Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hahahahahaha BB10 wat een verhaal :D :D :D

Oma moest es weten...

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh, ik had het hier nog niet eens verteld: we hebben gisteren voor het eerst het hartje gehoord! Wow!! Bij een echo zie je het alleen, en dat is ook bijzonder, maar het is bij een echo toch vooral het bewegen en het 'mensje' zien dat het speciaal maakt. Ik vond het horen kloppen van het hartje minstens zo bijzonder :) Eerst hoorde je steeds mijn hart, en ze bleef maar bewegen en zoeken met die doppler... (twee lannnnge minuten), en opeens heel duidelijk een heel ander hartritme, veel sneller en zo prachtig regelmatig!! Vriend keek me zo lief stralend aan en ik dacht dat ik moest huilen haha.

Ik heb geen angelsound, maar een vriendin wel en ik ga tussendoor bij haar luisteren af en toe. Als ik zelf een angelsound heb denk ik dat ik er te geobsedeerd door raak. Zeker in dit stadium kan het kindje nog een beetje verstoppertje spelen (relatief nog veel bewegingsruimte en de baarmoeder zit nu op 1/3 tussen schaambot en navel). Maar ik denk er stiekem wel aan, .... :)

3. smile17

smile17 Niet meer actief

@Luca wat fijn om te lezen dat het wat beter (draagelijker) met je gaat. En geweldig dat de nekplooi goed was en alles er verder goed uit zag is toch weer een hele geruststelling. Kun je niet lekker maandag vrij nemen en er een lekker lang weekend van maken?
    Ik zal zo even op hyves kijken hoe het met Roosje gaat.

@BB10 hahaha wat een verhaal van mr BB en oma. En tja gewoon doorklussen hoor als je je ei niet hebt gevoeld kan nooit geen kwaad;)

@Evenstar wat heerlijk dat jullie het hartje hebben gehoord van jullie krieltje lijkt me zo geweldig. Ik heb vandaag mijn emo bui denk ik want las jouw verhaal over het hartje en kreeg de tranen in mijn ogen hihi tja hormonen. Heb je alweer nieuwe buikfoto?
    Ik kan me voorstellen dat als je zo'n angelsound hebt dat je elke dag wel even wil luisteren en dan redelijk in paniek kan raken als je het hartje niet kan vinden maar aan de andere kant ook wel weer erg leuk.

Ik ben sinds gisteren echt ongelofelijk moe. Gelukkig hoef ik vandaag maar een halve dag te werken dus ga vanmiddag denk ik even een tukje doen.

4. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Whaaaahahaha, wat een mooi oma verhaal! Maar ja, oma is ook jong geweest dus die weet heus wel dat er in de slaapkamer zaken gebeuren die haar niets aangaan;) Leuk trouwens, je oma uit logeren, mooi dat het zo kan! Inmiddels je ei nog gevoeld of verwacht je dat het is gesprongen?

Leuk hoor al die zwangerschaps verhalen! En inderdaad iedereen is relatief vlot zwaner geworden hier. Verwacht eigenlijk zondag of maandag mijn ei, en zoals het nu lijkt is mijn kapitein in ieder geval thuis dit weekend! Er zal dus gewerkt worden hier!

En inderdaad BB, dit kan wel een heel andere zwangerschap worden dan de eerste (mocht het gaan lukken, ben ook de jongste niet meer...). Uiteindelijk, en het klinkt cliché, vergeet je alle 'ellende' dan toch wel weer. Het lijkt me geweldig om weer een kindje in mijn buik te kunnen voelen, en het is zo bijzonder dat er uiteindelijk een heel mensje uit je buik komt!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hai hai,

Ah smile, nog eventjes een paar weekjes geduld en dan heb je een echo en voor je het weet kan je het hartje ook horen. Gelukkig is het weekend en kan je uitrusten nu. Ik weet het, de eerste maanden zijn erg langgg. Hihi, die emo buien zul je nog wel meer krijgen. Ahum. Ik huil om alles, vooral muziek. :)

Jilly, fijn dat je kerel thuis is rond je ei. Anders ben je zo weer een ronde verder, het is maar zo'n korte tijd per maand dat het moet gebeuren he!

Luca, voel je je weer wat beter? Onze banners lopen gelijk, wat ik ook eigenlijk wel verwachtte omdat we tegelijk posi ovutesten hadden :) Allebei dus 11 feb uitgerekend? Spannend hoor :D

Hier even een foto... ik weet niet, het gaat gestaag, en eerst waren het echt alleen darmen, want die zetten uit. Je baarmoeder zit tot 12 weken nog ergens onderin (daarom ook het vele plassen). Hij is bij mij goed omhooggekomen en dat kan ik ook zien, een soort harde band onderaan, ongeveer 3-4 cm boven schaambot.

Ben heel benieuwd! Dinsdag weer jurk passen...

6. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey lieve meiden!

Sorry, sorry sorry dat ik zo lang niet hier op het forum ben geweest!!! Ik heb het de laatste tijd echt super druk gehad. We zijn nog steeds druk bezig met ons huisje, het gaat erg goed en we zijn bijna klaar!! Over een week of 3 - 4 gaan we verhuizen! Daarnaast heb ik de afgelopen periode super veel moeten werken, er zijn collega's weg gegaan, collega's zijn op vakantie en er is nog een collega met zwangerschapsverlof. Wat inhield dat ik al 5 weekenden achter elkaar heb gewerkt (echt niet grappig!) en de afgelopen week heb ik bijna 52 uur moeten werken, ook echt niet grappig! En ja ik hoor jullie denken, dat moet je helemaal niet doen en dat is niet goed voor je maar het is erg moeilijk om je werk achter je te laten als je met gehandicapte kinderen werkt..... Maar jullie hebben wel gelijk want ik ben echt dood en dood op! Mijn bloeddruk is aan de lage kant waardoor ik af en toe sta te tollen op mijn benen en als ik thuis ben of een dagje vrij ben dan ben ik zo moe dat ik niet achter de computer wil zitten en alleen maar op de bank lig.....

Nogmaals sorry!!! Ik wil wel heel graag met jullie mee kletsten maar heb de afgelopen periode gewoon geen puf voor gehad. Vanaf deze week wordt het op mijn werk een stuk rustiger dus dat is fijn.

Ik heb even snel wat dingen terug gelezen en ik zie dat Smile en krokodilletje zwanger zijn, van harte gefeliciteerd!

Luca wat een opluchting dat de nekplooimeting positief is!

Evenstar: leuk hé om het hatje ook te horen! Echt een super geluidje!

BB10: wat een grappig verhaal, ik snap helemaal wat je bedoelt! Wij wonen nu dus nog tijdelijk bij mijn ouders en de muren zijn nu niet echt super dik;).

Ik zal zo nog wat meer pagina's terug lezen om weer een beetje op de hoogte zijn komen van al jullie verhalen en ik ga echt proberen om wat vaker achter de computer te gaan zitten!

7. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Evenstar, mooi buikje hoor!!!

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden

@ bb
    Heb echt gelachen om je verhaal! Vreselijk om te moeten klussen met anderen in huis (weet er alles van) maar zo is het ook wel weer grappig! Nu hopen dat het raak is! Dan lach je er later nog harder om! :D

@ Jilly
    En je ei gehad vandaag? Of morgen? Lekker veel geklust?

@ evenstar
    Lijkt me zo speciaal om het hartje te horen idd! En met al die hormonen lijkt het me idd moeilijk om het droog te houden! Maar jeetje wat groeit die buik van jou snel zeg! Echt mooi! En nu je je beter voelt, kan je er nog meer van gaan genieten!

@ Roosje
    Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Ik had al moeite met het bijhouden hier tijdens het klussen in huis en ik was nog niet eens zwanger en hoefde niet zo veel te werken! Dus kan me voorstellen dat je helemaal gesloopt bent! Maar dat neemt niet weg dat we heel nieuwschierig zijn hoe het met je gaat! ;) Je bent tenslotte ook degene die het meest ver is in de zwangerschap!

@ Luca
    Hoe is het met je meis? Nemen de klachtjes al verder af? En begin je al een buikje te zien?

Hoe is het met de rest van de zwangeren?
    Nemen de klachtjes bij Mezelf, Smile en Krokodieltje toe?
    Hoe is het met Orwen?

Hier kan het klussen weer beginnen... net weer van m'n ongi af! Kijken of het deze ronde meer wordt met klussen... 29 augustus waarschijnlijk op vakantie, ik neem denk geen zwangerschapstesten mee... wel tampons enzo natuurlijk... en dan zien we wel wat er gebeurd! Lijkt me wel speciaal om gewoon niet ongi te worden op vakantie! En zonder zwangerschapstesten ben ik gedwongen om er niet zo mee bezig te zijn... dus hoop dat dat gaat lukken! Als ik zwanger ben tegen die tijd... ben ik 1,5 over tijd als ik terug kom! ;) Dat zou leuk zijn!

9. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar je buikje is alweer wat gegroeid mooi hoor! Hopelijk past je jurk nog goed of kan ze hem mooi aanpassen.

@Roosje fijn weer iets van je te horen en goed te lezen dat alles goed met je gaat tenminste buiten de drukte en je lage bloeddruk om. Hopelijk krijg je nu wat rustigere weken. Is je buikje al een beetje gegroeid?

@Serendipity heerlijk even op vakantie waar gaan jullie naar toe? Ik hoop voor je dat je terugkomt en dan meteen knalpositief kunt testen.

@BB10 en al klachtjes?

@Mezelf hoe is het bij jou?

Ik heb dit weekend al veel last gehad van misselijkheid maar vanochtend is het echt begonnen ik heb een half uur boven de wc gehangen en toen mijn man geroepen of hij iets te eten wou maken maar 1 half boterhammetje kreeg ik met moeite weg blehhh Ook ontzettend moe maar door de misselijkheid en de moeheid voel ik me wel helemaal zwanger en wat zekerder misschien gek maar het stelt me een beetje gerust.
    Nog 4 daagjes en dan naar de vk!

10. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hey lieve allemaal,

Ik voel me even heel beroerd. Gisteren kreeg ik opeens heel veel bloedverlies. Een heel inlegkruisje vol! Ik schrok me wild. Dus de VK gebeld. Ik mocht meteen komen. Dus met manlief erheen.
    Kreeg een inwendige echo. Alles is goed!!!! We hebben ook het hartje zien kloppen! Waar de bloedingen vandaan komen, weten ze niet. Maar zover ze nu zien, kan het geen kwaad.
    Nu bloed het nog steeds zo nu en dan. Maar het wordt oud, bruin.

Eigenlijk kunnen we nu dus heel blij zijn, want er zit gewoon echt een kindje in m'n buik! Maar ik denk dat ik vandaag even de klap te verwerken heb. Hopelijk gaat het morgen beter.

Ik reageer weer op iedereen als ik me wat beter voel. Maar zo blijven jullie een beetje op de hoogte.

Kus van mij!

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    He bah Mezelf, wat naar dat je bloedverlies had. Wel goed dat het duidelijk afneemt en nu eigenlijk weer oud bloed is.

Wel een hartje zien kloppen, dus dat is iig erg goed. Mooi is dat he!

Mijn gyn. zei nog dat als je een kloppend hartje hebt gezien, de kansen op narigheid toch sterk afnemen. Hoop dat dat een klein beetje helpt.
    Er zijn toch heel veel meiden die in de eerste drie maanden bloedverlies hebben. Orwen had het ook kan ik me herinneren. En die heeft snel haar 20 weken echo straks. Denk maar lekker aan het kloppende hartje! :)
    Enge periode toch he, die eerste maanden.

Veel liefs en een dikke knuffel!

12. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Bedankt voor je lieve reactie Luca! Dat doet me goed!

De VK zei ook dat de kans dat het mis gaat nu een heel stuk kleiner is. Ze zag ook mooi vruchtwater, nog een dooierzakje (eten voor het kindje) en ze had het kindje even grof gemeten. En alles was goed. Dus dat is wel een geruststelling hoor. Heb nu alleen ook nog buikpijn, maar ik maak me daar niet meer heel erg veel zorgen om.

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Poeh Mezelf, das schrikken zeg!
    Fijn dat je meteen voor een echo mocht komen. Ik zou denk ik helemaal gek worden. Wat fijn ook dat je het hartje hebt zien kloppen. Dat zal wel een geruststelling zijn.
    Ben je er nu zelf ook een beetje geruster op? En is het bloeden al gestopt?
    Doe maar lekker rustig aan en laat je beeb maar goed groeien.

Even ego. Ik heb echt geen flauw idee of ik mijn ei nu gehad heb of niet? Ik heb wel een beetje last van prikkeldraad tepels en die heb ik normaalgesproken pas na mijn ei. Dus ik ga ervan uit dat hij al geweest is. Ik weet alleen niet wanneer mijn NOD nu is. Ik ga gewoon uit van mijn vorige berekening en dat is dan de 19e of 20e. Ik ga me bijna afvragen of ik uberhaubt wel een ei heb gehad deze maand? Mmm niet over na denken en gewoon afwachten, wel klussen ondertussen gewoon door.

14. smile17

smile17 Niet meer actief

@Mezelf oww wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig mocht je meteen komen en heb je gelukkig kunnen zien dat alles goed is. Ik zou gewoon lekker rustig aan doen en misschien komt de buikpijn nu ook wel een beetje van de stress. Tenminste als ik me heel zenuwachtig maak krijg ik ook buikpijn. Hopelijk is het bloeden vandaag helemaal gestopt. Dikke knuf meis!

@BB10 wat vervelend dat je je ei nog niet duidelijk hebt gespot. Mocht het deze niet raak kun je misschien ovutestjes overwegen want dat heb ik echt als heel prettig ervaren en dan weet je precies wanneer je je ei hebt gehad en heb je een soort van geruststelling dat je een ei hebt gehad. Wel goed dat jullie gezellig doorklussen dan kun je je ei niet missen.

@Luca jij mag al weer bijna naar het zhk krijg je dan weer een echo? Hoe voel je je nu?

15. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hai lieve meisjes,

@BB hoop dat je je ei gehad hebt, anders was al dat stille klussen alleen voor de lol ;)

@Mezelf: goed dat je je weinig zorgen maakt. Het gaat ook om dat goed kloppende hartje, en die heb je lekker vast gezien :)

@Smile: ja, zit weer een echo bij. Er mogen wel veel kwaaltjes bij zitten, maar het is leuk dat de groei van je kindjes zo worden bijgehouden bij een tweeling.
    Misselijkheid verschilt per dag en dagdeel. Nu bijvoorbeeld valt het mee, gister de hele dag naar misselijk.

Mijn opa is gisteravond laat overleden. Mijn oma heeft vannacht bij mij geslapen. Ik hou het dus even kort, en misschien weinig online de komende tijd.

Liefs Luca

16. smile17

smile17 Niet meer actief

Ohh Luca gedondoleerd meid! Ik weet hoe je je voelt bahh heel veel sterkte de komende tijd. Het is zo moeilijk dat je zo verdrietig om je opa bent en tegelijk zo blij met je kindjes bent.

17. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Sterkte Luca!

Ik ben hier nu heel verdrietig. Gisteren is het mis gegaan. Ik ben nu niet meer zwanger... Ik heb nog nooit zoveel verdriet gevoeld.
    Ik weet niet of ik de komende tijd veel hier ben. Sorry.

Knuf voor iedereen!

18. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat ontzettend rot Mezelf! Bah, wat naar dat dit je moet overkomen. Zit hier zelf nu ook met tranen in mijn ogen.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Neem maar goed de tijd om dit te verwerken. Ook heel veel sterkte voor je vriend.

Een heel dikke knuffel en maak je geen zorgen als je er even een tijd niet bent hier. Je bent natuurlijk van harte welkom om te vertellen en verwerken hier, maar ik snap helemaal dat het juist ook moeilijk is om op deze pagina te zitten.

Nogmaals dikke knuffel!

19. BB10

BB10 Niet meer actief

Jeetje wat een verdrietig nieuws hier allemaal, moet er ff van slikken.

Mezelf, wat verdrietig meis. En je was na de echo nog zo optimistisch, bah wat naar. Ik kan me voorstellen dat je nu heel erg verdrietig bent, das logisch, en als je hier minder bent dan zal iedereen dat goed begrijpen. Maar als je erover wilt praten kan dat ook altijd hier hè. We zijn er niet alleen om de leuke zaken te delen maar ook de verdrietige! Heel veel sterkte voor jou en je ventje. Dikke knuffel!

Luca, gecondoleerd met je opa. Wat fijn dat je oma bij jou kan blijven in deze verdrietige tijd. Laat je wel weten hoe de echo was gegaan? (hoezo nieuwsgierig)

20. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Lieve allemaal,

@mezelf: Wat een vreselijk bericht. Ik was er even helemaal stil van. Ik kan me voorstellen hoe intens verdrietig je nu bent. Ik wens je ontzettend veel sterkte de komende tijd. Neem de tijd en kom gewoon op het forum als jij het wilt, niet eerder. Dikke knuffel!

@smile: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat is nog eens een leuk bericht zo na mijn vakantie! Jammer dat je je al zo misselijk voelt, maar ik kan me goed voorstellen dat het je ook geruststelt.
    Gecondoleerd met je oma. Ik hoop dat jij en iedereen in je familie er snel vrede mee heeft.

@luca: Gecondoleerd met je opa. Wat een narigheid krijgen jij en je familieleden te verduren! Heel veel sterkte.
    Ik vond het heel rot om te lezen dat je je zo naar voelt. Ik heb weleens gelezen over vrouwen die het inderdaad heel moeilijk hebben met hun veranderende lichaam, alle hormonen en onzekerheden. Gelukkig gaat het de laatste dagen wat beter. Toch lijkt het me zinvol dit te melden aan de vk. Of heb je dat al gedaan? Sterkte lieverd.

@BB10: Oe, spannende tijden! Ik moet wel lachen om jouw klusverhalen. Steeds is het weer iets bijzonders! Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over deze ronde. Ik duim voor je!

@serendipity: Jammer dat ronde 5 voor jou niets opleverde, maar ronde 6 klinkt veelbelovend! In jouw plaats zou ik denk ik ook geen test meenemen op vakantie. Want als je dan niet ongesteld wordt, moet je haast wel zwanger zijn! Fijne vakantie alvast!

@evenstar: Wat fijn dat je je beter begint te voelen! Bij mij heeft het ook flink lang geduurd, hoor. Hoewel minder vaak, de laatste keer dat ik heb moeten overgeven was nog vier dagen geleden. Maar het is heel veel minder naar en erg dan het van week 7 tot week 13 was. Mooie buik, hoor!

@jilly: Voel je al iets? Hoe is je gevoel over deze ronde? Wat naar dat je je bij je eerste zwangerschap ook zo naar voelde als Luca. Gelukkig kunnen zwangerschappen van dezelfde vrouw ontzettend van elkaar verschillen. Laten we daar maar op hopen!

@roosje: Leuk dat je er weer bent! Als ik jouw bezigheden lees word ik al moe. Ik zou het absoluut niet trekken. Ik vind het maar stoer van je. Gelukkig komen er weer rustiger tijden aan. Alles goed met de beeb? Heb je je 20-weken echo al gehad?

@krokodieltje: Van harte met je zwangerschap! Superleuk! En wat mij betreft is het natuurlijk prima als je nog eens komt meekletsen in het topic!

Hier alles prima. Hele relaxte vakantie gehad. Echt heerlijk. Af en toe wel wat te heet naar mijn smaak, maar we mogen niet klagen. Buik is inmiddels enorm gegroeid en bij thuiskomst paste ik geen enkele bh meer. :$
    Soms denk ik wat te voelen van de baby, maar het kunnen ook nog mijn darmen zijn. Ach, in de komende tijd zal het wel duidelijker worden. Vanmiddag de 20-weken echo. We kijken er echt enorm naar uit. We hebben in de vakantie besloten dat we niet willen weten wat het wordt. Dat wordt dus even wegkijken op een bepaald ogenblik. :)

Deel Deze Pagina