Hoi lieve meiden, hier weer eens een berichtje van mij. Het gaat hier een stuk beter, hoewel ik 's ochtends en 's avonds meestal nog misselijk ben. Alleen sinds gister de hele tijd hoofdpijn. Nou ja, dat gaat ook wel over. Ik pak erg makkelijk verkoudheidjes op sinds ik zwanger ben. Ik voel mijn kindjes al een tijdje . Dat schijnt met tweelingen vaak wat eerder te kunnen gebeuren. Zal wel weer zijn omdat er minder ruimte is. Links en rechts zijn goed te onderscheiden. Alleen heb ik links gister niet gevoeld :x. En vandaag ook nog niet. Maar die voel ik sowieso wat minder dan rechts. Doordat ik ze al voel, was het me al duidelijk dat links iets lager ligt dan rechts. Dat is afgelopen maandag ook met een echo bevestigd. Alles was toen nog goed iig. @Mezelf: hoe is het met je nu? Ik las dat je je weer meer richt op je sport en je lichaam in ieder geval weer schoon is. Ik vind het goed van je hoe je je weer op andere zaken kunt richten! Sterke meid @Evenstar: dat is al een duidelijk zwangere buik hoor! En de buikband staat er leuk bij. Ook leuk dat je merkt bij het hartje luisteren dat je kindje zo goed beweegt. De mijne zijn iets meer op dezelfde plek, maar ik geloof dat dat normaal is met 2. Of ik heb een stel luilakken @Serendipity: ik was al wel misselijk in week 4 t/m 6. Maar overgeven was er toen nog niet bij. Meestal lees je dat mensen pas echt klachten ontwikkelen nadat de eerste 6 weken. Lees ik dat jij goede hoop hebt deze keer? En hoe is het met je vriend? @Roosje: Al heel erg goed zwanger zie ik Zit je dan nu al in je derde trimester? Ik ben even vergeten met welke week je daarin komt. En hoe bevalt jullie nieuwe huisje? Knap hoor, dat je hebt kunnen verhuizen. Ik denk niet dat dat met mij nu goed was gegaan. Blij dat ik daarmee in oktober vorig jaar mee begon en niet nu Hoe regelmatig voel jij je kindje nu? @Orwen: Hoe is het met jou nu? En je voelt je kindje ook al @Jilly: ik hoop dat jouw andere temp een goed teken is! Spannend hoor. Waneer ga je testen? @BB: wat naar dat je vriend weer naar het ziekenhuis moest! Ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt. Bah, eerst dat nare ongeluk en dan ook nog die complicaties. Ik hoop snel te lezen dat de ontsteking minder wordt en het weer beter gaat! @Smile: behoorlijk wat misselijkheid voor je he! Die eerste maanden kunnnveel van je vragen. En het wachten op die eerste echo kan lang duren! Gelukkig lijkt alles verder goed te gaan Het is inderdaad nog een paar weken volhouden en dan neemt het echt af! @Allemaal: ik ben op even een weeekje internetloos en weg. Ben benieuwd of er nog nieuwe zwangeren zijn als ik terug ben
Hello, Luca: Wat leuk dat jij je kindjes al zo vroeg voelt! Ik voelde ons kindje pas bij 17 weken en dan nog heel zachtjes. Ik voel vooral het kindje als ik even ga zitten of op bed lig. Het kan heel erg per dag verschillen, de ene dag voel ik hem/haar de hele dag door en de andere slaapt hij/zij veel. Ik heb net ergens gelezen dat babytjes in je buik zo'n 16 tot 20 uur slapen als ze 24 weken zijn. Jou kindjes zijn nog veel kleiner dus ik ga ervan uit dat die nog veel meer slapen. Serendipity: Ik had de eerste 6 weken eigenlijk nergens bijna nergens last van. Was iets vermoeider dan anders en ik had wat meer honger. Bij mij begonnen de hormonen pas goed te werken in week 8 toen was ik zo moe dat ik de hele dag moest slapen en in die periode was ik ook pas super misselijk. Smile: Heel veel plezier met vertellen tegen jullie vrienden! Jilly: Ik duim voor je!!! Evenstar: Wat leuk zo'n angelsound, het is altijd leuk om je babytje te horen!!! BB10: Wat een toestand met je vriend zeg! Heel veel beterschap ermee, de complicaties zijn best heftig! Ik duim voor je dat de duvels wegblijven! Met mij is alles nu redelijk goed. Heb vandaag toch weer teveel gedaan en heb nu wel wat last van mijn bekken. Echt heel lastig want zoveel heb ik namelijk niet gedaan want ik let heel goed op. Ons huisje is nu bijna af en 5 september gaan we er voor de eerste keer slapen en daar heb ik echt heel veel zin in!! Dan is alles af! Meiden heel fijn weekend!!
Hey meiden, @ bb Hoe is het met de duivels? Al nog een keer getest? Of zijn ze toch door gekomen? Hoe is het met je mannetje, gaat het al iets beter? @ Jilly Spannend!!! Al nieuws? Wanneer ga je testen? @ Evenstar Had nog niet op je foto gereageerd omdat ik steeds mobiel online was! Maar wat is jou buik al groot zeg!! Gaat echt snel bij jou!! Wat staat er op die buikband? Is dat er zo eentje, met zo'n schattige tekst? Volgens mij staan er 2 kleine handjes op he? @ Luca Gelukkig gaat het beter, maar nog steeds zo vaak misselijk! Pff als je dat al beter noemt, dan is het wel heel zwaar geweest! Wel echt gaaf dat je je kleintjes als zo goed voelt, lijkt me ook wel normaal dat je 1tje meer voelt als de andere... de 1 is altijd ook groter als de andere toch? En uhm ja ik had voor dat de ronde begon al een goed gevoel.. die houdt nu nog steeds een beetje aan, al begin ik al wel te twijfelen... maarja "rustig" afwachten he @ roosje Jeetje meis, wat een buik!!! Leuk hoor dat je huisje al bijna af is, voelt het al een beetje thuis? Is de babykamer al ingericht?? Krijgen we daar ook foto's van te zien?? Ben wel erg benieuwd namelijk!! Je bent al dik over de helft!! Wel een raar idee, dat als we allemaal rond jou tijd zwanger waren geraakt, hadden we ook al zo'n buik gehad! @ mezelf Hoe is het met je? Gelukkig ben je meteen schoon, dat is wel een prettig idee! Hoop voor je dat je cyclus nu lekker regelmatig wordt en dat deze eerste ronde na je mk snel weer op gang komt! Wanneer ga je weer starten met ovu-testen? Vind het echt knap, hoe jij zo verder gaat! @ smile Jeetje al zo misselijk, dat is echt iets waar ik tegen op zie! Tot nu toe is bijna iedereen hier zo misselijk geweest! Ik hoop dat het snel weer gaat verdwijnen! Wachten op de echo lijkt me ook zo lang, volgens mij kan je het dan pas echt geloven dat het zo is! Of ben je al helemaal gewend aan het idee dat er een kleintje in je buik zit? @ Orwen Volgens mij al een tijdje niks van je gehoord? Hoe gaat het met je? Heb jij al buikfoto's om te showen?? @ allemaal Hier dus vooraf al een goed gevoel bij deze ronde (had ik ook bij ronde 3, dus als het deze x weer raak is, heb ik voorspellende gevoelens hahaha) In ronde 3 viel me toen op dat m'n borsten aan de zijkanten zo pijn deden, toen wist ik nog niet of het een symptoom was, maar bleek toen wel (eventjes) zwanger! Die rondes daarna had ik dat niet, dit was m'n enige symptoom waarin ik me anders voelde als andere rondes. Dus hield ik mezelf voor, ik ga pas hopen dat ik zwanger bent als ik weer van die pijnlijke borsten krijg, die pijn doen aan de zijkanten. Uhm nu is dat zover, borsten zijn pijnlijk en ook aan de zijkanten! Wel minder als de vorige keer dacht ik... en daarbij was tot nu toe alleen m'n rechterborst gevoelig aan de zijkant (had gelezen op internet dat dat ook kan) Vanaf vanmorgen lijkt m'n linker ook mee te gaan doen Maargoed, nu ga ik dus toch weer twijfelen, wat als dit gewoon bij m'n nod hoort? We zullen zien, over een week lekker op vakantie (waarschijnlijk curacao, ga vandaag boeken) en dan zien we wel of het daar doorbreekt of niet! Vind het wel weer erg spannend!
Hé meissies. Gisteren morgen belde ze van het ziekenhuis dat vriendlief per direct overgeplaatst ging worden naar een ander ziekenhuis voor een operatie of ik per direct naar het ziekenhuis kon komen. Ik natuurlijk meteen aankleden en in de auto naar het ziekenhuis. Toen ik ging plassen lag die test op de badrand. Dus ik maar meteen ff in het bakkie plassen en 4 druppels op die test. Veegde ik toch kei rood af................pfffft had ik dus niet hoeven testen weer 2,50 weggegooid. (raar maar helemaal geen buikpijn of iets???) Maar goed dus met vriendlief naar een ander ziekenhuis daar werd hij 's middags geopereerd. Ik mocht er gelukkig de hele dag bij blijven. Ze hebben een groot abces uit zijn been gehaald. Het zat onder een laag spieren dus daarom konden ze het niet zo goed van de buitenkant af bepalen. Het zat wel erg dicht bij de breuk. De "vuiligheid" is naar de microbioloog gestuurd om te kijken wat voor bacterie er in zit en welke antibiotica ze het beste kunnen geven. Ondertussen ligt zijn been weer open en hebben ze er een drain ingezet. Hij moet 3x per dag zijn been spoelen om hem goed schoon te houden. Hij had vanavond een temp van 37 dus ik hoop dat dat zo blijft. (vanmorgen 36,5 dus het gaat goed!) Ondertussen ben ik kei kapot. Ik ben blij dat ze de boosdoener van de koorts hebben kunnen vinden maar ik baal van mijn ongi. We hadden ook wel wat goed nieuws kunnen gebruiken. Nu hoop ik alleen maar dat hij snel weer naar huis mag want ik wil hem onderhand wel weer thuis hebben. (hij moet nog minimaal 5 dagen blijven) Nou dat was mijn hele verhaal. Ik zal snel weer op iedereen reageren maar daar heb ik op het moment ff de puf niet voor. Wij gaan iig voor Ronde 6 heeft succes! En als mijn dromen uitkomen dan is dat onze maand !
BB: Wat een verhaal zeg! Balen dat je ongi bent geworden en dat je vriend nog steeds in het ziekenhuis ligt. Dit is een heftige en drukke periode voor je! Iedere keer op en neer naar het ziekenhuis, gelukkig hebben ze nu wel gevonden wat de oorzaak van zijn koorts was. Ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt! Serendipity: En waar gaat de reis naar toe??? Is het ook Curacao geworden of ga je ergens anders naar toe? Lekker hoor!!! Ik hoop voor je dat je pijnlijke borsten een goed voorteken zijn, wat spannend allemaal zeg! Ik blijf duimen voor alle niet-zwangeren en ik stooi zo af en toe nog met HCG!
FF een update: Ik zit er vanavond echt helemaal doorheen, heb net een half uur in de auto zitten brullen en nu nog met vlagen.(ben gelukkig wel veilig thuisgekomen, want ik zag door mijn tranen de weg niet meer) Het is voor mezelf moeilijk toegeven, maar ook ik kan niet altijd sterk zijn (raar hè?) Vriendlief zat er vandaag ook helemaal doorheen en dan kan ik daar niet afknappen natuurlijk. Hij voelde zich weer erg beroerd, koorts, zeer misselijk en super zwak. Ik heb tegen de verpleging gezegd dat ik het niet vertrouwde en dat als er nog een artsin de buurt was dat ik die wilde spreken. De arts kwam aan zijn bed en heeft heel uitgebreid uitgelegd wat er gaande is en wat de prognose is. Super fijn dat ze de tijd nam om dit op een zaterdagavond uit te komen leggen (tja een vrouw hè) Het komt er op neer dat ze nog niet precies weten welke bacterie ze aan moeten vallen, dus krijgt hij een zeer sterke antibiotica in een hoge dosering om alle bacterien aan te pakken. Maar dat zijn dan ook de goede bacterien die in je darmen leven dus alles gaat kapot. Daarom voelt hij zich zo beroerd. Als ze de uitslag van de kweek hebben kunnen ze hem gerichtere antibiotica geven. Maar hij moest zeker nog op een week rekenen en een maand voordat hij hier enigzins vanaf zou zijn. Dus van mij mag dit alles achter de rug zijn. Ik ga maar in bad mss dat ik daar een beetje kan ontspannen. Sorry voor dit complete ego bericht.
Geeft helemaal niks BB10, het is nogal een verhaal Sowieso echt rot dat je ongesteld bent geworden, elke maand is het weer zo spannend he, en jullie moeten er ook misschien moeite voor doen waardoor het niet altijd 'leuk' is, als hij eigenlijk ziek is. Wat een ellende dat hij ook nog overgeplaatst moest. Ik hoop echt voor jullie dat de situatie snel verbetert, dit duurt nu al even! Dikke knuffel!!
@ bb Jeetje meissie dat klinkt best ernstig, ik zou me ook echt zorgen maken in jou situatie. Tis te hopen dat ze snel weten welke antibiotica ze moeten geven, weet uit ervaring dat het soms lastig is te vinden welke bacterie het is, daarom duurt het zo lang! Als ze het eenmaal weten zal hij vast snel opknappen! Sterkte iig met alles, snap dat je er helemaal door heen zit! Hier ga ik nu sterk twijfelen, gisteren dacht ik nog dat het raak was en vandaag denk ik van niet. M'n borsten zijn in eens niet meer gevoelig??? Terwijl ik juist gisteren m'n eventuele innestelling gehad zou moeten hebben... daarbij bedacht ik me ook, ben halverwege deze cyclus weer begonnen met "etos zwanger worden" waarschijnlijk geven die dingen, die bijwerkingen. Pff loop mezelf gewoon weer voor de gek te houden waarschijnlijk niet grappig Ga gewoon zaterdag lekker op vakantie naar curacao en neem een lading tampons mee... en we gaan gewoon genieten! Verstand op nul... lastig...
BB10; jemig, wat een verhaal zeg! Het houdt ook niet op hè. Sterkte, en vergeet niet om óók goed op jezelf te passen! Serendipity; wat zijn wij vrouwen rare wezens. Waardeloos die onzekerheid hè, elke maand weer! Sterkte de komende week! Hier temp nog steeds 'hoog'. Terwijl deze in verhouding met de vorige rondes al twee dagen laag had moeten zijn. Afgelopen vrijdag negatief gestest. Toen zonk de moed me wel even in de schoenen hoor. Ws. komt hoge temp van alle stress en drukte van het moment. We hebben een huis gekocht vorige week, ons eigen huis komt deze week te koop, morgen komt de makelaar foto's nemen, dinsdag is mijn zoontje jarig, mijn schoonvader is net verhuisd naar het verzorgingshuis en zijn huis moet opgelevert en tot overmaat van ramp; mijn lief zit aan boord voorlopig! Bah dus! Nou ja, morgen is mijn NOD, maar weer afwachten...
Serendipity, het is echt niet te zeggen denk ik... spannend he elke keer. Ik ken zat verhalen van mensen die bij kindje 1 heel andere dingen voelden dan bij kindje 2. Maar ja, ik had ook een sterk voorgevoel na mijn ei die ronde, ondanks dat het diep weg verborgen zat om al het verdriet om mijn vriendinnetje toen. Ik duim voor je! Weet je zeker dat je geen zw-test meeneemt? Want je NOD is dus in de vakantie of niet? Heerlijk hoor, Curacao. Ik benijd je wel een beetje! Ik zou een moord doen voor een vakantie, maar zit zwaar in de stress op werk tot dat het proefschrift af is, en kan niet echt genieten als ik een dag vrijneem. Altijd het gevoel dat ik eigenlijk moet schrijven. Geniet er maar lekker van Je wordt echt een keer zwanger van een prachtkindje en wie weet is het al zo ver!! Jilly, wat onwijs spannend weer nu!! Ja, als je vroeg test loop je altijd het risico dat de test een dikke vette 'niet zwanger' in je gezicht gooit. Niet leuk. Maar ja, je hebt nog even en sommigen testen uberhaupt pas positief na NOD. Ik duim voor je! *hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG *hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG*hCG Ik heb geen tonnen hCG meer nu (godenzijdank, geloof me), maar ik strooi toch nog even rond nu. Deze week laatste week moeders voor moeders, oooh wat fijn dat ik gewoon weer in de pot mag piesen zodadelijk. Verder zit ik in erg drukke dagen nu, ben doodop en vraag me nogsteeds af hoe ik het allemaal moet bolwerken dit jaar. Eerst maar even de bruiloft, die is *slik* over 10 dagen!! Aah!! Gisteren heb ik een heeeel leuk vrijgezellenfeestje gehad, vandaag de ceremonie nog een keer besproken, morgen komt de fotograaf, donderdag proefmakeup en haar, dit weekend jurk afpassen en naar mijn woonplaats vervoeren, en dan nog allerlei kleine dingetjes volgende week en dan is het alweer zover. Pffrt.
@ jilly Bij een hogere temp. zou je toch denken he Echt vreselijke elke keer dat afwachten he? Ik kan er zo slecht tegen... en dat vroege testen heb ik ook een handje van! Ik kan me nu al bijna niet beheersen hahaha. Wat voor test heb je gebruikt? Hoop dat je gewoon te vroeg getest hebt en straks hartstikke zwanger bent. Heb je nog meer symptomen? @ evenstar Jeetje over 10 dagen alweer je bruiloft!! Wat onwijs spannend! Ga voor je duimen dat je mooi weer hebt! Helaas ben ik er niet om je te feliciteren dan, maar doen we daarna wel Gevoeligheid in m'n borsten lijkt iets terug te komen soms, maar verdwijnt ook weer?? Heel vaag, maar heb nu niet meer het gevoel zwanger te zijn. Heb idd m'n nod tijdens de vakantie... ben er andere maanden zo erg mee bezig geweest dat ik dit de ideale kans vind om gedwongen er niet mee bezig te zijn ... tuurlijk ben ik er wel mee bezig, maar zaterdag gaan we op vakantie en die dinsdag meteen moet ik ongesteld worden. Dus ik weet zeker dat als ik op vakantie niet ongi wordt, dat ik zwanger ben. Laten we het hopen, ben alleen bang van niet...
@BB10 wat een ontzettende rot sitiatie zeg! Kan me heel goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Het zwanger worden levert al wat stress op en dan ook nog je vriend die hartstikke ziek is. Hopelijk hebben ze ondertussen al een juiste antibiotica voor hem gevonden en is hij al een stuk opgeknapt! Gaat het met jou ook al wat beter? @Roosje wat heerlijk dat jullie bijna het huis in kunnen en je lekker de 2e helft van je zwangerschap in je huis kan genieten! @Evenstar nog 9 dagen!! Jeetje dat gaat echt opschieten. Was het vrijgezellenfeest een verrassing? Wat hebben jullie gedaan? Het zijn wel drukke dagen maar wel hele leuke dagen die komen gaan zeker de proefmake up en de jurk afpassen echt leuk hoor. Tip van mij neem voor de grote dag alles nog een keer goed door met de ceremoniemeester(s) en laat op de dag zelf alles heerlijk over je heen komen en llekker genieten! Ikben altijd nogal een stresskipje maar op de dag zelf was ik niet een zenuwachtig. Gaan jullie trouwens op huwelijksreis? @Serendipity geef de moed nog niet op zo kort na de innessteling hoef je nog niks te voelen en tja die pijnlijke zijkanten van je borsten kunnen een erg goed teken zijn! Is het Curacao geworden? @Jilly ik hoop dat je gewoon te vroeg hebt getest en dat je morgen alsnog positief test. Gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis en hopelijk is het oude snel verkocht! @Luca wat heerlijk dat je kleintjes al voelt bewegen. Ik wist niet dat dat met een tweeling eerder was maar eigenlijk best wel logisch. Hopelijk is de linker baby vandaag ook weer lekker actief Vrijdag hebben we het aan een aantal vrienden vertelt en ze waren zo blij voor ons en natuurlijk wij vrouwen lekker huilen hihihi. 2 stellen vertelden dat zij zijn verloofd en ik mag ceremoniemeester zijn dus wordt lekker gezellig druk! De andere vriendin is hoogzwanger en was zo blij dat haar baby een vriendje of vriendinnetje krijgt dat ze meteen even haar buik tegen de mijne hielt om ze voor te stellen MIjn beste vriendinnetje die had al een voorgevoel en kwam meteen met een cadeautje aan (mobiel voor maxicose). Verder dit weekend weer lekker misselijk en moe geweest maar gelukkig zitten we nu aan 8 weken. Nog 1,5 week en dan eindelijk de echo!
Hee lieve meiden, @Mezelf: We horen weinig van je, maar dat vind ik wel begrijpelijk. Ik hoop dat je de tijd neemt om het te verwerken en dat je net zo positief blijft als in je laatste berichtje. Sterkte, nogmaals. @smile: Ontzettend balen dat je zoveel last van misselijkheid hebt! Tja, ik geloof dat de zwangere meiden hier het stuk voor stuk herkennen. Ik geloof dat 70% van de zwangeren misselijk is in de zwangerschap. Dit zou goed nieuws moeten zijn voor BB, Serendipity en Jilly; wanneer zij zwanger worden, zouden ze toch echt tot die andere 30% moeten behoren, als wij al bij de 70% zitten! Gelukkig gaat wel alles, want daar gaat het maar om. Veel sterkte nog de komende weken. @Serendipity: Jammer dat je goede gevoel bij deze ronde wat is afgezakt. Maar dat zegt natuurlijk niets! Op het eind van de ronde waarin ik zwanger werd, wist ik ook echt niet wat ik moest voelen of denken. Als ik jou was zou ik inderdaad zonder test naar Curacao gaan en daar lekker relaxen (ja, makkelijk gezegd). Het is een prettig idee om alleen maar niet ongesteld te hoeven worden. Ik duim voor je! En een hele fijne vakantie! @evenstar: Wat een mooi buikje heb je al; en je draagt hem trots, dat kun je wel zien! Wat een drukte zeg! En de trouwerij komt nu wel heel dichtbij! Oef, wat spannend allemaal. Ik kan me voorstellen dat je af en toe niet weet hoe je het moet bolwerken. In elk geval zijn het nu even leuke dingen, zoals Smile al zei, en na je bruiloft heb je misschien ook wat meer plek in je hoofd voor andere dingen. Hoe leuk ook: zoveel geregel maakt toch wat onrustig. Succes de komende tien dagen! @Jilly: Spannende tijden ook voor jou. Die hoge temperatuur zegt toch echt wel iets goeds, hoor. Want of je temperatuur de hoogte in schiet van drukte? En zoals de rest al zei: de test kan gewoon te vroeg gedaan zijn, dus maak je daar niet druk om. Nog even en je weet het. Ga je morgen ook al testen, zoals je banner aangeeft? @BB10: Wat vreselijk dat je vriend alweer in het ziekenhuis ligt! Heen en weer iedere dag, hij die pijn heeft en zich ziek voelt, en dan ook nog ongesteld worden. Het zit jullie echt niet mee. Ik duim voor betere tijden; sterkte! @roosje: Lastig dat je snel last krijgt van je bekken. Een vriendin van mij had dat ook tijdens haar zwangerschap. Kun je wel nog gewoon op een stoel of bank zitten? Zij moest regelmatig op zo'n plastic bal zitten, anders ging het teveel pijn doen. Echt vervelend. Je foto is prachtig trouwens, wat een mooie buik! Weten jullie trouwens wat het wordt? @luca: Ik kan me bijna niet indenken hoe je je hebt gevoeld de laatste maanden en nu nog af en toe, als ik het goed begrijp. Het lijkt me erg vervelend als je je zo vervreemd voelt van je eigen lichaam. En daar komt dan nog extreme misselijkheid bij. Maar ik begrijp dat het alweer iets beter gaat. Fijn is wel dat je je kindjes al zo snel voelt! Wat moet dat een leuke verrassing zijn geweest! Weten jullie al of jullie willen weten wat het worden? Nou, ik voel het kind echt! Vorige week heeft de verloskundige het bevestigd. Als ik zo vaak iets voel in mijn onderbuik (toch wel bijna 20x per dag) dan kan dat niets anders zijn. Hoera! Het is zo leuk om te voelen. Ik kan niet wachten tot de trapjes en duwtjes steeds sterker en harden gaan worden. Verder alles prima, hier. Soms wat ongeduldig omdat die veertig weken zo lang duren, maar eigenlijk is alles tot nu toe heel snel gegaan. Maar ja, je bent zo nieuwsgierig he? Ik plaats ook een buikfoto. Hier was ik ongeveer 19 weken en op vakantie. Nu is de buik nog iets groter, maar niet heel veel.
@Orwen wat een prachtige buik inderdaad! En wat een heerlijk gevoel zal het zijn dat je je kindje voelt bewegen! @Jilly vandaag nog getest? Meiden mijn man heeft volgende week vrijdag (dag van de echo) plotseling een rijopleiding van zijn werk waar hij al een jaar op wacht. Dus ik meteen bellen om afspraak te verzetten en nu mogen we dinsdag 1 september al komen dus nog maar een week hihihi ben helemaal happy.
Mooiii Orwen, leuk jurkje ook. Ik zie ook uit naar het echte voelen bewegen, ik weet niet zeker of ik af en toe iets voel (het zijn af en toe wat plopjes die ik voel, wel op de plek waar het zou kunnen). Maar ja, net als bij jou ligt mijn placenta voor, dus misschien is het wel verbeelding Jilly, je houdt het spannend! Nog getest? Of wacht je tot je overtijd bent? Serendipity, hoe voel je je? Echt niet teveel uitgaan van symptomen hoor! Kan elke keer anders zijn... Smile, wat fijn dat je al eerder mag! Jee! Ik kon toen een dag eerder komen omdat ik wat buikpijn had en me zorgen maakte. Bleken gewoon darmen te zijn (ahum, teveel drop gegeten), maar het was wel fijn, die eerste echo is zooo spannend! Hier alles ok, wel druk, en moe, maar alles is zo langzamerhand geregeld voor de bruiloft dus de last begint een beetje van me af te vallen nu. Maar tot die tijd ben ik vrees ik wel wat ongeconcentreerd op werk, oops.
@Jilly al een positieve test in handen? @serendipity hoe is het nou met jou? Al meer symptonen? @Evenstar vandaag precies een week. Wat fijn dat je nu alles geregeld hebt en dat je je nu rustig (nou ja) kan voorbereiden op de grote dag. Plaats je wel even foto's van je jurk want ben erg benieuwd. Na de bruiloft heb je weer zo veel energie ook omdat je in 2e trimester bent dat je heerlijk kunt werken! @Luca hoe is het met jou? Zijn de kleintjes nog druk aan het bewegen? Dit weekend hebben we familie weekend natuurlijk heel erg gezellig maar wel mega druk en aangezien ik nogal misselijk en moe ben ben ik benieuwd hoe lang het duurt voor de familie vragen gaan stellen. Zeker rond het avondeten..... We willen het eigenlijk pas vertellen na de echo en die zaterdag na de echo hebben we een verjaardag met dezelfde familie dus eigenlijk willen we het dan pas vertellen.
Leuk zeg, al die bewegende kindjes en mooie buikjes! Gek gevoel is dat hè! Geniet er vooral van dames, dit gevoel heb je na de zwangerschap niet meer, zo bijzonder! Hier even een korte: ben dinsdag ongesteld geworden. Flink balen dus, werd het met een hoge temp. Raar (en balen), maar ws. stresstemp. Nieuwe ronde, nieuwe kansen....
Orwen: Mooi buikje hoor!!! Leuk hé als het kindje voelt!! Ik geniet er echt iedere keer weer van. Als we 's avonds op bed liggen proberen we hem/haar wel eens "wakker te maken" zodat we samen kunnen voelen. Smile: Wat fijn dat je eerder mag voor de echo! Ik ben benieuwd of je het dit weekend nog geheim kunt houden voor je familie, waarschijnlijk zullen ze wel aan je kunnen zien dat je anders bent dan anders... Evenstar: Hoe gaat het met de huwelijksstress??? Heb je alles nog onder controle? Nog maar een weekje en dan ben je een getrouwde vrouw. Ik ben echt heel benieuwd naar je jurk!!! Jilly: Hoe gaat het met jou?? Heb je nog getest?? Ben gisteren weer bij de fysio geweest, mijn banden rondom mijn bekken zijn niet zo stevig. Daarom heb ik zo'n last van mijn rug en bekken. Ik mag voorlopig niet tillen, volgende week ga ik therapeutisch werken dat houdt in dat ik eigenlijk een extra kracht ben op de groep en dat ik zelf kan bepalen wat ik wel en niet kan doen. Ik moet zeggen dat me dat echt super veel rust geeft op deze manier kan ik toch gaan werken (thuis zitten is ook niet alles) maar ik hoef mijn lichaam niet te forceren.