Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Jeetje BB, je hebt dat ziekenhuis nu wel genoeg van binnen gezien! Heel veel sterkte!

2. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Lieve allemaal,
    Ik jullie voor een weekje verlaten. Lekker verder in de sneeuw van Oostenrijk. Lekker skieen. Maar niet snowboarden, dat lijkt me iets te gevaarlijk nu. Allemaal een hele fijne kerst en tot volgende week!
    Liefs en dikke knuf van mij!

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Veel plezier Mezelf! En rustig aan op die bergen, drink maar lekker veel warme chocomel ;)

4. BB10

BB10 Niet meer actief

Veel plezier Mezelf! Pas je wel op? Net als Evenstar zei, veel chocomel!

Hier komen dingen nooit alleen. Ik kwam er van de week achter dat ik medicijnen binnen krijg die erg gevaarlijk zijn als je zwanger bent.
    Het wonderbaarlijke van het hele verhaal is dat ik naar de ha was gegaan om te vragen of ik mijn medicijnen mocht blijven gebruiken mocht ik zwanger raken. Dat mocht niet van de ha en ik kreeg andere medicijnen. Nu lees ik van de week de bijsluiter van die nieuwe, staat daar dat ik ze echt niet mag gebruiken als ik zwanger ben!!!! En bij mijn oude medicijnen stond er alleen in overleg met een arts. Ik was dus van kwaad naar erger gegaan.
    Ik de ha opgebeld en het verhaal uitgelegd, belt ze me terug dat ik gelijk heb en meteen met die medicijnen moet stoppen (had ik al gedaan toen ik de bijsluiter had gelezen). Dus ik vroeg haar hoe het kwam dat ze die voorgeschreven had. Blijkt dat ze het advies van een longarts had aangenomen en niet had gecheckt.#@$%^&*
    Zucht.............zit er een beetje doorheen.........beetje maar........zoooooo over! En nu kop omhoog en weer verder.

Hoe is het met alle andere meisjes???

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jeetje, dat is echt slordig van je HA zeg :x

Maar goed, je was net op tijd, een evt. bevruchting zou pas nu ergens gaan nestelen. Waarvoor zijn die medicijnen? Hoef je geen antwoord op te geven natuurlijk ;)

Ben benieuwd of Roosje al bevallen is ondertussen. :)

Hier wel ok. Zit er ook wel een beetje doorheen met werk maar nu eerst even weekend. Ik kom er gewoon steeds weer achter dat wilskracht gewoon niet meer tegen de moeheid op kan. Dat heb ik nog nooit gehad.

Verder heb ik een primeur die niet leuk is, net voor het eerst plots zowat zitten spugen, gewoon omdat mijn maag zo hoog zit. Kwam gewoon mijn halve maaltijd naar boven, uuurghh. Ik ben ontzettend misselijk geworden gewoon van het idee. Ik spuug namelijk echt nooit. Zelfs niet toen ik kokhalsend misselijk was de eerste maanden vd zwangerschap.

6. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hoi meiden,

Hier alvast een foto van Alba. Met het bevallingsverhaal ben ik nog bezig. Ik plaats het zodra het klaar is.

liefs,
    Orwen

7. BB10

BB10 Niet meer actief

Wauw wat een scheetje en wat een hoop haar! Dat hebben jullie maar mooi in elkaar geknutseld!

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oooooooooohhhhh :) WAT EEN SCHATJE!!! Dat haaaar! :D

Goed gedaan hihi... ben benieuwd naar je verhaal.

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat schattig Orwen!! :) :) :)

En ook ik ben benieuwd naar jouw verhaal!

Ga zo naar een borstvoedingsbijeenkomst, ieks, opschieten.....

10. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Orwen
    Wooow wat een schatje zeg!! Echt een mooi poppetje!! Wat kijkt ze al wijs terug zeg!! En idd een mooi bosje haar! Ik ben ook erg benieuwd naar je bevallingsverhaal hoe jij het allemaal hebt ervaren!

@ BB
    Jeetje meis, wat een rot nieuws allemaal!! Het zit je echt niet mee!! Snap dat je er ondertussen wel helemaal klaar mee bent en je er helemaal doorheen zit!! Hoop dat over 2 weken er eindelijk eens iets positief word!! Ik ga heel hard voor je duimen, want jullie kunnen wel iets positiefs gebruiken nu!!

@ Evenstar
    Doe je het rustig aan meis!! Denk aan jezelf nu hoor!! En misselijk worden gewoon van de angst dat je misselijk word, ken ik helaas!! Nu heb ik er geen ervaring mee als je zwanger bent... maar bij mij hielp op je ademhaling letten en diep en rustig ademhalen wel... hopelijk helpt het jou ook

@ Mezelf
    Heel veel plezier in de sneeuw!! Geniet er maar van, want volgend jaar ga je niet, of met een kleintje!! Nu nog samen met z'n 2tjes is ook wel speciaal!!

@ Luca
    Ik ben zo benieuwd naar je buik!!! Hopelijk lukt het snel om ze de uploaden hier!! Wat voor borstvoedingbijeenkomst ga je?? Gaan ze het daar hebben over voor en nadelen?? Of meer hoe het in z'n werk gaat??

@ Dara
    Yeah! Je ei gesprongen!! Goed geklust??

@ Krokodieltje
    Al kleine symptomen te ontdekken??

@ Jilly
    Hoe is het met jou meis?? Wanneer maken jullie weer kans??

@ Roosje
    Hoe is het met je meis?? Heb je al een kleintje in je armen??

@ Smile
    Jij hebt echt nog een schattig klein buikje!! En ben echt jaloers op je mooie lange haar!! Hoe is het verder met je? En met de kleine?

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten... we zijn echt met veel nu ;)

@ hier
    M'n ovutesten zijn op... en besloten om even zonder te proberen!! Er moet nog wel even geklust worden, want dat hebben nog weinig gedaan :( en voel alweer regelmatig steekjes dus denk dat m'n ei er nu wel aankomt!! M'n ventje heeft 24 uurs dienst, dus is nu veel 's nachts en overdag weg (nu ook) dus hoop dat we nog kans maken... nog even goed m'n best doen!!

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    ff een korte: nog geen symptomen hier, maar die kwamen de vorige keer ook pas vanaf 10 DPO...

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Even wat van me afschrijven.....

Ik word heen en weer geslingerd tussen hoop en pessimisme. Het ene moment denk ik: "Het zal wel weer niet gelukt zijn :(." Dan voel ik me verdrietig en wanhopig.
    Het andere moment kan ik me zo verheugen op het kerstcadeau. Gisteravond voelde ik de hele avond een vaag, branderig, menstruatieachtig gevoel, wat ik herken van de vorige keer, toen bleek het achteraf de innesteling te zijn geweest. Vanochtend had ik ineens een lagere temp en dan denk ik meteen: "Een innestelingsdip :D." Maar ja, dan praat ik alles meteen weer kapot, door tegen mezelf te zeggen dat dat gevoel in mijn onderbuik té subtiel is om iets te kunnen zijn en dat de temp van vanochtend niet betrouwbaar was, omdat ik maar 2 uur had geslapen en ik wel vaker "innestelingsdipjes" heb gehad, maar toch gewoon weer ongesteld werd.

Ik durf gewoon niet te hopen, bang voor teleurstelling :(

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ kroko
    Hey kroko houdt moed hoor meis! Snap heel goed wat je bedoelt.. Je bent op zoek naar symptomen.. En als die er blijken te zijn.. Wil je jezelf geen valse hoop geven.. Het blijft toch elke x weer wachten.. Hoe moeilijk dat ook is! Probeer wat afleiding te zoeken.. Mij lukt het nooit haha.. Maar misschien jou wel?! Sterkte met wachten

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hier trouwens misschien m'n ei geweest.. Toch moeilijk te zeggen zonder ovutesten.. Ik hoop het.. Want vanmorgen nog geklust!

15. smile17

smile17 Niet meer actief

@Mezelf beetje te laat maar alsnog wens ik je een heerlijke vakantie toe! En inderdaad veel choco en vooral met veeeel slagroom jammie.

@Orwen wat een prachtige dochter hebben jullie zeg! Ik ben benieuwd naar de rest van je verhaal.

@Serendipity thanx:) En wat goed dan betekent dat jullie deze maand een goede kans maken.

@Kroko ik herken dat ook nog wel hoor de angst van wat als het weer niet raak is en aan de andere kant van alles een zw symptoon maken. Maar dat menstruatieachtige gevoel na je ei was bij mij alleen die ene maand aanwezig dat het raak was dus wie weet.

@BB10 wat suf van die dokter zeg gelukkig ben je op tijd gestopt. Na al dat ongeluk verdien jij nu echt een positest!

@Evenstar vervelend dat je opnieuw misselijk bent. Misschien kun je de avondmaaltijd in tween gaan eten ofzo.....

@Luca en hoe was de voorlichting?

Zo wat is het glad buiten. Eerst een half uur bezig met mijn auto sneeuw vrij maken om vervolgens naar mijn werk te glibberen bahh en dan nog een stuk in de gladde sneeuw lopen. Tja het is mooi die sneeuw maar alleen als je lekker binnen zit of op wintersport bent!

16. BB10

BB10 Niet meer actief

ffft gisteren 3 uur over gedaan om bij shoonpa in het ziekenhuis te komen en terug. Wat een bagger op de wegen zeg! 40 km per uur op de snelweg. En wat een onzekere tinussen op de weg, blijf dan thuis zou ik zeggen.

Hier stik ik weer eens van de pijn in mijn rug. Kan ik er ook nog wel bij hebben. Schep maar op mijn bordje, ligt nog niet genoeg dacht ik.
    Hoop volgende week nu eindelijk eens goed nieuws te hebben maar een dinnetje zei dat dit (proces schoonpa) eerst voorrang had en dat ik geduld moest hebben. Zucht, oke dan.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat bedoel je BB10, met goed nieuws en je schoonpa die voorrang heeft?

Echt balen hoor. Bah. Je hebt echt wel genoeg tegenslag gehad nu, we gaan voor een 2010 die lekker meteen begint met twee streepjes op de test, en geen ongelukken meer bij naasten, tis wel genoeg nu!!!

18. smile17

smile17 Niet meer actief

HUHHHHH Evenstar wat lees ik nu in je banner!!!
    Een Meisje geweldig wat leuk toch maar wel het geslacht laten zien?
    De meiden krijgen hier een kleine voorsprong gelukkig maakt Luca een hoop goed met 2 jongens:)

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja ja... nou het verhaal is:

:):):):)

Mijn man heeft het vorige week gezien. De afspraak was: als een van ons een vermoeden heeft, dan spreken we dat uit en dan laten we het uitzoeken. Nu was zijn vermoeden ZO sterk dat we het niet meer konden inhouden, zeker omdat ik al weken zomaar het idee had dat het een meiske was.

Dus gisteren contact opgenomen met pretechobureau, en door de sneeuw had iemand van buiten de stad afgezegd en konden we meteen al komen!!!

Ze kon meteen zien dat het absoluut een meisje was, wij ook. En 3D gehad, leuke fotootjes maar het meisje is een stoutert!!! Steeds wegdraaien... aan teentjes sabbelen zodat we het koppie niet kunnen zien... hahaha.

:D

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, wel herkenbaar, ondanks dat ik natuurlijk heel makkelijk praten heb. Dat dipje op deze termijn is iig een goed teken, maar ja, er enorme waarde aan hechten... je moet het afwachten he! Elke maand weer hetzelfde, echt niet leuk.

Toen ik pril zwanger was durfde ik net zo goed niet blij te zijn, heel bang dat het misging... zo gaat elk stadium gepaard met onzekerheden en angsten. En van die laatste is de angst voor het gelukkig zijn eigenlijk het ergst- je durft niet eens te DENKEN dat je dit geluk toebedeeld kan krijgen. Dat heb ik nogsteeds in vlagen! Angst dat het ons alsnog op het laatst ontnomen wordt, dat het kindje het niet redt, etc. Erg vermoeiend.

Nog een weekje, dan mag je rond oud en nieuw testen!!! Ben benieuwd. :)

Deel Deze Pagina