Goh, wat gezellig weer! Iedereen kletst weer lekker! @ Evenstar: Jeempie, wat is er dan toch veel stuk bij je enkel! Hopelijk herstelt het zich snel, hoewel ik verwacht dat zoiets inderdaad wel even kan duren. Super leuk joh, de babykamer inrichten! Hebben jullie een bepaalde kleur? Jullie weten toch niet wat het wordt? Lijkt me dan niet makkelijk. @ Smile: Wat fijn dat je een lekker weekend hebt gehad. Ben je weer even opgeladen. Oh en roze dingetjes kopen, wat leuk!!!!!! Je kunt zo lekker shoppen! @ Luca: Je mannen zitten dus al lekker op schoot . Hopelijk draaien ze nog, maar volgens mij mag je inderdaad wel rekening houden met een keizersnede. Ze moeten er toch uit! Hoe is het eigenlijk met je moeder? Krijgt ze het allemaal nog een beetje mee? Kunnen jullie er toch een beetje samen van genieten? Dat zou toch wel erg fijn zijn. @Orwen: Jij hebt zeker bijna alles al voor elkaar? Tsjonge, ik weet nog dat niemand van ons zwanger was! En jullie Uk wordt al weer bijna geboren! @ Jilly: Hoe is het bij jou? Hoe doet je zoontje het mbt de feestdagen? Raakt hij erg van slag van zulke dingen? Een leerling van mij vroeger wel heel erg. Nu is het voor het eerst dat hij weet dat de beste man niet echt is en is hij er tot nu toe nog behoorlijk rustig onder. @ BB en Serendipity: Bij jullie alles nog steeds goed? Hier zit mijn ei er waarschijnlijk wel aan te komen. Ik verwacht nog steeds ergens deze week. We zijn in ieder geval lekker aan het klussen .
Jilly, waarom was het anders pas nov. 2010 als het nu de komende 3 rondes niet lukt? We gaan gewoon voor de komende tijd natuurlijk Jullie zijn vruchtbaar (dat wist je al), en hopelijk staat er de komende maanden niks in de weg. Goed klussen dus Tja, de schade aan die enkel... dat was wel even schrikken, maar ik heb er nu niet enorme last meer van. Het is gewoon onpraktisch, de tape is zo dik dat het een soort gips is- dat is ook de bedoeling. Ik stuntel als ik loop maar kan goed fietsen. Wel langzaam want ik moet voorkomen dat ik onverwacht hard moet stoppen en te hard neerkom. Trappen zijn vervelend en douchen is irritant. Bah, kan ik een week die voet niet wassen, en dan moet de tape vervangen. Ik ga wel lekker stinken dus Mezelf, dat schiet alweer op richting ei!! Jee! Gewoon lekker doorklussen... het is bijna niet voor te stellen dat die mk alweer zo'n stuk achter je ligt; dat was toch wel even heftig. De volgende keer blijft het beebje gewoon zitten!
Ja hoor het is weer zover! Ik ben mijn ei weer eens kwijt!!!!! Zit nu op dag 14 en zelfs geen licht streepje te bekennen op de ovu test. Dus morgen iig nog niet. (dus weer een langere cyclus dan vorige maand) Ik heb allemaal het idee dat januari toch onze maand gaat worden, weet niet waar dat gevoel vandaan komt? Ik ga maar ff lekker onder de zonnebank en daarna in bad. Sorry voor dit ego bericht de volgende keer reageer ik weer op allemaal.
@BB10 hopelijk vindt je snel je ei! Mijn vriendin die pas bevallen is had steeds het gevoel dat (toevallig ook) januari haar maand zou zijn en ja hoor na 9 rondes was het in januari raak dus zo'n gevoel kan erg goed zijn al ga ik deze ronde ook voor je duimen. @Evenstar jeetje dat klinkt echt niet goed die scheurtje overal. Dat je nog kan fietsen. Doe maar rustig aan inderdaad en hopelijk genees je snel. Hebben jullie wel al het kamertje besteld? Want bij ons is de levertijd echt best lang. De spullen komen pas eind januari binnen dus dan hebben we mooi nog december en januari om het kamertje leeg te maken, stucen en behangen. @Mezelf hopelijk dan deze week nog je ei dan zou je weer een iets kortere cyclus hebben. En ja gericht shoppen is zo leuk hoop echt dat je snel ook kan gaan shoppen. @Jilly pfff wat een bevalling kan me voorstellen dat op zo'n moment een keizersnede een verademing is. Waar zit jij nu in je cylcus? Volgende week woensdag hebben we inderdaad de 20 weken echo en heb er erg veel zin in om even lekker naar onze kleine meid te kijken maar toch ook wel weer spannend!
Wij bestellen geen kamer, dat is toch helemaal niet nodig? We krijgen een prachtig ledikantje van iemand, en kopen daar een mooi hemeltje bij, we nemen een Ikea kast die precies hoog/breed en diep genoeg is voor een commode, maar die meer bergruimte heeft en hoger is dan de gemiddelde commode (wij zijn resp. 1.84/1.90), en misschien nog een extra kast en een plankje voor babyfoon etc. Dat doen we deze zaterdag, we hebben geschilderd en het vloertje ligt er ook in. Het is iedereen's eigen keuze, maar een 'kamer' kopen vinden wij onnodig duur als je via via ook zelf leuke spulletjes bij elkaar kunt scharrelen. We hebben de kinderwagen wel besteld, al twee maanden geleden en daar wachten we nog op. Dat wisten we vantevoren- je moet heel vroeg zijn! Omdat we zo'n onhandig huis hebben (romantische bovenwoning uit de jaren 30 met portiek en binnentrap)... moesten we heel goed kijken welke kinderwagen het meest geschikt was, ook met onze lengte en hoeveel we naar binnen moeten sjouwen, en hoe eenvoudig we het onderstel kunnen opklappen en ergens kunnen verstoppen. We wonen namelijk ook klein
Hoi meiden! Jilly, fijn om jouw keizersnede verhaal te lezen! Daar put ik toch weer moed uit voor als het straks zover is. Maar goed, eerst maar eens afwachten hoe het er over een paar weken voor staat. Poeh, wat wordt ook jouw geduld op de proef gesteld! Ik hoop dat je goed gericht kunt klussen! Het is zo frustrerend, die werktijden/weken van je mannetje! Smile, veel succes, maar ook veel plezier met je 20-weken echo! Ik vond het zelf verreweg de leukste echo. Je kleintje kan goed in beeld komen en je hebt lekker veel tijd om te staren Maak je je nog zorgen, of laat je het gewoon over je heen komen? Ik heb vorige week dus de eerste echo sinds de 20 weken echo gehad. Er was serieus niet veel meer aan. Een warboel van ledematen... Een pretecho wordt tweelingen ook afgeraden na 22 weken. Je ziet het gewoon allemaal niet meer zo goed, wat wat is en zo... Orwen, hoe ziet jullie kamertje er uit? Alles af? Brrrr... Wij moeten hier echt gaan opschieten! Verbouwing is bijna af maar de babyspullen moeten nog gekocht worden. Mezelf: ik hoop dat je je ei goed kunt benutten Moest wel lachen toen je zei dat ik de mannetjes al op schoot had, dat klopt ook wel! De situatie met mijn moeder valt me de laatste tijd weer veel harder. Ze krijgt alles mee, maar op een soort van vervlakte wijze. Ik mis haar en haar verhalen en adviezen zo erg nu... Ze heeft steeds meer hulp in huis nodig, en verzet zich daar best wel tegen. Maar dat is best wel een familietrekje, we houden niet zo van bemoeienis Evenstar: eerst waren wij hier ook niet van plan om een babykamertje te bestellen. Gewoon voorlopig mijn oude wiegje. Maar nu vinden we het ook wel leuk om twee bij elkaar passende ledikantjes te hebben. De commode en wiegjes schaffen we dus zelf aan, en de rest aan kasten hebben we wel. Mijn oude wiegje komt op onze slaapkamer. Voor als er eentje loopt te brullen of ziek is, en de ander rustig. Hoe gaat het nu met je enkel? Iets minder pijnlijk al? Ik blijf het echt zo'n rottijd vinden voor zo'n ongeluk! BB: ei al gevonden? Fijn dat je binnenkort al weer meer kans maakt omdat je mannetje van de antibiotica af blijft. En december of januari: ik duim voor beide (als december niet raak is dan, anders heeft duimen voor januari weinig zin ) Mijn zwangere brein zit nu te denken: heb ik nog iemand gemist? Maar helder denken blijft een opgave in een zwangerschap... Serendipity, als je nog meeleest, hoop dat het nog steeds goed gaat, en Roosje, hoop ook dat het met jou goed is!
Hey meiden, Even een echo berichtje hoor... want ook ik ben m'n ei kwijt!! Ik weet wat ik gezegd hebt, en ik probeer het ook echt rustig aan te doen... maar was zondag toch benieuwd of m'n ei er al aan kwam (omdat stiekem geklust hadden) en helaas zo negatief dat het maar zijn kon!! Ik had al wel vruchtbaarslijm gespot, dus moest wel bijna positief gaan worden dacht ik! Besloot maar geen ovutesten meer te doen, omdat ik er niet mee bezig wilde zijn... maar vanmorgen toch getest (omdat we vanmorgen toch nog een poging hadden gedaan ) en deze was ook zo goed als negatief (wel iets donkerder streepje als zondag) maar nu hoop ik eigenlijk dat ik maandag of dinsdag m'n positieve test heb gemist... maar heb nog geen ei gevoelt en m'n borsten zijn ook nog niet gevoelig (normaal wel met eisprong) dus ik twijfel ook nog een beetje. Had eigenlijk gedacht precies om tijd te zijn geweest... maar voel dus nog geen ei Nou bb zijn we hem allebei weer kwijt! En mezelf al je ei gevonden?? Tis toch wat he, met ons eieren zoeken... nooit goed opgelet met Pasen
@Evenstar het is zeker niet nodig om een heel kamertje te kopen. Wel handig die commode lijkt me want die standaard commodes zit vaak maar weinig ruimte in. Wij krijgen het kamertje cadeau van mijn moeder en de box van mijn schoonouders en zijn ze hier erg dankbaar voor. Het wiegje lenen we van mijn schoonzus. Ben benieuwd welke wagen het is geworden die aan die criteria voldoet zeker een omdat je trap op moet. En wat voor een kleur is de kamer geworden als je het delen wilt? Ik ben verder niet nieuwsgierig ofzo @Luca ik maak me geen zorgen ofzo maar vindt het wel een beetje spannend maar dat vond ik elke echo. Ik vind het zo erg voor je dat je moeder achteruit gaat en in deze fase van je leven is dat gewoon extra zwaar. Het niet accepteren van hulp herken heel goed (van mijn vader) maar op een gegeven moment helaas wel nodig. @Roosje ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat? @Serendipty ook al je ei kwijt?! Begrijp ik nu dat jullie toch weer een beetje aan het klussen zijn voor een doel? Ik hoop in ieder geval dat je ei snel terecht is.
Tja we doen het rustig aan... ik weet dat het beter is om even te wachten, maar nu het weer zo goed gaat, wil ik eigenlijk niets liever... maarja rustig aan en stiekem toch een beetje hopen! M'n vriend denkt er niet anders over... het komt zoals het komt, dat roept hij al die maanden al, dus niet klussen... gewoon bij toeval! Dus ik hoop dat deze maand de toeval ons mee zit! En stiekem af en toe er een ovutestje tegen aan gooien!
Wat gezellig het kamertjes-geklets! Ik kan er niet over meekletsen, behalve dan dat we natuurlijk wel een kamertje hebben voor onze aanstaande Uk! We weten al welk kamertje het moet gaan worden, maar dat is nu nog gewoon logeerkamer. @ Luca: Gelukkig beseft je moeder het allemaal wel, maar wel super jammer dat je niet echt een lekker gesprek kan hebben. Jullie wilden graag snel zwanger raken, zodat je moeder het nog mee kon maken. Dat is in ieder geval gelukt! Ik merkte in die korte periode dat ik zwanger was, dat ik het contact met mijn moeder toen wel heel erg fijn vond. Hopelijk heb je iemand anders met wie je wel wat diepgaandere gesprekken kunt voeren mbt je zwangerschap. 3 Ei-zoekende meiden! Nu moet ik zeggen dat ik niet hard op zoek ben. Ik hoop wel dat ie ooit komt, maar maak me er lekker niet zo druk om. Ik ben er inmiddels wel achter dat dat het leven echt niet prettiger maakt! Wat zou het fantastisch zijn als we alledrie ons ei op dezelfde dag hebben! En dan samen testen, en dan...!!! Ik bedenk het wel hoor!
Mmm ovu test was vandaag een ietsie pietsie donkerder. Ik denk dat mijn ei morgen of overmorgen komt (hoop ik) Ik heb wel al de hele middag buikpijn (maar niet echt eipijn) Ik hoop dat het een heel mooi groot ei is dat nu al aan het wringen is (vandaar de buikpijn) Mss dat er toch een heel snel en goed zaadje tussen zit dat kans maakt? Tsja alle 3 een ei kwijt, het is toch wat. Ik hoop dat we niet tot pasen hoeven te wachten! Babykamertjes, wij hebben er stiekem ook al naar gekeken. Ik heb er een die ik heel erg gaaf vind. Toen ik hem vriendlief liet zien vond hij hem ook erg stoer. Dus ik denk dat het wel zoiets gaat worden. De kamer heeft al gele muren dus had ik bedacht om dan een muur te behangen met een wat drukker behangetje. Op de andere wil ik een schildering maken, weet alleen nog niet wat. Ik ben ook wel benieuwd naar de kinderwagens die de zwangere onder ons hebben aangeschaft. En natuurlijk de beweegredenen erbij. Hier hoop ik dat vriendlief vanavond nog naar huis komt (was gisteren en vandaag eigenlijk niet thuis) Maar er zit een klein kansje in dat hij vanavond toch al naar huis komt. Ik weet dat we weinig tot geen kans maken maar die kleine kans die we hebben wil ik wel benutten.
Wij hebben de maxi cosi mura 3 in bruin. Redenen: *deze vouwt heel makkelijk op, zodat wij het onderstel in het halletje op kunnen hangen VOOR we binnen naar boven gaan (we hebben een portiektrap eerst en dan nog een binnentrap). * Daarnaast is hij superstabiel, degelijk en kan hij hoog ingesteld worden, wat fijn is mbt lengte. Wij wilden een '3 wieler' voor wendbaarheid, en hebben geschud aan Mura 4 en 3 ter vergelijking en die zijn nagenoeg even stabiel, de 3 is wel wendbaarder. De Stokke vonden wel kek, die is ook heel hoog, maar oh, wat een wiebelding. Echt niet te vergelijken in stabiliteit. *Dan is het zo dat het wandelwagen ding tot heel lang gebruikt kan worden en in tegenstelling tot veel wagens GEEN 'hangzak' is maar een degelijk, stevig 'zitje' (met een stuurtje, zo zoet):
@ Evenstar: Ziet er mooi uit! Zou zomaar onze keus geweest kunnen zijn, qua uiterlijk dan. De rest is moeilijk via een plaatje te bekijken. @ BB: Wie weet!!! Duim, duim, duim.
@BB10 nou hopelijk is vriend gisteren thuis gekomen en tja iedere kans is er 1 dus gewoon benutten. Hopelijk knalt je teste vandaag van de stick af. @Evenstar mooi wagen hoor. Mijn vriendin heeft precies dezelfde ook bruin En volgens mij kun je bij die wagen ook de bak inklappen toch? @Mezelf en ei al gevonden ondertussen? Bij ons wordt ook de logeerkamer de babykamer. Wij hebben de easywalker sky (3 wielen) in het zilver. We hebben de wagen gekozen omdat hij heel stevig is en superwendbaar en hij kan ook goed in de bossen en op strand rijden. De bak is lekker hoog (want zijn beiden lang) en de bak is recht in tegenstelling tot de bugaboo en de quiny. Verder vonden de kleur ook echt super en kan voor zowel jongen als meisje. Dus handig voor als we voor een tweede gaan. Vergeet ik bijna het grote nieuws te vertellen mijn man heeft gisteren eindelijk onze kleine meid gevoeld. Ze was de hele tijd al aan het schoppen en ineens begon ze hard te schoppen en voelde ik het zelf aan de buitenkant dus snel mijn man geroepen en ja hoor na 2 minuten weer een harde schop. HIj was helemaal blij en natuurlijk even tegen mijn buik gepraat hihi
Jaaaaaa leuk Smile!!! Dat was bij mij idd ook zo bij 19/20 weken ik zal NOOIT het gezicht van mijn man vergeten toen hij het schopje voelde. Hihi gefeliciteerd. En laat hem lekker elke dag tegen je buik praten, over een maandje of zo gaat de kleine ook 'herkennen' dat het jullie stemmen zijn, geloof ik. Ja, wendbaarheid he! Daar zijn die 'driewielers' wel goed voor Mezelf heb je al een ei? En BB10, ondertussen? Al die eieren die maar kwijt zijn hier... Pff vandaag alweer 28 weken, niet te geloven!!
Ei in zicht!!!! Echt zo blij!!! Rekbaar slijm, nog nooit eerder gezien!!! Ovutestje gedaan, tweede deze ronde en bijna even donker!!! Ik had ander halve week geleden het gevoel al dat het ongeveer nu of het weekend moest komen. Dus ik begin m'n lichaam te kennen!!! Jippie!!!
Joehoe...hier ook een ei gevonden!!! Ovutest was vanmiddag knal positief! Nu vriendlief nog ff achter de pc uit zien te krijgen. Nu weten jullie ook wat wij vanavond doen
meiden wat goed dat jullie je eieren gevonden hebben!! Flink geklust vanacht? Hier is m'n cyclus een groot raadsel nog steeds! Heb er nog nooit zo weinig van gesnapt! Wel extreem veel vruchtbaarslijm en dat sinds zondag al.. Zo raar! Dan zou je ondertussen wel een posi test moeten vinden.. Maar ze zijn nog nooit zo negatief geweest! Rararaadsel.. En toch hebben we nog nooit zo'n goede kans gemaakt.. Haha.. Lekker rustig aan dus.. Not.. Ik doe dus weer nee