijk- die kunnen dus nogsteeds uitkomen, wie weet is het meteen raak als hij weer op de been is!)

liefs

12. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    #732 Troetelbeertjes, 11 jun 2009
    Laatst bewerkt: 11 jun 2009
    Wat een ontzettend naar nieuws BB10. (Wel blij dat het bij zijn kuitbeen/scheenbeen is gebleven, het is echt een gevaarlijke hobby).
    Ik wens je vriend heel veel beterschap, en een heeeeel snel herstel. Deze ronde gaat ben ik bang inderdaad voor je verloren :( , misschien dat hij over 4 weken wel genoeg op krachten is.
    Ik hoop het echt voor je, dat jullie er snel weer voor kunnen gaan!!

Een heel dikke knuffel van me!!

Liefs, Luca

13. smile17

smile17 Niet meer actief

@bb10 wat k*t zeg maar inderdaad gelukkig dat het bij zijn been is gebleven en wat een opluchting voor je dat hij gaat stoppen. Ik weet niet wanneer jullie voor het laatst geklust hebben maar het kan dat sperma wel tot 7 dagen leeft dus misschien een piepklein kansje deze maand. Hopelijk is hij anders bij je volgende ei voldoende hersteld om voorzichtig te klussen. Vindt het echt rot voor je want dat ongeduldige dat herken ik maar al te goed.

@Luca beter hoor je banner zo want nu al ineens 5,3 weken. Heb je al een voorgevoel wat het wordt?

@Evenstar weet jij al wanneer je je echo hebt?Heb je al een voorgevoel wat het wordt?

@Orwen en Roosje Hebben jullie al een voorgevoel wat het wordt? Ik ben altijd benieuwd want heel vaak hebben de moeders wel een goed voorgevoel en vindt ik wel leuk om te weten of dat uitkomt;)

@Serendipity hoe is het bij jou? Al ei gespot?

Het klinkt misschien heel raar maar voor afgelopen maand (ronde 3) had ik heel sterk het gevoel dat er van ons clubje 2 zwanger zouden zijn en eigenlijk dat ik daar niet bij zat stom he!
    Nu heb ik het gevoel dat wij aan de beurt zijn hopelijk klopt dat ;) Eerst vandaag maar eens een posi ovutest!

Met mijn oma gaat het gelukkig ietsjes beter niet heel veel maar wel een beetje. Ik hoop dat ze nog een beetje aansterkt en dat we met een gerust hart op vakantie kunnen gaan.
    Ik moet alleen vandaag en morgen nog werken en dan heerlijk 4 weken vrij!!! A.s. dinsdag ochtend vertrekken we heerlijk voor 16 dagen naar de domicaanse. En ik neem mee 4 zw testen (mogelijk koop ik ook nog een digitale) en ook maar tampons maar hopelijk zijn die niet nodig.

Ik kreeg net een sms van een vriendin van me dat 3 meiden die vroeger bij ons in de buurt woonden zwanger zijn. Verder is 1 hele goede vriendin van me zwanger en mijn nicht pfff hoe bedoel je babyboom......

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hee Smile,

Fijn dat het ietsjes beter met je oma gaat. Het zou toch mooi zijn als ze je in ieder geval nog zwanger zou meemaken. Gek he, met voorgevoelens, zelfs in rondes! Ik moet zeggen, afgelopen ronde had ik sinds mijn ei al het gevoel dat het raak was, maar uiteraard durfde ik helemaal niks te doen met dat gevoel.

Ik heb een sterk gevoel over wat het is, maar we willen het niet weten! We laten ons verrassen bij de geboorte hihi.

15. smile17

smile17 Niet meer actief

en wil je het wel tegen ons zeggen wat je gevoel is? uhh hoezo nieuwsgierig! Mag ook via pb hoor ;)

16. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    BB10:
    Jeetje zeg wat gevaarlijke hobby heeft je vriend!! Gelukkig is het alleen zijn been, maar dan nog is ht natuurlijk super vervelend! Wens hem veel beterschap en ik hoop dat hij snel mag herstellen.

Smile:
    Wat fijn dat het met je oma iets beter gaat. En wat heerlijk dat jullie al bijna op vakantie gaan. Heerlijk hoor naar de dominicaanse republiek!!! Lekker genieten van alle luxe en mooie omgeving!!! Ik hoop voor je dat je de tampons niet nodig zult hebben op vakantie;).
    Even terug komen op je vraag, ik heb het gevoel dat het een jongetje wordt. Heb geen idee waarom want ik zou ook heel graag een meisje willen krijgen, het is meer een gevoel. We willen het in ieder geval niet weten voor de bevalling dus we moeten nog wel even wachten voordat we het weten.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hihi, ik denk dat wij een meiske krijgen.

De hormonen beginnen hier trouwens flink toe te slaan- veel honger, erg moe en steeds plassen. En soms is die honger verpakt in misselijkheid. Darmen rommelen sowieso nogal.

Enn gisteren hebben we toch maar per telefoon de ouders ingelicht :) Schoonmoeder was een beetje voorzichtig nog (omdat het nog zo pril is), maar mijn ouders en zus (die we gelukkig via skype konden spreken) waren heeeel blij. Iedereen wordt voor het eerst grootouder of tante, dus voor allemaal is het extra nieuw.

@ Smile, ik las elders dat je een donkerder streepje had, vandaag is de ovutest vast positief! Is je kerel dan ook in de buurt?

@ Serendipity, eh... alles wel goed?? Heb je al lang niet gelezen, maar je bent vast druk aan de klus :D

@ BB10, heeft je vriend al een wat duidelijkere prognose mbt de genezing? Echt heeel rot, ik kan me voorstellen dat je echt baalt.

@ roosje, jij verlaat het eerste trimester alweer. Als het goed is ga je je veel beter voelen! En krijg je al een beetje een bolletje?

@ luca, hoe is het bij jou?? Wat zijn de dingen die jij voelt eigenlijk?

@ Orwen, zelfde vraag ;)

18. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    #738 Troetelbeertjes, 12 jun 2009
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
    Hoi Meisjes!

@Smile: Fijn dat het iets beter is met je oma. Dan ga je inderdaad fijner op vakantie. Alvast heel veel plezier in de dom. republiek. :) (en ik had stiekem ook al voor jouw post gezegd tegen mijn mannetje dat ik dacht dat het raak ging zijn voor jou deze ronde :) )

Verder neig ik nu naar het idee dat het een meisje wordt (terwijl ik altijd het idee had dat ik een jongetje ging krijgen als eerste, incl. toen met vmk). Maar ik hang er niet te veel aan op hoor, straks heb ik het hartstikke fout ;)
    We willen het wel z.s.m. weten. De achternaam van het kindje hangt ervan af. We vinden allebei mijn achternaam mooier, maar het ook allebei leuker als de kinderen naar onszelf genoemd worden. Dus onze afspraak is dat als de eerste een meisje wordt, hij de achternaam mag bepalen en bij een jongen mag ik dat.

Wat doen jullie met achternamen?

@Evenstar: leuk he, mensen inlichten :) en een meisje-idee!
    Bij ons wordt ook iedereen voor het eerst oom, oma, en opa. ik heb het ook net aan mijn oma en opa verteld. Normaal had ik daarmee nog even gewacht, maar het gaat erg slecht met mijn opa en hij is eergisteren naar het ziekenhuis gegaan om daarna niet meer thuis te komen maar naar een verpleegtehuis te gaan. Mijn oma en opa zijn dus voor het eerst sinds 60 jaar gescheiden nu, en ik ben bang dat mijn opa de geboorte niet gaat meemaken. Vind ik wel heel erg...
    Ik vond het wel belangrijk dat hij het goede nieuws iig zou weten, en ik moet zeggen, hij begon echt te stralen toen hij het hoorde. Dat was wel fijn om te zien, bij zowel mijn opa als oma. :)

Wat betreft de klachtjes: ik herken veel in wat je zegt: die honger verpakt in misselijkheid heb ik al een tijdje, maar die wordt nu erger. en het vele plassen, maar ook echt veel meer dorst dan normaal. Verder de uitstralende pijn vanuit de liezen (bandenpijn) en af en toe toch wel echt een kramperig gevoel in mijn onderbuik. Dat kan best onprettig zijn (heeft te maken met naar de wc moeten...) (bloos....)
    En puistjes :( en moe.

@BB10: al een beetje bekomen van de schrik? Blij dat hij stopt met die gevaarlijke hobby. En zeker fijn als binnenkort aanstaande papa ;)

@Mezelf: fijn dat je de excel-grafiek kunt gebruiken :)
    Lukt het met het tempen en het niet vergeten? Ik hoop dat je snel een mooie stijging te zien krijgt!

@Serendipity: hoe gaat het met het klussen in je nieuwe huis? Hopelijk schiet het al op! Niet het andere klussen vergeten (hihi ;) )

@Roosje: Voor jou een jongetje-idee :)
    Dat jullie voor die tijd je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen! Kan ik niet hoor ;)

@Orwen: hoe is het? Heeft het je beter voelen een beetje doorgezet? Ik hoop het!
    Wij gaan de combinatietest ook doen hebben we besloten. Maar dat speelt voor ons nog een tijdje niet natuurlijk. Wel gister info gekregen daarover van de vk.

Verder kan ik niet wachten tot de eerste echo. Nog twee weken!
    En nu weer werken, ik blijf maar slecht geconcentreerd! (nou ja, daar hebben we volgens mij allemaal wel eens last van ;) )

19. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Evenstar:
    Wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageerde!! Is toch fijn om het te vertellen hé!

Luca:
    Wat naar dat je opa en oma na al die jaren gescheiden gaan worden. En zeker als het helemaal niet goed gaat met je opa, heel veel sterkte!
    Wat grappig dat jullie de kinderen eventueel jou achternaam wilt geven. Jullie zijn toch getrouwd toch? Meestal zie je alleen bij alleen staande moeders dat de kinderen de naam van de moeder overnemen. Bij ons krijgt het kindje de naam van mijn man, ik heb toen wij trouwde ook de naam van mijn man aangenomen, dus dan heten we allemaal hetzelfde. Ik vind het wel een heel orgineel idee, zeker als je zelf een hele mooie achternaam hebt!
    Grappig dat je denkt dat jij een meisje krijgt. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoor maar wij willen het niet weten puur omdat het ons helemaal niks uitmaakt wat het geslacht van het kindje is. Het lijkt ons gewoon heel speciaal om het pas bij de geboorte te horen.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik neem zijn naam aan als we trouwen (ik wou het eerst niet, maar hij vindt het zo leuk, dat ik het ook leuk ben gaan vinden :D), en het is wel handig als we allemaal dezelfde achternaam hebben. Trouwens: bij de volgende kan je dus niet ZIJN naam kiezen als je nu JOUW naam hebt he! Dus wat je nu kiest, geldt automatisch voor het volgende kind dat van jullie is.

Ik heb een erg aparte achternaam zoals je op mijn hyve kan zien, en ik ben er erg trots op, maar vind zijn achternaam veel mooier.

Roosje, hier dezelfde sentimenten qua geslacht! Leuke verrassing. Tenzij het opeens tijdens een echo on-ontkenbaar op het beeldscherm verschijnt in alle gloria haha.

Pff ik voel me helemaal niet lekker nu. Ik zit op werk te wachten tot mijn vriend me komt ophalen, want die had cursus in een nabij gelegen afdeling (werken allebei aan universiteit). Deze dag is wel weer genoeg geweest, ik ga echt kort mee zeg :(

Deel Deze Pagina