Ja het is hier ontzettend rustig en er wordt ook bijna niet gereageerd op elkaar dus ik zit voornamelijk bij de aprilmama's. Misschien dat het weer wat drukker wordt rond de NODs maar vooralsnog is het extreem rustig
Hey! Ja het is stil hier. Ik probeer wel te reageren op iedereen, maar ik heb zelf niet zo veel te melden. Ik wil er even niet zoveel mee bezig zijn. Anders raak ik nog geobsedeerd! Dus daarom doe ik het met meldingen van anderen, niet over mezelf. Dikke kus!
Ik heb het gisteren mijn moeder verteld. Of....eigenlijk kwam het niet van mij. Mam zat naast me en vroeg me rechtstreeks, ben je zwanger? Ik schoot in de lach en vroeg waarom ze dat dacht. Toen vertelde ze dat ze al een paar keer van haar vader gedroomd had en hij had een klein meisje aan zijn hand die hij kwam brengen. Dus ik hoefde haar eigenlijk niets meer te vertellen. Ze wist niet of ik al zwanger was of dat dat nog moest komen maar dat het met mij temaken had wist ze zeker. Dus heb ik het maar bevestigd. Ben wel blij dat ze het weet want ik twijfelde al een tijdje of ik haar iets moest vertellen of niet. Ik vertel mijn moeder bijna alles. En ik had een hoop vragen over haar zwangerschap, dus die kan ik nu vragen. Fftt eigenlijk ben ik wel opgelucht.
@ BB: Is je moeder de eerste met wie je erover kunt praten? Dat is echt super fijn hoor! Ik vond het een hoop 'lucht' geven. Vindt ze het leuk om (als het goed is) oma te worden? Bizar he, dat sommige mensen zulke dromen, gedachten of gevoelens hebben? En nu maar hopen dat ze snel uitkomen! Weet je al wat over je man? Is het einde al in zicht? Het duurt allemaal maar wat lang zeg! Van zo'n stomme val met motorcross! Hij stopt er toch wel echt mee he? Dit wil je niet meer! Is je man trouwens wel gewoon weer op de been, of is hij nog steeds ziek en op bed?
@BB10 wat fijn dat je moeder het nu weet en ik denk ook dat het moederinstinct zo sterk is dat zij wel aan je ziet dat je bezig bent. Ik had het mijn moeder ook niet verteld dat we bezig waren maar de maand dat het raak was vroeg ze ook ineens ben je zwanger of zijn jullie bezig? En tja eigenlijk is het maar wat fijn als je moeder het weet. Hopelijk brengt het jou net zoveel geluk als mij! Ik ben ook benieuwd hoe het met je man gaat. @Mezelf snap het wel een beetje hoor dat je probeert niet geobsedeerd te raken. Maarre je mag ook genoeg over jezelf vertellen wat niet met zwanger zijn te maken heeft over je leuke hobby bijvoorbeeld. Morgen lekker de laatste dag werken en dan lekker een lang weekend naar Center Parcs heb er echt zo zin in. Even lekker er tussen uit.
Sorry meiden, ik zat voor een paar dagen op congres in Brussel. Daar ben ik gisteren op de terugweg heel lelijk van de trap gevallen, op een vol en druk station, waar ik eerst al een uur in de rij had gestaan voor een kaartje. Stom gedoe. Ik heb daarbij een erge klap op mijn enkel gehad. Ik heb echt onwijs de balen nu, want ik kan niet lopen en heb geen idee wat er nu gaat gebeuren. Morgen ga ik de mex. griepprik halen, ik hoop stiekum dat mijn huisarts hem zodadelijk meteen kan geven als ik bij hun langsga. Ze moeten me eerst zien, want ik mag liever geen rontgenfoto, maar die is ws. wel nodig om een breuk uit te sluiten. $*(#)*#@ Maar goed Zucht. Gelukkig ben ik niet op mijn stuit gevallen of iets, en voel ik de baby nog evenveel als anders. Dat is het belangrijkste.
Beterschap Evenstar! Wel fijn dat je baby bij de val gespaard is gebleven! Ik denk daar wel vaak aan als ik op de stijle trappen in mijn huis loop. Zeker 's nachts als je voor de zoveelste keer naar de w.c moet, slaapdronken. Veel sterkte iig en succes met de prik. Bij mij geen bijwerkingen behalve een licht stijve arm. @Smile: veel plezier dit weekend! Lekker uitwaaien @Mezelf: moeilijk om er niet veel mee bezig te zijn he. Je merkt denk ik vanzelf wat het beste voor je is, en of het leuk of niet leuk is om ermee bezig te zijn. En zo niet, lekker afleiding zoeken in bij voorbeeld je hobby! @all: de verbouwing is weer even over. Als alles gedroogd is nog een aantal klussen, maar gelukkig is het huis weer even rustig. Groetjes!
@ Evenstar: Ai, dat is wel heel erg naar zeg! Wat zul je geschrokken zijn! Hopelijk is je enkel alleen maar gekneusd of zo. @ Luca: Ging het in je huis om klussen voor de babykamer? Hoe gaat het eigenlijk verder? Wanneer ga je met verlof? Of werkte je al niet meer (weet het niet meer). Wel spannend hoor, straks mama van 2 lieve kindjes! @ Smile: Naar welk park gaan jullie? Echt gezellig zo met wat familie. Lekker niks moet, alles mag! Zalig!
Hey, De w.c. en wasbak in ons huis is vervangen, betegeld etc. Ook is de trap geverfd, de plinten gelegd en nog een paar kleine klusjes. Verder is in de kinderkamer een wasbak-meubel neergezet (we hebben boven echt een kleine badkamer met een mini wasbakje). Kan ik straks die vieze kinderkontjes goed wassen Ik heb een eigen bedrijfje en werk veel van huis uit. Erg fijn nu met mijn rug- en bekkenpijn. Zit nu dus te spijbelen van mijn werk, met een zwangerschapskussen in mijn rug en trappelende kindjes in de buik. Ik moest overigens eerst zelf aan het idee wennen, maar het zijn 2 jochies! Zaten we daar allemaal met een meisjes idee @Mezelf: hoe is het nu met jou, op emotioneel vlak (ik weet soms niet of ik het moet vragen, maar zelf vind ik het fijner als mensen wel laten weten dat ze bij dingen stilstaan, dus toch mijn vraag)? Heb je al veel kunnen verwerken en/of draag je het nog veel bij je? @Evenstar: las net ook je verhaal bij de februari mensen. Bah, wat rot dat niemand je hielp! En je 3e trimester in op krukken... Veel sterkte hoor!
@ Luca: Dat is nog een flinke verbouwing! Heb jij vooral de broodjes gesmeerd enzo? Jij moet je inmiddels wel goed rustig houden volgens mij! 2 jochies! Dat had ik inderdaad niet verwacht! Grappig eigenlijk, dat het zo anders kan worden dan je van te voren in je hoofd had! Maar super leuk toch?! Hebben jullie al namen? Wel gek, heb je al een voor baby links en een voor baby rechts? Of kijk je welke het eerst geboren wordt, voor wie welke naam krijgt? Ik heb het goed verwerkt hoor! Ik denk er natuurlijk nog vaak aan, maar praat er makkelijk over. Het is geen onderwerp waar ik me naar bij voel ofzo. Het is alleen jammer dat ik nu nog niet zwanger ben. Om mij heen worden veel meiden nu zwanger en dan denk ik er wel altijd even aan. Het vervelendste vind ik eigenlijk dat ik zo graag met iedereen over alles mee wil/kan praten, maar dat niet kan doen. Er zijn nl niet zoveel mensen die al weten dat we bezig zijn enzo. Ik (mijn man niet zo erg) wil het heel even een beetje loslaten. Ik wil niet continu denken dat ik strakjes dingen niet kan. Met name met paardrijden. Ik ga ervanuit dat ik gewoon alles doe en plan. Bijvoorbeeld wedstrijden voor van het voorjaar enzo. Mocht ik dan zwanger zijn en het gaat niet meer, dan zeg ik het wel af. Anders staat het leven toch een klein beetje stil en dat is zonde. We doen natuurlijk wel ons best met klussen en ik temp ook nog steeds (in jouw bestandje!), maar even geen ovutestjes. @ Evenstar: Loop je nu zelfs met krukken! Bah!!! Weet je al wat meer?
Ooooh twee jochies!! Hihi ik dacht een joch en een meiske. 50% goed Wel lekker dat je thuis kunt zitten hoor. En spijbelen... dat doe je vandaag iig samen met mij, ik kan geen kant op. Wel gezelliger spijbelen dan normaal, met die drukke baby! Ik kan me amper voorstellen hoe het met twee ukkies is Mezelf, het klinkt alsof je er heel gezond mee omgaat, het is juist goed om niet nu al steeds te denken 'oh straks kan ik dat of dat niet meer'. Je weet niet hoe de zwangerschap je lichaam gaat overweldigen. Misschien valt het onwijs mee. Elke zwangerschap, elke vrouw, verschilt. Hoop enorm dat je snel goed zwanger raakt, gezellig samen met BB10!! Hier ben ik net terug van de HA. Ik heb mijn enkelbanden gescheurd. Ik zal er nog wel even zoet mee zijn, maar dat ligt er ook aan hoe ik zelf nu rust neem of niet. Ik mag een week niet lopen, en zit met een drukverband met mijn been omhoog. Ik hoop dat mijn man zo om krukken kan gaan bij de thuiszorg. Verder heb ik ook mijn griepprik gehad, dat was superaardig van ze, want de prikdag was gisteren (toen was ik dus op congres), en morgen reserve, en dan had ik dus nog een keer op en neer gemoeten met die voet. Ik heb slecht geslapen, heb pijn en heb onwijs de pee in nu. Maar ja. Gelukkig word ik wel steeds vrolijk van die kleine schoppert daarbinnen.
Jeetje meiden, zo klaag ik dat het zo rustig is en zo moet ik 2 blz blij lezen! Luca, wat gaaf twee jochies hebben we er hier toch maar even naast gezeten. Fijn dat je een extra wasgelegenheid hebt met twee boefjes en dus ook twee vieze kontjes! Wanneer begint jouw verlof? Evenstar, jeetje ik schrok wel even van je berichtje, van de trap dat klink niet goed. Ik heb ook ooit mijn enkelbanden gescheurd en dat deed reuze pijn. Ik kreeg tape om mijn enkel toen hij eindelijk geslonken was. En de tape eraf halen na 6 weken was ook geen pretje. Ik hoop dat jeje een beetje kunt redden met krukken en een dikke buik. Rust maar goed uit en laat je maar lekker bedienen. Mezelf, geen ovu testen las ik? Het even loslaten is wel fijn maar er helemaal niet mee bezig zijn is onmogelijk denk ik. Ik kan mijzelf bij tijd en wijlen echt helemaal gek maken. Gelukkig is mijn lief heel nuchter en houd mij met mijn voetjes op de vloer. Smile, mijn lief moet vrijdag naar het ziekenhuis en dan horen we wat de vervolg plannen zijn. Wel balen dat zijn arts voor een aantal maanden naar Afganistan gaat en de behandeling dus niet af kan maken. Ik zal wel laten weten wat de plannen zijn en of hij weer geopereerd moet worden. Liefs van mij!
Goedemorgen Gezellig druk hier weer! @Mezelf heel goed hoor om vooruit te plannen dan gaat je leven gewoon door en hoef je niet steeds te denken wat als. En inderdaad afzeggen kan altijd nog nu gewoon lekker genieten van alles. Wij gaan trouwens naar Kempervennen daar is ook een skibaan dus kunnen mijn nichtjes, man en broer leuk skien ikke ga wel kijken. @Luca wat leuk twee jochies! Kan me voorstellen dat als je in gedachte wat anders had dat je even moet wennen en omschakelen. Die 2 zullen later wel veel sjans van de meiden krijgen. Ben trouwens ook wel erg benieuwd hoe jullie dat doen met de namen baby links en rechts of de eerste die geboren wordt of nu ik er over nadenk weten ze misschien al welke als eerst geboren gaat worden of niet? Wat heerlijk dat de verbouwing klaar is zeker omdat je last van je bekken hebt want je gaat toch altijd meer doen dan je eigenlijk kan. @Evenstar jeetje wat zul jij geschrokken zijn zeg. Van de trap af vallen met een baby in je buik is echt een nachtmerrie. Ik hoop voor je dat de pijn snel minder wordt en dat je snel geneest maar wat ontzettend balen zeg! @BB10 hopelijk krijgen jullie vrijdag goed nieuws te horen! En als hij wel weer antibiotica gaat krijgen dan kunnen jullie misschien je kinderwens voorleggen en mogelijk krijgt hij dan antibiotica die geen invloed heeft op het zaad als dat bestaat hoor. Ik zal in ieder geval aan jullie denken vrijdag. Ik krijg vandaag ook de griepprik. En morgen dus heerlijk weg. Mijn buik heeft echt weer een groeispurt gemaakt dus zal volgende week weer even foto's plaatsen hier. Ook gaat de kleine meid steeds harder schoppen echt zo schattig maar niet goed voor je concentratie op je werk
Ieuw Evenstar, raar gevallen lees ik. Jakkes. Gelukkig dat het met jullie kindje goed gaat. En nu verplicht een beetje rustig aan doen, kan ook geen kwaad denk ik?! BB10, ik zal voor je duimen morgen! Hopelijk kunnen jullie ook eindelijk aan de slag, tenminste, een serieuze poging wagen! Succes hoor! Luca, 2 mannen! Gezellig! In feite maakt het natuurlijk helemaal niets uit. Leuk om het nu te weten, al het roze kan de deur uit! Mezelf, heel verstandig. Gewoon leuke dingen blijven doen. Dat is zo belangrijk! Het draagt ook bij aan dat je je prettig en gelukkig voelt, waardoor geen rare stresshormonen die maken dat zwanger worden weer iets moelijker wordt! De tussenstand hier: tot mijn steeds groter wordende frustratie wederom een ronde overgeslagen (idd BB, ik ken dat gevoel, bah). Ik zie de 35 met rasse schreden naderen en daarnaast ook mijn zoontje steeds ouder en groter worden en dus het leeftijdsverschil tussen hem en een baby groeien. Vandaar dat ik hier ook niet zo actief ben. Soms lees ik stukjes van meisjes van 18 die een kindje willen of iets over meisjes die per ongeluk zwanger zijn geworden. Leuk voor hun, maar dan baal ik zo vreselijk! Gelukkig zijn de vooruitzichten wel positief; de komende 3 maanden hebben we wel kansen. Daarna wordt het pas echt dramatisch, wanneer het in die drie maanden niet lukt, is (uitgaande van een stabiele cyclus) de volgende kans pas weer in november 2010! Stof genoeg tot nadenken dus!
He he, weer even tijd om te reageren op iedereen. @serendipity: Wat jammer dat je ons hebt verlaten! Maar ik begrijp heel goed waarom. Zoals de rest ook al zei is het een moedige (maar ik denk juiste) beslissing om de kinderwens voorlopig even opzij te zetten. Ik wens jullie veel wijsheid en geluk toe. Veel liefs. @evenstar: Nee, wat naar! Brrr, van de trap vallen is echt iets wat je absoluut niet wilt in je zwangerschap. Gelukkig is het met de baby allemaal goed. Wel is het natuurlijk erg balen dat je met krukken zal moeten lopen. Dat zal wel extra zwaar zijn met een buik. Veel beterschap! @BB10: Dus vandaag is de grote dag waarop jullie horen of je vriend klaar is met de medicijnen? Ik zal voor jullie duimen! @smile: Een meisje! Wat ontzettend leuk! Ben erg benieuwd naar je nieuwe buikfoto's! @jilly: Wat een vervelend idee dat het echt in die drie maanden moet gebeuren. Kan me voorstellen dat je van het idee een beetje de kriebels krijgt. Ik zal erg voor jullie gaan duimen! @luca: Twee jochies! Inderdaad ook totaal anders dan wij allemaal dachten. Ben je inmiddels wat aan het idee gewend? Fijn dat de verbouwing klaar is. Is de babykamer verder ook af? Zeker een tweeling-babykamer willen we natuurlijk graag op de foto! @mezelf: Net als iedereen hier ben ik ook van mening dat het juist goed is om plannen te blijven maken en dingen te blijven doen. Je kunt je leven moeilijk 'on hold' zetten tot het gelukt is! En als je dan het een en ander moet afzeggen tegen die tijd, heb je een reden die je zo gelukkig maakt dat het je niets kan schelen! Gistermiddag de Mexicaanse griepprik gehaald. Nu alleen een beetje spierpijn in die arm. Pas op 10 december is de tweede prikdag, waar ik een beetje van baal, aangezien ik dan pas op 24 december geheel beschermd ben. Ik hoopte eigenlijk dat de baby daar nog van mee kan profiteren, maar iedereen om me heen roept dat het kind wel eerder zal komen, dus houd ik daar stiekem ook een beetje rekening mee. De reden dat iedereen dat denkt is omdat zowel mijn zus als ik wat te vroeg waren geboren en het kind van mijn zus ook. Daarbij hebben we (had ik dat al verteld?) een pretecho laten maken en daaruit bleek dat het kind twee weken voorloopt in groei. Gelukkig niets ernstigs, bloed is gecontroleerd op glucose, maar een groter kind is sneller af, is dan mijn lekenredenatie. Dit schijnt overigens totaal niet bewezen te zijn. Men heeft nog altijd geen idee wat een bevalling triggert, dus is het onzin dat ik zo denk. Straks wordt mijn (dan inmiddels misschien wel) 9 ponder pas op 10 januari geboren! De bevalling zal waarschijnlijk wat makkelijker zijn als het eerder komt, dus hopen we daar wel echt op. Helaas strooit de 2e griepprik dus wat roet in het eten. Maar goed, niets te klagen verder. Ben sinds gisteren met verlof en ook gelijk een stuk vermoeider dan normaal. Misschien omdat je het dan eindelijk kunt voelen, ofzo.
Even een up-date over mijn lief en zijn ziekenhuis bezoek. We waren in de veronderstelling dat we vandaag het nieuwe behandelplan te horen zouden krijgen. Dat zou kunnen zijn een operatie om de pin eruit te halen, een operatie om er een kortere pin in te zetten of ? Nou dat vraagteken hebben we gekregen. Vriendlief is weer voor 4 mnd naar huis gestuurd. Hij moet zo doorgaan en hem weinig belasten. Het bot was wel wat aangegroeid maar nog niet stevig genoeg om zonder pin te kunnen functioneren. De chirurg durfde er geen andere pin in te zetten vanwegen het infectie gevaar. Vriendlief baalde wel dat er nu weer niets gebeurt en hij niet voorruit kan maar het positieve nieuws is dat hij niet meer aan de antibiotica hoeft! Dus als het goed is zijn zijn zwemmers in januari weer in topconditie!!!!!!! Ben daarover wel opgelucht! einde ego bericht
Jilly, wat is dat balen zeg. Ik heb het niet helemaal gevolgd misschien, maar waarom pas nov. 2010?? Moet je mannetje zo lang van huis? Nee, ik vind het zelf ook wel eens onuitstaanbaar hoor, de verhalen over 18 jarige jonkies die zonder opleiding of wat ook aan kinderen beginnen of per ongeluk zwanger raken. Grrrr. Ik vind het eerlijk gezegd egocentrisch, er aan beginnen zonder dat je je zaken eerst op orde hebt. Maar ja. Wie ben ik he! Ik hoop voor je dat het snel raak is!! Yesss!! Dat is goed nieuws! En wie weet zijn er al best goede zwemmers voor die tijd? Een kerstkindje maken ? Kan hij wel ehm... functioneren zeg maar, met al die toestanden in zijn been? Jee, ben jij al met verlof? Das best vroeg? Ik ga pas met 4 weken voor uitgerekende datum... eigen schuld maar mijn werk leent zich er wel voor om door te werken. Leent zich er niet voor om te stoppen. Maar ja, t wordt zwaar he! Ik vind het nu met 27 weken ook steeds zwaarder worden. Met een groter kindje is het natuurlijk ook nog zwaarder, maar kindjes groeien altijd volgens een curve die een grote marge heeft voor variatie. Zolang het niet aan jouw suiker ligt, denk ik dat het zo zou kunnen dat je net een spurtje had, en dat het later misschien weer meer op schema ligt. En anders... tja, mijn paps was 12 pond bij de geboorte, mijn oma was heel klein en het was net na de hongerwinter... het arme minske. En mijn vader is nu een mager menneke! Haha. Zegt niks dus. Ik heb de prik ook gehaald, hoop dat het nog zin heeft. Bij jou ook, wel spannend. Maar hoe dan ook, ook al zou je het krijgen, je wordt er dan wel 'minder' ziek van omdat je lichaam het virus al herkent. Dat geldt ook als je al een gemuteerde variant van H1N1 zou krijgen- een groot deel is dan hetzelfde en dat heeft je lichaam met de prik al gezien. Ik probeer er maar niet te bezorgd om te zijn.
Mooie buik zeg, Evenstar! Sexy ook wel! Echt heel vroeg is het verlof nou ook weer niet. Heb besloten zes weken van tevoren met verlof te gaan (sta in een winkel en dat is soms best zwaar zo'n hele dag). Normaal is woensdag mijn laatste dag van de week, deze week ook, dus heb nu af verlof. Hebben jullie trouwens al uitgezien naar geboortekaartjes? En Smile en Luca? Wij hebben een tijdje terug al gekozen en een proefexemplaar thuis gekregen. Nou alleen nog de juiste naam erop, he?