Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    dank je :D Ik voel me er ook nog niet onsexy door iig! Aangezien ik best ehm... veel 'goesting' heb... komt dat wel uit hahhahaha :)

Ah, ik wist niet dat je in een winkel stond! Nee dat zal zwaar zijn zeg, dat zou ik nu al niet trekken met mijn banden enzo. Vergeet mijn domme opmerking over vroeg op verlof!! :D :)

Nee, nog niet over geboortekaartjes nagedacht. Doen we bij mijn verlof, het wordt toch bij mijn vader's bedrijf gemaakt dus we hoeven niks te bestellen. Pff ik heb nog geen idee eigenlijk!

2. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    @Evenstar:
    Mijn mannetje vaart twee weken en is dan twee weken thuis. We hebben, wanneer mijn cyclus (die erg raar doet qua temp op het moment, waardoor ik stiekem hoop dat mijn thermometer gewoon stuk is) blijft zoals die de afgelopen maanden was, is mijn ei steeds in de weken dat hij weg is:). Hopelijk kunnen we dan samen met de h.a. een oplossing vinden om die cyclus om te gooien!

Even een rondje nuttige griepprik informatie. Hij wordt afgeraden bij vrouwen die minder dan 13 weken zwanger zijn of binnen twee maanden zwanger willen worden. Voor de rest kan een ieder die hem wil of nodig is, zonder zorgen halen. In Italië loopt momenteel een groot onderzoek, er zijn daar echt miljoenen mensen al geënt, waarbij nu al blijkt dat er verder geen risico's aan kleven.
    (Dus BB en Mezelf, mochten jullie overwegen om vanwege wat voor reden dan ook een griepprik te halen, wees je bewust van de keuze die je maakt.)

3. BB10

BB10 Niet meer actief

Thanx Jilly voor de info, maar ik was toch al niet van plan om hem te halen. Ik weet dat er gezegd wordt dat het geen kwaad kan. Maar een vriendinnetje van me werkt in het ziekenhuis en die heeft de afgelopen week 12 kindjes binnen gekregen met zware longontsteking na die MGprik. Dus ik ben niet overtuigd. Verder snap ik heel goed dat mensen hem wel gaan halen hoor, geen oordeel vanuit hier, maar ik doe er niet aan mee ondanks dat ik tot risicogroep behoor.

4. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Jilly: Ik was ook niet van plan hem te halen. Ik behoor ook niet tot een risicogroep, maar ik ben bijna nooit ziek. Ik heb geen idee wanneer ik voor het laatst echt ziek was. 15 jaar geleden??? Dus ach, geef mij gewoon die griep maar, dan maakt mijn lijf zichzelf vast wel weer snel beter. Maar wel bedankt voor de info.

@ BB: Goed nieuws wat betreft de zwemmers! Hopelijk maken jullie gauw weer kans. En wie weet kunnen wij dan met zijn tweetjes, hopelijk met Jilly erbij zwanger zijn. De tweede lichting van onze club!

5. BB10

BB10 Niet meer actief

Dat hoop ik ook meis, met heel mijn hart!
    Onze tijd komt nog wel en dan kunnen we gebuik maken van alle ervaring die de andere `al zwangere meiden` hebben opgedaan.
    Voor ons komt dat beebje ook wel, de vraag is alleen wanneer;).

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    #1306 Serendipity, 15 nov 2009
    Laatst bewerkt: 15 nov 2009
    Hey lieve meiden!!
    Ben weer even aan het rond neuzen hier! :)

@ luca
    2 jongens, jeetje dat had ik echt niet verwacht... ben je zelf al aan het idee gewend?? Wie weet hebben ze het verkeerd gezien ;)... bij mij in de straat dachten ze ook een jongen te krijgen en werd echt een meisje, moesten ze nog even snel een naam bedenken... (handig)... Maar wel leuk natuurlijk 2 jongens, wat zal je het druk krijgen... al kunnen meiden natuurlijk ook wel druk zijn haha! Meiden maken volgens mij meer ruzie als jongens, dus dat scheelt dan weer!

@ Orwen
    Jeetje al met zwangerschapsverlof, wat is die tijd toch snel gegaan zeg!! Wel lekker met Sint en Kerst enzo.. hoop dat je er nog een beetje van kan genieten en dat het niet te zwaar wordt!

@ Evenstar
    Jeetje meis, las het op je hyves, gelukkig alles goed! En nu je vervelen met je been omhoog! ;) Gelukkig voel je je beebje nog goed, dat is wel fijn om te weten!

@ Roosje
    Hoe is het met jou meis? Schiet nu echt aardig op he? Spannend! Laat je het ons weten?

@ BB
    Wat een goed nieuws!! Ook al weet je vriend nu niet kwa verdere stappen... dat tie van de antibiotica af is, is wel erg fijn!! Hoop dat tie snel weer "verse" zwemmers heeft en dat je niet de 3 maanden hoeft te wachten!! Ik duim voor je!

@ Jilly
    Jeetje meis, dat geeft een hoop druk dat het in die 3 maanden moet gebeuren... hoop dat je je hoofd koel kan houden en dat het gewoon gaat lukken... want november 2010 is wel een heel ver vooruitzicht! Ik duim voor je meis...

@ Mezelf
    Hey meis, hoe is het met jou?? Je ei al gespot?? Je cyclus is nog steeds niet echt regelmatig he? :( balen... hoop voor je dat deze een beetje korter is...

@ Smile
    Gefeliciteerd een meid!! Wat leuk!! Jij je griepprik al gehad... hopen dat tie niet nog even langs komt varen voor je resisent er tegen bent! Lijkt me zo geweldig om je kindje te voelen... ben benieuwd naar je (buik)foto's

Hier gaat het alweer stuk beter... ik heb m'n gedachte op 0 kunnen zetten en eigenlijk is de liefde sindsdien weer helemaal terug!! Hoop het zo te houden... geniet nu iig volop van het samen wonen... heerlijk!
    Stiekem doen we het hier niet altijd veilig... zal je net zien dat het dan raak is, maar daar gaan we even niet vanuit! Het zou als nog zeker welkom zijn! Hoop dat ik binnenkort weer helemaal terug ben... en we weer helemaal mee doen... of op ander goed nieuws!!

Owja en over de mexicaanse groep... hier worden we niet ingeent... ben natuurlijk ook niet zwanger, maar ik werk wel met de risicofactor natuurlijk. De hele familie word ingeent bij jonge kinderen... en de leidsters van het kdv horen daar niet bij... toch raar! Daarbij is mijn lichaam gewend om alle virusjes zo snel mogelijk weer weg te werken, dus het zal wel los lopen. Maar inmiddels wel 1 collega en 5 kinderen de mexicaanse griep op mijn groep de afgelopen week, dus denk dat het nu gaat losbreken... hopen op niet ziek worden, maar ben bang dat het een kwestie van aftellen is! Heb vrijdag nog met 2 zieke kids op schoot gezeten, dus we zullen zien!

(owja en zit stiekem in m'n vruchtbare dagen... zal ik toch maar even een bannertje aanmaken??)

7. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    @ Serendipity: Fijn te horen dat het weer goed voelt, gelukkig maar! En misschien lukt het nu inderdaad wel, zonder dat je je er zo mee bezig houdt en voordat jullie weer 'officiëel' aan de slag gaan! Succes!

8. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Serendipity: Fijn om weer wat van je te horen! Ik ben ook blij voor je dat het een stuk beter gaat met je relatie! Wie weet ben je straks toch nog snel en gelukkig zwanger.
    Ik heb inderdaad nog steeds een lastige cyclus. Ik denk niet dat dat ooit knap gaat worden. Ik zou er alleen niet van opkijken als ik in de komende week mijn ei heb. Ik heb nl het idee dat ik mijn lichaam een beetje ga leren kennen. Maar goed, je weet het nooit.
    Knuffel voor jou!

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ mezelf
    zou leuk zijn, dan zitten bb, jij en ik weer gelijk met ei en dus testen ;)

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh wat fijn dat het weer lekker gaat thuis Serendipity... zal je zien dat je in no time gewoon zwanger bent :)

Spannend, ik ga weer hCG strooien hoor, zo over een weekje ofzo :D

11. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Fijn dat het beter gaat, Serendipity! Zo zie je maar: even de druk eraf kan al een boel helpen.

Ben vandaag van alles aan verzekeringen aan het regelen. Het is toch fijn als het goed geregeld is voor het kind komt. Maar gedoe is het wel ;)

Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?

12. BB10

BB10 Niet meer actief

HE Serendipity, fijn om van je te horen en dan ook nog met goed nieuws! Dat zou een bak zijn hè zwanger worden als je het "probeert" veilig te doen.

Ik heb mijn ei nog niet gespot dus moet mijn banner aan gaan passen, denk dat ik dat pas ga doen als ik mijn ei gevoeld heb.
    Zou wel leuk zijn alle drie weer ongeveer dezelfde nod (alleen weet ik van die van mij de uitkomst al:()

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit BB10 ;) Of doen jullie even helemaal niet aan (onbeschermde) sex?

Nee, geen echt leuke dingen voor mij vandaag. Ik doe via mijn werk een loopbaanbegeleidingstraject, en daarvoor heb ik een berg huiswerk dat volgend weekend af moet. Dat doe ik nu maar vast, want doordeweeks wil ik echt flink wat proefschrift schrijven. Mannetje is ook bezig met allerlei werk dingen, dus we zitten gezellig met thee op de bank, allebei met laptop en Radiohead plus twee snurkende luie poezen als gezelschap.

Ach het kan slechter. Ik kan nu toch niet lopen.

:)

14. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Dat klinkt stiekem best gezellig, evenstar!

Mijn vriend is ook aan het werk, en ik heb dus wat uitzoekwerk gedaan.

Ik heb trouwens even teruggezocht wanneer Roosje aan de beurt is om te bevallen. Zij is nu 35 weken (en een paar dagen)! Dat gaat hard, zeg! En Vrouwtje81 (die we echt nooit meer zien, maar goed) is al vier dagen overtijd!
    Sowieso was het erg grappig weer eens terug te lezen in het topic.

15. BB10

BB10 Niet meer actief

Haha nee ik ga nu echt geen rubber gebruiken hoor! Maar de kans is zoooooooooooooo klein dat we er niet vanuit gaan.
    Maar het klopt wel wat je zegt de wonderen zijn de wereld niet uit dusssssss.

16. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Ik hou het even kort, computer is net 2 keer uitgevallen :(

Serendipity, wat leuk om weer van je te horen en dat het goed gaat :)

Roosje is al ver, lang niets van haar gehoord trouwens! Maar misschien heb ik het een en ander gemist tijdens de verbouwing... Maar jij volgt op de voet Orwen :)

Evenstar, ik ben precies zo'n middag aan het houden :)
    (behalve dan zonder pijnlijke enkel, arme meid!). Vind dat soort zondagen altijd wel leuk, vooral nu ik zit te spijbelen van mijn werk op zp ;)

BB, Jilly, Mezelf (en wie weet Serendipity sneller dan verwacht), dat jullie ook snel zwanger zijn!!! :)

17. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden!

Wat een rust weer gisteren. Maar zondag was natuurlijk druk.

Ik heb vrijdag weer een echo gehad, een groeiecho. De kleintjes lopen nog steeds goed op eenlingschema :)

De donderstenen hebben echter beide besloten om in volle stuit te gaan liggen. Dit had ik eigenlijk al gevoeld, want ik zit regelmatig hun bolletjes te aaien. Die steken regelmatig zo uit dat mijn buik schuin naar rechts of schuin naar links uitsteekt. Alsof mijn buik helemaal scheef zit. Heel raar gezicht is dat.
    Met deze termijn is de kans dat een tweeling nog draait niet denderend groot meer... 4 dec. weer een echo en dan gaan we dat soort opties bespreken. Hopen dat ze toch nog gaan draaien!

Maar het maakt het allemaal een stuk waarschijnlijker dat het een keizersnede moet worden.

*Einde ego*

Hoe is het met iedereen?

18. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

@Orwen wat heerlijk dat je al verlof hebt. Echt lekker van genieten hoor. Heb je al nesteldrang? En heb je al foto;s van de babykamer? Wij hebben een tijd terug hele mooie kaartjes gezien bij een fotograaf bij ons in het winkelcentrum en weten eigenlijk voor 99% zeker dat we daar ons kaartje gaan laten maken.
    Hopelijk krijgt de baby via jou nog wat anti stoffen voor de MG mee.

@Evenstar volgens mij wordt jou buik elke week mooier. Ben je nog ver gekomen met je huiswerk?

@Serendipity wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat en ook in de liefde. Ik hoop dat je relatie snel weer zo stabiel is dat jullie er weer voor kunnen gaan.

@BB10 wat een goed nieuws dat je vriend niet aan de antibiotica meer hoeft en dat vanaf januari het zaad weer optimaal is. Maar in december is de kans natuurlijk ook alweer wat groter. Hopelijk heeft je vriend niet al te veel last van knie.

@Jilly ik hoop zo voor jullie dat het gewoon in de komende 3 maanden raak is voor jullie. En anders misschien even 2 weken de pil slikken om je cyclus aan te passen ofzo. Want wachten tot november lijkt me geen optie.

@Luca wat vervelend dat ze in stuit liggen. Hopelijk zijn ze voor 4 december nog gedraaid. Zie je er tegen op als het een keizersnee wordt?

Donderdag heb ik de MG prik gehad en er helemaal geen last van gehad.
    Wij waren dit weekend naar Center Parcs en het was echt heerlijk en zo gezellig met mijn moeder en mijn broer zijn gezin (2 kids). Verder hebben we gisteren het kamertje besteld, de box, badset en heel veel assesoires en wat leuke roze kleertjes die in de uitverkoop waren. Ben er echt zo blij mee, nu nog wachten tot eind januari voordat we alles binnenkrijgen.

Vraagje hebben de zwangeren ook het aerosleep matrasje gekocht? Vind het zelf wel een erg veilig idee.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haai!

Eindelijk weer aan het werk OP mijn werk, toch wel fijner hoor... op de uni liggen toch al mijn boeken, heb ik de goede bestanden, etc. Voet gaat beter, maar moet nog 4 weken met tape. Ik heb een scheurtje in een enkelband (die verbinden botten met elkaar aan de bovenkant), en daarnaast ook eentje in de pees aan de buitenkant, en die laatste is het probleem, want ik heb door het dubbelklappen eigenlijk de boel in mijn enkel op losse schroeven gezet. Die pees zorgt nl. voor stabiliteit in de enkel, en ik heb nu een speling die ik niet hoor te hebben. Kan mij niet schelen, als ik er maar weer vanaf kom, en als ik maar niet meer thuis hoef te zitten, MAN wat is dat saai na 5 dagen.

Maar goed.

Luca, wat ontzettend goed dat je ukjes op eenling schema liggen! Maar rottig van de stuit... zeker met een tweeling is er minder ruimte om te keren, en al ligt er maar 1 in stuit, dan is een ks toch wel veiliger... brr... ik heb gisteren één vandaag gezien en daar was een verhaal waar je niet blij van werd. Maar dat had meer te maken met de gesteldheid van onze perinatale zorg en het hoogte sterfte cijfer in NL.

Hihi ik zit hier ook wel eens een kopje te aaien, maar een halve dag later trappelen er ook weer voetjes boven mijn navel, dus hier wordt nog druk gekeerd. Morgen vinden we meer uit. Soms zie je echt een bolletje aan een kant. Aahhh. Zo lief he!! :)

Hoe voel je je verder?

Smile, wat lief van je :) Ja ik ben moet ik zeggen erg trots op mijn buik. Hier ook de MG prik gehad, wel wat slappig van geweest maar ik voel me nogsteeds heel moe steeds dus het kan ook ergens anders aan liggen. Ik zie dat je je 20 weken echo volgende week hebt!!
    Spannend hoor :) Is vast allemaal goed. Maar ik weet dat ik nog best in de rats zat toen, opeens. Je bent vroeg hoor, met regelen van dingen... wij moeten nogsteeds zowat beginnen :)

Dit weekend kamertje inrichten!! Jee!! :D

20. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Luca; met mijn zoontje ben ik ook bevallen d.m.v een keizersnee, na meer dan 48 uren puffen en doen. Ik was uitgeput (maar, heb niet geklaagd!) en die keizersnee was echt een verlossing. Wanneer het hier nog mag lukken met zwanger worden en ik zou mogen kiezen tussen natuurlijk bevallen en een keizersnee dan wist ik het wel! Die ruggeprik stelde niks voor en het herstel ging erg snel (de dag erna was ik onder de douche gaan zitten op een krukje, verpleegkundige en arts boos: ik mocht mijn bed helemaal nog niet uit!:). En na drie dagen zeuren mocht ik op de vierde dag al weer naar huis!). Ook het litteken is bijna niet meer terug te vinden (was onderhuids gehecht). Dik tevreden daarover dus!

Evenstar; jeetje, viel het je erg tegen, de mate waarin je enkelbanden beschadigd zijn? Herstel gaat ook niet zo vlot, daar mag je wel een paar weken voor uittrekken! Tsss... slechte timing! Straks mooi op een krukje in het kamertje van jullie Ukje delegeren waar alles mag staan en liggen ;).

Smile; leuk hoor! Kleertjes kopen en kamertje uitzoeken, da's niet vervelend shoppen:) en geld uit geven!

BB en mezelf; inmiddels je ei gespot? Het is ook wat met ons dames, wij maar zoeken naar een ei, die mannen hebben wat dat betreft maar een gemakkelijk klusje:D

@ all; Thanx voor jullie lieve berichtjes! Ondanks dat me de moed af en toe flink in de schoenen zakt, helpen die berichtjes wel! Lief!

Deel Deze Pagina