BB10: Wat naar... ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Als je die afstand nodig hebt, gewoon nemen hoor. Ik ben ook wel eens wat dagen weg omdat het tijdens de zw-schap ook niet altijd goed voor me is. Ik hoop heel hard voor je dat het de volgende ronde wel raak is, geef de hoop niet op meid. Dikke knuffel. Jilly, jij ook dik aan het balen nu natuurlijk. Wat onwijs vervelend dat je weer een maand moet overslaan. Er is hier een ander meisje die ook een vriend heeft die schipper is (LadyIngrid), misschien kan je es van gedachten/ervaringen wisselen. Over Etos pillen, ik had zonder denk ik ook wel een regelmatige cyclus gehad, ik zit zolang ik ongesteld ben al op een heel stipte cyclus van ongeveer een maand (30-31 dagen). Ik ben later overgegaan op Etos Zwanger zijn en daar was ik helemaaaal niet blij mee. Net zulke grote joekels, en ik werd er NOG misselijker van. Dus... tja. Volgens mij heb je zelf gewoon niet zoveel invloed op een onregelmatige of lange cyclus. Mijn vriendin is ook bezig met zwanger worden en werd prompt 3 maanden niet ongesteld. Die slaat dus hele cyclussen over, echt heel rot, want je hebt dan dus ook geen kans. Hier is het wel ok. Ben net terug van een weekend waarin ik het graf van dat vriendinnetje heb bezocht, en haar ouders heb ontmoet en ben er nog erg ontdaan van.
Goedemorgen @BB10 wat ontzettend rot voor je! Ik kan me goed voorstellen dat je even afstand wilt nemen, doe rustig aan en we zijn hier voor je als je je verhaal kwaad wilt of gewoon gezellig over koetjes en kalfjes wilt kletsen. @Jilly rottig dat je toch deze ronde en waarschijnlijk de volgende ook mist. Hopelijk past je lichaam zich stiekem aan en krijg je alsnog een laat of vroeg ei waardoor je man er wel is. Ik heb je trouwens een pb gestuurd. @Serendipity wat gaat je cylcus snel over 8 dagen al je ei?! Of heb je je banner ingesteld om je kortse cyclus. Hopelijk is deze ronde een hele goede voor jullie en hebben jullie een hele grote kans. @Mezelf nog 9 dagen tot testen dat schiet ook al aardig op. Hopelijk hebben jullie nog extra genoten van het klussenomdat je het zo lang hebt moeten missen. @Evenstar moet heel zwaar zijn geweest bij het graf en zeker toen de ouders er ook waren hopelijk voel je je al wat beter. Gisteren was de verjaardag van mijn vader dit is altijd een erg zware dag voor ons maar we vieren het altijd samen met het gezin. Eerst naar de begraafplaats en daarna samen eten.
Jeetje Smile, jij dus ook een heftig weekend. Hoe heb ik nou ooit gemist dat jouw vader er niet meer is?? Wat erg En wat erg dat ik dit voor mijn gevoel voor het eerst hoor, dat heb je vast al eerder verteld (sorry...). Wel mooi dat jullie het toch nog vieren, ik denk wel dat dat goed is. Het is bij rouw denk ik goed om af en toe het gevoel/verdriet toe te laten, ook al is het niet een gevoel waar je op zit te wachten. Knuffel.
Tja het was zeker heftig. En geeft niks hoor dat je het gemist heb. Volgens mij heb ik het hier heel in het begin eens kort over gehad, maar moet eerlijk zeggen dat ik het nogal moeilijk vind om het erover te hebben en te schrijven...... Het is "pas" 2,5 jaar geleden en ik mis hem vooral nu echt ontzettend erg.
@BB10: Ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Ik lees het wel vaker hier op het forum, en ik had en vast ook gehad, als het bij mij niet snel gelukt was. Ik wens je heel veel sterkte en uiteraard een mooie zwangerschap die niet lang meer op zich laat wachten. Kom ons weer eens opzoeken als je eraan toe bent, oke? @smile: Zware dag dus, gisteren. Wel goed dat jullie erbij blijven stilstaan. Ik denk ook dat dat belangrijk is. Verder alles goed met je? @evenstar: Een zwaar weekend ook voor jou, dus. Voelt het wel prettig dat je het hebt gedaan? Ik kan me voorstellen dat de ouders van je vriendin het erg fijn vonden dat je er was. @mezelf: Ik heb ook Etos Zwanger Worden geslikt. Mijn cyclus werd er wel regelmatig van. Dat was 'ie nooit zo. Of het ook geholpen heeft met zwanger worden, wie weet. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, zou ik het niet doen. Het schijnt voor iedereen weer anders te werken. @jilly: Ik stuur je zo een mail met mijn e-mailadres. Ik vind het ontzettend rot voor je dat je man zo vaak weg is waardoor je veel minder kansen hebt. Veel sterkte. @serendipity: Nog steeds een goed gevoel over deze ronde? (Dat was jij toch?) Succes, nog een weekje tot je ei! @luca: Alles goed? De echo was prima, las ik. Fijn, hoor. En weet je ook het geslacht van je baby's al? (Je hoeft het ons natuurlijk niet te vertellen, hoor.) Ik vergeet steeds foto's te maken van de babykamer, maar zodra ik eraan denk zal ik ze in mijn album zetten. Dan horen jullie het, uiteraard! Alles prima, verder. Omdat ik het wel mis geen echo's meer te hebben, heb ik een afspraak gemaakt voor een pretecho voor over een maand. Duurt nog lang en is een beetje onzin omdat we misschien niet veel kunnen zien met 33 weken, maar ik wil de baby zo graag weer eens zien! Ik kan gewoon niet nog 2,5 maand wachten! We doen geen 3d echo, maar een gewone 2d, omdat we het gevoel hebben een beetje vals te spelen, als we het gezicht al echt kunnen zien, enzo.
Allereerst bedankt voor jullie ervaringen met Etos pillen. Weten jullie dat ik opeens erg het gevoel heb dat ik al zwanger ben? Het hoeft natuurlijk helemaal niet, is ook niet heel logisch. Ik heb m'n ei nog niet gevonden. Het zou wel kunnen dat ik m'n ei had voordat ik begon met testen. Wat ik voel: Mijn RLS speelt op. Ik heb het 's morgens heel warm als ik wakker word. Mijn temperatuur is al een hele tijd hoog, ik dacht dat het aan de thermometer lag. Ik voel 'iets' in m'n buik (had ik de vorige keer ook, daarna nooit meer gehad) Tussen de middag opeens heel moe. Met paardrijden raar gevoel m.b.t. m'n buikspieren (vorige keer ook, verder nooit) Vette dikke puisten op m'n gezicht (waren eindelijk heel veel minder, maar had ik de vorige keer ook) Maf he? Maar goed, ik ga evt pas testen na dit weekend. Van het weekend eerst nog weg met mijn paard, dus dan heb ik sowieso andere dingen aan m'n hoofd. En wie weet vind ik daarvoor al m'n ei of word ik ongi. In ieder geval is er iets gaande in m'n lijf. Zo, dat was ff heel ego. Maar moest het ff kwijt.
Nou zou mooi zijn toch Het zou niet voor het eerst zijn dat ik lees dat iemand direct op een mk zwanger wordt!! Je hebt natuurlijk maar een vaag beeld van je cyclus, op zich zou je dit weekend eens een testje kunnen wagen
Ohh mezelf wat ontzettend spannend! Het klinkt allemaal heel erg positief en ik duim flink met je mee Ik hoop het zo voor jullie! Ik zou inderdaad niet te vroeg te testen. @Orwen ben erg benieuwd naar je babykamer dus plaats de foto's maar snel Welke wagen hebben jullie eigenlijk gekocht? Ik kan me wel voorstellen dat je nog graag een echo wilt hoor anders moet je inderdaad zoooo lang wachten en tja het is wel duur maar wel heel bijzonder dus het meer dan waard! Begint je buik al goed te groeien? Je bent gewoon al bijna 30 weken de tijd vliegt wat dat betreft voorbij.
Gisteren middag zijn we bij de vk geweest en hebben het hartje van de baby gehoord. WAUW echt zo mooi en bijzonder de vk zet het apparaatje op mijn buik en meteen een perfecte mooie hartslag dus nu kunnen we heerlijk genieten!
hey meiden, Even snel een berichtje.. @ smile Dat moet echt een hele gave ervaring zijn ja.. Wat ben ik jaloers @ mezelf Hey meis.. Al een positieve zwangerschaps of ovulatie test? @ hier zijn m'n vruchtbare dagen ingegaan verwacht over 3 a 4 dagen m'n ei.. Nu hopen dat vriendlief wil klussen!
@Mezelf en nog geen tekenen van die rode duvels? Ik hoop zo dat ze wegblijven en dat jij morgen (of vandaag) een positieve test in handen hebt! @Serendipity fijn dat je weer in je vruchtbare dagen zit dat is altijd de leukere tijd. Zet maar vast wat kaarjes klaar en een mooi lingerie setje en reken maar dat het klussen slaagt Succes en ook voor jou ga ik vast duimen!
Hai lieve meiden, Ik ben weer boven water! (al vond ik mijn verjaardag toch wel contfronterend) Ten eerste bedankt voor alle lieve berichtjes en harten onder de riem. Nu mijn up-date. Ik heb een gesprek gehad met de ha en die zegt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat we zwanger kunnen worden zolang vriendlief nog aan de antibiotica zit. Ze gaf eigenlijk aan dat de afgelopen maanden ook voor niets waren geweest. Volgens haar ben je met het gebruik van deze antibiotica zeer verminderd vruchtbaar (zeg maar helemaal niet). Nu heeft vriendlief vandaag de laatste pil genomen dus over 3 maanden hebben we weer kans. (duurt 3 mnd voordat alles uit zijn lijf is en de zwemmers weer ververst zijn) Dus afgezien van het feit dat ik daar natuurlijk van baal heb ik wel 3 mnd rust. Ik hoef me niet bezig te houden met vruchtbare dagen en of we het wel op het goede moment hebben gedaan. De ha zei dat we dus eigenlijk nog maar 2 mnd bezig zijn omdat we de rest niet mee mogen tellen. Nu hoop ik niet dat hij in november weer geopereerd moet worden want dan moet hij terug aan de antibiotica Dus ik klets weer mee maar dan over jullie en niet zozeer over mijzelf. Mezelf, ik ben wel heel benieuwd of je gevoel goed was??? Heb je al getest? Spannend! Smile, wat gaaf dat je het hartje meteen zo goed hoorde! Serendipity, al je charmes tevoorschijn, zo terloops mogelijk laten vallen dat je toch wel zin hebt en absoluut niet over eisprongen praten. Dan moet het goed komen. Zet hem op! Jilly, jeetje jij ook balen zeg. Maar nu zitten we met zijn tweeen in hetzelfde schuitje (ongeveer dan) Laten we het maar een verlengd wachtbankje noemen. Alle zwangere dames, ik vind dat het weer tijd is voor nieuwe buikfoto's!!!! Wij willen natuurlijk wel weten wat ons nog allemaal te wachten staat. Nou meiden tot gauw!
@ BB: Sodeju, nou dat is ook jammer zeg! Maar wel fijn dat je het nu weet. Ik kan me voorstellen dat je je dan even niet meer zo druk maakt! Zoals je zelf zegt, even rust. Wel jammer dat je het nu nog even moet uitstellen, maar het is niet anders. En ik zal duimen voor jullie, dat je man niet weer geopereerd hoeft te worden. Dit heeft toch allemaal een aardig staartje gekregen zeg! @ Serendipity: Idd niets zeggen over je ei! Wie weet helpt het! Toi, toi! Hier nog geen duiveltjes, geen eisprong gevonden en donderdag middag geen positieve zwangerschapstest. Dus ik weet het ff niet. Ik was van het weekend met mijn paard weg en puur buiten gekampeerd. Dus niet getest en getempd. Ik denk dat ik toch m'n ei nog niet gehad heb. Kan best, gezien mijn cyclusverleden. Dus we klussen en wachten nog steeds.
@BB10 jeetje wat ontzettend rot! Wat een troep is het dan zeg dat je er gewoon (bijna) onvruchtbaar door wordt. Hopelijk ververst het zaad zich snel en hopelijk hoeft hij al helemaal niet meer geopereerd te worden. MOcht hij wel geopereerd worden misschien kun je dan bespreken met het ziekenhuis dat jullie een kinderwens hebben en misschien zijn er wel medicijnen die net zo goed zijn maar die geen invloed hebben op zijn zaad! @Mezelf hopelijk komt je ei dan snel en maak je dus alsnog kans! En inderdaad gewoon gezellig doorklussen dat kan nooit geen kwaad.
Jeetje BB10, DAT is vet balen zeg. Maar goed, je weet nu in ieder geval waar je aan toe bent. Je geduld wordt wel erg op de proef gesteld he. Wat slikt hij in godsnaam?? Mezelf, het is weer speuren naar je ei dus... maar vorige keer heb je met wat geduld succes gehad, dus blijf hoopvol! Misschien dat dat 'gevoel' toch wel een teken was dat je ei eraan komt? Serendipity, ik zou hem gewoon verleiden Zonder toelichting over eieren haha. Op den duur is het denk ik best vervelend om zo bewust gericht te klussen. In ieder geval voor de man denk ik. Jee smile, 16 weken alweer!! De tijd vliegt he! Straks hebben we de eerste mama al in het groepje, dat zal Roosje zijn, dan Orwen, (en dan ik, maar eerlijk gezegd wil ik er nog niet echt aan dat ik over minder dan 4 maanden al moet bevallen! Arrgh!). Hier zwaarverkouden en hard aan het werk. Het is herfstvakantie, dus even geen studenten, dus kan ik non-stop aan andere dingen werken. Dat moet ook, want opeens slaat de schrik me om het hart als ik al bedenk dat het bijna november is... de tijd gaat zo vreselijk snel nu. Met de kleine gaat alles denk ik goed, ik voel het heelveel bewegen, soms zie je mijn buik er van op en neer gaan haha Ik ben flink aan het groeien nu, mensen maken er ook de hele tijd opmerkingen over. Zolang het gaat over hoe mooi ze het vinden vind ik dat natuurlijk prima. MAar mijn schoonmoeder vindt het blijkbaar ook niet erg om me er op te attenderen dat ik best wat meer rond heupen en billen heb zitten. Dat bedoelt ze positief omdat ik zo'n lat was, maar ze snapt denk ik niet dat ik dat dus niet wil horen- ik vind het best moeilijk om me zo mollig te voelen. Die buik is prima, maar dat ik verder ook reserves heb ik een noodzakelijk kwaad voor mij. Ik eet heel goed hoor, ik zou nooit iets doen om af te vallen nu ofzo, maar ik wil geeeeen opmerkingen over dijen-billen-heupen.
Hoi meiden! Ik ben er weer eens met een langere reactie. Hier gaat met de zwangerschap alles goed (even de rugpijn, bekkenpijn, kortademigheid, maagzuur etc. vergetend). Mijn mannetje voelt de kindjes alweer een week of 5 aan de buitenkant en het is altijd druk in mijn buik. Volgens mij slapen ze veel minder dan die 16 tot 20 uur . Ook schoppen ze sinds kort vaker tegen mijn hand aan dan ernaast. Ook als ik mijn hand dan verplaats, gaat het schopje mee. Dat is wel erg leuk. Bij mijn mannetje zijn ze vaker stil, maar die heeft ook koude handen. Met warme handen gaat het beter. Zou dat kunnen? Ik heb op het forum wel vaker gelezen dat kindjes in de buik al anders reageren op verschillende mensen. Raar idee dat ik over (gemiddeld) 13 weken alweer ga bevallen en 2 kindjes heb als alles goed gaat. En een beetje doodeng Ik merk dat ik nu nog wat lagere HCG levels heb. Wat een opluchting is dat zeg. Dat spul was echt puur vergif voor me. En dan heb ik het niet alleen over die misselijkheid maar ook over de invloed op mijn gemoed. Maar genoeg daarover. Verder moeten we hier nog een verbouwing aan de w.c. + tegels, plinten, nieuwe wasbak+meubel in de kinderkamer etc. etc. doorkomen. Geen zin in.. Daarnaast heb ik jullie gebeurtenissen en ervaringen zeker ook bijgehouden. Dus nu einde ego en: @BB10: wat een nare dingen de laatste tijd zeg, en ik vind het rot voor jou/jullie dat het langer wachten is op een kindje. Stiekem was de gedachte van 'wat doen die medicijnen en die koorts en ontstekingen met de vruchtbaarheid' al eens opgekomen. Zeker als je al bedenkt dat een beetje koorts al hetzelfde kan doen. Je man heeft inderdaad een enorme opdoffer gehad, maar gelukkig is er nu het herstel. Bagger dat je moet wachten, maar daana is het hopelijk snel raak in de echte derde/vierde ronde. Als er eindelijk geen obstakels meer zijn zoals zijn gesteldheid of jouw net gestopt met de pil zijn. In ieder geval jammer dat je 35e verjaardag zo'n nare 'bijsmaak' had, maar ik feliciteer je toch nog en wens je dan op deze leeftijd een kindje toe !! @Jilly: Ook voor jou even wat moeilijkheden en een wat langere 'wachtbank'. Naar hoor . Hoe oud is jouw kindje nu eigenlijk (ben ik vergeten, sorry). Je bent op dit moment nog de enige moeder in ons midden Oh ja, ik heb toch echt jou geaccepteerd op hyves he? @Serendipity: Nou, ik hoop dat het met op het juiste moment klussen het snel raak is. En inderdaad, ik zou de aandacht niet gooien op de lichamelijke verhalen van ei en al die lichaamssappen . Hoogstens wel op het feit dat je nog meer zin in hem hebt op een bepaalde tijd in de maand. (Tenminste, ik denk dat de meeste mensen het heel leuk vinden om te horen dat ze zo gewild zijn maar jij weet vast het beste wat jouw mannetje wil ) @Roosje: volop in het derde trimester. Hoe gaat het met je? @Orwen: ook in het derde trimester! Met jou ook alles goed? En de kinderkamer foto's kwamen eraan zag ik? @Evenstar: bij jou gaat het ook goed zie ik! En hoe is het verder, droom je nog naar of is dat weer iets minder? @Mezelf: Ik wens je na alle verdriet en sores toe dat je snel je ei vindt en dat het ook snel weer raak is! In ieder geval fijn dat je nu weer kans maakt op een kleintje. Hoe voel je je nu? Overheerst de hoop op een nieuwe zwangerschap al of voel je je ook nog vaak verdrietig (als je er liever niet over schrijft, niet doen hoor... ) @Smile: Jij gaat ook als een speer Nog even en je zit op de helft! Zijn jullie al bezig met de voorbereidingen in huis? En wat leuk dat je zo blij was met het geluid van het hartje Ok. Dan hoop ik dat ik iedereen heb gehad. En dan nu snel door met mijn werk. Gelukkig zittend, want ik zie er inmiddels al hoogzwanger uit. De kindjes lopen volledig op eenling-schema met goed veel vruchtwater. Dus met twee maal 23 en een halve week, heb ik dan een 47 weken zwanger-buik? Haha, zal vast niet, maar het begint af en toe wel zo te voelen! Ik word er ook wel eens bang van ook. Vandaar dat ik best wel naar het moment toe leef dat ik niet meer zwanger ben! En twee kids heb. Liefs, Luca
@Evenstar laat je niet gek maken door opmerkingen jij hebt echt een prachtige buik zo zie je ze zelden en ik zie alleen maar extra buik en vollere borsten! De tijd vliegt inderdaad nog even en ik ben op de helft. Roosje is inderdaad al bijna aan de beurt. Geniet van de rust van de herfstvakantie en hopelijk kun je een hoop afkrijgen. En beterschap! @Luca ik hoor wel vaker dat de baby meer op de moeder dan de vader reageert misschien inderdaad met warmte te maken?! Fijn dat eindelijk het HCG aan het afnemen is en je je weer wat beter voelt. Hihi een buik van 47 weken die wil ik wel eens zien Gaan jullie eigenlijk 2 kamertjes maken of komt de tweeling in 1 kamer? En weet je al wat het geslacht is? Hier vandaag echt een rotdag ben echt grieperig en heb heel de nacht wakker gelegen. Keelpijn snotverkouden en daardoor ook hoofdpijn. Toen ik vanochtend met de auto naar mijn werk wou rijden deed de auto het niet meer en waarschijnlijk volgens garage gaat het een dure grap worden Maar gelukkig ook iets leuks volgens mij heb ik sinds vandaag echt een buikje en dat maakt alles beter hihihi
@ Smile: Is je buik eruit geplopt? Tenminste zo leek het bij een collega van me, ook met ongeveer 16 weken. Dat lijkt me echt leuk! Vervelend zeg, je auto. Dat geld geef je nu liever uit aan andere dingen , eigenlijk altijd liever ergens anders aan. Zo'n auto moet het gewoon doen! @ Luca: Ik ben ook heel erg benieuwd naar jouw buik. Heb je er een foto van? Of ben je er zelf niet blij mee en wil je het liever niet laten zien? @ Evenstar: Volgens mij is iedere zwangere vrouw jaloers op jou! Ik zou proberen te doen alsof je die nare opmerkingen niet hoort! Het zou kunnen dat ik toch van het weekend m'n ei heb gehad. Misschien kunnen jullie even meedenken? Vrijdag 13.00 uur ietsje donkerdere ovutest dan anders (niet positief!) Vrijdag avond 18.00 uur ongigevoel en helder rode bloeddruppel in m'n string. Ik dacht dat ik ongi was geworden, dus tampon erin. T/m zaterdag avond af een toe een heel klein beetje bruin aan m'n tampon. Vanaf zondag niks meer. Ovutest zondag net als vrijdag. (zaterdag geen ovutest) Temperatuur t/m vrijdag 37,1. Zaterdag en zondag geen temp. Maandag temp. 37,1 Dinsdag 37,4 Woensdag 37,8 en 37,3 (vond 37,8 wel heel hoog) Ik denk dat ik m'n ei gehad heb. Denken jullie dat ook? Ik denk/hoop vrijdagavond. Dan maken we nog kans. Donderdagavond voor het laatst geklust (het weekend was ik er niet). Snappen jullie het nog? Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, 't is een beetje lastig zo. Thnx
@ Luca, ik wilde je net pb-en! Fijn dat het goed met je gaat, uiteraard is het wel een stukje zwaarder als je een tweeling daarbinnen hebt rondhupselen. Heb jij ook veel last van liezen/bekken? Het schijnt dat juist tussen wk 18-24 die bandenpijn zo erg is, ik HOOP het, want ik kan niet langer dan een half uur wandelen zonder felle steken in mijn liezen. Ik hoop voor jou dat het ook minder wordt, ben er zelf op voorbereid dat het niet makkelijker gaat worden. Gelukkig beval je ws. al in januari. Ja eng he. Een beetje doodeng, haha. En dat met die handen, bij mij wordt er ook flink tegenaan geschopt, maar blijft het heeeel stil meestal als mijn man zijn hand erop legt. Grappig is dat he, ik weet niet of dat met koud of warm te maken heeft of toch dat je met je baby min of meer een lichaam deelt. Mijn symbiose-idee zeg maar. Gisteren heb ik mijn collegaatje die zeer warme handen had ook laten voelen en gelukkig vond ze het niet erg om even zo te blijven zitten. Ze moest best even tegen het kindje praten voordat ze een flinke schop van hem/haar kreeg @ Smile, jaaa foto's plies!! Wij willen buik!! En sterkte met je verkoudheid/grieperigheid... ik weet hoe het is! Maar het gaat over, doe het rustig aan eventjes he! Dank voor je lieve woorden over mijn buik, ik ben ook niet DIK verder, maar ik was erg gehecht aan mijn ranke herten-heupjes en die hebben opeens een achter en zijkant zeg maar. Grappig is dat niemand het opvalt behalve mijn schoonmoeder, ze heeft het al TWEE keer gezegd, als compliment omdat ze het veel beter dan zak met botten vindt... maar ja, als je een lange tijd met een eetstoornis geworsteld hebt is het niet tactisch zeg maar... @ Mezelf... ik denk dat je ei geweest is hoor! Tenzij je ziek bent ofzo... Ik zou als ik jou was mijn temp bijhouden op een kaartje, daar wordt het meestal dan vanzelf op bijgehouden. Dat zie je wel eens hier, iets van Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting ofzo. Nou dat was het wel weer. Nogsteeds snotterig, maar ik neem een halve middag vrij omdat ik gisteren ook al tot 8 uur doorgewerkt heb. Lekker naar mijn vriendin met haar pasgeboren kindje
BB; Wel balen dat anti biotica de zwemmers op non-actief zet! Aan de andere kant, misschien kunnen jullie over twee maandjes flink aan de bak en is het klusje snel geklaard. Jou lichaam heeft de zaak inmiddels wel goed onder controle, dus8) Anderzijds, ik weet hoe vervelend het is om zo rondes over te moeten slaan, dus keep your head up girlie! Mezelf: je maakt het wel spannend zo. Wat een hoge temp heb jem en een paar druppels bloedverlies. Wanneer er over zo'n 10 dagen nog niets is geweest toch maar weer eens testen. Ik zal voor je duimen! Evenstar: ik weet niet of je het kunt vergelijken, maar tijdens mijn 1e zwangerschap was ik nogal wat aangekomen, maar binnen een paar dagen na de bevalling was ik al 14 kg lichter. Het bleek zoveel vocht te zijn, het zat werkelijk overal! Dus er is hoop (zelfs voor niet al te licht gebouwde vrouwen als ik)! Luca: Pfff... ik kan me voorstellen dat het je erg zwaar valt zo'n tweeling zwangerschap. Van één kindje kan het al niet meevallen, laat staan 2! Wel fijn dat je je weer iets beter gaat voelen. En dat bevallen, daar kun je je van te voren zo druk over maken als je wil, ze komen er hoe dan ook wel uit! Het gaat wel al snel, over 13 weken al, zo mooi een beetje tussen kerstkalkoen en de oliebollen in (hoewel dat vast het laatste is waar je dan nog op zit te wachten!). Mijn zoontje is inmiddels 7. Het is echt een lieverdje! Hij heeft echter PDD Nos wat het leven voor hem soms erg moeilijk kan maken doordat hij niet in kan schatten hoe hij met anderen om kan gaan en welke gevolgen zijn gedrag kan hebben. Gelukkig heb ik er een beetje verstand van en kan hij tot nu toe nog naar de 'gewone' basisschool. Een aantal dingen zijn voor hem aangepast waardoor hij de stof beter oppikt en de opdrachten gemakkelijker leert inzien. Serendipity: Inderdaad, vooral niet over je ei beginnen want dat helpt niet mee. Mijn lief klapt dicht (letterlijk en figuurlijk) wanneer hij opeens MOET presteren. Dan wil het niet meer, en heeft hij er geen zin. Hopelijk hebben jullie er nog wat leuks van kunnen maken samen! Alle andere dames, bij jullie gaat het ook allemaal zo snel! Voelt het voor jullie ook zo, of hebben jullie juist het idee dat je de dagen afteld? Geniet er maar van, vooral het trappelen in je buik voelt zo bijzonder, dat is een gevoel wat je alleen maar hebt wanneer er zo'n klein frummeltje in je buik zit. Hebben jullie de 20 weken echo al gehad en weten jullie al wat het wordt of hebben jullie juist gekozen om het niet te weten? Spannend hoor, en ik ben strontjaloers op jullie Hier verder alles rustig. Vriendlief is in december (door wisseling van werkgever) 3 weken thuis. We hebben dan net de sleutel van ons nieuwe huis gekregen, dat wordt dus dubbelop klussen! Bedankt voor het toevoegen op hyves, ik zal nog eens goed kijken welk koppie nu bij wie hoort. Leuk om jullie zo eens te zien! En inderdaad, buikfoto's!