@ mezelf YEAH!! ook al ben je nog niet vruchtbaar... jullie hebben er erg lang op moeten wachten, dus neem aan dat je er van genoten hebt @ evenstar Ik weet 100% zeker dat ik niet zwanger ben deze ronde, tenzij zwemmers 8 dagen kunnen overleven ... ik zat ruim een week naast m'n ei en hadden beide geen zin meer om door te klussen... kwam er helaas te laat achter dat ik nog een ei te goed had... helaas volgende maand beter @ bb Jeej je ei gevonden , dus toch nog goed kunnen klussen deze maand? Ik heb een goed gevoel voor jou deze maand... hopelijk heb ik voorspellende gevoelens
Dat hoop ik ook Ik heb mijn ei echt nu, ik lig krom van de pijn. Gisterenavond hebben we 2x geklust en vanmorgen nog een keer, als er nu niet genoeg zwemmers klaar liggen dan weet ik het niet meer!
Zo BB, dat klinkt als een gedegen voorbereiding! Ik hoop voor je dat het gelukt is! Spannende tijd komt er dan aan! Nog twee weekjes en dan weet je meer.
@bb Dat kan bijna niet meer missen lijkt mij.. Dan klopt een goede gevoel misschien wel :-D zou leuk zijn! Ik duim voor je meis! Ik ben eigenlijk wel blij met een maandje rust.. Ff geen onzekerheid, wachten en hopen..
Ben heel benieuwd BB10 Je hebt er echt ALLES aan gedaan deze ronde iig Serendipity, kan het me voorstellen hoor, even dat gevoel van rust. Het is elke maand ook weer zo spannend, pfff. Toch hoop ik gewoon stiekum door en strooi gewoon hCG (heb het niet enorm over meer in dit stadium, maar toch) rond. Ik heb op hyves je vakantiefoto's bezwijmeld. Wow. Woooow. Relaaaaxed. Mezelf, lekker aan de klus? Hoe is het met de paarden? Jilly, ben je er nog meid? Hier elke dag druk gespartel in de buik en ook af en toe flink harde buiken, niet super erg maar een beetje ongemakkelijk gevoel. Ben heel blij met die mooie echo. En we gaan deze donderdag de kleine weer bewonderen, want dan ben ik oefenpop bij de verloskundigen opleiding op de Hanzehogeschool
Luca alweer in The House?? Ik heb een vraagje over een dubbele eisprong en volgens mij heeft zij die gehad, hier komen ze: kwamen ze op dezelfde tijd, of zat er tijd tussen? En voelde je ze duidelijk aan twee kanten? Ik heb gisteren nl echt eipijn gehad aan de rechter kant en vandaag heb ik dezelfde steken(maar veel minder heftig) aan de linker kant. Normaal gesproken ben ik misselijk voor mijn ei en dat is daarna over. Nu ben ik weer misselijk?? Ik snap het niet. Serendipity, ik snap dat het wel fijn is een keertje niet in spanning zitten of het wel of niet gelukt is. Dan kun je er volgende maand weer vol goede moed tegen aan! Mezelf, nog even en dan kunnen jullie er weer echt voor gaan je eisprong komt weer langzaam dichterbij!!!! Evenstar, wauw wat een mooie buik heb je zeg! Doe je het wel rustig aan als je harde buiken krijgt, want volgens mij krijg je die ook als je teveel doet, toch?? Leuk dat je krieltje weer kunt gaan bewonderen, heeft toch zijn voordelen om als oefenpop gebruikt te worden. Ik hoop alleen niet dat al die studenten ook bij je bevalling zijn en ff willen leren hoe je ontsluiting moet voelen Jilly hoe gaat het met jou?? En hoe is het verder met onze zwangere meiden? Hier zit ik weer op het wachtbankje............ik vind het bankje eigenlijk niet zo heel erg, dat komt wss omdat ik me dan niet meer druk hoef te maken of ik al (ovu)getest heb of dat we op het goede moment geklust hebben. Als ik mijn ei nog niet gehad heb ben ik daar nl erg veel mee bezig en ben ik altijd bang dat we "het" te weinig doen of niet op het goede moment gedaan hebben. Nu weet ik dat we het niet beter hadden kunnen doen en kan ik met een gerust hart op het bankje plaatsnemen. Ik ga het mijzelf hier maar gemakkelijk maken. (grote kussens en een lekkere bak thee met een chocolaatje)
@Mezelf wat heerlijk dat je ongi eindelijk helemaal weg is en jullie lekker aan de klus kunnen. NU nog even flink oefenen en zodra je ei er is is het gewoon raak! @BB10 zo dat klinkt erg hoopvol je ei gevoeld, posi test en wel 3 keer geklust nou dat moet wel goed komen.EN als je ook nog een dubbel ei had heb je ook nog eens dubbel kans. Tja meerdere hebben het al gezegd maar ook hier een erg goed gevoel....... @Evenstar wat een prachtige buik heb je zeg. Vanavond ga ik ook echt foto's maken want het begint echt wat te worden. Veel plezier bij de echo vandaag. @Serendipity jammer dat je deze ronde geen kans hebt maar misschien wel even relaxed dat je je geen zorgen enzo hoeft te maken. Hopelijk is volgende maand je ei lekker vroeg. @Orwen het zal voor jou langzaam gaan maar pff al 27 weken. Ben ook wel benieuwd naar je buikje Ik denk dat als je eenmaal verlof hebt de tijd helemaal voorbij vliegt. Vorige week heb ik het eindelijk aan mijn baas verteld en was een beetje bang voor zijn reactie. Natuurlijk nergens voor nodig want hij vond het geweldig voor me. De rest van collega's vertel ik het vandaag. Dit weekend waren de mazzel mama dagen bij de prenetal en zaterdag was er 25 % korting op de kinderwagens. Wij waren er al lang uit welke wagen wij zouden kopen en dus hebben we hem alvast gekocht Ben er helemaal blij mee heb er wel 2,5 uur voor in de rij moeten staan maar dan heb je ook wat. Verder heb ik ook een lekker positie huis/joggingpak gekocht echt heerlijk en ook met 20% korting. Volgende week ga ik maar eens voor positiekleding kijken.
Wij hebben ook een kinderwagen gekocht, scheelde zo 200 euro in totaal. We hoefden helemaal niet in de rij want we waren er bij openingstijd (erg he). Verder hou ik het even een beetje kort. Bij de Februarimama's hebben we slecht nieuws van iemand gehad, die morgen moet bevallen van een overleden kindje (is met ongeveer 20 weken dus overleden). Dat heeft er zwaar ingehakt bij iedereen, ook bij mij. Ik voel me gewoon niet prettig bij keuvelen over zwanger zijn nu, ben zo verdrietig voor haar dat ik steeds zit te huilen. Daarnaast ben ik nu de hormonen weer een beetje bedwongen zijn ook erg bezig met het verlies van het vriendinnetje rond de tijd dat wij zwanger raakten. Ik ga over een paar weken naar haar graf en zal dan ook haar ouders weer even zien. Het is allemaal weer erg dubbel en veel, ik ga me maar gewoon veel op werk richten en proberen goed tot rust te komen als ik thuis ben.
Ohh evenstar bah wat een verschrikkelijk nieuws! Veel sterkte kan me voorstellen dat het je erg aantrekt... Zeker dat je nu ook weer terug moet denken aan je vriendin. Rust lekker uit en zoek afleiding en laat de kleine je vandaag maar extra schoppen voor de afleiding. Ik ben benieuwd voor welke wagen jullie hebben gekozen? Maar dat hoor ik later wel.
Hoi meiden, Ik ben er nog wel hoor Alleen nog steeds niet wat je noemt goedgehumeurd. Met de zwangerschap gaat alles goed. Helaas zijn de 'einde zwangerschapskwaaltjes' bij mij nu echt al aan het inzetten, en ik blijf me erg somber voelen met al die hormonen. Ben ook al richting even grote buik als een eenlingmama aan het einde. Dus 's nachts iedere 10 minuten van zij wisselen vanwege bekkenpijn, medicatie tegen maagzuur, constante kortademigheid en vooral bij traplopen etc. Overigens normaal voor een tweelingmama als ik het vergelijk met de meiden van dat topic. Dus geen zorgen, bevestigd door gyn. en vk. De kindjes voel ik bijna de hele dag door. Mijn man kan ze ook door mijn buik heen voelen, al kan hij niet onderscheiden of hij nou een voetje of armpje voelt beuken. Raar idee dat ik qua lengte al meer dan 1 volledige baby in mijn buik heb. Bij de februarimama's is er inderdaad net een kindje overleden met 19 weken. De moeder voelde het kindje niet meer bewegen vlak na een goede echo en kon vervolgens de hartslag niet meer vinden. Bij de gyn. bleek het kindje overleden. Echt verschrikkelijk voor haar, en een raar idee dat mijn moeder het ook heeft meegemaakt. Heb het medisch ook nog opgezocht, ook in verband met hoe zo'n bevalling dan gaat, maar tot 24 weken heet het nog een laattijdige miskraam. Maar met een echte bevalling erbij zou ik meer over vroeggeboorte spreken... @BB: ik voelde mijn eisprongen aan beide kanten. Absoluut niet op hetzelfde moment, maar wel binnen 12 uur van elkaar. De rechter voelde ik rond kwart over 12 's nachts en na heel laat gaan slapen ben ik op onbepaalde tijd ff wakker geworden van links. Ik geloof dat ze wel binnen die 12 uur moeten zijn doordat anders je verhoogde progesteron een 2e eisprong tegenhoudt, hoe ver zitten die eisprongpijnen van elkaar bij jou? Verder klinkt deze ronde wel als een grote kanshebber @Evenstar: sterkte met de verdere verwerking van het overlijden van jouw vroegere vriendin. Ik merk dat mijn moeders ziekte ook steeds weer naarder voelt. Ze gaat nog steeds gestaag achteruit, en hoewel het fijn is om haar nog steeds te kunnen zien en knuffelen, mis ik haar ook enorm. Ik mis de gesprekken met die ene persoon in de wereld die mij altijd beter leek te kennen dan ik mijzelf. Die altijd al wist wat er was en hoe ik me voelde voor ik het vertelde. Ga me maar ff op andere dingen richten... zo kan ik het scherm door de tranen ook niet meer zien... @andere meiden, sorry, volgende keer weer eens meer! ps. het gaat verder wel hoor. Met een beetje geluk nog een dikke 16 weken doorzetten. Dan zit ik op de gemiddelde tweelingtijd om te bevallen. En over een dikke 15 weken hoeven de kindjes niet meer in een couveuse. En over slechts 5 weken zijn ze buiten de buik levensvatbaar. Morgen mijn 20 weken echo. Met bijna 21 weken
Hi Luca Fijn om weer even iets van je te horen. Allereerst heel veel plezier vandaag met je echo en hopelijk kunnen ze het geslacht van je kleintjes nu zien. Vervelend dat je al zoveel "eind" klachten hebt maar zo gek is het inderdaad niet als je je bedenkt dat je in totaal ook al aan het einde bent. Krijg je eigenlijk extra of langer verlof met een tweeling? Lijkt me wel zo eerlijk aangezien je niet kunt doorwerken tot 36 weken. Gek idee trouwens dat je over 16 weken je kindjes waarschijnlijk al in je armen heb. De tijd vliegt echt voorbij. Hopelijk voel je je vandaag na de echo goed! @Roosje hoe is het bij jou? Voor jou nog een paar weekjes en je mag al met verlof. Heerlijk lijkt me dat.
Jeetje, het gevolg van het heel druk hebben en dus geen tijd hebben voor ZP is dat ik veel moet bijlezen! Jullie hebben lekker doorgekletst ondertussen. Ik ga het weekend eens bijlezen en reageren! Even een korte update vast: hier ook weer een volgende ronde begonnen. Uitgerekend dat er nog veel meer rondes komen gezien mijn lief steeds aan boord zit tijdens mijn ei Dat wordt of korte stukjes mee varen (maar dat is vaak een heel gedoe) of hééél veel geduld verzamelen...
Ik heb eigenlijk niets te vertellen. Ik zit hier (on) geduldig op het wachtbankje. Ik heb de afgelopen dagen op een plek in mijn buik steekjes. Verder een aantal dagen zeer moe geweest en ik heb het doorlopend koud. Ik probeer het niet als kwaaltjes te zien maar ik let natuurlijk wel op alles. Ik denk trouwens dat het geen dubbele eisprong is geweest wat er zat denk ik te veel tijd tussen, de ene op zaterdag avond en de andere (veel minder pijnlijk) op zondag middag. En zondag in de namiddag was mijn ovu test weer bijna wit. Ik ga nu echt de verwarming hoger zetten en een dikkere trui aantrekken. Nog een weekje wachten. Volgende week vrijdag mag ik testen en als ik het volhoud zou zaterdag beter zijn. Als het hetzelfde is als mijn vorige cyclus dan wordt ik donderdagavond al ongi. Waar ik natuurlijk absoluut niet op hoop. Ik vind dat wij wachtende dames nu ook wel aan de beurt mogen komen. Ik ben een beetje depri. En dan baal ik van mezelf want ik wil niet depri zijn, maar zwanger! Sorry voor dit gezever. Soms moet ik dat ff kwijt en waar beter dan hier. Hoe is het met de rest van de dames?? Vertel eens wat vrolijke verhalen??
Ik ben helaas niet echt vrolijk, maar ik duim wel voor je hoor Ben totaal uitgeput van een loodzware week op werk, alles gaat wel goed maar nogsteeds zo langzaam. Ben veel tijd kwijt aan het voorbereiden van colleges, en de studenten komen zo moeizaam mee dat het me af en toe tot wanhoop drijft. Ik was zelf altijd een irritant-slimme student waarschijnlijk en ik vind lesgeven leuker dan in de klas zitten waar het tempo niet hoog genoeg ligt, maar... het vereist best wat geduld! Verder heeft het overlijden van het kindje van één van de februarimama's me erg aangegrepen. Ondanks dat ik nu veel meer geniet van de zwangerschap, is deze week gehuld geweest in een dikke wolk. Maar alles goed hoor. Buik groeit, de frummel is onwijs bewegelijk (ook op de echo, zooo mooi om te zien). Gisteren proefpop geweest bij de opleiding echoscopie, en heb 1.5 uur kunnen staren naar de kleine, echt superleuk. En dubbel wegens bovenstaande. Ergens extra geruststellend om zo'n actief kindje te hebben, maar ook heel naar dat iemand anders haar kindje een vlindertje is. Ik hoop voor je dat je het koud hebt om bijzondere redenen!! Ik heb het ook nogsteeds snel koud, ondanks dat me beloofd was dat ik warm gehouden zou worden door de beeb. Haha. En zou barsten van de energie in het 2e trimester. Not.
@Jilly balen zeg als je nog meer rondes moet missen. MIsschien toch maar overwegen om mee te varen al is het een gedoe. @bb10 dikke knuf voor jouw meis! Ik snap zo goed dat jij nu ook aan de beurt wilt zijn en elke maand is dan zo'n teleurstelling en weet nog precies hoe ellendig ik me elke maand weer voelde. Maar vergeet niet dat wij deze ronde allemaal een heel goed gevoel bij je hadden en ik extra voor je duim deze maand. Nog ruim een week en dan hoop ik hier te lezen dat je positieve test in handen hebt. NU gewoon heerlijk van je weekend genieten dan gaat de tijd al lekker snel. @Evenstar wat vervelend dat je studenten niet meewerken. Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurd is met de februari mama en kan me voorstellen dat je daardoor even van slag was en ook een beetje bang bent geworden. Gelukkig ben je proefkonijn en heb je je baby even lekker kunnen bewonderen en nog wel 1,5 uur heerlijk hoor! Ik heb het ook steeds koud, kouder dan normaal zelfs en had ook gehoord dat je warmer zou zijn maar nee hoor brrr Even een positief verhaal ik voel me deze week echt een stuk beter en heb dus al een aantal niet overgeven en een stuk minder misselijk ook heb ik het gevoel iets minder moe te zijn en heb zelfs van de week voor het eerst weer getraind wel heel vermoeiend maar wel heerlijk en ontspannend. Verder weet nu iedereen dat ik zwanger ben ook op mijn werk en ze waren heel blij voor ons en het is ook heerlijk om erover te kunnen praten. hmmm dat was het denk ik wel oh ja volgende week gaan we voor het eerst het hartje luisteren ben zo benieuwd.
@ Jilly: Oh, wat vervelend zeg. Heel frustrerend lijkt me. Hopelijk komt er een goede oplossing voor! @ Evenstar: Echt naar van die februari-mama. Als je al zo ver bent, verwacht je het niet meer. Wat een klap. Je hebt lekker wel 1,5 uur naar je kindje mogen kijken, dat is wel heel bijzonder! @ Smile: Gelukkig gaat de misselijkheid al een beetje weg! Wat is het heerlijk he, om er gewoon open over te kunnen praten. Je bent er zo vol van! Ik vind het ook zo fijn om met mensen over mijn 'gesteldheid' enzo te praten. @ BB: Rustig! wachten... Meer kun je niet doen. Ik kan je trouwens qua temperatuur een beetje uit een droom helpen... Ik ben nu absoluut niet zwanger en heb het ook errug koud. Wat een k.. weer! Brrr. Maar we hopen natuurlijk gewoon dat je wel zwanger bent, want we willen niets liever! Hier nog geen ei, wel weer een paar keer lekker geklust! We wachten rustig af en testen gewoon weer door.
Hey meiden, @ Luca Wat ga je hard zeg!! Als je zo hoort dat je nog maar 16 weken ongeveer moet, echt een gek idee!! En dan heb je in eens 2 mooie wondertjes in je armen!! Weet je ondertussen het geslacht al?? @ Smile Fijn om te horen dat je je weer beter voelt! Nu blijft dat hopelijk zo!! Kan je eindelijk echt genieten van het zwanger zijn! Heel veel plezier met het hartje luisteren aankomende week, dat lijkt me zo gaaf! @ Jilly Jeetje meis, dat is goed balen... ik hoop voor je dat een tussendoor even een hele korte of juist langere cyclus hebt, zodat je ventje wel thuis is!! Want al dat wachten is zo irritant!! @ bb Hoop voor je dat dat extra steekje op zondagmiddag een goed teken is.. zoals smile al zei: We/ik heb(ben) echt een goed gevoel bij jou! Hoop zo voor je dat het raak is... en idd het mag nu ook wel een xtje he! De droom wordt alleen maar groter en nu mag tie wel eens uitkomen!! Wanneer ga je testen? @ mezelf Hey meis, hoe is het met jou? Al flink geklust zo te lezen, maar nog geen ei inzicht, zou ook wel raar zijn voor jou als tie in eens zo vroeg zou komen ... maar op het gemiddelde van 14/15 dagen zou wel echt geweldig zijn! Hoop voor je dat je nu mooie cyclussen krijgt... bij mij zijn ze nog steeds onregelmatig @ evenstar Ik snap goed dat je je even wat minder voelt, je hormonen en het slecht nieuws wil natuurlijk niet echt mee werken... en dan is het ook nog eens raar weer buiten Misschien reageert je kindje nu al op storm ... ik kan dat namelijk op m'n werk altijd goed merken, bij storm zijn de baby's toch echt onrustiger haha! En hoe hard jij gaat vind ik nog steeds ongelooflijk, je buik groeit zo hard!!! Echt mooi!! Even over hier... als ik niet had geweten dat ik niet had geklust rond m'n ei, had ik echt weer gedacht dat ik zwanger was! M'n borsten zijn weer gevoeliger als anders... en ook echt voller! Maar ben de laatste tijd ook aardig wat aangekomen, dus dat zal het wel zijn! Wel weer goed om te weten dat de gevoeligheid van m'n borsten dus weer niks zegt... het voorbloeden is alweer begonnen, dus ik verwacht dat m'n ongi ergens tussen morgen en dinsdag wel doorbreekt! En dan op naar de volgende ronde en nu hopelijk heel veel en heel goed klussen!!
@ Serendipity: Jouw cyclus is idd ook echt van slag sinds je vmk. Raar zeg. Het lijk een beetje op mijn cyclus. Alleen is de mijne wat langer. Ik hoop dat mijn mk wat meer regelmaat heeft gebracht. Hoewel dat voor mij niet hoeft. Doe maar gewoon een keer een goed (vroeg) ei, goed klussen, zwanger en klaar! We weten wel wat we willen! (wat een boel w's).
Serendipity: Ik hoop voor je dat je ongesteldheid niet doorbreekt! Kan me voorstellen dat het nu nog spannender is dan de oorgaande rondes; je weet nu immmers dat het wel kan lukken, die bevestiging heb je in ieder geval maar weer! Luca: Sterkte meid, het zal best pittig zijn inderdaad! Heb je het idee dat je zwangerschapskwaaltjes ook heviger zijn dan bij een éénling zwangerschap? Je lichaam moet wel 2x zo hard werken... Smile: Lekker dat je weer wat meer ruimte hebt voor ontspanning en jezelf en dat je niet meer voortdurend geconfronteerd wordt met de kwaaltjes die het zwanger zijn met zich mee brengt. Mezelf: Lekker blijven klussen! Je ei komt vanzelf en misschien, wie weet, lukt het deze ronde! BB10: Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. Het moet toch een keer gaan lukken! En het liefst nog eerder gister dan vandaag! Heel veel sterkte daar op dat vervelende rot bankje. Nog een paar daagjes, zal voor je duimen (ook voor Mezelf en Serendipity natuurlijk!). Evenstar: Pas goed op jezelf meis! Het is niet niks wat er met je lichaam gebeurt op dit moment hè! Je kan alles wel bij willen fietsen, maar soms lukt dat gewoon niet en JIJ en je kindje zijn nu natuurlijk natuurlijk het belangrijkste! Het lijkt me heerlijk om weer een kindje in mijn buik te voelen. Ook al trapt het in je blaas, later kijk je er op terug als een gevoel wat heel bijzonder is, en je op geen enkele manier (behalve weer zwanger raken natuurlijk) weer opnieuw zal kunnen ervaren. Ondanks dat de moed me al een aantal keren in de schoenen is gezakt, probeer ik me er maar bij neer te leggen hier dat zwanger worden een langdurig verhaal kan gaan worden hier. Zoals het nu lijkt verwacht ik maandag/dinsdag mijn ei en ga ik dit weekend met mijn lief mee varen. Ik moet er ws zo'n 800 kilometer voor rijden, maar dat heb ik er wel voor over! Kan ik deze ronde mischien toch nog ff meepakken. Zal mijn lief vast aan het werk zetten voor verse zwemmers!
Oh Jilly, fijn dat je deze ronde dan wel een kans maakt. Ik denk dat ik dat zeker ook gedaan zou hebben. Dan maar een beetje verder rijden. Dat is beter voor je gevoel dan een maand moeten overslaan denk ik. Hier denk ik dat het weer niets is deze maand. Ik voel me niet anders dan anders en daar kan ik wel een potje om brullen. Dit is eigenlijk de eerste maand dat ik er echt stevig van baal, maar ik loop weer op de zaken vooruit. Het is nog geen vrijdag. En ik loop weer te zeuren sorry, mijn gemoedstoestand lijkt wel in een achtbaan te zitten, de ene keer denk ik ach het komt wel een keer en de andere keer zit ik in zak en as en denk ik dat ik nooit mama wordt. En dan zegt die gevoelloze hork van mij dat het nog wel even mag duren want aan zoveel sex kan hij wel wennen.............................hahaha. Sorry, ik zal gauw weer op iedereen reageren.