Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Welkom terug Krokodieltje!
    K.. zeg je MA. Ik heb het zelf ook gehad, met 8 wkn. Wij zijn inmiddels in de tweede goede ronde na de MA. Ik zit op het wachtbankje.
    Heb je het zelf allemaal goed kunnen verwerken? Ik heb er veel over gepraat en heb het eigenlijk wel goed verwerkt. Ik kan er in ieder geval gewoon over praten enzo, zonder weer emotioneel te worden.
    Bij mij waren het er trouwens ook twee.

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Heftig hé, dat jij er ook 2 had, Mezelf! Het is ongelofelijk K om mee te maken, want in 1 klap ga je van kindje op komst naar helemaal niks, hele toekomstdroom in duigen.
    Ook ik kan er goed over praten, destijds met heel snel emotioneel worden en nu zonder de tranen. Het grote verdriet is verwerkt, maar het litteken blijft. Ik voel het nog steeds steken als ik zwangeren in mijn omgeving zie, dan denk ik: "Ik heb geen baby (meer) in mijn buik :(." Ook zal ik het litteken voelen als ik weer zwanger zou zijn, want dan zou ik me vanaf de positieve test tot aan de echo toe me enorm zorgen maken, ik denk niet dat ik er dan nog onbezorgd in kan staan. Maar ja, miskramen komen nou eenmaal heel vaak voor, hebben een functie (het vruchtje was niet goed en moet dus weg) en positief: we weten dat we zwanger kunnen worden :). Ik heb nu veel minder stress rondom het hele babymaakgebeuren, ik dacht voorheen veel meer: "Oh, het gaat nooooooit lukken."
    Jij ook heel veel succes weer, we gaan gewoon voor een baby'tje wat nu wel blijft zitten!

3. BB10

BB10 Niet meer actief

Dames hoe is het inmiddels met de kwaaltjes????

Hier nog steeds pikkeldraad tepels, moe en al twee dagen krampen en rugpijn (maar dat kan ook door het dragen van hakken komen;)) Veeeeel te vroeg voor symtomen en met de kleine kans die wij hebben, ach. Ik denk dat ik maar weer een stukje touw ga zoeken om mijzelf aan mijn stoel te binden.

Krokodieltje, welkom terug. We konden wel weer wat versterking gebruiken in de "nog" niet zwangeren poel. Hopelijk mogen we ons gauw bij de andere groep voegen!

Luca, leuk...foto van de baby(s) kamer, ben benieuwd!

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Mezelf, ik zie net dat je net als ik een lange, onregelmatige cyclus hebt. Daar kun je dus toch zwanger mee worden :). Alleen duurt het steeds zo lang totdat mijn ei komt en heb ik minder eieren per jaar :(, vind dat best frusterend. Laat jij het op zijn beloop of gebruik je ovutesten? Wij gebruiken sinds de MA ovutesten.

5. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Thanx BB10! Ja, het wordt wel tijd, hè, dat we ons bij de anderen mogen voegen. Over 3 maanden zijn we alweer een jaar bezig :(.
    Ik was afgehaakt toen jouw vriend een ongeluk had gehad. Hoe is het daar nu mee? En waarom maak je weinig kans deze ronde?

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Hier vandaag steeds een raar gevoel in m'n buik... lijkt me ook wat vroeg voor symptomen, maar geeft me hoop! Als ik ga staan of ga zitten en bij het lopen een soort ongi gevoel... maar zal morgen wel weer weg zijn! ;)
    Jou symptomen klinken toch ook wel goed hoor bb!!
    En jij mezelf?? Al symptomen??
    En krokodieltje, vind het erg gezellig dat je er weer bent! ;)

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oooh krokodieltje, wat onwijs rot een MA... :( ik had geen idee :( Zijn Herman en Edwin werknamen? Echt te toevallig, dat zijn de namen van resp. een collega en mijn vent!

Het is weer lekker spannend hier met zoveel meiden op het wachtbankje!

*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg

8. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Krokodieltje: Ik gebruikte eerst heel veel ovutesten. Wel 30 per ronde of zo. Echt van dag 12 totdat ik m'n ei had gevonden. Daarmee werd ik zwanger en dat deed ik de vorige ronde ook. Nu wat meer op z'n beloop gelaten. Ik merkte toch dat ik m'n lichaam begon te kennen. Op een gegeven moment dacht ik, nu komt m'n ei. Dus een testje en ja hoor, ei! Echt super. Ik temperatuur ook.
    Heb jij na je MA ook eerst verschrikkelijk gehuild? Ik wel, echt niet te houden! Nog nooit zo erg, vanuit m'n tenen gehuild. Het is wel goed geweest, nu doet het idd nog wel zeer als je iemand ziet die zwanger is. Of als mensen in je omgeving vertellen dat ze een kindje krijgen, maar het hoort nu eenmaal bij het leven. Mijn MA was in augustus, een maandje voor die van jou. Vorige maand voelde ik me ook al erg goed, maar was ik er nog super erg mee bezig. Maar nu heb ik zoiets van: Leef ook nu en dan komt het wel (of niet).
    Sommige mensen zien een MA als 'fout' van hun lichaam. Maar net zoals jij, zie ik het als 'goed' van m'n lichaam. Het leed is hen bespaard gebleven, wie weet wat voor afwijking ze anders gehad hadden? Het is goed, maar wel super jammer natuurlijk.
    Hopelijk ben je gauw weer zwanger.

@ Serendipity: Vandaag vet zere borsten! Geen prikkeldraad, maar gewoon alsof iemand er even flink tegenaan heeft lopen slaan! Ik liep vanmiddag echt af en toe te kreunen. En spierpijn in m'n oksels, die spier die richting je borst loopt. Had ik m'n vorige zwangerschap na m'n NOD. Maar het kan ook allemaal gewoon bij de cyclus horen. Ik ga even nergens meer vanuit. Hoewel ik het wel allemaal bij m'n temperatuurlijstje schrijf, je weet nooit waar het goed voor is. Ik kijk nu ook nog af en toe terug op m'n temperatuurlijstje van m'n vorige cyclus die eindigde in een zwangerschap.
    Ik ben echt super benieuwd hoe het bij jou uitpakt. Er moet toch iemand zijn die deze ronde zwanger is! We hebben al een hele tijd geen positieve zwangerschapstesten gehad hier!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Mezelf, dat klinkt mij heel bekend van toen ik zwanger raakte! :) Borsten altijd pijnlijk voor NOD, maar niet op die manier, met die spier naar de oksel die ook pijnlijk was... Ik ben benieuwd!!!

10. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @Evenstar: O vet grappig, had jij dat ook? Ik had het met 5 weken of zo. Maar het kan verschillen per keer.
    Enne ik merk net dat ik vanavond wel heel erg vaak naar de keuken loop om iets lekkers te pakken. Heb nu maar komkommer genomen ipv chips:).

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hi Evenstar! Ja, Herman en Edwin zijn werknamen, wat toevallig dat jouw collega en man zo heten :D. Alles goed met jou en de zwangerschap? En nog gefeliciteerd met je huwelijk!

Mezelf, heb me ook suf gehuild. Temeer ook omdat ik als gevolg van de MA (door plotste daling van hormonen) weer last kreeg van mijn MS. Heb een periode daardoor heel veel pijn in mijn lijf gehad. Moest naast pijn lijden en angst hebben voor lichaam (gaat het nu heel hard achteruit met me?) ook nog eens de MA zelf verwerken. Was heftige, verdrietige tijd. Het is nog steeds onzeker, maar pijn in lijf is zo goed als weg en heb weer moed om verder te gaan.
    Mijn ei voel ik helaas niet, voel het ook niet aankomen, dus ik moet wel aan de ovutesten doen. Bij mij komt ei ergens tussen dag 19 en 25, dus ik hoef er geen 30 per ronde te gebruiken :D
    Ik voelde het ook aan mijn borsten dat ik zwanger was. Heel pijnlijk aan de zijkanten waren ze toen, maar pas vanaf 2 dagen voor NOD, heel laat dus. Afgelopen ronde wist ik dat ik niet zwanger was, omdat mijn borsten totaal geen pijn deden.
    Maar spannend voor jou nu dus!

12. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden.. Die spier deed bij mij ook echt pijn bij die vmk.. En de zijkanten van m'n borsten ook! Klinkt als of we straks 2 zwangeren er bij hebben!! Ik heb geen hoop meer.. Heb totaal geen symptomen, dat had ik de vorige x rond deze tijd al wel.. Had gisteren wel spierpijn bij die borstspier, maar dat was van het sporten haha.. Dat telt vast niet! ;)

13. smile17

smile17 Niet meer actief

@krokodieltje welkom terug! Jij was toch ook even bij de aprilmama want kan me herinneren dat ik daar op je gereageerd heb! Ik vind het echt heel erg van je MA en duim met je mee dat ook jullie snel weer aan de beurt zijn.
    Wat erg dat je MS nu terugkomt door de hormonen heb jij de vorm met de subs als ik vragen mag?

@Serendipity dat ongigevoel had ik na mijn eisprong tot na een 2 weken van de positieve test. Dus wie weet.

@Mezelf ook ik herken dat spierpijn gevoel in de borsten heerlijk weer de symptonen. En inderdaad we hebben nu al zo lang geen positieve test gehad het wordt hoogtijd om de trend die we in het begin hadden weer door te ztten. Volgens mij hadden we toen elke maand minimaal 1 zwangere erbij.
    Goed hoor om iets gezonds te pakken en geen chipies al zijn die wel een stuk lekkerder;)

Gisteren hadden we de echo en alles was goed! Helemaal opgelucht weer en zo fijn om onze kleine meid weer te zien. Ze was lekker druk aan het bewegen zoog op haar duimpje en zwaaide naar pappa voor zijn verjaardag

14. smile17

smile17 Niet meer actief

@Luca pff dat klinkt erg zwaar. Wanneer ga je met verlof?
    Ik heb nu al af en toe last van mijn banden en groter wordende buik kun je nagaan als er 2 in zouden zitten en dan nog eens 8 weken verder!
    Wel snel dat jullie de meubels al binnen 2 weken krijgen dan heb je lekker alles klaar en kun je hopelijk tegen die tijd van je verlof genieten.

15. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden!

Smile, wat fijn dat alles goed was :D :D
    En dat je fijn je ukkie weer hebt gezien. Ik heb de mijne nog nooit zien duimen. Wel had kindje rechts de laatste echo zijn duimpje opgestoken, alsof hij wilde zeggen: ja, alles goed hier ;)

Krokodieltje, wat rot dat je een MA hebt gehad. Ik hoop dat het deze keer sneller raak mag zijn, maar vooral dat het dan goed blijft gaan. Veel sterkte met je MS ook. Wat een moeilijke tijd moet je achter de rug hebben. Zowel lichamelijke pijn als geestelijk verdriet. Fijn dat de pijn nu weer minder is!

BB, Mezelf, Serendipity, Jilly en Krokodieltje: ik hoop dat er snel positieve testen komen!!
    Ik had bij deze zwangerschap trouwens vanaf de eisprong al pijnlijke borsten vanaf de zijkant, vanuit mijn oksel naar de tepel toe. Bij de vmk pijnlijke tepels.

Orwen, hoe is het met jouw laatste loodjes?
    En Evenstar, met de (voor)laatste loodjes?

De spulletjes voor de baby komen al over dik een week :D
    Lekker snel! Zaterdag nog eens de puntjes op de i met de spulletjes die we nog niet hebben, en dan zijn we er klaar voor.

Slapen is trouwens zo bagger de laatste tijd. Dubbele verweking doet mijn heupen niet goed en op mijn rug slapen is al sinds 13 weken niet meer mogelijk (verdrukking door kindjes).
    Hier dus om de 10 minuten draaien van zij naar zij met een zwangerschapskussen...

Met werk red ik het nog wel. Ik schuif steeds meer door naar mijn vervanger, maar dat moet ik dan nog wel nakijken. Gelukkig gaat het wel nog. Maar met een paar weekjes ga ik echt gas terugnemen, moet dan ook wel.

Groetjes van Luca die zich zo langzamerhand een gestrande walvis voelt ;)

16. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Smile: Ik was 10 april uitgerekend, zat idd bij de aprilmama's. Ik was nu zo'n beetje net zo ver geweest als jij denk ik, maar dat moet ik me maar niet bedenken, want dat is een hele verdrietige gedachte.
    Wat fijn dat de echo helemaal goed was bij jou! Voel je je ook goed tijdens de zwangerschap?
    Ja, ik heb die vorm met schubs. Blijkbaar wordt ik bij een miskraam nog eens dubbel gestraft met een schub. Fijn :(. Wat de MS betreft kan ik maar het beste meteen weer zwanger worden, want een (goede) zwangerschap werkt beschermend. Ik loop nu rond zonder mijn medicijnen te gebruiken. We doen ons best om zo snel mogelijk weer een positieve test in handen te hebben, daarom gebruik ik ovutesten. Maar goed, ik had voor de eerste zwangerschap ook alle rondes op het juiste moment seks gehad en toen deed ik er ook een half jaar over. Ik ga er maar van uit dat dat nu weer zo is.

@ Luca aka de gestrande walvis ;): Poeh hé, wat klinkt dat heftig! Zwaar dus, 2 van die minikotertjes in je buik. Als je nou maar eens kon slapen, hè? Nog eventjes volhouden en dan heb je straks 2 mooie mensjes in je handen. Weet je al wat het geslacht wordt van die 2?

@ BB, Mezelf, Serendipity en Jilly: Zullen we dan maar met zijn vijfen binnenkort met een positieve test zwaaien? We gaan ervoor :)!

17. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Kokodieltje, het zijn twee mannetjes, nog steeds in stuit. We hebben de (voorlopige) namen (R en T), voor nu op ZP maar Rambo en de Terminator ;)
    Ik red het wel, maar het wordt wel met de week zwaarder.

Ik zit te overwegen of het de volgende keer verstandig is om toch eens bij de fysio langs te gaan. Vorige keer werd het al aangeboden.

Voor jou nog een reden om snel zwanger te worden, die bescherming! Ik zie dat je iig wel een stabiele cyclus hebt. Ik ga duimen voor jou en de andere meiden!

18. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey Lieve meiden,

Ik weet dat ik al heel lang niks meer van me heb laten horen, schaam, schaam, schaam.... Ik heb de afgelopen periode heel wat ups en downs meegemaakt. Ons huis is nu helemaal klaar maar ik heb erg veel last gehad van mijn rug en bekken in de periode dat we zijn verhuisd. Daarnaast heb ik een longontsteking gehad waar ik bijna een maand mee zoet ben geweest... gelukkig ben ik weer helemaal hersteld maar het was best heftig. Ik wil niet overkomen dat ik smoesjes aan het verzinnen ben omdat ik zolang niks van me heb laten horen, maar ik had er af en toe gewoon niet de puf voor om achter de computer te gaan zitten,

SORRY MEIDEN!

Ik ben ondertussen met verlof en ik zal zeker gaan proberen om bij te lezen en wat vaker iets van me te laten horen.

19. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Roosje, ik heb maar heel even, maar wat rot dat je zo ziek bent geweest! En dat tijdens je derde trimester...

Ik hoop dat het inmiddels echt weer wat beter met je gaat. En maak je geen zorgen: hier schrijven is geen verplichting maar een leuke bezigheid. Als je er dus een tijd niet bent, geen zorgjes :)

Alles goed met de kleine?

Liefs, Luca

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jeetje Roos, dat is zwaar geweest voor jou! Gelukkig zo net voor de bevalling nog eventjes rust en verlof. Leuk om weer even van je te horen, geeft niks hoor, het is hier wisselend druk en rustig, en gelukkig nu weer lekker druk en gezellie! Jij wordt de eerste van ons die gaat bevallen! Nou ja op een meisje na die al weg was voor ik me aansloot volgens mij.

Luca, klinkt heel onprettig. Ik heb gelukkig totaal geen last van mijn bekken, maar ik ken er genoeg die amper kunnen lopen, al vanaf iets van 20 weken. En dan met twee in de buik, met een is het al pittig genoeg vind ik ;) Ja, hier ook duidelijk het gevoel van het begin van een weer veel zwaardere periode. Ik kan niet meer bukken. Sinds gisteren merkte ik dat opeens. :D Ik slaap ook heel bagger, heel onrustig, steeds wakker, draaien, dromen... en dan dus doodop op werk. Zul jij ook regelmatig hebben, en nog wel erger! Maar ja, dan hou ik weer even een babypakje in mijn handen en kan het me geen reet meer schelen. :)

Het wordt weer spannend hier aankomende testers!! Ik ga voor minstens 1 raak!!!

Oh en krokodieltje, ik had geen idee van die MS zeg. Wat erg, zo'n grillige rotziekte. Maar als een zwangerschap er eigenlijk goed voor is... zijn hormoonbehandelingen dat dan ook? Het is misschien een naive vraag, sorry. Hoop dat het snel raak is en dat je ongecompliceerd zwanger kan zijn!

Deel Deze Pagina