Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Serendipity: Heb je al getest, zie dat je 3 dagen overtijd bent! Ik zit hier te duimdraaien!

@Mezelf: Hoe gaat het nu met je gezondheid? Heb je iets van je HA tegen de zwangerschapsmisselijkheid en werk je halve dagen?

@Evenstar: Klinkt heel herkenbaar je verhaal van de foto's, had mijn zus ook...de aanbieding wordt mooier gemaakt dan dat ie is:x

@Luca: Het aftellen is begonnen!!!

Jilly, BB en Serendipity: Jullie gaan z.s.m. in 2010 op roze!!!!

Morgen gaan mijn vriend en ik naar de HA, die wil ons nog ffies zien en ons voorbereiden op wat er allemaal gaat gebeuren. Eind januari gaan we voor het eerst naar de VK voor een intake. De 1e echo en het hartje horen we zodra ik 12 weken ben. Dan vertellen we het ook aan onze familie en vrienden.
    Vandaag was voor mij de kerstvakantie echt om en moest ik naar kantoor, op zich ook wel weer fijn dan gaat de tijd lekker snel.

Groetjes,

Daar

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,

Sorry dat ik jullie niet op de hoogte had gehouden, maar was nog niet online geweest en maandag al ongesteld geworden... zat er ff doorheen! ;)
    Eerst was ik nog licht opgelucht, door die test... en ook al weet ik dat die testen niet zo betrouwbaar waren, begon ik zondag in eens licht te paniekeren... ik had wat info gezocht op internet... hoe nu verder enzo. En ik dacht (wist ik veel ;)) dat als je slechte zwemmers zou hebben, dat ze dat bijvoorbeeld met medicijnen of hormonen iets zouden kunnen verbeteren... maar las dus dat je dan meteen de IUI in gaat.
    Nou heb ik een fobie voor naalden, maar daar stap ik dan wel over heen haha... maar het idee dat het dan niet meer op de natuurlijke weg gebeurd vond ik toch wel echt naar om te lezen.

Daarnaast had m'n vriend toch wel heel veel moeite met de uitslag... ook al weet je nog niks zeker... het is toch info die je ff moet laten bezinken enzo en hij wilde daar het liefst niet over praten en ik juist wel! Inmiddels hebben we wel een goed gesprek gehad en voel ik me weer stukken beter... we hebben afgesproken de laatste test nog te doen en daarna (wat de uitslag ook is) naar de ha te gaan. Daarna zien we wel verder of we meteen de IUI in gaan als de uitslag slecht blijkt te zijn, of dat we eerst nog ff zelf gaan proberen.

Daarnaast weet m'n schoonzusje het nu ook... die wist nog niet dat we er mee bezig waren en nu weet ze in eens alles! Nou vind ik dat opzich niet zo heel erg... maar haar mening stoort me wel! Volgens haar zal het vast wel mee vallen met de zwemmers en naar verhalen van vrienden weet ze gewoon dat het errug lang duurt dat zwanger raken, daarbij was ik er volgens haar wel heel erg meebezig, en dan lukt het natuurlijk nooit!! Lekker makkelijk om je broertje gerust te stellen over z'n zwemmers en mij gewoon de schuld te geven.

Verder heb ik info gezocht over wat je zelf kan doen om de zwemmers te verbeteren... ik las meiden over die al in de IUI zaten of zelfs verder en toch nog op een natuurlijke manier zwanger werden, volgens hun door dat de man watermeloen en tomatensap dronk. En in de wetenschap blijkt idd bewezen dat die voeding stoffen bevatten die de zwemmers zouden verbeteren.
    Inmiddels hebben we watermeloen, tomatensap, aloeverasap en tabletten met zink, sellenium en vitamine C in huis haha... ik heb zoiets van baad het niet dan schaad het niet. En ook m'n vriend wil het proberen, dus laten we hopen dat het effect heeft... over een paar maanden zullen we het weten! ;)

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hee meis,

Helemaal voor te stellen dat je het wel even gehad had :(

Heel eerlijk... zou ik denk ik toch niet al te veel aantrekken van die test, maar het heeft je nu onzeker gemaakt dus ik zou niet veel langer wachten met naar de huisarts gaan. Desnoods zeg je dat je al sinds vorig jaar januari aan het proberen bent, who cares? Het is maar een maandje, maar in die maand kan je misschien wel gerustgesteld worden met een betrouwbaar onderzoek OF weten waar je aan toe bent en wat je mogelijk te wachten staat.

Wat er voor behandelingen mogelijk zijn hangt heel erg af van de hoeveelheid goede zwemmers (met goede vorm en alles) volgens mij. Maar ik heb geen ervaring, ik lees alleen wel mee met wat meiden hier die in trajecten zitten met behandelingen. Maar zo ver IS het nog helemaal niet, die thuistest is niet superbetrouwbaar, voor hetzelfde geld zit je je ongerust te maken en je allerlei scenario's in je hoofd te halen om NIKS!

Dikke knuff.

En dat van je schoonzusje snap ik niet helemaal, iets meelevender had wel gemogen. Is ze zelf al moeder of bezig met zwanger worden? Soms kan het voor mensen die er niet mee bezig zijn, of bij wie het ultramakkelijk ging heel lastig in te denken zijn hoe frustrerend het kan zijn (denk ik tenminste).

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Tja ik weet wel dat die test niet heel betrouwbaar is hoor... en ik ben ook al een heel stuk gerustgesteld, maar toch hou je er stiekem wel een beetje rekening mee! Voor het geval dat... maar heel ernstig kan het volgens mij niet zijn... ik heb immers in ronde 3 natuurlijk al een vmk gehad... dus zal vast ook ooit wel een xtje goed gaan...

en wat m'n schoonzusje betreft... heeft idd nog geen kinderen en heeft altijd overal een duidelijke mening over... dus ik dacht, laat maar lullen! Tis alleen jammer dat m'n vriend haar wel een beetje geloofd... maarja we gaan iig naar de dokter en dan zien we wel weer verder

5. smile17

smile17 Niet meer actief

@Dara en hoe was het bij de ha? De eerste weken lijkt de tijd heel langzaam te gaan maar hoe verder je bent hoe sneller de tijd lijkt te gaan. Heb je al veel klachtjes?

@Serendipity wat belachelijk dat je schoonzusje dat heeft gezegd ik vind het sowieso onzin als mensen dat zeggen hoe kun je er nou niet of bijna niet mee bezig zijn terwijl je lijf van alles voelt en je toch een beetje gericht moet klussen.
    Heel goed dat jullie naar de ha gaan en ik hoop echt dat alles goed!

@Luca en zitten je kleine mannetjes nog lekker binnen? Al helemaal gestopt met werken en lukt dat? Alles gereed voor eventuele bevalling?

@Evenstar is het nog gelukt om de foto te scannen? Vandaag nog 1 week en je mag met verlof. Ben je al aan het afronden en afbouwen?

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey dames!

Hier is eigenlijk alles klaar voor de bevalling. Vluchttas is al een tijdje ingepakt (alleen blijf ik de neiging hebben om te denken dat er veel dingen zijn vergeten). Kamertje is klaar, kleertjes en doekjes gewassen etc.
    Maar ik wil ze nog ff binnen houden hoor! Als het even kan geen couveuse. Dus ik zit nog even te potvissen op de bank ;) Lopen doet pijn door mijn heupen, slapen ook :) Maar ik waggel niet, geen ingedaald hoofdje in mijn bekken :p ;)

@Serendipity: ik snap al je zorgen goed meid! En ook al is het al een aantal keer gezegd: die thuiszaadtesten zijn niet betrouwbaar. Om zorgen te verminderen kun je naar de ha gaan. Die ene maand maakt net als Evenstar al zei, echt niks uit.
    Verder zijn al die gezonde zaken eten natuurlijk prima en je weet het he: de kwaliteit van zaad is het beste bij iedere dag/anderhalve dag een zaadlozing. De hoeveelheid is optimaal bij iedere 2 a 3 dagen een zaadlozing en als een man minder klaarkomt dan dat, is de kwaliteit bij niemand goed. (maar ik weet natuurlijk niet helemaal hoe dat nu zit bij jullie :p maar ik dacht, beter alle info die je hebt geven dan niet)
    En van je schoonzusje: meningen hebben is makkelijk. Maar niet echt gefundeerd als ze zelf geen ervaring heeft hiermee.

@Smile: hoe gaat het bij jullie? Met de voorbereidingen van de kamer en hoe voel je je? Derde trimester bijna he :D

@Evenstar: We zijn alweer 35 weken!!! Laatste loodjes voor jou op je werk, mijn laatste facturen zijn er uit sinds maandag :)

@Orwen en Roosje: hoe is het met jullie ukkeltjes?

@Mezelf: hoe gaat het met je? Ik wens je heel veel sterkte met je misselijkheid. Ben niet vergeten hoe dat was, sterker nog, de tranen staan me nog in de ogen als ik eraan denk, die eerste maanden. :(
    Maar, het is een goed teken dat de hormoontjes hun werk doen. Wanneer is je eerste echo ook alweer?

@Krokodieltje en Dara: Hoe is het? Al misselijk of merken jullie nog niet veel? Leuk hoor, we hadden het een tijdje geleden over een 'volgende lichting zwangeren' en nu is die er :D

BB10, Jilly en Serendipity, nou jullie nog!
    Jilly, ik vind het rot dat je nu zo weinig kansen hebt. Hoop dat het verder wel goed met je gaat.
    En BB, jullie kunnen iig een goede ronde maken zonder antibiotica invloed hoop ik? Hoe is het met je schoonvader?

Zo, R. is aan het hikken. T. een uurtje geleden nog. Ze zijn allebei wakker en een beetje tegen mijn hand aan het boksen.
    Ik hoop dat ik niemand ben vergeten! Ik ga snel een rennie pakken, anders wordt het kotsen van het maagzuur :)

Liefs, Luca

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Heeee Luca!

Leuk even iets van jou te lezen :) Je klinkt er helemaal klaar voor, veeeeeeel klaarder dan ik :) Hier moet ik alles nog wassen, de kinderwagen is NOGSTEEDS niet aangekomen (grrrr, Prenatal...), we hebben nog geeneens een matrasbeschermer voor de sloot vruchtwater, en geen echt geschikte luieremmer. Het is echt erg :) Maar dit weekend gaan we weer gezellig naar de Ikea :D

Ja, maagzuur... brrrr... ik leef nogsteeds op rennies, maar het gaat weer stukken beter nu de uk goed aan het indalen is.

Zijn geen van beide kleintjes ingedaald? Ik ben de hele kerst-oud en nieuw vakantie kotsmisselijk geweest van het zuur. Toen kreeg ik deze maandag-dinsdag indalingsweeen (nou ja, veel gerommel, menstruatiekrampen, steken). Sinds eergisteren heb ik opeens weer honger, en welja, gisteren constateerde de vk dat de kleine al een goed stuk ingedaald is! Maar ja... bij mij is het er maar een he! Wel een relatief flinke meid (wordt ruim 7 pond), maar ik ben zelf ook groot dus ik denk niet dat ik daar bijzonder last van heb.

Hier nog aan het werk, nog tot volgende week vrijdag, dat is mijn eerste verlofdag, en dan ga ik hier de boel opruimen op werk. Nog veel te doen, en ik moet echt vechten tegen de slaap, pijn en moeheid. Het weer helpt niet, ik durf niet te fietsen, rij geen auto zelf (zou ik ook niet durven), ik moet met de bus dus en dan een stuk lopen, en dat kan ik eigenlijk niet zo goed meer. Mijn liezen zijn zo pijnlijk dat ik het liefst alleen maar stil zit haha. En mijn enkelband is nogsteeds niet goed genezen. Maar ach, het kan veel slechter, ik hoef voor werk alleen maar na te denken en het leidt wel lekker af van horrorgedachten over de naderende bevalling :$

Nou tot zover een hoogzwanger-zang, sorry als ik mensen er mee verveel ;)

Later meer en geen ego verhaal :D

8. BB10

BB10 Niet meer actief

Meisjes hoe is het hier?????

Schoonpa is thuis en het gaat redelijk. Hij gaat iig vooruit en dat is de goede kant.
    Verder hier geen nieuws, zit nog voor mijn ei maar we zijn al wel goed aan de klus;)
    Vriendlief heeft veel last van zijn been met die vrieskou. Denk wel eens dat het ijzer in zijn been de kou aantrekt. Ik hoop eigenlijk zwanger te zijn als hij weer geopereerd moet worden. Dan hoef ik me niet druk te maken over niet benutte eieren of antibiotica.

Owja, ik las een artikel over beschermengelen en dat iedereen die heeft. Er stond ook in dat die engelen je niet mogen helpen als jij er niet om gevraagd hebt. Dus voor iederen die nog wat het wensen heeft...... maak eens een praatje met je engel!

9. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

@Evenstar en nog geslaagd voor de laatste spullen bij de ikea? Ben blij te lezen dat je weer trek in eten hebt en waarschijnlijk ook minder last van maagzuur hebt. Deze week nog even volhouden op het werk en dan mag je eindelijk van je welverdiende verlof genieten.

@Luca wat heerlijk dat alles klaar is voor de bevalling nu lekker uitrusten en genieten van je verlof en van het getrappel en hik in je buik. Ja 3e trimester voor mij het gaat echt zo snel....

@BB10 fijn dat je schoonvader weer thuis is. Je ei is er al weer bijna (volgens je banner). Spreek je wens maar een paar keer uit je weet maar nooit ;)

@Mezelf hoe gaat het met je? Al een echo gehad ondertussen en is de misselijkheid nog vollop aanwezig?

@Kroko heb jij al veel kwaaltjes ondertussen?

Dit weekend zijn we lekker bezig geweest met het kamertje en begint al echt mooi te worden. Alleen alles een stukje duurder dan gedacht. Behang, verf en gordijnen zijn besteld en ben er echt helemaal blij mee kan echt niet wachten om het eindresultaat te zien. Niet volgend weekend maar het weekend erop komen ze de gordijnen opmeten en moet het kamertje af zijn. Ook komen dan zo'n beetje de meubeltjes:)

Afgelopen vrijdag hadden we een 3d echo ( voor mijn verjaardag van de vriendengroep gekregen) maar onze lieve meid is lekker eigenwijs toen de echovrouw begon lag ze helemaal goed maar ging ze eerst via de 2d van alles vertellen en laten zien. Ze heeft bijvoorbeeld erg lange beentjes en al 7 mm lange haartjes. Vanaf het moment dat de echomevrouw de 3d aan wilde zetten draaide de kleine zich om en wou niet meer keren en lag dus met haar rug naar het echoapparaat hihihi ik heb gesprongen en gelopen maar ze bleef heerlijk liggen. Nu mogen we as vrijdag lekker nog een keer terugkomen dus ben benieuwd

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    :$ Oh jeeee ik zit al in het laatste hokje van mijn banner! Waar is de tijd gebleven?

Maar dus... :D

BB10, Serendipity en Jilly, dit wordt JULLIE jaar, er zitten hier nu zes zwangere dames (toch? *telt: Mezelf, Smile, Luca, Dara, Krokodieltje, ik) met hCG te strooien.

BB10, fijn dat het beter gaat met je schoonpa. Wat een zorgen allemaal. Ja, die kou is geen pretje met staal in je lijf; mijn oma had altijd van die pinnen en dingen in haar heup en vond het ook erg pijnlijk. Laten we hopen dat we na deze pittige winter een vroege lente krijgen (met een beeb dus he).

Smile, wat schiet het ook al op bij jou! Ik vergeet het soms bijna dat jij ook al richting 30 weken gaat. Gooi es een buikfoto? :D Leuk he, kamertje... en nog best veel werk, vond ik. Ook hiervan: pics pls. :)

Luca, het begint spannend te worden he! Hou je het nog uit met die twee wiebelkontjes daarbinnen?

Alle prillere zwangeren: hoe voelen jullie je?

Hier zodadelijk liggingsecho (36 wk), en nog 3 daagjes werken. En dan dat broodnodige verlof, eindelijk!! Maar ik ben met iets leuks bezig voor mijn proefschrift, iets dat een gezamenlijk paper wordt met mijn begeleider- ik vind het dus echt niet erg op dit moment om te werken, geen studenten meer nu, en ook geen andere zaken, alleen mijn boek.

Alles is nu in huis: van vluchttas (bijna ingepakt, sommige babykleertjes hangen nog te drogen), kinderwagen (waar al een poes in heeft gelegen, zucht ;)), maxi cosi startklaar, kruiken, mega kraamverbanden (wil ik het weten? :$), alsnog een diaperchamp luieremmer gekocht, pffff. En ons bed is nu voorzien van een Ikea matrasbeschermer.

Da's alvast een tip voor ladies die over een tijdje dit soort dingen gaan voorbereiden: zo'n bedzeiltje van je kraampakket is niet echt handig: het verschuift, maakt geluid, etc. Beter is een matrasbeschermer die gewoon als hoeslaken over je hele matras gaat. Wij hebben zelf namelijk 1 matras op een 2 persoons bed (140/200), en hebben deze hoes bij Ikea gehaald:

IKEA | Beddengoed | Beschermhoezen | SKYDDA HÖGT | Matrasbeschermer

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Evenstar: bedankt voor de link! Hubbie heeft 'm nu ook, want Hema en Action zijn niet goed bereikbaar met de auto en/of niet na zes uur open.
    Veel plezier met de liggingsecho!

Hier morgen ook weer een echo. Checken of alles goed is met de ukken. Maar ik ga nu eerst slapen. Heb een ontzettende rotnacht gehad. Maagzuuroprispingen met misselijkheid en overgeven, pijntjes overal en verdriet door de ziekte van mijn moeder.

Volgende keer minder ego, hoop dat alles goed gaat met iedereen!

Liefs...

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    :( wat naar Luca, maar ook begrijpelijk, zo dicht tegen de geboorte komt dat verdriet ook extra naar voren. Of is het opeens weer verslechterd?

13. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Evenstar: helemaal klaar voor de bevalling dus. Kun je je voorstellen dat je straks moet bevallen?

@ Luca: Jij ook laatste loodjes nu. Wat naar dat je moeder ziek is :(. Ik heb gemist wat ze heeft, mag ik vragen wat dat is?

@ Smile: Jeetje, al bijna 30 weken alweer, wat gaat de tijd snel :$! Voel je je goed?

@ Mezelf: Je bent niet veel meer online. Ik hoop niet dat dat betekent dat je nog steeds zo misselijk bent...

@ BB10: Jij bijna eitje! Engelbewaarder van BB10, dat dit eerste eitje van 2010 maar bevrucht mag worden!
    Ik moest denk aan het gebedje wat we als klein kind altijd baden als we door mama naar bed werden gebracht. Een gebedje waarin je vraagt om de bescherming van je engel:

Santo anjo do Senhor
    meu zeloso guardador

se a ti me confiou a piedade divina
    sempre me rege
    me guarde
    me governe
    me ilumine
    Amém

Jeugdsentiment, heb dit zelfs op een kussen staan die ik ooit gekocht heb. O ja, gebedje is in het portugees, mijn mama komt uit Brazilië :D.

@ Serendipity: Ben je al naar de HA geweest? Hoe is het met de ongerustheid?

@ Jilly: Jij mag mijn hCG wel hebben hoor! Strooi, strooi! Is alles gelukt met verhuizen?

@hier: Nog steeds geen misselijkheid. Ze zeggen dat je er blij mee moet zijn, maar als je al een MA hebt gehad, ben je dat helemaal niet. Ik voel me overigens wel meer zwanger dan de vorige keer, heb veel last van mijn borsten en heb een honger die niet te stillen is, ben nu alweer 2 kg aangekomen. Ook ben ik erg moe, maar dat komt ook mede door mijn MS, die nog steeds niet rustig is :(. Ik heb er weer nieuwe klachten bij, het houdt maar niet op :(. Door de nieuwe klachten maak ik me ook zorgen of alles wel goed is met Edwin, want de vorige keer werd mijn MA aangekondigd door een opvlamming van mijn MS. Alleen heb ik nu een opvlamming die al begonnen is voordat ik zwanger werd, dus misschien maakt dat verschil uit. Laten we het hopen. Nog anderhalve week tot de 1e echo, spannend!

14. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Laat ik toch maar even gauw reageren:

Ik ben nog steeds super misselijk. Tot nu toe wordt het steeds een beetje erger. Ben nog steeds niet aan het werk.
    Ik heb heel weinig energie, dus als ik me even goed voel doe ik 'nuttige' dingen.

We hebben inmiddels weer een echo gehad. Ik was een beetje ongerust. Niet heel erg hoor, maar ik voelde van alles. Dus vorige week donderdag een extra echo. Het was super goed. Mega gegroeid en hij/zij zwaaide zelfs eventjes! Wat een mooi moment was dat!

Voor de niet-zwangeren onder ons: Willen jullie wat HCG? Van mij mag je heel veel hebben hoor! Volgens mij heb ik zat!;)

@ Krokodieltje: Ik zal voor je duimen! Komt vast goed!

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Even snel een echo bericht,

Hebben de 2e test nog niet gedaan en ook nog niet naar de HA geweest... ik wil m'n vent niet onder druk zetten en zelf begint hij er ook niet over, stiekem weet ik ook niet of ik het al wil weten. Ben inmiddels helemaal tot rust gekomen, voel me goed en heb het gevoel dat het ons wel gaat lukken zonder HA enzo... zolang ik me zo voel, stel ik de HA nog even uit denk... als ik me weer zorgen ga maken kan ik vriendlief altijd nog naar de HA sturen. En wat Luca zegt is ook waar... de eerste rondes en later ook die dip waar we in zaten, hebben we ook zeker minder geklust... misschien is dat het ook wel?... al vraag ik me wel af hoe snel de zwemmers zich weer zouden moeten verbeteren zegmaar... en hoeveel invloed een maand iets minder sex heeft... we modderen nog ff aan, en wie weet volgende maand naar de HA...

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, ik kan me heel goed voorstellen dat je liever honderdduizend symptomen hebt dan geen klachtjes. Een zwangerschap is heel abstract in het begin. Ik denk dat die opvlamming van je MS niet per se te maken heeft gehad met de MA, of is dat medisch bewezen? Je associeert er nu natuurlijk wel veel mee, het liefst wil je dat alles anders is dan vorige keer, want toen ging het mis. Het zit vast helemaal goed nu. Even doorbijten tot de eerste echo. Misschien kan je hem al met 8 weken krijgen gezien je zorgen- ik zou gewoon de vk bellen en uitleggen wat de situatie is. Of loop je sowieso bij een gyn?

PS mooi dat Br. Portugese gebed. Ik doe aan capoeira, en de liedjes die we zingen zijn ook doorwrocht van geloof/gebedjes. Ik kon het gewoon nog lezen ook (voor een deel).

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh bah... ja bij mij werd het ook steeds erger tot 10 weken. Ik hoop voor je dat dat bij jou ook zo is- je hebt een piek met 10 weken. Bij mij was het pas bij 16/17 weken echt zoveel minder dat ik het als 'over' beschouwde (maar het wilde nog wel eens opsteken, en nu nog).

Hou je koest, je gaat over een korte tijd echt een prettiger fase van de zwangerschap in! Met buikje, en beweginkjes enzo. Haha, en daarna mag je nog een tijdje een walvis zijn die wat rondwaggelt en niks meer kan :D Ik vond eigenlijk niks erger dan precies dat punt waar jij nu zit, hoe ongemakkelijk ik het nu ook vind - het is niet te vergelijken met hoe miserabel die constante kotsmisselijkheid het maakt! Al het goeds komt dus nog!!!

18. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik had hier net een hele lap tekst getypt, maar ik was kennelijk iets te lang bezig want ik was volgens de pc niet meer online en weg was mijn tekst :(.

Hier nog een poging:

@Smile:Super leuk cadaeutje om te krijgen, lijkt mij, helemaal super dat je vrijdag nog een keer mag!

@Luca: Wat vervelend, denk aan je, hoop dat je morgen een prachtecho hebt van je ukkies!

@Evenstar: Hoe was de liggingsecho? Je bent er al helemaal klaar voor, spannend!

@Mezelf:Lijkt me ook een prachtig moment, zo'n echo en helemaal fijn om te horen dat je uk ook goed groeit.

@Kroko: Fijn dat je volgende week je 1e echo al hebt!

@ Alle nog niet zwangeren, maar binnenkort wel:
    Ik strooi hier voor jullie: HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEL HCG!

@Hier: Vorige week een nuttig infogesprek gehad bij de HA, die gaf ons ook een verwijzing naar de VK (hadden we ons al aangemeld, de verwijzing is meer een medisch minidossier van mij). Verder veel info en advies gehad over foliumzuur, de prenatale screening en sporten (doe ik 1 x p.w.). Op 27 jan. hebben we de intake bij de VK en bij 12 weken krijgen we de 1e echo. Smile, je hebt helemaal gelijk, de tijd tikt nu voor mijn gevoel heel erg langzaam weg. Komt echt omdat ik de 1e 12 weken achter de rug wil hebben, maar probeer ook zeker te genieten. Symptomen: Zeker aanwezig, maar ze belemmeren me niet in mijn doen en laten.

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten :(

Groetjes,

Daar

19. BB10

BB10 Niet meer actief

Zo het is weer druk geweest hier!

Smile, fijn dat het kamertje al opschiet.Wat gaaf een 3d echo. Maar wat een eigewijs meisje heb je. Wel leuk dat je nogf een keertje terug mag komen en hopen dart ze zich dan wel laat zien.

Evenstar, nog maar een paar weekjes en je ben MAMA! Spannend hoor die laatste lootjes. Ik kan me nog herinneren dat je kwam melden dat je zwanger was in die moeilijke periode. Ben wel benieuwd naar de groei echo ik las ergens dat het best een flinke meid is. Tegen de tijd dat ik hem nodig heb zal ik je nog wel eens vragen naar die matrasbeschermer;)

Luca, ook leuk morgen weer kindjes kijken! Wel vervelend dat jeje zo beroerd voelt. En verdriet om je moeder kan ik goed begrijpen. Gaat ze hard achteruit?

Kroko, wat een mooi gedichtje! Mijn vriendinnetje is met een potugees getrouwd. Ik liet het hem lezen en hij zei meteen das Braziliaans. Ik snap dat je graag klachtjes zou hebben om je gerust te stellen. Maar zonder misselijkheid is ook fijn denk ik. Wel vervelend dat je ms zo op speelt. Nu nog ff geduld voor je eerste echo. Ik weet niet wie het nog meer vroeg, maar kun je niet om een eerdere echo vragen als je er niet gterust op bent?

Mezelf, jeetje wat balen dat jeje zo misselijk voelt. Hopelijk heb je de piek snel gehad en wordt het minder. Zorg maar goed voor jezelf en niet te gauw weer gaan werken hoor!
    En jaaaaa ik wil wel wat hcg van je!!!!!:D

Serendipity, wat een verhalen zeg. Ik snap dat je van de kaart geweest bent. Gelukkig lees ik dat het wat gezakt is. Ik denk dat je best op je gevoel mag vertrouwen. Als jij denkt dat het zo goed komt dan is de kans groot dat dat ook zo is. En je bent niet voor niets al een keer zwanger geweest (was niet van de buurman toch?;))

Dara, jaaaaa nog meer hcg (nu moet het goedkomen toch?) Je hebt bijna tegelijk met mijn nod de intake van de vk. Ik ben benieuwd hoe je dat vindt.

Hier, auuuauuuauuuauuuaauuu heb NU mijn ei. Gisteren goed geklust en vanavond nog een keertje. Vriendlief is morgen en overmorgen in het buitenland dus goed getimed deze keer:p
    Nu de rest nog...............

20. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    ff kort.
    Wat leuk dat jullie zo leuk reageren op het gebedje! Is echt jeugdsentiment voor me :). Ben ook heel trots op mijn Braziliaanse bloed en mijn vriend is ook heel trots dat Edwin kwart Braziliaan is :D.

Over de echo: omdat ik al een ma heb gehad, mag ik eerder voor echo. Die is volgende week al, bij 7+5. Heel veel eerder wil ik hem ook niet, want ik wil wel een duidelijke echo, niet eentje waar je nog onzekerder wordt omdat het dan nog te klein is. Ik hoef nog maar anderhalve week te wachten, dat is zo voorbij (zeg ik heel stoer ;)).
    Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina