Pff dat geeft m'n geen hoop evenstar ... hoop echt vandaag nog te klussen! Zit weer precies in dezelfde fase als ronde 3 wil zo graag wat meer hoop... het kluspatroon is het bij mij altijd net niet ...
Ja, maar ja, jullie zitten in een ander schuitje, je hebt met je vriend toch min of meer 'afgesproken' om het wat los te laten, en jullie hebben net een best wel moeilijke tijd achter de rug. Nu doe je toch weer ovutesten, en ben je er weer erg mee bezig. Ik was dat ook natuurlijk, maar wij waren dat zeg maar echt samen, waardoor het ook geen klussen was waar ik hem toe aan moest zetten ofzo. Hoe staat je vriend er nu tegenover, praten jullie vaak over baby's en vrijen voor een baby? Is hij er net zo mee bezig als jij? Of is het sinds de dip iets wat je vermijdt? Sorry voor deze vragen, je hoeft uiteraard geen antwoord te geven
@ evenstar Merk dat hij er steeds meer mee bezig is, maar het nog steeds eng vind... vanmorgen zei hij, stel als je zwanger word... hoe moeten we dan een naam verzinnen, als we het nog niet eens eens worden over een tv kastje! Dus ik zei, als we nu alvast beginnen met na denken, hebben we tijd zat! Dus wij allemaal namen verzinnen en we hebben al een mooie meisjes naam haahhaha (zeg niet dat dat hem ook echt gaat worden, maar vond het wel grappig) toen heb ik gezegd dat vandaag de laatste "kans" was... en toen wilde hij nog wel even z'n best gaan doen, maar voor mij was het niet prettig (pijn van m'n ei) en ik merkte dat hij door het plannen ook wel anders was... maar hij wil er wel steeds meer in mee en is makkelijker over te halen. Hij zei zelf dat we het vanavond dan nog even gingen proberen (nou weet ik niet of hij zich aan z'n woord gaat houden) maar dat vond ik erg fijn om te horen dat hij het nu zelf wilde "plannen"
Dat lijkt me een heel positief teken Het is voor jou natuurlijk ook leuker als het ook van zijn kant komt (dat vond ik iig heel prettig). Ik kan je vertellen, het is als je zwanger bent nogsteeds 'eng' hoor. Ik ben zelf vooral ook bang voor de bevalling, maar ik merk aan mijn man dat nu we bv. een box met van alles in de huiskamer hebben staan, dat het voor hem ook veel echter is. Voor een man kan de zwangerschap zelf ook best een abstract iets zijn, zelfs al kan hij steeds de voetjes voelen trappelen in mijn buik, het is niet de constante beleving die ik heb. Ik denk dat het verschil in ervaren al is met het zwanger proberen te raken- JIJ raakt zwanger (van jullie kind, maar zijn bijdrage houdt voorlopig op na de daad zeg maar). Dat boekje van Kluun gaat hij nog heeel leuk vinden als je straks zwanger bent Mijn man heeft er van gesmuld iig. Ik hoop dat het deze maand gewoon gaat lukken! En zo nauw komt het niet aan op je ei, met al dat rekbare gebeuren dat jij al een tijdje had kunnen zijn zaadjes extra lang overleven he! Dat kan echt een voordeel zijn als ze even op een ei moeten wachten
Heb je dat gewoon nog onthouden van dat boekje van kluun?!?! Wat een idee, denk... nu ik er weer zo mee bezig ben... kan ik best zelf dat boekje is gaan opzoeken en lezen! Ben eigenlijk wel benieuwd!! En dat ik een week vooraf al rekbaarslijm had, geeft mij ook hoop... we hebben 3x geklust in die week, waarvan vrijdag ochtend voor het laatst, dus stiekem heb ik wel lichte hoop. daarbij heb ik laatst ook gedroomd over een kennis van mij die ging bevallen... die dag daarna beviel ze, en ik had het goede geslacht gedroomd! alleen in mijn droom kwam toen 9 augustus door zegmaar... ik heb echt dagen lopen denken wat die 9 augustus in hield! tot dat ik de calculator z'n werk ging laten doen. Als ik m'n ei gewoon maandag had gehad (wat eigenlijk had gemoeten) dan had ik 9 augustus uitgerekend geweest! Nu zou ik 15 augustus uitgerekend zijn... maar wie weet, als ik zwanger ben, komt het dan wel een week eerder en heb ik de datum goed voorspelt! Misschien ver gezocht, maar het gaf me een goed gevoel!
@Serenmdity dat klinkt allemaal harstikke positief! En tja wat dromen betreft daardoor wist ik zeker dat ik zwanger was en ook van een meid dus tja....... @Evenstar wat schattig de hik dat lijkt me echt een leuk gevoel. Wat goed dat jullie geslaagd zijn voor alle spullen. @Mezelf hihi ik heb de laatste tijd wel vaker dat ik dingen door elkaar haal. Sorry Ik heb nu al zin in de NOD van jullie dames dan zorg ik dat ik aan het forum gekluisterd ben! Gisteren kwamen me vriendinnen langs voor een babyshower echt zo leuk. Ze hadden alles versiert met natuurlijk veel roze en allemaal lekker broodjes en hapjes. en natuurlijk roze taart. Verder heb ik ook allemaal cadeaus gekregen echt zo lief. Nog 2 dagen en dan is mijn man jarig en hebben we de 20 weken echo!
En, Serendipity nog wat uit kunnen spoken gisteren? Leuk Smile, de 20 weken echo zo dichtbij alweer Ik vond dat een heel mooie termijn om een echo te hebben, de kleine is nog klein genoeg dat je alles tegelijk in beeld kan krijgen (als je op het eind loopt is het heel erg rommelig haha).
Tja, ik denk voor jullie iets spannender dan voor mij. Bij mij moet het dan wel een heel groot wonder zijn. Maar goed, wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus ik houd nog een beetje hoop! Ik heb wel veel last van steekjes in mijn buik en prikkeldraad tepels. Maar dat heb ik allemaal al eens gehad dus zegt niets. En zou wel erg vroeg zijn om al iets te merken. Voelen jullie al wat?? Mezelf, ik zie dat we precies gelijk lopen, hihi!
Goedemorgen @Evenstar hoe is het met je enkel? @Mezelf, BB10 en Serendipity leuk hoor die spanning ik duim echt voor jullie mee en hoop echt met heel mijn hart dat jullie deze ronde zwanger zijn want ik gun het jullie zo! @Orwen hoe gaat het bij jou? Kamertje nu helemaal af en alle spulletjes in huis? Mijn man is vandaag jarig dus vanmorgen al de cadeau's gegeven. Van mij heeft hij een mooi horloge gehad die hij al heel lang wilde hebben en van de baby heeft hij een mooie trui gekregen en volgens mij was hij daar nog blijer mee Vanmiddag eindelijk de echo heb er heel erg veel zin in maar krijg toch een beetje de kriebels maar daar heb ik altijd snel last van.
@ BB: Ja precies gelijk! Een beetje hoop houden lijkt me wel gezond, je weet maar nooit! @ Smile: Gefeliciteerd met je mannetje! En geniet van de echo. Ik duim voor je dat alles gewoon goed is. Ik zou niet weten waarom niet! Veel plezier, maar er een mooie dag van.
Hey allemaal! Smile, gefeliciteerd met je mannetje en natuurlijk heeeel veel plezier vanmiddag! BB, Mezelf en Serendipity: Ik duim nog steeds voor jullie! Spannend toch weer en leuk dat jullie zo gelijk oplopen. Evenstar, goed topic hoor, van Zembla en de pre- en postnatale zorg en bevalling in NL! De meeste onderwerpen gelden wat minder voor mij, maar ik lees graag mee! Andere dames (Jilly, Orwen en hopelijk vergeet ik niemand): alles goed? Hier hebben we zaterdag dus zo'n 80% van alle benodigdheden besteld. Van ledikantjes, matrasjes en lakentjes tot de kinderwagen, autozitjes en een badje. Met heel veel accessoires en dingetjes waarvan je niet van tevoren had bedacht dat dat ook nog moest... Over twee weken wordt alles geleverd en als het ingericht is, zal ik een foto plaatsen. Verder wordt zo langzamerhand alles echt zwaar. Met het boodschappen doen afgelopen zaterdag ging ik echt om de haverklap pauzeren. En in de showrooms op iedere stoel zitten . Ik snap volledig waarom alle tweelingmama's op deze site zijn gestopt met werken met 28 weken of al eerder. Ik doe zittend werk met een eigen bedrijfje, dus ik kabbel nog wel even door. Maar het is maar goed dat ik al vergevorderd ben met het 'opleiden en inwerken' van mijn vervanger! Fijne dag allemaal!
Hey meiden, Hier zondag niet meer geklust dus ik heb nog weinig hoop borsten zijn ook totaal niet gevoeliger als anders, dus ook geen symptomen! Gisteren wel in eens licht bruine afscheiding??? 2 dagen na m'n ei... als je bloed met je ei, kan dat dat je dat pas 2 dagen later ziet? Ik heb het nog nooit gehad... en van m'n innestelling kan het niet zijn, beetje vroeg he! Dus die illussie heb ik niet haha @ bb en mezelf Echt spannend he meiden, ook al moet het bij mij ook een wonder zijn als het raak is, blijf toch wel hopen hoor! En bb je hebt iig gevoelige borsten dat is al meer hoop dan geen gevoelige borsten @ smile Gefeliciteerd met je ventje!! Spannend hoor, die echo!! Wat een mooi verjaardagscadeautje voor je vriend! Geniet er van en laat ons even weten hoe het was! @ luca Leuk zeg, alle spulletjes gekocht!! Ben erg benieuwd naar de foto's tegen die tijd!! Pff en het lijkt me echt zwaar hoor een tweeling, je moet nog best lang... en dan tijdens en na de bevalling is ook alles dubbel zo zwaar, weinig tijd om uit te rusten! Heel veel sterkte
Hallo dames! Op uitnodiging van Serendipity kom ik hier gezellig weer inhaken, als de rest het ook goed vindt.... Ik deed vanaf het begin hier mee, maar toen ik zwanger was en even een knetterdrukke periode had op werk, was ik even afgehaakt. Inmiddels heb ik een MA gehad, bij 10 weken was de echo niet goed. Ik had een tweeling, waarvan de ene een lege vruchtzak was en de ander een embryootje gestopt bij 7 weken. Al heel snel daarna onderging ik een curettage. We zijn nu weer bezig om opnieuw zwanger te worden. De eerste keer heeft het een half jaar geduurd, dus ik heb niet de illusie dat het nu wel snel raak zou zijn, ik zit nu ook alweer in ronde 3 na de MA, sinds vandaag :x. Ik begrijp dat er inmiddels hier meer zwangeren zijn dan niet-zwangeren, dus ik kom die laatste club ff groter maken . Als jullie het goed vinden, lees ik me nu langzaam ff in, zodat ik straks op iedereen persoonlijk kan reageren. En als jullie me hier liever niet zien, just kick me out
Serendipity, de ronde dat ik zwanger was, kreeg ik pas 2 dagen voor NOD gevoelige borsten, daarvoor totaal niet, ik dacht zelfs dat het alweer niet raak was, omdat ik tot heel lang na mijn ei helemaal niks bijzonders voelde. Dus bij jou kan het ook altijd nog raak zijn. En de ronde dat ik zwanger werd, had ik 2 dagen na mijn ei ook spotting..... Je weet maar nooit!