Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Anne: Van harte meid!!! Mama van Alba!!! Fijn dat alles goed gaat! Ik ben heel benieuwd naar alle verdere verhalen!

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Geweldig Orwen! :) Nogmaals gefeliciteerd!! :D Alba, heel mooie naam. Ben heel benieuwd naar je verdere verhalen.

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Orwen, nogmaals gefeliciteerd met Alba!!! :D
    En ook ik ben benieuwd naar jouw verhalen, en een fotootje :)

Hier gaat alles nog wel, alleen steeds moeizamer. Ik kom bijna niet meer buitenshuis omdat het lopen moeizaam gaat. Mijn klachten zijn niet te verbeteren door de fysio, dus het advies is zoveel mogelijk rust. En dat gaat niet makkelijk als je zo'n 30 a 40 keer per nacht moet draaien met een megabuik door pijn aan je heupen :(.
    Ik minder volgende week echt met werk, moet ook wel. De gyn. heeft alweer anderhalve week geleden gezegd dat ik moet stoppen.
    Moeilijk wel hoor, het loslaten van werkzaamheden in een eigen bedrijfje :).

Met de ukken is het goed. Ze zijn druk en communicatief. Hikken hebben ze nog niet tegelijk gedaan. Dat zal een gehups geven ;)

@Mezelf: hoe gaat het? Misselijk?

@Serendipity, BB10, Jilly, Krokodieltje en Dara: ik hoop dat er voor het einde van het jaar nog positieve zw testjes komen :)

@Evenstar: hoe gaat het? Kamertje af?

@Roosje: ik hoop dat het een beetje goed gaat met je gezondheid! Mogen we jou ook al feliciteren met een kleine?

@ Smile: hoe gaan de voorbereidingen bij jou?

Ehm... ik hoop dat ik iedereen heb gehad. Zwanger brein is niet helder ;)

Liefs, Luca

4. BB10

BB10 Niet meer actief

Luca, ik had even op je hyves gepiekt om te kijken of ik ergens een buikfoto van je kon vinden maar helaas.

5. smile17

smile17 Niet meer actief

@Orwen gefeliciteerd met jullie dochter Alba en wat heerlijk dat alles is goed is met jullie! En wat een prachtige naam. OOk ik ben beniewd naar het uitgebreide verhaal en natuulijk een foto;)

@Evenstar zal zo even je topic opzoeken maar zoals ik hier al heb gelezen moet jij echt even aan jezelf en aan je kleine frummel gaan denken. Hoe moeilijk het ook is.

@MEzelf fijn dat het met je paar wat beter lijkt te gaan en hopelijk doen de oefeningen hem goed. Was je weekend leuk?

@Luca voor jou een beetje dezelfde warschuwing als voor EVenstar denk om jezelf en je gyn zegt niet voor niks dat je moet stoppen dus wel luisteren he!!!

@Dara en kroko goed klussen jullie he nou ja niet met met elkaar;) maar jullie snappen mij wel:)

@Serendipity en BB10 de afspraak staat al jullie kunnnen er niet meer onderuit deze ronde zijn jullie aan de beurt.

Ik ben vanaf woensdag ziek en vandaag eindelijk een beetje opgeknapt denk morgen weer te gaan werken naar ohh ben echt flink ziek geweest.
    Ondertussen zijn zowel de slaapbank als de kast verkocht en is de babykamer nu leeg en kunnen we aan de slag. Mijn broer komt deze week nog kijken wat hij allemaal moet stucen en dan eindelijk over 4 weken komt de babykamer hihihi.

Oh hier maar weer eens een buikfoto wel al 2 weken oud maar zal vanavond weer en nieuwe maken

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ei is zaterdag geweest, rond ei om de dag gevreeën, precies op dezelfde dagen als bij mijn eerste zwangerschap, wie weet brengt dat wel geluk :).
    Mijn NOD is 26 december, maar ik ga natuurlijk kijken op 25 december of ik een mooi Kerstcadeautje krijg, beter nog dan het Oud & Nieuw plannetje :D. En mocht ik niet zwanger zijn, dan kan ik ten minste met Kerst een wijntje doen, want met de oorspronkelijke NOD (eitje is 2 dagen te vroeg), had ik de wijn moeten laten staan met Kerst. Maar goed, ik hoop nu echt dat ik geen wijntje aanraken mag :D

7. BB10

BB10 Niet meer actief

Waauw Smile, ook al zo'n mooie buik. Vervelend dat je zo ziek bent geweest, fijn dat je weer opgeknapt bent. Niet te snel weer gaan werken hoor eerst goed uitzieken! Jij ook denken aan jezelf.

Kroko, ik denk dat mijn ei hier ook aan zit te komen. Mijn ovu test was vandaag donkerder dan gisteren en ik voel het al een beetje rommelen in mijn buik. Ik denk morgen of overmorgen. En dat is weer een stuk sneller dan vorige maand. Alleen kan het zijn dat vriendlief naar het buitenland moet:( dan kan ik deze maand op mijn buik schrijven) Ik zal het wel komen vertellen als ik duidelijkheid heb.

8. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Krokodieltje: Wow, dat zou mooi zijn. Een kerstcadeautje! Voor ons de Sint voor jou de kerst!

@ Luca: 't is te hopen dat ze niet tegelijk de hik hebben, dan ga je als een stuiterbal door de kamer ;)! Wel super fijn dat het zo goed met ze gaat!

@ Smile: Pittig buikje al. Echt mooi! De spulletjes uit het kamertje ben je lekker snel kwijtgeraakt, goed gevoel.

Vandaag voor het eerst goed misselijk geweest. Ik dacht echt: Ik moet naar huis, ik val flauw, of ik moet overgeven. Sodeju zeg! Maar eerst maar even wat gegeten en een kwartiertje later ging het wel weer. Dus ik ga maar wat steviger ontbijten. Misschien gaat het dan beter tot tussen de middag. Het was namelijk om half 12. Hopelijk hebben de kinderen niks gemerkt.

9. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ BB10: morgen of overmorgen ei of positieve ovutest? Want als je ei echt snel komt, kun je toch "zaken doen" met je vriend voordat hij vertrekt? Is het effect van de AB al uitgewerkt? Oei, spannend, hoor! Zullen we doen dat jij voor Oud & Nieuw cadeautje gaat en ik voor Kerstcadeautje :D?

@ Mezelf: lekker misselijk geweest ;)? Nou ja, niet lekker, maar moet vast wat geruststelling geven, of niet?

@ Luca: Klinkt zo zwaar wat je nu meemaakt! Hang in there, nog even...

@ Serendipity en Dara: wanneer komen jullie eitjes?

@ Smile: Lief buikje!

@ Evenstar: Al wat meer tot rust gekomen?

10. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Luca: Luister naar je lichaam, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om afstand te nemen van je eigen job, maar de rust heeft je lichaam echt nodig!

@Kroko: Geen wijn met Oud en Nieuw maar idd een positieve test! Hoop dat het raak is, zoals je aangeeft heb je op het juiste moment geklust.

@Smile: Prachtige buik!

@Mezelf: Hoe was je weekend Center Parcs?

Net zoals BB10 start deze week bij mij ook de klusweek. Aan mijn lichaamskwaaltjes te merken kan ik mijn ei gauw verwachten!

Groetjes,

Daar

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Dat heb ik tot nu toe elke ronde, goede timing, maar dat is bij ons helaas geen garantie voor succes. Maar laten we hopen dat het dat deze keer wel heeft gehad.....;)

Jij veel succes met het benutten van je ei, Dara :D

12. BB10

BB10 Niet meer actief

Kroko, ik hoop dat er al wat zaadjes ververst zijn, en niet geschoten is altijd mis. Dus ......En ei en posi ovutest zijn bij mij hetzelfde want ik voel mijn ei en hij spring bijna altijd ongeveer 4 tot 6 uur na een positieve test soms zelfs eerder.
    Net nog even goed geklust maar vriendlief zit morgen en overmorgen wel in het buitenland. Ik heb hem wel gezegd dat ik wel laat weten wanneer mijn ei komt dan kan hij mss toch nog eerder naar huis komen. Aan mijn vruchtbare slijm te zien echt morgen of overmorgen.

Mezelf, niet fijn zo misselijk maar wel voor een goed doel zullen we maar zeggen. Hopelijk duurt het niet zo lang.

Dara, ook bijna een ei lopen we bijna gelijk, leuk! Kunnen we samen kwaaltjes vergelijken;).

13. smile17

smile17 Niet meer actief

@Mezelf vervelend dat je misselijk was maar inderdaad ook wel wel een geruststelling. Ik at en eet nu nog steeds kleine beetjes tussendoor. Dus in de ochtend goed ontbijten en dan voor de lunch 2 tussendoortjes bijvoorbeeld fruit en een cracker en dan een lichtere lunch en in de namiddag rond 3 uur weer wat eten anders werd en word ik nog steeds misselijk.

@Kroko spannende wachtweek weer begonnen ik duim mee dat jij geen wijntje mag drinken;)

@BB10 hopelijk blijft je ei nog 2 dagen weg zodat je man op tijd thuis is en jullie toch een goede kans maken.

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    BB10, klinkt niet als verloren zaak, hoor! Als je vandaag nog een poging waagt en morgen of overmorgen springt je ei, dan zit je wel goed qua timing

15. BB10

BB10 Niet meer actief

:( gisterenavond voor het laatst en we kunnen donderdag avond pas weer :(

Mijn ei is nog niet gesprongen maar ik heb net wel posi getest op mijn ovu test. Alleen heb ik de laatste maanden telkens twee dagen achter elkaar een posi test. Dus ik weet het niet. Mijn buik rommelt wel.
    Ik geloof niet dat de zaadjes alweer helemaal optimaal zijn dus mss wel eerder het loodje leggen. Dus ik heb er een hard hoofd in deze maand, helaas.
    Ik lees alleen tegenstrijdige berichten over de houdbaarheid van je ei.
    De ene zegt 12 uur maar in het boek "het grote wonder" staat 24 tot 48 uur??? Dus het wordt een cliche maar het enige wat ik kan zeggen is "we wachten wel weer af"........zucht.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik hoop het voor je BB10!! Probeer jezelf niet gek te maken met allerlei dingen over houdbaarheid zaad en eieren... het is deze maand nog eigenlijk een maand dat de invloed vd medicatie nog wel verwacht is he. Ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm baalt, elke kans is meegenomen. Maar je weet nooit... echt. Je kan niet precies weten wanneer je ei was. Ik dacht het heel precies te weten (met testjes) en hij moet toch echt al ietsjes eerder geweest zijn want ik was langer zwanger dan gedacht. ;)

Als je test vandaag positief was kan je ei ook vandaag gesprongen zijn (is dit de tweede posi test?) Een LH piek duurt ongeveer 48 uur, en na de top springt je ei zeg maar. Ik denk dat als zijn zaad weer leeft na de medicatie... er echt wel een kansje is qua klusdagen.

17. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik hoop het echt.(was de eerste test die posi was) Maar ik voel meestal mijn ei. Dat is dan toch ook het moment dat hij springt of hoeft dat ook niet zo te zijn???? Als ik na die buikpijn test is de test ook lichter of helemaal negatief dus ging ik ervan uit dat als ik hem duidelijk voel hij aan het springen is. (thanx voor het reageren trouwens)

Mijn levens motto op het moment: "we wachten wel af"

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey lieve meiden, ff snel een berichtje!

@ bb
    Balen dat je vriend weg is... volgens mij heb je zeker wel een kans deze maand... maar snap wel dat je wat minder hoop hebt nu... ik heb dat zelf ook als ik niet geklust hebt op m'n vruchtbaarste dag!! Maar bij m'n vmk had ik 2,5 dag na 1x klussen m'n ei... dus dan denk je ook, zeer weinig kans! ;)

@ kroko
    Ik duim voor je mee dat je geen alcohol mag drinken tijdens kerst enzo! Maar helaas herken ik ook dat als je wel precies goed klust dat het niet altijd raak is :( Je hebt dan zo'n goede hoop he?? Valt dan weer zo tegen!! Maar voor nu zit je in de hoopvolle tijd.. en dat is altijd lekker!! Symptomen zoeken!! :)

@ Dara
    En?? Inmiddels je ei gehad??? Goed geklust?? Hoe schat je je kansen in??

@ Mezelf
    Vervelend dat je zo misselijk bent, maar het geeft wel een zekerder gevoel dan dat je helemaal niks merkt! Tuurlijk blijf je onzeker, en dat lijkt me normaal, vooral na wat je hebt mee gemaakt! Maar ik geloof dat het helemaal goed gaat komen!! Probeer er zo veel mogelijk van te genieten!!

@ hier
    Ik was gewoon vals aan het spelen... had m'n handtekening nog steeds op ronde 9 staan haha, dus maar even veranderd!! ;)
    Hier nog geen ei, maar denk niet dat het heel erg lang op zich laat wachten... verwacht dit keer geen heel lange cyclus! Verder zit ik ff slecht in m'n vel, broertje ontslagen net nu hij een huis heeft gekocht daar maak ik me wel zorgen over... problemen hier met de meubels en gordijnen waar we steeds achter aan moeten... en zat al niet lekker in m'n vel, en kreeg toen ook nog een slecht gesprek op m'n werk! Ik werk met 3 andere collega's waarvan 2 ik het erg goed mee kan vinden en 1 ligt duidelijk buiten onze groep! Die 1e probeert ons nu zwart te maken bij de leidinggevende (die dit helaas allemaal geloofd) en dat mens heeft gewoon gezegd dat ik geen geduld heb met kinderen!!!!:$:x (WAAATTT!!!!) Ik wil niet uit de hoogte doen, maar in m'n cv staat bij m'n goede eigenschappen; geduldig ;) en krijg altijd van andere collega's complimenten dat ik zo veel geduld heb met kinderen! En zo zijn er nog veel meer dingetjes... gelukkig niet alleen tegen over mij, maar ik en zij liggen totaal niet op 1 lijn... ik vind dat we allebei een andere mening mogen hebben... maar zij schiet uit haar slof als ik een andere mening heb! Gelukkig heb ik veel steun aan collega's, maar ze heeft me nu wel echt gekwetst... soms weet ik wel beter... maar net als je een zwak moment hebt (net nu ik slecht in m'n vel zit) denk je soms dat een potje janken ook de oplossing is! ;)
    Ik ga stoppen met mijn gezeik ;) maar moest het ff kwijt :)
    Nu weer lekker aan de klus... en hopen op een goede timing van m'n ei!!

19. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Serendipity: Wat vervelend zeg op je werk! Ik kan me goed voorstellen dat je op je ziel getrapt bent! Probeer bij jezelf te blijven en denk maar dat die ander het doet, omdat ze zelf niet goed in haar vel zit. Heel kinderachtig om dat op een ander af te geven! Hopelijk blijf je sterk en blijf je doen waar je zo goed in bent!
    Enne, klusze!

@ BB: Iedere maand weer spannend... Wachten, wachten, wachten, pfffff. Ik duim voor je!

@ Krokodieltje: Ben benieuwd of je de wijn moet laten staan! Ik hoop het!

Vannacht 2 keer flink overgegeven en diarree. Voelde me in ieder geval goed beroerd! Vandaag niet naar een bijeenkomst gegaan van m'n werk. Vanavond wel eventjes naar het kerstdiner van de kids. Maar echt goed voel ik me niet... Maar goed, zoals al zo vaak gezegd: Het is voor een goed doel! En dit is toch heel anders dan m'n vorige zwangerschap! Toen had ik bijna nergens last van.
    Ik hoop wel dat ik me goed genoeg voel om in de nacht van vrijdag of zaterdag op wintersport te gaan.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    *In ronde tien gaan we een tweede streepje zien*

Zo.

Die was voor Serendipity. :) Wat een rotverhaal van je werk zeg :( Zegt echt meer over haar dan over jou hoor, bah, wat een dom mens.

Mezelf, heel vervelend dat je je zo rot voelt. Diarree is niet echt een symptoom, het kan best zijn dat je een buikvirusje onder de leden hebt; dat gaat lang niet altijd met koorts gepaard en daar kan je heel belabberd van zijn. Als dat zo zou zijn, voel je je vast beter binnenkort ;) En ja, goed doel etc. Na 32 weken hou ik mezelf dat ook nog maar voor, af en toe vind ik het heel heel zwaar hoor. Op een heel andere manier dan het eerste trimester, maar het blijft een heel speciale tijd!!

Smile, ik moest even terugbladeren ik had die foto helemaal gemist!!! Ja ja een echt buikje in zicht!! En zo mooi met dat onwijs lange haar van jou er zo langs :)

Luca, hoe is het? Hou je het nog vol?

Ik heb via hyves van Roosje gehoord, die is nu een paar dagen overtijd als ze niet ondertussen bevallen is.

Hier vroeg naar huis gegaan, supermoe, ga snel verder met werken. De studenten hebben hun final version van hun papers af, en die krijgen vrijdag hun cijfer... pff ik heb nog nooit op die manier cijfers gegeven! Wel spannend vind ik.

Deel Deze Pagina