Ben ik (eindelijk) weer! @ Evenstar: Wat lekker voor je, met verlof! Ik lees dat je goed aan het uitrusten bent. Zou je dat niet moeten doen, totdat jullie ukkie geboren wordt? Als ik mijn collega zo zie en spreek, kan zij echt niet meer aan het werk enzo. Ze is behoorlijk moe. Zij is 9 februari uitgerekend. Wel een fijn idee dat jullie dochter 'gewoon' met haar hoofdje naar beneden ligt! Scheelt weer stress. @ Smile: Wat gaat het ook hard bij jou zeg! Kamertje dus al bijna af, dat is ook wel lekker. Wordt het allemaal zoals je het je had voorgesteld, of nog mooier? Houd je alles nog een beetje vol? @ BB en Serendipity: Ik weet even niet exact hoe jullie erin zitten, maar jullie hebben toch allebei je ei al gehad? En BB mag volgens mij echt al heel bijna testen! Leuk!!! Duim, duim, duim! @ Luca: Lukt het allemaal nog. Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe jouw buik nu is! Volgens mij staat die bijna op ploffen. Heb je er een foto van? @ Alle anderen: Hoe gaat het daar? Hier gaat het heel langzaam wat beter. Ik ben nog steeds niet echt aan het werk. Ik doe wel af en toe ICT-werkzaamheden op school, maar voor de klas wordt echt nog niks. Inmiddels mag iedereen het weten, de meesten weten het dan ook al. Echt erg leuk allemaal. Je had die koppies van m'n kinderen moeten zien in de klas! Zo leuk! Maar zoals ik al zei, gaat het steeds wat beter, dus ik heb goede hoop dat ik over een paar weekjes weer lekker alles kan. Tot gauw, Dikke kus van mij!
Hier ook weer ff een berichtje van mij. Kroko: Succes en hou ons op de hoogte! Luca: Uhmm idd geen paar daagjes, maar nog een paar weekjes! BB10: Spannend, je NOD begint te naderen! Evenstar: Fijn dat alles goed was bij de VK, laat de sneeuw bij jou in de buurt maar lekkeren verdwijnen, dan kun je nog de deur uit. Smile: Kamertje af? Mezelf: Lijkt me leuk, al die positieve reacties! Doe het rustig aan. Serendipity: Vreemd hoor die duizelingen, lijkt mij best wel beangstigend. Fijn dat je gelijk een verwijzing hebt gekregen, gaan ze de oorzaak van je duizeligheid nog onderzoeken? oosje en Jilly: Hoe gaat het met jullie? Hier: Ik ben niet in staat om naar mijn werk te gaan, ik ben misselijk, heb last van mijn maag (en maagzuur) en ben nog steeds erg moe. Ik drink veel melk, dat helpt mijn maag redelijk en doe het voor de rest rustig aan. Ik zit dus thuis, op de bank onder een dekentje.
@ Dara: Och jeetje, dan heb je zeer waarschijnlijk precies hetzelfde als ik. Zo klinkt het wel. Ben alleen bang dat het nog even duurt voor je. Ik zie dat je in de zevende week zit, bij mij wordt het nu (11de week) minder. Lekker je melk blijven drinken en regelmatig eten! O ja, en ik moest ook niet te zwaar eten. Hutspot is echt te erg, dat gaat er meteen weer uit. Ik hoop voor je dat het gauw over is en anders... join the club! Je bent in ieder geval behoorlijk zwanger!
@Mezelf: Gelukkig dat het al wat afneemt, hopelijk kun je ook weer gauw aan de slag. Maar je goed voelen is dan wel een voorwaarde. Inderdaad, kleine porties gaan er makkelijker in (en blijven erin) dan een groot bord. Ik kan soms slecht tegen de geur van eten en dan kan ik het letterlijk geen eten zien of proeven. Om niet meteen naar de wc te rennen, heb ik een lekkere parfum op mijn pols gespoten en dan ruik ik daar ff aan, dan kom ik weer tot rust en trekt het ik-moet-nu-overgeven-gevoel weg.
Oh heel vervelend... goed dat je thuisblijft, had ik achteraf ook beter kunnen doen. Er is echt NIKS aan he, je leeft gewoon in een wereld waar alles in stinkt, niks lekker smaakt, bah. Maar echt, in de meeste gevallen gaat dat voorbij! Even doorbijten, en maak je niet teveel zorgen om wat je eet. Zorg voor een goede mamavitamien en drink veel. Bij mij hielp Spa Rood erg goed, vreemd genoeg. En crackers. Bizarre dingen. Lustte het meeste niet. Beterschap!!
Alles gelezen maar niet alles is blijven hangen. Dara ziekjes, Mezelf een beetje beter en leuke reacties van "haar' kids, Evenstar die wil gaan werken in haar verlof en waar de sneeuw nog niet vertrokken is, Luca die nu toch bijna twee wondertjes gaat ontmoeten, Smile met een kamertje waar alleen de gordijnen nog opgemeten moeten worden, Kroko die bijna een echo heeft, spannend! Hoe is het met de meisjes van Orwen en Roosje? En Jilly heeft de ha nog opties gegeven? Ser, kwaaltjes???? Hier had ik veel hoop en kwaaltjes die ik niet kende, maar sinds gisteren heb ik, tja hoe zal ik het noemen, niet zo'n hoop meer. (trekt een pruillip) Ben nog wel moe en heb wel een paar kwaaltjes maar ik denk dat ik mezelf weer eens gek maak. Vandaag naar de allergoloog geweest en ik ben nu de trotse bezitster van een epi-pen. Ik moet volgende week terug voor testen en morgen naar de longarts. De mmm maar dan anders
Hey meiden, Na weer wat maagzuur en kots en teveel pijn in mijn arm om nog te kunnen slapen, ga ik maar ff zp'en. Buh... ik zit er doorheen. Maar we kunnen inmiddels spreken van dagen, niet weken. Al ben ik ook bang voor die ks hoor! @Kroko: Veel succes en plezier vandaag! Ik duim dat je een mooi kloppend hartje ziet @Mezelf en Dara: wat naar jullie misselijkheid zeg. Het is doorzetten he, die eerste 12 weken. Heel veel sterkte, en tips hebben jullie niet meer nodig zie ik. Jullie doen al wat jullie moeten doen, dus nu doorzetten. Nogmaals veel sterkte. @BB: ik blijf voor je duimen! Waarvoor is die allergoloog en epi-pen precies? Of heb ik wat gemist? @Wat fijn dat jullie lekker op tijd zijn met de babykamer! Bijna klaar Leuk, die infoavonden zijn behalve informatief ook vaak leuk om naar toe te gaan! @Evenstar: wat fijn dat je nu lekker kunt uitrusten Wanneer is jouw moeder van de eerste bevallen? Misschien voorspellend? Ook jouw uk is couveuse vrij inmiddels! @Jilly, Roosje en Orwen: hoe is het meiden? Nou, ik denk dat ik weer bij ben. Vanmiddag weer controle en echo. Maar alles is nog wel goed met de ukken. Ik ga zo ff paracetamol nemen. Anders slaap ik nooit meer!
Oh, foei zwanger brein! Serendipity: hoe is het nu met je? Nog last van de duizelingen? Ben je al bij een arts geweest?
Hee allemaal! Sorry dat het zo eeuwig duurde voor ik weer eens reageer. Het schiet er gewoon vaak bij in, al heb ik niet het idee dat ik het nou zo waanzinnig druk heb! Wel heb ik regelmatig meegelezen. @Luca: Wat vreselijk spannend! Het is nu echt bijna zover! Ik kan me best voorstellen dat je de ks spannend vindt. Het is toch een operatie. Gelukkig wacht je iets (lees: twee ietsen) moois aan het einde. Sterkte met de laatste loodjes. @BB10: Wat jammer dat je hoop weer is afgenomen! Waarom is dat? Ik moet zeggen dat ik een erg goed gevoel bij je heb, deze ronde! Wanneer wil je gaan testen? @Evenstar: Lekker met verlof! Ik zou inderdaad maar even goed uitrusten. En echt alleen aan het werk gaan als je er zin in hebt. Nu is juist nog even de tijd dat je helemaal niets moet! Over een paar weken (of dagen!) keert de rust voorlopig niet weer, dus geniet er nog even van! @Dara: Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat rot dat je je zo misselijk voelt. Wel grappig van dat parfum, dat heb ik nog nooit gehoord, maar ik kan me voorstellen dat het werkt. Nog even en je mag naar de vk! @Mezelf: Fijn dat het weer een beetje beter gaat, qua misselijkheid. En leuk he, dat iedereen het mag weten! Heb je zin in de volgende echo? En al wat spulletjes gekocht voor de baby? @Krokodieltje: Hoe ging de echo? @Smile: Ja, we willen buikfoto's! En ga je het kamertje ook op de kiek zetten als het af is? Vind je het al spannend worden, zo in het laatste trimester? Ik vind het maar snel gaan! @Serendipity: Wat eng van die duizelingen, zeg! Gaan ze dat nog onderzoeken? Wel fijn dat je gelijk een verwijzing voor de gyn hebt gekregen. Maar zou het niet fijn zijn als je die niet eens meer hoefde te gebruiken? Heb je al wat symptomen? @Jilly: Ben je al naar de ha geweest? Heeft hij/zij nog ideeen? Eind van het jaar duurt nog wel erg lang... Heel veel sterkte! @Roosje: Hoe gaat het met jou en je meisje? Met ons gaat het goed. Alba groeit prima en ze drinkt gelukkig steeds makkelijker en meer. Het was in het begin wat moeilijk om haar voldoende te laten drinken, ze viel steeds in slaap. Nu is er echt een leuke periode ingegaan. Ze begint nu echt contact te maken en geïnteresseerd te zijn in haar omgeving. We hebben zo'n boekje waar allemaal patronen in hoog contrast in staan, speciaal voor baby's, en daar kan ze heel lang naar kijken. Ook kan ze ons heel lang (en lief!) aankijken en denken we soms dat ze al echt lacht. Maar dit is moeilijk te bepalen, omdat ze ook nog vaak lachstuipjes heeft, als ze bijna in slaap valt. De nachten vallen me mee. Om elf uur geeft mijn vriend haar de laatste fles en ik ben dan vaak rond drie uur weer aan de beurt. Het ligt eraan wanneer zij zelf wakker wordt. En dan weer rond zeven, acht uur 's ochtends. Ik vind het heel wat minder zwaar dan ik gevreesd had. Van iedereen hoorde ik ook maar de hele tijd dat het zo enorm zwaar zou worden en dat je je er niets bij voor kon stellen. Gelukkig vind ik dat dus wel meevallen. Wel is er het besef dat je een nieuwe verantwoordelijkheid hebt gekregen die ALTIJD geldt. Je kunt er niet even pauze van nemen. Dat idee is soms wel beangstigend. Gelukkig overvalt me dat idee maar soms en staat er zoveel tegenover! Iedere dag hou ik meer van haar, en iedere dag wordt het leuker omdat ze meer kan en meer communiceert. Ik zal nog twee foto's van haar plaatsen, van heel recent. Op de ene laat ze zien dat ze haar hoofd al kan optillen.