Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Helaas, na het losmaken van de tape zwikte ik de voet al snel (daar is de tape dus ook voor, om dat te voorkomen). Dus nog een week. En daarna nog naar wens/afhankelijk van pijn enkele weken met een speciaal sportzwachtel dat ik zelf kan aanleggen (is wel een heel gedoe). Het letsel is rottiger dan ik dacht.

Ik deed voor de enkel-ongein aan zwangerschapsfitness en een zwangerschapscursus. Die laatste is via de GGD en bereidt je voor op de bevalling. Met fitness is het meer conditie en ontspanning. Toen ik met die enkel kwam te zitten ben ik met fitness gestopt op advies van de HA; tegen de tijd dat ik hem weer volop kan gebruiken ben ik te hoogzwanger om het nog te willen :D Helaas was ik te laat voor yoga, maar ik heb zelf lang aan yoga gedaan dus ik hoop de ontspanningsoefeningen toch te kunnen gebruiken als de weeen beginnen. Mijn moeder vertelde me dat ze zelf heel slecht was in het ontspannen, dat ze echt overrompeld werd door de pijn en helemaal niet goed ontsloot.

Ik had zelf HEEL graag nog yoga gewild de komende paar weken, maar hier in Grunn zit alles vol :( Gewone yoga gaat niet, daar moet je veel te veel dingen doen die je als zwangere niet kan of beter niet kan doen. Dus ik zou het wel doen als ik jou was.

Cursussen via de GGD zijn ook gericht op puffen/ademhalen/ontspanning en hebben vaak ook een partneravond, wat ook goed is.

Al met al begin ik best een beetje nerveus te worden. :( :)

2. smile17

smile17 Niet meer actief

Wat vervelend van je enkel normaal al echt vervelend maar nu helemaal.
    De yoga zwangerschapscursus is 1,5 uur per keer en bestaat uit 1 uur yoga en half voorbereiding op bevalling en inderdaad ook een partneravond. Denk nu dat ik het toch maar ga doen;)
    Lijkt me ook wel gezellig om andere zwangeren uit de omgeving te leren kennen.

En dat je een beetje nerveus wordt is niet zo gek 10 weken vliegen zo voorbij maar ik weet zeker dat jij tegen die tijd helemaal goed voorbereid bent.
    Enne als ik het eerlijk mag toegeven krijg nu al af en toe de kriebels:)

3. BB10

BB10 Niet meer actief

Mmm kwam even kijken of we al Orwen nieuws hadden.....helaas.

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nee, nou ja, misschien is een pc ook niet het eerste waar je achterkruipt na een bevalling ;) Wij ook met ons ongeduld hihi :)

5. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Dat snap ik wel van Orwen, maar we zijn nu wel erg benieuwd natuurlijk!
    Hopelijk is alles goed gegaan en is ze nu lekker mama! De eerste van ons cluppie!

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hihi, ik ben ook benieuwd naar Orwen! Maar logisch, je hebt wel wat anders aan je hoofd als je net een beeb hebt :)

Maar eh, heeft iemand nog wat van Roosje gehoord?

7. BB10

BB10 Niet meer actief

Noop ook niets. Mss is zij Orwen wel voor?

8. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik heb een tijdje niets van mij laten horen, had een druk weekend. Ik zal wat meer over mezelf vertellen.

Ik ben 26 jaar en mijn vriend is 27. We hebben al een tijdje een kinderwens en besloten in maart er voor te gaan. Na het stoppen met de pil kreeg ik rommelige cyclussen. In het begin schommelde het nogal en lag mijn cyclus tussen de 31 en 41 dagen. Nu is er al wat meer regelmaat in en ligt mijn cyclus tussen de 31 en 35 dagen. Voor mij een verbetering dus. Ik zit nu in ronde 8 en ik ben op aanraden van mijn HA begonnen met het temperaturen. Over een klein weekje verwacht ik mijn ei, mijn NOD is op 28 december.

@Mezelf: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Orwen: Ik hoop dat je bevalling goed is verlopen en je lekker geniet van je kleine hummeltje, houd ons op de hoogte.

@Evenstar: Wat goed dat je op zwangerschapscursus zit, ik hoop dat het je helpt te ontspannen.

@Smile17: Ben je nog naar de proefles geweest?

@ Alle zwangeren: Ik wens jullie een fijne en mooie zwangerschap toe.

@Serendipity: Ik begin zelf ook aardig ongeduldig te worden, het is de 9e maand al:( Ik duim voor je dat het deze maand raak is!

@Krokodieltje:Duim ook voor jou!

en ook voor alle andere niet zwangeren.

Groetjes,

Daar

9. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

Als het goed is moet Orwen nu inderdaad wel bevallen zijn want maandag gingen ze inleiden toch? Misschien handig om voor de volgende een buddy te nemen zodat diegene die bevallen is mogelijk kan smsen als diegene tijd heeft.

Ik heb even op Roosje haar hyves gespiekt en die is nu 39 weken dus kan elk moment gebeuren maar ja kan ook nog 3 weken duren. In ieder geval nog geen babynieuws op haar hyves.

@Dara mooie datum voor je NOD dan kun je nog net in 2010 een positieve test krijgen.

Ik ben inderdaad naar de proefles gegaan en het was niet echt zoals ik het me het voorgesteld. Het was nogal zweverig...... Met alleen maar hardop ademhalen en op een gegeven moment moesten we gaan liggen en heb ik een kwartier lang onder een dekentje gelegen dus tja niet echt mijn ding. Wil juist graag een beetje iets actiefs doen en daarbij ook wat uitleg over de bevalling.
    Maar heb nu een andere cursus gezien die ook een stuk goedkoper is en die heet zwangerfit waarbij je dus ook nog wat beweegt en ook na de bevalling begeleidt wordt en een avond babymassage.
    Het is trouwens wel erg leuk om met allemaal zwangere dames in zo'n klasje te zitten.

@Mezelf wanneer mag je naar de vk?

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, ik heb bij de feb mama's ook een 'buddy', is wel zo prettig. Dus ik bied me aan voor wie dan ook hier. ;)

Hier slap en moe (as usual) met een vracht werk voor me, maar eerst even naar de vk. Tjee, vanaf nu elke twee weken :$

Mezelf, hoe voel je je?

11. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Evenstar en Smile: Ik voel me op zich wel goed. 's Avonds wel wat misselijk. Verder ben ik bang dat ik 'opeens' niet meer zwanger ben, zonder dat ik het merk. Maar daar moet ik maar niet vanuit gaan. Het blijft gewoon heel spannend allemaal.
    Ik ga even de vk bellen om me aan te melden, ik laat wel weten hoe of wat.

12. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    De eerste afspraak staat gepland! Nog net in dit jaar.
    Woensdag 30 december om 10.45 u.
    Spannend!!!! Gelukkig hebben we veel dingen te doen tot die tijd. Vakantie, weekendje weg etc.

13. smile17

smile17 Niet meer actief

@evenstar misschien kunnen we elkaars buddy worden als je het goed vindt dan Pb ik je mijn nummer wel;)
    Wel lekker dat je nu elke 2 weken mag des te vaker kun je even het hartje luisteren.

@Mezelf wat goed dat je nog dit jaar mag ik moet toevallig ook 30 december naar de vk dus zal aan je denken. Wel heel fijn dat je in die tussentijd nog wat afleiding hebt dan gaan de weken sneller voorbij. Maar omdat dat deze zwangercshap zo anders is dan de vorige qua symptonen heb ik er echt een goed gevoel over maar blij voor je duimen natuurlijk.
    Hoe doe je het eigenlijk met je hobby?

14. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Smile: Dat is ook toevallig. Allebei tegelijk naar de VK. Hopelijk is het bij allebei goed!

Met mijn lieve viervoeter gaat het even niet zo goed. Zijn rug zit heel erg vast. Ik kan er nu echt niet op. Morgen naar de osteopaat, hopelijk kan zij zijn rug weer goed zetten. Dit is echt zielig. :(

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    @ Smile leuk :) we pb-en de details wel.

Even heel snel, ben net terug van de vk, bloeddruk was nu weer normaal (gelukkig) maar ik voel me er niet beter door dus is het blijkbaar toch een oververmoeidheid die me parten speelt. IJzer was ook goed, dus fysiek is alles picobello, ook met de kleine, die beweegt enorm veel en groeit op schema.

Maar ik moet minder werken. Maar niet vandaag want we hebben een ongelooflijk rottige deadline, gelukkig AL om 17:00 dus daarna ga ik linearecta met werk en al naar huis> dan moet ik nog nakijk werk doen :( Het is echt heel naar ik MOET minder werken, maar ik zie gewoon niet hoe?

16. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Evenstar: Gelukkig dat alles goed gaat.
    Behalve dan dat je minder moet werken. Lastig zeg, dat het eigenlijk niet kan, maar wel moet... ;)

17. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar fijn dat alles goed was. Kun je niet met een leidinggevende gaan praten of die een oplossing weet. OM hoeveel minder gaat het? Of misschien kun je thuis wat gaan werken?

@Mezelf wat zielig hopelijk gaat het snel beter met hem!

18. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Zo was effe vet saggo. Internet deed het niet. Normaal ben ik dan erg geduldig, maar nu even niet. Phoe hee. :)

Gister ook al zitten huilen bij een film. :)

19. BB10

BB10 Niet meer actief

Nog geen Orwen nieuws?

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ mezelf
    Heb je zitten huilen bij man on fire? Ik had hem al een gezien.. Maar zat alleen en moest ook echt huilen :(

Deel Deze Pagina