Ehhm iets over mezelf..... Ik ben 34 jr oud en mijn vriend is 3 jr jonger. We zijn in 10 jr samen. Het afgelopen half jaar hebben wij het pas serieus over kinderen. Daarvoor was ik nog veel te hard bezig met carriere en mijn eigen zaak. Het waren meestal gesprekken die de voor en tegens met elkaar vergeleken. Ik heb heel lang het gevoel gehad dat ik geen kinderen wilde.(ik werk zelf met kinderen en was blij dat ik thuis geen kleintjes had) Maar door de gesprekken begon mijn gevoel te veranderen. Mijn vriend is voornl bang dat hij spijt krijgt als hij niet voor kinderen kiest. Op een maandag zat ik een film te kijken en bedacht me, dat wil ik ook. Dat was de eerste keer dat ik echt het gevoel had dat ik er 100% achter stond. 3 dagen erna hebben we samen de knoop doorgehakt en de dag erop ben ik met foliumzuur begonnen. Dus mijn gevoel is inmiddels omgeslagen naar ongeduld want nu kan het me natuurlijk niet snel genoeg gaan. Ik wil perse eerst 4 a 5 weken foliumzuur slikken om de risico's die ik uit kan sluiten, uit te sluiten.(mijn leeftijd speelt hierin ook een rol) Dus dan wordt er hier vanaf half april serieus geklust. Spannend! Ondertussen verslind ik elk boek over zwangerschap dat ik kan vinden en stuin ik heel internet af opzoek naar nieuwe informatie en ervarings verhalen. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik het er met niemand over zou hebben dus ben ik blij met deze manier van voorpret (en narigheid) delen. Nu maar hopen dat ik hier geen bekende tegenkom!
Ik herken je verhaal helemaal over dat info zoeken en alles er over willen lezen! Het is zo spannend! Vind het stiekem ook wel een beetje eng.. Ik werk zelf ook met kinderen op een kinderdagverblijf.. Zelfs op een babygroep.. Maar dat maakt het bij mij alleen maar erger.. Als ik zo'n poppetje in m'n armen heb, weet ik zeker dat ik dat ook wil! Een heerlijk gevoel lijkt me als het zover is! Succes met zwanger worden in april!
@ Serendipity: Grappig... Ik begin net ook al wat meer hoop te krijgen! Die aderen op mijn borsten worden steeds maar duidelijker. Vanochtend nog wel een test gedaan (echt, ik moet hiermee ophouden) en die was ook erg negatief. Toch heb ik een beetje het idee dat er iets anders dan anders is. Nou ja, vast onzin. Wel zou ik al die symptomen die ik heb vreemd vinden als ik ongesteld blijk te worden. Dan ga ik er in het vervolg eens goed op letten of ik die iedere maand heb. Wat een klus voor mijn lichaam om al die dingen in gang te zetten, iedere dertig dagen... Ik heb inderdaad ook een onregelmatige cyclus. Merk het vooral als ik gespannen ben. Dan zitten er zo dagen of zelfs weken aan. Dus wie weet moet ik nog helemaal niet morgen ongesteld worden. In dat geval is mijn ei later geweest dan ik dacht. Ik heb hem nooit gevoeld, maar deze maand heb ik erop gelet. Ik heb vanaf dag 14 of zo buikpijn gehad, helemaal tot aan gisteren, met twee dagen tussendoor niet. Dus waar ergens dat ei gesprongen is..? Toen heb ik ook gelet op mijn afscheiding, maar vond het moeilijk te ontdekken (vooral als je net geklust hebt, het ene goedje is het andere niet, he?). We wachten het maar weer af. (Het begint zowat een dagtaak te worden, dat wachten.) Succes!
@Orwen ik hoop echt voor je dat je gevoel goed zit! Met welke testen test jij? Misschien eens een ander merk proberen.. En tja die aders zou je die van ongi krijgen dan? Lijkt me niet! @Serendipity ook voor jou hoop ik dat je alsnog een positieve test krijgt hoor! En met je cylcus zou het kunnen. Je zei dat je mogelijk niet op je vruchtbare dag hebt geklust, maar ben je dan niet doorgegaan met klussen? Ik moet bekennen dat we nog gezellig in ieder geval om de dag doorgaan met klussen voor de zekerheid. @BB10 wat leuk dat jullie er nu helemaal voor gaan. En tja ik zoek ook van alles op, maar heb nog geen boeken gekocht ofzo daar wacht ik even mee. Bij mij blijven mijn tepels mega pijnlijk en vooral s'avonds en ik ben ook steeds misselijk. Nou nog 7 dagen en dan mag ik eindelijk testen!
Serendipity: oh wat spannend zeg! Ik duim voor je dat het raak is! Ik was bij de 1ste ronde 1 dag overtijd en ik werd echt helemaal gek van mezelf! Hou vol en ik leef met je mee! BB10: welkom! Leuk om te horen dat jullie ook een hele bewuste keus hebben gemaakt en nu voor kinderen willen gaan! Smile17: 7 dagen voordat je kunt testen... lijken wel een eeuwigheid of niet? Ik duim voor je! Ik ben sinds zondag niet meer ongi dus het klussen is weer begonnen Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven maar denk stiekem wel aan het weekend (dan is als het goed is mijn eisprong). Gelukkig hebben we een feestje en een verjaardag dit weekend dus dan heb ik wel weer wat afleiding.
het zet hier nog steeds niet door.. Heb nog steeds buikkrampen en steken.. En ook nog bruine afscheiding, al lijkt dat iets minder te worden? Of lijkt dat maar zo? We wachten nog steeds af, misschien morgen.. Blijft spannend!
Poeh, ik wordt steeds ongeduldiger als ik jullie verhalen lees. Ik wil ook wel in spanning zitten of het wel of niet gelukt is! Wat gaat de tijd traag en wat zitten er nog veel pillen in mijn strip . Serendipity, Orwen en smile : spannend hoor, ik hoop dat het raak is Roosje: nieuwe ronde nieuwe kansen, klus ze!
BB10: jou tijd komt heus wel! Ik zou bijna willen zeggen geniet nog er nog even van . Het in spanning zitten wel/of toch niet zwanger zijn is toch best heftig! Voor je het weet slik je je laatste pil en kun je er ook helemaal voor gaan!
Roosje: mss heb je wel gelijk, lief dat je dat zo zegt! Maar ik ben iemand, als ik iets beslist heb moet het het liefst gisteren al gebeurt zijn Hoezo juffertje ongeduld. Maar ik zal braaf wachten en over een maandje kan ik met jullie mee kletsen en in spanning zitten (of hopelijk voor jullie niet meer!)
BB10: ik weet helemaal wat je bedoelt, dit is pas mijn 2de ronde maar het kan me allemaal niet snel genoeg gaan! De maanden duren lang! Oh niet normaal gewoon! Misschien heb je het wel al verteld maar wanneer slik je voor de laatste keer je pil? Ik ben rustig aan het wachten op mijn eisprong... aan de dagen lijkt maar geen eind aan te komen en dan weer twee weken in spanning afwachten of het deze maand wel gelukt is... een mooi kerstkindje zou wel leuk zijn of niet meiden!
Hoi allemaal! Wij zijn ook deze maand begonnen, net toen we aan de eerste ronde begonnen werd ik (eindelijk na een half jaar...) ongi. Dus we zijn nu al aan de 2e ronde bezig, na een hele korte eerste.
Hoi Anja89: ik snap niet helemaal wat je bedoelt dat je na een half jaar nu ongi bent geworden, heb je zo'n lange cyclus of ben je gestopt met de pil/spiraaltje of zo? Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben!
Hey alle nieuwe meiden (Anja, BB10): Welkom, en dat jullie snel zwanger zullen zijn! @ Serendipity: spannend! Heb je wel eens eerder gehad dat je zwangerschap zo lang niet doorzet? Ben benieuwd wat het gaat worden! @Orwen: Ook testtijd! Veel succes en dat je symptomen veelbelovend mogen zijn @Smile: Ik hoop het voor je! Maar lijkt er wel op dat je zwanger bent ! Eind deze week heb ik met een beetje geluk weer mijn eisprong. Maar dat is met het verloop van de vorige ronde eigenlijk erg onzeker... Ben benieuwd wat ik deze keer ga voelen!
Roosje: 7 april gaat mijn laatste pil naar binnen, dan slik ik ongeveer 5 a 6 weken foliumzuur voordat ik aan zou kunnen tellen. dan de 12de nog een paar dagen en dan kunnen we voor het echhie gaan klussen. Maar het duurt nog zo lang! Luca: thanx
BB10: Ik heb eind oktober mijn laatste pil geslikt. Ik wilde eerst een paar maanden pil vrij zijn voor we voor het echie wilde proberen. In december heb ik het heel moeilijk gehad... In januari begonnen met foliumzuur en toen vond ik het al iets minder erg omdat ik het idee dat had dat ik al ergens mee bezig was als je snapt wat ik bedoel. In februari dus voor de eerste keer voor het echie geprobeerd. Ik vind het wel heel goed van je dat je eerst een maandje foliumzuur wilt slikken! Hoe vol!
hallo allemaal ik ben ook net bezig afgelopen maand was de 1e ronde maar is niks geworden ik ben toch ongesteld geworden dus op naar de volgende ronde
Welkom Anja en Diana @Serendipity en heb je nog nieuws? Heeft het al doorgezet? Dat ongeduldige herken ik helemaal. Als ik iets besluit dan wil ik het meteen! Helaas werkt dat zo niet met baby's maar goede hoop is nooit verkeerd toch? Zijn er nog meiden die binnenkort een testje gaan wagen? Ik weet nog niet wat ik ga doen of op mijn NOD testen dinsdag of misschien stiekem al zondag dus 2 dagen voor NOD. Maar soms denk ik ook ik wacht wel tot na mijn NOD pffff moeilijk hoor dat wachten!
Diana, welkom! We lopen een beetje gelijk op, ik ben ook in ronde 2 dag in dag 10. Smile: als ik jou was zou ik nog even wachten, ik hoor zo vaak hier op het forum dat meiden negatief testen voor NOD terwijl ze soms wel zwanger zijn! Het is misschien alleen een teleurstelling, terwijl dat misschien helemaal niet hoeft te zijn. Ik wil wel probeer om het vol te houden tot na mijn NOD
Ja je hebt gelijk Roosje, maar soms zie ik dat meiden wel posi testen 2 dagen voor NOD. Maar ik denk inderdaad dat ik sowieso tot mijn NOD wacht en misschien dat ik dan niet durf en dan pas na mijn NOD ga testen.
hey meiden, Vind het echt spannend hoor.. Gisteravond heel heel klein beetje helder rood bloed verlies.. Dus ik dacht balen! En had een tampon in gedaan voor de nacht.. Maar vanmorgen alleen heel klein beetje bruin verlies en nog steeds geen buikpijn.. Ja soms een beetje maar gaat weer weg! M'n gevoel zegt dat ik vandaag wel echt wordt.. Ook omdat ik toen al dacht dat m'n eisprong woensdag was.. Echt afwachten dus