Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvdW

MvdW Niet meer actief

@ Orwen;

Ja zeker leuk dat we besloten hebben om te stoppen met de pil.
    Maar wel heel irritant dat die dagen nu maar voorbij kruipen....wacht eerst tot maandag, dan kan ik in ieder geval mijn banner zetten haha.

liefs,

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Mandy: Welkom!

@Orwen: Me too! Maar ja, ik mag niet echt vergelijken met de periode met Mirena, laat staan de pil, dus dan ga ik toch echt terug naar die periode midden tienerjaren... En nee, daar dacht ik toen niet aan. Weet alleen de PMS nog...

3. smile17

smile17 Niet meer actief

@mandy welkom. Ja vervelend he dat die dagen nu voorbij kruipen, ik ben nu erg blij dat het weekend is want gaan de komende 3 dagen lekker snel. Dat van die auto hadden wij ook. Wij zijn nu aan het sparen voor een nieuwere auto. Wij dachten nu zo dat we minimaal 9 maanden hebben om te sparen;)

@serendipety vervelende van die negatieve testen, maar ook voor jou geldt geen bloed geeft moed.

@Orwen hahaha weer getest! Ik hoop dat je zondag samen met je vriend positief test.
    En ja we hebben bijna elke dag geklust dus dat moet wel goed zitten en voor de zekerheid gaan we nog even door. Of ik al iets voel JAAAAA van alles mijn buik rommelt onzettend en is helemaal aan de onderkant een beetje opgezet en gevoelig verder zijn mijn borsten super gevoelig. Maar ja wat dit betekent? Net wat jij zegt hiervoor lette ik er niet op en nu voel ik van alles. Nou ja ik hoop echt dat het wel iets positiefs betekent

@Luca die dagen voor de eisprong duren ook een eeuwigheid he? 1 voordeel je kunt weer lekker aan de klus.

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Helaas, vandaag ongesteld geworden :cry:

@Smile: Ik kan me helaas niet aan de afspraak houden :cry: . De eerste ronde is mislukt en de tweede zit ik precies in mijn vruchtbare periode in het buitenland voor congres, hoe kan mijn lijf het zo timen :( dus deze ronde is voor spek en bonen. Veel oefenen, zeg ik maar :p

5. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey, wat jammer!

Hoe lang zit je in het buitenland (en wanneer ten opzichte van de eisprong)?
    Lijkt me wel balen als je nu dus een ronde moet missen, net nadat je echt bezig gaat met zwanger worden! Maar in april dan nieuwe ronde, nieuwe kansen!

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ei zal op 1 april springen en dat is geen grap :p . Ik zit vanaf 28 maart in het buitenland, maar mijn vriend vertrekt zelf 26 maart 's ochtends voor een skiweekend met collega's. Helemaal hopeloos dus, we kunnen wel een "voorraadje" zaadjes aanleggen, maar dat is dus 6 dagen voor de eisprong. Ik zie mijn lief pas weer op 4 april. Ik ben bang dat het 'm niet word, superzaad met 6 dagen overleving is wel heel erg wishful thinking :(
    Vind het helemaal niet leuk, meteen al zo vroeg een ronde over moeten slaan. Maar ja, moet er niet te lang bij stil staan, want het is gewoon niet anders. Ik ga er wel heel erg van genieten, want het congres is in de bergen. Ik ga met een leuk stel collega's en we kunnen een groot deel van de dag skieen. Dat wordt beregezellig! Het is beter om dit jaar naar dit congres toe te gaan, want volgend jaar heb ik hopelijk [-o< een kindje en dan wil ik niet een hele week weg. Dus ik neem het er straks lekker van :p

7. smile17

smile17 Niet meer actief

@krokodieltje balen zeg dat je ongi bent geworden!
    En inderdaad wel vervelend dat je volgende ronde in je vruchtbare periode in het buitenland zit. Maar dan telt volgend mij de afspraak nog steeds hoor! Want volgende ronde telt niet mee voor jou dus ben je volgend de afspraak de volgende ronde dus mei zwanger ;)

Ohh meiden ik maak mezelf echt gek maar heb nu echt super gevoelige tepels doet echt gewoon zeer. DIt heb ik echt nooit voor mijn ongi. Ohh please laat het een prostief teken zijn. Het lijkt trouwens echt of ik mezelf gek maak maar mijn tepels doen echt zeer auwwwww. Ik weet niet eens of dit er eigenlijk bij hoort.....

Hoorde net echt zulk super nieuws een oude vriendin van me is al 3 jaar bezig om zwanger te worden en nu eindelijk is het raaak ben echt zo blij voor haar! En wat denk je ze krijgt een tweeling helemaal super.

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Oke, smile, dan houd ik me met alle liefde aan de afspraak :D

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @smile
    Gevoelige tepels horen zeker bij de symptomen, maar toen ik stopte met de pil kreeg ik daar ook last van met m'n menstruatie.. Dus tja kan 2 kanten op.. Hoop natuurlijk de goede kant! Ik zelf heb nu nog soms last van gevoelige borsten.. Toevallig deze maand ook, bij mij was dat vanaf 2 dagen na de eisprong! Dan ga je meteen denken, volgens mij heb ik dat normaal nooit zo vroeg al?! Maar uiteindelijk had ik dat volgens mij wel.. Maar let er nu gewoon te veel op! Tis dus gewoon afwachten.. Hoop dat je snel een positieve test hebt!

@Luca
    Alweer bezig met klussen? Nieuwe rondes nieuwe kansen.. Lees net dat we de volgende ronde allemaal zwanger zijn haha.. Dus hoop het echt voor jou! Hier geen positieve test meer gehad, dus verwacht maandag m'n ongi gewoon

@orwen
    Blauwe aderen bij je borsten.. Is wel een teken.. Maar tis idd lastig om te zeggen of je dat altijd had! Ik heb de maanden hier voor wel erg op dat soort dingen gelet en merkte al snel dat elk dingetje in je buik je gek maakt! Dus dat doe ik nu niet meer.. En bij m'n borsten.. Daar sta ik steeds over kleine dingetjes te twijfelen.. Wanneer werden ze ook alweer gevoelig bij m'n ongi? Waren m'n tepels normaal ook zo groot en zo donker? Erg irritant.. Maar volgens mij veranderd er hier niks, dus op naar de ongi! Ben benieuwd wanneer jij zekerheid hebt!

@mandy
    Welkom in dit topic!
    Wel spannend hè?! Er echt voor gaan enzo! Heel veel plezier en hopen dat je snel zwanger bent!

@krokodieltje
    Balen dat je ongi bent geworden.. En volgende ronde ook nog moet wachten! Maar zeg nooit nooit.. Misschien hebt je vriend wel super zaad haha.. En als je zwanger zou worden zou je zeker weten een meisje krijgen haha

Ik heb hier stiekem nog een heel heel klein beetje hoop, maar m'n gevoel zegt dat ik gewoon maandag ongi wordt, misschien nog iets later.. Maar iig voor woensdag! Ben wel benieuwd wanneer ik ongi wordt.. Kan ik terug rekenen wanneer m'n ei was.. Zo leer ik m'n lichaam ook weer beter kennen!
    Gisteren al heel klein beetje bruin verlies tussen m'n afscheiding.. Weet dat dit ook een symptoom kan zijn.. Maar in mijn geval heb ik dit wel vaker.. En komt m'n ongi er gewoon aan.. Dus ik doe straks gewoon mee aan ronde 2 en gaan we snel vrouwtje achter na! Want wil dit clubje wel bij elkaar houden hoor!

10. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Serendipity: Ik hoop dat het voor jou toch nog raak is, en anders leer je inderdaad je lichaam beter kennen. En dat is best fijn (maar liever zwanger zijn ;) )
    Ik ken mijn lichaam nog niet zo. Ben hormonaal nog niet helemaal gewoon. Makkelijk last van puistjes alsof ik ongi moet worden sinds 2 dagen, en beetje PMS humeur zonder reden.

Heb gister toch maar Etos Zwanger Worden gekocht. Het zal de kansen in ieder geval niet verkleinen ;). Neem jij eigenlijk je temperatuur op? Ik tot nu toe niet, maar ben eigenlijk best benieuwd of dat nou allemaal klopt.

@Smile: Hihi, je enthousiasme straalt van het scherm af :) Ik hoop het voor je! Een positief teken kan het zeker zijn!

@Krokodieltje: 6 dagen is wel veel ja. Maar, het kan! Maar neem het er daar dan maar lekker van. Skien is ook erg leuk :)!

11. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @ Krokodieltje: Wat naar voor je! Maar in mei zwanger worden in natuurlijk ook wel fijn. Lekker in de lente, tegen de zomer aan… Heerlijke tijd om het goede nieuws te horen, lijkt me! Ik duim voor je. En alvast veel plezier op je congres! :)

@ smile17: Gevoelige tepels is een verschijnsel, ja. En als je dit nooit eerder had klinkt het in elk geval hoopvol. Moeilijk hè, dat afwachten en niets kunnen doen…?

@ Serendipity: Wel hoop houden, hoor! Ik heb op het forum gelezen dat er zoveel vrouwen zijn die hun ongesteldheid aan voelden komen, maar toch zwanger bleken te zijn! Af en toe zendt je lichaam je verwarrende signalen… Ten goede en ten slechte. :rolleyes:

@ luca79: Die pillen slik ik ook! Heb het idee dat het in elk geval helpt voor een regelmatiger cyclus. Ben je alweer toe aan de volgende ronde?

@ vrouwtje81: Hoe gaat het? Ben je helemaal in de wolken met je zwangerschap? Nogmeer symptomen inmiddels? Of voelt het nog wat onwerkelijk? Wij hopen allemaal dat we ons snel bij je mogen voegen!

Ik heb vanmiddag met vriend een test gedaan. Noppes. Dat was wel even slikken, al had ik het ook niet verwacht. :cry: Wel erg gehoopt natuurlijk. En misschien was het ook nog wel te vroeg om te testen, maar er zijn zoveel vrouwen die een paar dagen voor hun NOD positief testen! Ik baal er heel erg van en ik baal dat ik er zo van baal. Zo’n punt is het nou ook weer niet. Ik bedoel: ronde 1…
    Toch kan ik het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn nog niet helemaal loslaten. Het is immers nog twee dagen tot mijn NOD en misschien wel meer. Ik weet namelijk niet met zekerheid wanneer ik mijn ei heb gehad. Ben soms zo onregelmatig. Er is dus nog een sprankje hoop. Maar van al dat testen word ik gewoon chagrijnig. Dus ik hoop nu dat ik of gewoon dinsdag ongesteld word (op naar de volgende ronde) of dat ik het niet word en donderdag of zo wel positief test. (Uiteraard liever het laatste 8)) Dat wachten met negatieve testen achter de rug is gewoon zo erg.

12. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Orwen weet helemaal wat je voelt hoor ;) Ik probeer mezelf gewoon maar aan te praten dat m'n ongi eraan komt... maar tuurlijk houdt je stiekem hoop! Maar wil die hoop niet, want dan valt het zo tegen!
    Daarbij heb ik ook helemaal geen symptomen van zwangerschap (en alle zwangere in m'n familie hadden dat wel al meteen na de innestelling) dus ga er vanuit dat het gewoon niet zo is!
    Maar de teleurstelling heb ik ook bij weer een negatieve test, vooral omdat ik nu merk dat ik wel goed geklust hebt... ik moet wel m'n ei hebben gehad in die periode, anders had ik nu geen bruin verlies! Dan vraag ik me helemaal af waarom het niet gelukt is! ;)
    Maarja laat die ongi maar komen, kunnen we weer door naar de volgende ronde... en heb ik weer wat om naar uit te kijken!

13. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey meiden!
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen, ik ben in november gestopt met de pil en vanaf februari voor het echt geprobeert. Ik zit nu in ronde 2. Ik herken zoveel in jullie verhalen dat het bijna eng is! Vorige maand heb ik mezelf een beetje gek gepraat, dacht dat ik van alles voelde maar helaas werd ik vorige week ongi :(
    Het was natuurlijk wel een beetje een teleurstelling maar de week voor mijn NOD werd ik echt helemaal gek van mezelf (zou ik wel zwanger zijn of toch niet of wel.... voel ik nu iets of niet of toch wel whhhhaaaa).
    Oh wat duurt een maand lang hé!
    Nou meiden ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn!

14. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal!

@Roosje: welkom! Ik hoop dat je snel zwanger bent :)

@Orwen en Serendipity: snap het helemaal! Het is die onzekerheid en dat je de teleurstelling, als die komt, nog niet kunt verwerken! Alleen maar afwachten, maar dan heb je die hoop ook nog.

Ik zou best willen dat ik het iets meer kon loslaten. Dat je je pas druk maakt op de NOD zelf, en niet daarvoor...

Maar dan zou het niet zo spannend zijn allemaal, dat is toch ook wel leuk ;)

Veel succes iig!

15. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Heb net de uitslag van het onderzoek naar zwangerschapstesten van het programma Kassa gezien. Kruidvat komt er met de test van 7,49 als beste uit. Is dat dezelfde als 2 voor 5 euro maar minder luxe, wel betrouwbaar?

Etos was ook goed, en Matcare ultra ook. Romed schijnt een man zwanger te kunnen laten testen ;)

Als jullie ook nog willen kijken, je kunt het vinden op kassa.vara.nl

Groetjes!

16. smile17

smile17 Niet meer actief

@roosje welkom hier en dat je maar snel zwanger mag zijn!

Nou meiden ik loop over van de symptonen maar het zouden net zo goed ongi kwaaltjes kunnen zijn. Maar heb zo'n sterk gevoel dat het raak is, maar wil dat gevoel niet te veel de ruimte geven want dan wordt het misschien echt een teleurstelling als ik wel ongi wordt.
    Heb in ieder geval nog geen testen gekocht en wil daar ook nog zeker mee wachten.

@luca zal eens gaan kijken bij kassa!

@serendipity ik duim nog voor je hoor!

17. BB10

BB10 Niet meer actief

Hé meiden, ik ben nieuw hier. Wij willen in april stoppen met de pil, ben nu foliumzuur aan het slikken. Dus ik lees alvast ff mee als jullie het goed vinden? Iedereen veel succes met zwanger worden!
    Groetjes BB

18. smile17

smile17 Niet meer actief

@BB10 natuurlijk juist gezellig. Ik wens je alvast veel succes en dat ook jij maar heel snel zwanger mag worden!

19. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @ Serendipity: Heb je alweer getest? Hoe voel je je?

@ Roosje01: Welkom! Het is goed te weten dat ik niet de enige ben met zogenaamde verschijnselen terwijl ik vrees niet zwanger te zijn. Wat kan je lichaam raar doen als je erop let, he? Veel succes!

@ Luca79: Ja, dat loslaten. Ik heb besloten dat ik dat volgende maand echt ga proberen (als het deze maand niet is gelukt, waar ik maar vanuit moet gaan). Alleen zou ik niet weten hoe. Heb jij nog tips? Die aflevering van Kassa heb ik ook gezien. Jammer dat ze die van 2 voor 5 niet hebben geprobeerd...

@ smile17: Spannend! Het is wel gek, hoor. Gebruik jij ook de zoekfunctie van dit forum zoveel om te kijken of weer een vreemd lichamelijk verschijnsel weleens een zwangerschap zou kunnen betekenen?

@ BB10: Welkom! Leuk dat je komt meelezen, hoewel het natuurlijk nog leuker is als je meeschrijft! En april is het al bijna! Goed dat je al foliumzuur slikt. Daar ben ik ook al een paar maanden van tevoren mee begonnen, voor de zekerheid. Succes met zwanger worden!

Ik heb echt een onnoemelijke baaldag. Ik ben er gewoon teveel mee bezig. En zo'n ramp is het niet als ik nu niet zwanger ben. Maar voor mijn gevoel lijkt het wel het einde van de wereld. Pfff...ik moet echt een beetje gaan relaxen.

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden,
    Hier heeft de ongi nog niet door gezet.. Krijg ik toch weer een beetje hoop.. Pff terwijl ik er net van overtuigd was dat die ongi gewoon maar moest komen! Maargoed aan m'n cyclussen is te zien dat dat voor mij totaal niet raar is! Al denk ik wel dat de ongi komt voor woensdag.. Want ergens tussen zaterdag en woensdag is 2 weken terug m'n eisprong geweest denk ik!
    Ik wacht nog even tot woensdag denk met testen.. Heb zaterdag nog getest en was super negatief! Heb ook nog steeds geen symptomen! En na al die negatieve testen ben ik er wel een xtje klaar mee! Laat die ongi nu maar komen!
    Het betekend trouwens wel dat ik als ik ongi word straks iig niet op m'n vruchtbaarste dag heb geklust!

Wat ook wel grappig is.. Is dat de enige hier zonder symptomen ook de enige is geweest die zwanger is haha! Hoe bedoel je, we maken ons gek!

Orwen.. Jij al ongi klachten of het gevoel dat het er aan komt? Of symptomen? Jij hebt ook zo'n irritante cyclus hè? Weet jij je ei te ontdekken door te letten op je afscheiding? Ik ben er al een tijdje op aan het letten en begin het langzaam door te krijgen!

Smile.. Jij ben er echt van overtuigt dat je zwanger bent hè? Ik ben er ook een beetje van overtuigd dat ik het ook moet voelen als het zover is! Laten we hopen dat je gevoel helemaal gelijk heeft!

Bb10.. Welkom op het forum.. Wel spannend dat jullie er ook voor gaan! Wil je wat over jezelf vertellen? Leeftijd en van je vriend enzo? Hoelang is de wens er bij jou/jullie?

Vrouwtje.. Je komt toch wel eens langs nog af en toe?! Hoe gaat het met je en al symptomen ondertussen?

Luca.. Weer gezellig aan het klussen? Hopen dat je baarmoeder goed is aangesterkt en dat het deze maand alles weer goed maakt

Deel Deze Pagina