@Serendipity: Hey, spannend of het doorzet! Heb jij de afgelopen dag(en) eigenlijk nog een testje gewaagd? En heb je nog symptomen die anders zijn dan normaal voor ongesteld worden? Ben benieuwd @Smile: Verstandig om te wachten, maar wel moeilijk als ik jouw symptomen zo zag. Heb je die symptomen nog (misselijkheid en vet haar etc, als ik me dat goed herinner)? Veel succes en plezier de komende dagen (ook al is t wachten heeeeeel erg moeilijk !) Ik denk dat ik vandaag al mijn eisprong voel. Dag 14, dat is mooi gemiddeld. En minder saai dan de afgelopen tijd helemaal niets voelen! Nou wachten hoe het doorgaat. Weer steekjes, onderrugpijn, misselijkheid, vet haar etc. etc. of helemaal niets? Als ik alle symptomen weer heb en dan ook weer (licht) pos. test, ga ik dat wel eng vinden. Wil niet weer zo'n teleurstelling!
@Luca fijn dat je al je eisprong hebt en je mooie cyclus hebt en nu duimen dat alles goed gaat en je hartsikke zwanger bent! Jaa ik heb nog genoeg symptonen pijnlijke tepels de hele dag door en s'avonds nog erger. Misselijk af en toen rommelende buik en af en toe steekjes baarmoeder, witte vloed na mijn ei gekregen (daarvoor nooit), opgeblazen gevoel en buik, lage rugpijn. Hahaha wat een symptonen zeg als ik het zo opschrijf of het iets betekent? Vast ik weet alleen niet wat maar ga van het positieve uit!
smile17 en serendipity: wat spannend meiden! Ik zal voor jullie duimen! Het wachten is echt moeilijk! Probeer een beetje te genieten van het weer en zoek vooral zoveel mogelijk afleiding!
net weer een test gedaan.. Hartstikke negatief.. Ik ben er zo klaar mee! Laat die ongi nou maar komen, heb er geen zin in, maar dit halve gedoe wordt ik ook zat! Hoop dat jij meer geluk hebt smile! En orwen bij jou al iets?
Goh, wat leuk meiden! Ik zit al een tijdje te kijken op deze site en ga nu toch maar eens 'meekletsen.' Ik ben eind augustus 2008 gestopt met de pil. Daarna heeft het heel lang geduurd voordat ik voor het eerst weer ongesteld werd. Ik heb nu twee cycli gehad. Een van 39 en een van 32 dagen. Dus nu kunnen we denk ik wat gerichter klussen. Het zou kunnen dat het raak was, maar ja, het kan natuurlijk ook van niet . Ik had wel erg veel witte afscheiding en het gevoel alsof ik ongesteld was, dat kon helemaal niet. Mijn NOD is ongeveer aanstaande dinsdag (32 dagen). Heel erg vet haar en heel veel puisten... Ik ben trouwens ook heel snel buiten adem, normaal veel minder snel. Hoort dat bij evt. symptomen? Ik moet niet teveel hopen, maar het zou wel super zijn als het gelukt is. Als ik dinsdag niet ongesteld ben, gaan we testen...
Hey Mezelf, Welkom! Buiten adem zijn kan zeker een symptoom zijn. Veel vrouwen voelen zich 'slechter op conditie' als ze net zwanger zijn. Maar helaas kunnen alle symptomen (puistjes, vet haar) die bij zwangerschap horen ook een teken van ongesteld worden, een verkoudheidje of griepje etc. zijn... Alleen een test geeft duidelijkheid! Maar ik hoop het voor je en ben benieuwd wat het voor jou wordt! @Serendipity: Kan me voorstellen, geen nieuwe ronde geeft ook nog geen nieuwe kansen... Ik hoop dat je iig snel duidelijkheid hebt en misschien toch nog zwanger? @Smile: Ja, dat zijn nogal wat symptomen! Je bent sterker dan ik. Ik had al lang getest. (Maar niet doen hoor, veel verstandiger om ff te wachten). Hier nog steeds het eisprong-trekkende gevoel. Maar deze keer ook heel erg gevoelige borsten, meer dan vorige maand ook... Zal wel een heftige eisprong geweest zijn of zo. Heb dit maar 1 keer eerder zo duidelijk gehad in m'n leven. Was vlak voor het einde van 5 jaar Mirena spiraal, toen die 'verliep'. Blijft grappig hoe we allemaal op ons lichaam letten nu , wat het ook allemaal betekent!
@serendipity wat vervelend die onduidelijkheid zeg, ik hoop dat je snel of een positieve test in handen hebt of anders maar snel die ongi doorkomt! @Mezelf welkom hier ik zie dat je precies gelijk loopt met mij. Knap hoor dat je pas na dinsdag gaat testen En tja die symptonen ik hoop dat het iets goed voor je betekent. @Luca een heftige eisprong hmmm misschien in 1 keer raak geschoten hahaha. Nou ikduim alvast voor je. Ik heb hier wel eens gelezen dat je na een mk snel zwanger wordt. Tja ik houdt het nog wel vol hoor het niet testen. Alleen nu gaat mijn man het me ook nog moeilijk maken. Hij zegt steeds maar je bent toch al zwanger? hihi en hij vroeg gisteren ineens wanneer gaan we testen. Maar ik houdt vol tot dinsdag denk ik
@smile: super knap dat je kunt wachten! Zo spannend die laatste dagen voor je nod! @mezelf: kom er gezellig bij! En al die symptonen geeft heel veel hoop! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook van alles voel nu we bezig zijn om zwanger te worden, in de eerste ronde voelde ik echt van alles wat ik normaal nooit voel en toen was het helaas niks.... Maar laten we hopen dat je wel volgende week een positieve test in handen hebt.
Hey meiden, Hier toch net echt ongesteld geworden, kan niet missen! Tis wel balen, maar voelt wel als een opluchting! Had echt het gevoel dat er iets niet klopte, maar had totaal niet het gevoel zwanger te zijn... ook al hoop je dat natuurlijk wel! Nu blijkt dus ook dat ik woensdag m'n vruchtbaarste dag had en donderdag de eisprong, en wij dus helemaal verkeerd geklust hebben! Konden niet door klussen omdat m'n vriend flink ziek was geworden! Heb iig m'n lichaam beter leren kennen, weet nu dat ik al gevoelige borsten heb op de dag dat m'n lichaam de eisprong in gang zet! Best handig om te weten... ik heb daar niet altijd last van, maar soms wel! Vind het wel raar dat ik 6 dagen last heb gehad van bruine afscheiding, dit heb ik meestal helemaal niet, en als ik het heb duurt het max. 3 a 4 dagen! Heb zitten lezen over de etos pil en er waren veel meiden waarbij de cyclus korter werd, maar ook meiden waarbij ze langer worden! Dus ben daar maar mee gestopt, heb echt het gevoel dat m'n menstruatie niet door kwam door die pil! Slik nu gewoon alleen foliumzuur! Kreeg die grote dingen toch al niet weg! Nu dus weer op naar ronde 2! Eindelijk weer wat om naar uit te kijken! @smile, ik ben echt benieuwd hoe het bij jou gaat lopen! Geef je echt een super grote kans! Het klinkt als of je alle symptomen hebt! @orwen, hoe zit het bij jou? Al iets? Voor de nieuwe meiden, welkom! Dat jullie maar snel zwanger zijn!
Net ongesteld geworden Dus ik ga lekker met jullie mee naar ronde 2, Serendipity en Luca79! Ik baal er wel van hoor. Zeker omdat ik zoveel kleine dingetjes had die me opvielen: veel dorst, duidelijk zichtbare aderen op mijn borsten, twee weken lang een weeig gevoel in mijn buik... Een ding is zeker: de volgende keer denk ik niet meer bij elk zogenaamd symptoom dat het iets kan betekenen. Zo bespaar ik mezelf wat teleurstelling, hoop ik. @Serendipity: Erg teleurgesteld? Ik voel me gek genoeg ook wel een beetje opgelucht. Dat overtijd zijn zonder positieve test beviel me niets! Toch begin ik me nu al zorgen te maken over of het wel zal lukken zwanger te worden... Na ronde 1 al! Erg he? Het is gewoon dat mijn zus al in de eerste ronde direct zwanger was. Ben nu bang dat er iets mis is met mij. Rationeel weet ik wel dat dit onzin, hoor. Maar toch...
@ Roosje: Het heeft een half jaar geduurd sinds mijn laatste ongi. Was al een hele tijd met de pil gestopt, toen ook heel lang moeten wachten op de ongi, zeker 5 maanden, en nu dan weer eens ongi geworden na een half jaar wachten. Was al naar de HA geweest om eens uit te zoeken hoe het komt dat ik zo verschrikkelijk onregelmatig ben, altijd. Bloedtesten gehad, vanmorgen geweest voor de uitslagen en meteen door naar de gyn aanstaande maandag.
Oh BB10: ik ben soms een heel klein beetje misselijk na het slikken van foliumzuur. Maar ik word meestal misselijk na het slikken van pillen omdat ik er niet zo goed in ben. Dus dat zal dan wel gewoon daaraan liggen. Verder geen last van bijwerkingen. Jij wel dan?
@serendipity fijn dat je ongi nu goed heeft doorgzet dan kun je vol goede moed beginnen aan de 2e ronde met de ervaring van deze ronde. @Orwen ook voor jou fijn dat het heeft doorgezet en dat je nu weet waar je aan toe bent. Ik kan me voorstellen hoor dat je die angst heb van lukt het wel. NIemand weet dat zeker tot ze zwanger zijn. Maar als je een mooie regelmatige cyclus hebt hoef je je geen zorgen te maken. @BB10 ik heb geen bijwerkingen van mijn pillen of misschien wel maar koppel ik ze aan mijn "zwanger"symtonen hahaha. Pff dames ik ben blij dat het bijna weekend is want dan gaat de tijd lekker snel en des te eerder is mijn NOD. Ik ga denk ik zaterdag wel testen kopen maar ga pas dinsdag testen!
hey meiden, Ben ik weer.. Na een gebroken nacht.. Pff heb er altijd zo'n last van! @orwen.. Ik heb die angst ook wel een beetje hoor.. Maar nu ik weet dat we zondag ochtend voor het laatst geklust hadden en ik pas donderdag aan het eind van de dag m'n ei had, geeft me wel een geruststelling! Hadden jullie veel geklust rond je ei? Wel leuk dat we nu helemaal gelijk op gaan.. Bijna op het uur nauwkeurig hahaha @smile Lekker dat zo'n weekend er nog ff tussen zit idd.. Dat gaat wat sneller! Ben zo benieuwd of je meteen positief test! @luca Hoe gaat het daar bij jou?
Anja89: wat vervelend dat je zo lang niet ongi bent geweest en dat je cyclus dus helemaal van slag is... maandag naar de gyn spannend hoor! Serendipity: Jammer joh dat het deze maand niet raak is! Aan de ene kant wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent, het is zo spannend die laatste dagen en zeker als je geen duidelijkheid hebt. Nou ja nieuwe ronde nieuwe kansen toch? Orwen: Wat vervelend dat je wel heel veel symptonen hebt gehad maar niet zwanger bent! Ik had de eerste ronde ook het idee dat ik van alles voelde en ik was dus ook niet zwanger. Je moet wel positief blijven hoor! Dit was pas de eerste ronde en de gemiddelde vrouw is tussen 3 en 6 maanden zwanger en de meeste vrouwen zijn binnen het jaar zwanger. Ik was ook beetje teleurgesteld na de eerste ronde hoor je hebt altijd hoop hé BB10: ik heb geen bijwerkingen van foliumzuur. Ik heb het even voor je opgezocht op de aphotheek site en daar staat dat je pas bijwerkingen kunt krijgen bij een dosis van 15 mg. De belangrijkste bijwerkingen zijn dan maagdarmstoornissen, slaap- en concentratiestoornissen, bittere smaak, levendige dromen, depressie, opwinding, verwardheid, irritatie en hyperactiviteit. Het weekend staat alweer voor de deur en ik heb er echt al zin in. We hebben een feestje, het zonnetje schijnt en we klussen nu voor een goed doel !
Voor de meiden die ongi zijn geworden, jammer. Vol goede moed op naar de volgende ronde. Anja: ik kan mijn kwaaltjes niet wijten aan evt zwangerschapshormonen want ik slik de pil nog. Maar ik heb zeer gevoelige/pijnlijke borsten en al een paar dagen een zeurgevoel in mijn onderbuik. Ook ben ik al een paar keer erg misselijk geweest. Ik vroeg me dus af of het door het foliumzuur zou kunnen komen en of anderen daar ook last van hadden gehad. Wel lastig want als ik deze kwaaltjes blijf houden kan ik ze makkelijk verwisselen met zwangerschaps tekenen en dan krijg ik alleen valse hoop Voor iedereen: geniet van het zonnetje en van je nog "slanke" lijn. (die ga je missen heb ik gehoord)
Hey meiden! Daar ben ik weer van weg geweest, en er is veel gebeurd als ik het zo lees! @Serendipity: Hey, fijn dat je nu door kunt, jammer dat je niet zwanger bent. Wat betreft die bruine afscheiding: andere pillen zouden best eens het verschil kunnen maken. Ik zet nog ff door met Etos Z.W., misschien dat 'ie bij mij juist een kortere, regelmatige cyclus geeft. Ik denk dat mijn eisprong de vorige keer pas op dag 17 was, en deze keer op dag 14/15. Nou afwachten dus... En succes met die pijnlijke menstruatie! Dat 'ie snel over mag zijn! Op naar de 2e ronde, volgende keer maar lekker wat vaker klussen met een gezond mannetje in de vruchtbare periode @Orwen: ook jammer! Het is zeker balen, maar je bent wel welkom bij onze 2e ronde , en dat is toch beter dan niet ongesteld worden terwijl je niet zwanger bent gelukkig. Iets minder opletten, of conclusies trekken uit kleine dingetjes is wel beter. Doe ik nu ook wel, al ben ik blij dat ik mijn eisprong al 2 keer heb gevoeld. Geeft wat meer zekerheid! Ik ken dat gevoel van: 'aahhhh, zou er iets mis zijn?' zeker ook! Iets andere reden, maar dat kan je best bezig houden. Ook al gebeurt zo'n vroege mk of ongesteld worden wel vaak, dus de kans is niet zo groot... Wat mij een beetje een houvast geeft, en zorgt dat ik er verder minder mee bezig hou, is temperaturen (sinds 1 week). Ik doe geen ovutestjes, wordt dan allemaal wel erg duur. Het voelen van de eisprong en dat mijn temp. nu sinds twee dagen met gemiddeld 0,35 is gestegen, geeft wel het gevoel dat het allemaal waarsch. wel goed loopt. En je bent lekker regelmatig en leuk met zwanger worden bezig, zonder dat het naar wordt. @Smile: ik geef jou ook een erg goede kans En fijn weekend, voor je het weet is het dinsdag, de grote dag @BB10: Ik heb niet het idee dat ik er misselijk van wordt of andere bijwerkingen krijg, zowel Gravitamon als Etos ZW niet. Ik weet wel dat ik het eerder op deze site ook al gelezen heb dat iemand er last van had, of dacht te hebben. Misschien dat je die via de zoekfunctie kunt vinden, als je dat al niet gedaan hebt? @Anja: Ik hoop dat het naar de gyn. gaan uitkomst biedt! Wel fijn dat je er nu werk van kunt maken. Was je voor de pil gewoon regelmatig? @Roosje: fijn weekend Hier verder na de eisprong niet de symptomen van de vorige keer. Ook wat vroeg om wat te zeggen natuurlijk. Borsten blijven iets gevoeliger, maar lang niet zo erg als hiervoor. Maar dat trekkende gevoel van de eisprong is weg, terwijl die de vorige keer aanhield tot de felle BM steekjes. Maar daarvoor is het sowieso te vroeg! Het fijne aan minder symptomen hebben is dat je er ook minder mee bezig bent. Al zou dit stuk je anders doen denken, haha Weer bijgepraat , groetjes!