Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Evenstar, you go girlie! Heel veel plezier morgen, geniet ervan, leun achter over en laat anderen het werk doen!

2. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar heel veel plezier vandaag maak er een gweldige dag van en alvast van harte gefeliciteerd! Zal morgen meteen hyves bekijken of er al foto's staan ;)

@BB10 wat heerlijk dat je mannetje weer thuis en helemaal dat hij precies op het juiste moment thuis is gekomen. Heb je nog een ovutest gedaan? En was die ook positief of al lichter?

@Mezelf wat balen dat je nog steeds bloedt. Ik hoop echt dat je snel je menstruatie krijgt en met een nieuwe ronde kan beginnen!

@Luca wat heerlijk dat je misselijkheid is afgenomen en dat je lekker op vakantie bent geweest!

@Serendipity ik wens je alsnog een fijns vakantie en dat je maar met goed nieuws terug mag komen.

@Jilly lekker hoor af en toe moet je jezelf ook even helemaal verwennen en tja dan maar even pukkels van de choco.

Meteen maar het goede nieuws van deze kant ik heb dinsdag mijn echo gehad en het was helemaal goed. Ons kleintje lag precies op schema en het hartje kloptje heel goed en de baby was al 2,46 cm;) Verder was het echt superschattig omdat hij al bewoog. Over 3 weken hebben we de combitest dus krijgen we lekker weer een echo en heb er nu al zin in!

Verder het minder leuke het weekend met de familie was erg gezellig alleen zondag had de hele familie last van voedselvergifteging en ben ik dus al vanaf zondag aan het overgeven! Zelf water kwam eruit en ben dus flink beroert geweest. Vanaf vandaag gaat het weer ietsje beter en kan ik weer wat binnen houden. Trouwens na de echo ging het ook een stuk beter ;)

3. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Even snel voor Evenstar:

Gefeliciteerd! Hoe voelt het een getrouwde vrouw te zijn? Heel erg veel plezier vandaag; ik hoop dat het echt de mooiste dag van je leven zal worden (tot je baby geboren wordt, natuurlijk:D)!

@iedereen: Hoop morgen even tijd te hebben weer te reageren. Tot snel!

4. smile17

smile17 Niet meer actief

Ohh nog even een ander nieuwtje mijn vriendin is nu 38 weken zwanger en wordt morgen opgenomen ivm hoge bloeddruk. Ze gaan haar inleiden echt zo spannend. Hoop voor haar dat het allemaal vlot verloopt...1 ding is in ieder geval zeker voor dinsdag heeft ze haar dochter in haar armen.

hihihi zie dat mijn banner weer een plaatje verder is. Lijkt nu nog meer op baby;)

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Jeeeee getrouwd!!!

:D

Ik ben doodmoe, maar superblij, ondanks het complete herfstweer (nu weer veel beter, grrr) een prachtige dag gehad, met een mooie plechtigheid (vooral niet plechtig maar gezellig, vol muziek en humor), een receptie waar we de gasten bijna weg moesten jagen omdat het zo gezellig was, en een diner waar we de vingers bij hebben afgelikt. We moeten de boel echt nog even organiseren nu qua alle kado's, bijkomen na 2 nachten amper slapen, etc... maar foto's volgen zsm op hyves :)

Ik ben supergelukkig, heb de hele dag gestraald. We waren op zich op tijd op onze verrassingslocatie (een bed en breakfast, superdeluxe, kadootje van onze ceremoniemeesters), maar ik kon niet slapen, voelde veel licht geplop in de onderbuik (ik weet zeker dat ik die kleine al voel, maar nu was het heel veel!). En de hele dag bleef maar over me heen komen, zoveel gasten (meer dan tachtig!) en zoveel liefde, en zoveel inspiratie om een mooi boek te maken met foto's en verhalen.

Oh en bij de vk was alles ook super, de baarmoeder lag qua groei/stijging omhoog ruim op schema met mijn termijn, bloeddruk goed, en toen we het hartje luisteren hoorden we eerst DOEF! en toen zei de vk 'hee, das een schopje!'. Toen meteen dat razende hartje, superregelmatig, alles ziet er perfect uit. :D

Pffff ik ben heeeel moe maar YESSSS...

Sorry, dit was even helemaal ego :) later meer hoor!

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Evenstar, getrouwde mevrouw ;), nogmaals gefeliciteerd en fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad! En leuk dat je je kindje ook voelt, da's fijn :)

Smile: leuk he, als die plaatjes verder gaan :) En spannend voor je vriendin!

Mezelf: fijn dat het iets beter gaat 'in je hoofd' :) Dat het zo doorgaat!

7. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Evenstar: Gefeliciteerd!!! Wat zul jij even lekker op een roze wolk leven! Geniet ervan! Fijn dat alles zo goed gaat! En ook dat je trouwdag zo fantastisch was!

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    *zweef* dank voor de felicitaties. Er staan al een paar foto's op mijn hyves, maar het grote wachten is nog op de fotograaf natuurlijk, die heeft de mooiste, ondanks het weer (hopelijk).

@ mezelf, fijn dat het weer ietsjes beter gaat. Het is best een klap natuurlijk, en die lange nasleep met het bloeden... niet leuk :( Ben je nu ook aan het ovutesten? Ik weet niet hoe het gaat met bloeden door een mk, maar wie weet is je cyclus al wel weer aan het herstellen. Ik hoop het voor je.

@ smile, hoe gaat het met je misselijkheid? Ja leuk he als je banner verspringt!! Ik vond het zo lang duren tussen waar jij nu zit en waar ik nu zit, hij doet het heel nauwkeurig per maand en niet per 4 weken!

@ luca, voel jij ook beweging, ja toch? Hihi, ik vind het zo grappig, maar het is nogsteeds wel als ik zelf ook stil zit en er op let, het is een licht maar wel echt merkbaar gevoel. Voel je je goed/beter over de veranderingen in je lijf? Ik ben nu ook over op positie boven kleding, omdat bijna al mijn truitjes steeds omhoog kruipen. Broeken had ik al in week 10 geloof ik.

Hier doooood moe na de bruiloft nogsteeds. Heb zowat het hele weekend gepit. En nogsteeds erg duf. Maar goed, ik moet morgen weer hard aan de slag met werk, zucht... en ik hoef geen bruiloft meer te regelen, dat scheelt een hoop tijd en stress... maar het was het dubbel en dwars waard :)

9. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar van harte gefeliciteerd. Wat een prachtige jurk had je aan en vooral de kleur was zooo mooi en stond je ook erg goed. Oook je man ;) zag er mooi uit. Heerlijk dat de dag zo'n succes was nu lekker uitrusten en nagenieten. En inderdaad nu de rust terug in je hoofd en even geen geregel. Nou ja zometeen weer de babykamer uitzoeken enzo....
    Wat leuk dat je de baby al voelt ik hoop ook dat ik het al zo snel voel.
    Mijn misselijkheid gaat wel een stukje beter alleen echt nog geen trek in iets alles smaakt anders dan normaal hopelijk komt dit snel weer terug. Al is het wel makkelijk dat ik dus totaal geen trek heb in snoep of bijvoorbeeld chocolade.

@Mezelf hoe gaat het nu? Heb je al het idee dat je menstruatie er aan zit te komen?

Ohh mijn vriendin is trouwens bevallen van een dochter en alles gaat goed dus helemaal happy voor haar.
    Vanavond gaan we het aan mijn kant van de familie vertellen en heb er al zin in!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jeee, gefelie met je vriendin! Fijn dat alles goed is gegaan :) Ik had dat eerst ook heel erg, dat alles anders smaakte en ik zelfs niks meer lustte zowat. Ik hield nog van kaassoufles en van yoghurt. Hahaha. Nu lust ik alleen een paar dingen echt NIET (vreemd genoeg, veel groenten, vooral tomaten, :( urgh).

Ik lustte ook vooral geen zoet, en at dan maar chips om toch iets te eten. En nu... kom maar op met de chocolade, dropjes, ...:p:p:)

Ja, die jurk... ik voelde me er heel mooi in, hij was mooier dan ik me ooit had voorgesteld. Degene die hem gemaakt heeft, is een genie!:D

11. smile17

smile17 Niet meer actief

Ohh dat geeft me weer hoop Evenstar. Want echt zelfs chips (echt mijn verslaving) gaat er niet in. Nou nog een paar weken dan hopelijk weer wat betere smaak.

INderdaad die maker van je jurk heeft echt zo mooi gedaan geef haar maar mijn complimenten!

Hebben jullie trouwens ook al last van maagzuur? Ik heb het nu al 2 keer heel erg gehad en een rennie hielp wel maar niet voor lang helaas.

12. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hey,
    Hier weer aardig wat verandering.

Vrijdag rond 4en ging ik naar het toilet en kwamen er zoals gewoonlijk weer enorme slierten bloed/slijm uit. Maar wat anders was dan anders, was dat er wat aan vast zat. Ik denk (weet het 99% zeker) dat dat het kindje was. Het leek echt zo'n boon/garnaal, zoals je in de boeken/op internet ziet. Een uurtje later ging ik weer naar het toilet, kwam er nog precies zo'n zelfde dingetje uit! Dus ik ga er vanuit dat 't er 2 waren! Wat erg fijn is, is dat het bloeden nu echt heel duidelijk afneemt. Nu eigenlijk alleen nog wat bruine druppies. Wel vanmiddag heel even wat rood aan een sliertje slijm. Maar ik heb goede hoop dat het nu eindelijk op z'n eind loopt. Ik voel me sinds vrijdag ook een heel stuk 'lichter'. Ik ben bijna weer zo vrolijk als ik was en m'n huid wordt ook weer rustig. Zelfs m'n collega zei het, ik was eigenlijk even ver als zij.
    Ik hoop dat het echt voorbij is. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of ik m'n ei al heb gehad deze ronde of niet. Ik zou het al heerlijk vinden als het allemaal weer gewoon was, zoals voor m'n zwangerschap/mk.
    Ik ga zo even een ovu-testje doen en ik denk morgenochtend even tempen. Dan weet ik misschien of ik m'n ei al gehad heb of niet. Wat dat betreft is het wel handig dat ik voor m'n zwangerschap een cyclus getempt heb. Dan weet ik al een beetje meer van m'n temperatuur.
    Zo een heel verhaal. Maar dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte.
    Liefs Mij

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Evenstar, getrouwde vrouw hoe voel jeje nu, anders?
    Ik ga zo even op Hyves spieken hoe jullie eruit zagen, zal vast mooi zijn!

Mezelf, jeetje zeg 2, maar wel fijn dat het allemaal wat minder wordt. Hopelijk ben je snel weer de oude. Ook fijn dat je humeur en huid erop vooruit gaan, altijd prettig.

Smile, gefeli met je vriendin!

Hoe is het inmiddels met onze andere zwangere dames? Roosje Orwen?

En Jilly hoe is het met jou?

Hier zit ik weer op het wachtbankje. Ik heb vorige week best veel buikpijn gehad. Dat is nu gelukkig minder. Wel heb ik een goed gevulde boezem;) Die ook nog eens gevoelig zijn en waar ik soms steken in heb. (ik heb nooit last van mijn boobs??)
    Ik probeer mijzelf niet gek te maken, en soms denk ik ook , doe normaal je lijf zal wel weer een nieuw kwaaltje bedacht hebben.
    Dus ik wacht maar rustig af tot het zondag is.
    Ik ben vandaag weer begonnen met werken na 6 weken dus ik heb afleiding genoeg. Ben wel erg moe maar dat kan natuurlijk komen dat ik meer in het ziekenhuis gehangen heb dan vakantie heb gehad. (ik laat me niet gek maken, ik laat me niet gek maken, ik laat me niet gek maken!!!!!!!)

14. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik moet eigenlijk gaan slapen, maar nog even snel:

Mezelf, jeetje zeg, dat het er twee waren. Dat hadden ze dus gemist met de echo! (heb ik al vaker gelezen, dat het er twee waren maar dat dit eerst nog gemist wordt).
    Aan de ene kant erg om zo twee vruchtjes te vinden, maar misschien juist ook goed om zo jouw mk te kunnen afsluiten.
    Fijn iig dat je je nu echt weer beter voelt. En zoals je het vertelt, is je lichaam nu echt aan het herstellen. Ben daar blij mee voor je :)

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jeetje mezelf, hoop dat het nu idd over is. Dat ze dat op de echo niet gezien hebben? Vreemd, maar dat zal wel vaker voorkomen. Ga je nog voor nacontrole naar de vk? Dit zal geen fijne ervaring geweest zijn, maar nu kun je het wel afsluiten :(

Hier op naar een drukke dag dus ik hou het verder kort. Nu de bruiloft achter de rug is gaat al mijn energie naar mijn werk en ben ik verder alleen maar aan het slapen zowat.

16. smile17

smile17 Niet meer actief

@mezelf misschien is het inderdaad dat je het nu een beetje een plekje voor jezelf kunt geven. Hopelijk is het bloeden ondertussen gestopt en heb je snel je ei. Fijn dat ook je gezicht weer rustiger wordt waarschijnlijk ook een teken dat de hormonen je lijf zijn verlaten.

@BB10 jeetje wat gaat het snel ik wist niet je al weer zo dicht op testen zat. Tja die borsten dat kan natuurlijk goed teken zijn ik duim in ieder geval voor je. In ronde 6 hebben we nog geen succes gehad dus gaan jullie er maar voor zorgen ;) enne laat je niet gek maken he!

@Luca heo is het bij jou? Zijn de kleintjes nog lekker druk? Willen jullie het geslacht weten van de baby's? (of had ik dat al ens gevraagd?)

Gisteren zijn we op kraambezoek geweest en het was echt zo'n schatje echt ieniemienie zelfs pakje 50 was te groot ze woog ook maar 2700gram. We hebben haar lekker vastgehouden en vast even geoefend. In de auto zaten we echt zo even van tja over 30 weken hebben wij ook zo'n kleintje hihihi

17. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Smile: leuk zo'n kraambezoek :)
    En ja, nog 30 weken voor je, -1 dag ;)
    Met 10 weken heb je het grootste gevaar alweer gehad, dus mooi dat je die hebt bereikt!

We willen het zeker weten, het geslacht van de kindjes. Maandag weer een echo, maar helaas bij de vk in het zkh. En die had de vorige keer echt een prehistorisch echoapparaat. Dus ben bang dat het met de 20-weken echo gaat zijn, die ik met bijna 21 weken heb. Over drie lange weken.
    Maar zoals jullie horen, ben erg nieuwsgierig... :)

Over jouw maagzuur trouwens: Dat wordt waarsch. wat minder als je hormonen wat verminderen (dus vanaf nu/vanaf de 12 weken). Hormonen verweken je kleppen. Dan, daarna dus, heb je er een tijd minder last van en als je baby groeit en met je ingewanden tegen je middenrif gaat aanduwen, krijg je er weer meer last van. Dat gebeurt bij mij nu al, met twee kids... Dus dat waren wel een zalige 4 weken dat ik geen last had van maagzuur oprispingen ;) Nu nog allemaal te doen hoor, maar dat wordt nog wat straks...

@Evenstar: Ja, ik voel mijn kindjes al een aantal weken. Ik geloofde het eerst niet, maar nu weet ik zeker dat ze dat toen al waren. Wat me nog niet gelukt is, is om echt contact te maken. Dus, ik duw, en een van de kleintjes duwt terug.

@BB: als je normaal geen gevoelige borsten hebt, kan het een goed teken zijn. Dat was het bij mij wel. (Maar grom, zekerheid pas bij die test he ;) )
    We duimen iig voor je!

@Andere dames: hoe is het met jullie?

18. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Luca: Spannend zeg! Ben heel benieuwd! Jammer dat het in het ziekenhuis is. Dan lijkt het mij minder intiem.
    Je klinkt een heel stuk beter dan een aantal weekjes geleden, dat is fijn om te merken!

@ BB10: Voor jou ook helemaal spannend. Ik ga je gek, gek, gek, gek maken! :p Grapje! Nee hoor, rustig aan. Je merkt het vanzelf allemaal wel. Ik hoop voor je dat het raak is!

@ Evenstar: Zo te horen ben je flink wat schade aan het inhalen! Voelt het goed? Red je het? Het zou wel fijn zijn als de druk voordat je moet bevallen, van de ketel is. Dan kun je lekker genieten van de kleine.

Hier is het bloeden echt gestopt! Zo super! Wat voel ik me lekker! Ik loop weer te huppelen op m'n werk! Dat is lang geleden.
    En ik heb nu al twee keer getemperatuurd, allebei 36,8. Van de ronde voor m'n zwangerschap weet ik dat dat m'n temp is voor m'n ei! Dus we doen deze ronde ook nog mee!
    Ook al 2 ovutestjes gedaan, die waren nog te licht voor een ei. Dus we wachten nog op m'n ei, maar we zijn weer helemaal in de running!
    Kus!

19. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Smile: Jij bent ook al ver zeg! Heerlijk moet dat zijn!
    En ook super leuk dat je vriendin al een ukkie heeft. Kun je idd vast oefenen en dan verlang je er vast nog meer naar om je eigen kleintje in je armen te sluiten!

20. smile17

smile17 Niet meer actief

@mezelf ohh wat ben ik blij voor je dat het bloeden is gestopt. En toch ook weer een kans deze maand! Ik ga gewoon nu akvast voor je duimen kan nooit geen kwaad;)
    Ja inderdaad soms lijkt het echt heel snel te gaan want 10 weken was echt zo'n grens waar ik naar uit keek. Moet nu zeggen dat dat 12 weken is.... Vooral omdat we dan weer een echo hebben. En ja zo'n kleine wurm vasthouden is echt zo geweldig!

@Luca inderdaad nog maar 29 weken en 5 dagen klinkt al een stuk korter;) Wat spannend hopelijk kunnen ze maandag met dat middeleeuwse ding toch iets zien of juist niet.....

Maag zuur heb ik gemerkt dat het erger wordt als ik zure dingen eet of drink dus even geen jus dórange of appelsap voor mij.
    Ik vertelde het mijn vriendin en die had een goed drankje tegen maagzuur nadat de rennies niet meer hielpen. Dus zal de naam nog even vragen en hier neer zetten.

@BB10 hoe gaat het met je?

@Orwen en Roosje hoe is het met jullie?

@Jilly jou heb ik ook al een tijdje niet gezien of was jij nou ook met vakantie?

Ik hoop dat serendipity snel terug komt met leuk nieuws.

Deel Deze Pagina