Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @smile17: Verstandelijk weet ik dat je gelijk hebt en dat het nog veel te vroeg is om me zorgen te maken. Toch kan ik ervan wakker liggen. Het lijkt me gewoon zo erg als het niet gaat lukken. Maar goed: ik zal mijn gedachten moeten afleiden, dat is het enige wat ertegen helpt. Overigens heb ik niet zo’n heel regelmatige cyclus. De laatste maanden gaat het gelukkig wel de goede kant op met 30-29-29-31, maar de maand daarvoor was het 44 dagen!

@Serendipity: Heb je een vervelende nacht gehad omdat je ongesteld bent? Heb je dan veel buikpijn of is het iets anders? Vervelend voor je!
    Ja, als je zondagochtend klust en donderdagmiddag je ei hebt, moet je wel erg veel geluk hebben. Wij hebben maandagavond geklust en ik had blijkbaar dus donderdagavond mijn ei, ongeveer. (Het is toch niet altijd precies veertien dagen na je ei dat je ongesteld wordt? Kan me voorstellen dat het ook nog wel een dagje kan verschillen.) Ik heb ergens gelezen dat iets van 80 of 90 procent van de bevruchtingen is gebeurd met sperma dat niet ouder is dan twee dagen.

@Roosje01: Gelukkig ben ik niet de enige! Ik voel me zo’n aansteller, nu er niets aan de hand bleek te zijn. Ken je dat? Terwijl ik al die dingen toch echt voelde/had. Ik hoop dat ik bij een eventuele volgende ongesteldheid minder teleurgesteld zal zijn.

@luca79: Ik dacht deze ronde zo’n twee weken lang dat ik mijn ei voelde! Misschien ga ik deze ronde ook wel temperaturen of ovutesten. Dan weet ik in elk geval zeker dat er een eisprong is (en wanneer), hopelijk dan.

Mijn vriend zit veel in het buitenland de laatste tijd, dus wij kunnen niet heel veel klussen. Dat kan eigenlijk alleen in het weekend. De kansen verminderen dan wel wat, natuurlijk. Deze keer komt hij pas volgend weekend weer thuis, maar nu ben ik ook gewoon ongesteld, dus voor dit weekend maakt het niet veel uit. Ik hoop dat hij snel klaar is met zijn buitenlandse opdracht, zodat we het gewoon om de dag kunnen gaan doen. Verder alles oke hier. Ben aan het genieten van de zon en probeer blij te zijn dat ik tenminste ongesteld ben geworden zodat mijn cyclus enigszins regelmatig blijft, en ik die onzekerheid niet meer heb.

2. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Luca79: misschien een gekke vraag maar je vertelt dat je je eisprong goed hebt gevoelt... wat voel je dan precies? Ik voel namelijk van alles en ik weet echt niet meer waar ik op moet letten, ik dacht net nog dat ik misschien mijn eisprong voelde (volgens banner pas as maandag) ik kreeg steken links onder, maar een half uur later moest ik naar het toilet voor een grote boodschap zal ik maar zeggen :oops: . Het stomme is dat sinds we nu zwanger willen worden ik zoveel op mijn lichaam let dat ik soms dingen voel die ik nog nooit heb gevoeld...

Orwen: ik voel me ook echt soms een aansteller, ik dacht echt dat ik bij de eerste ronde zwanger was, ik was misselijk, buikpijn, moe en had zelfs brandend maagzuur (heb ik echt nooit) maar het was dus loos alarm :( ... Echt heel raar als je al die symptonen hebt of denkt te hebben... Mijn zus is al 4 jaar bezig en nog niet zwanger en dan voel ik me soms heel erg schuldig omdat ik na één maand al van alles voel en helemaal in de stress schiet net voor mijn NOD... Ik moet wel zeggen dat ik deze maand (tot nu toe) heel rustig ben en alles wat beter kan relatieveren maar goed vorige maand schoot ik ook pas in de stress in de week voor mijn NOD dus ik ga proberen om zo rustig mogelijk te bljiven :rolleyes:
    Ik kan me helemaal voorstellen dat het moeilijk is als je vriend veel naar het buitenland moet. Je wil toch graag in je vruchtbare periode veel klussen om de kans zo groot mogelijk te maken! Wij hebben vanavond een feestje en ik heb al tegen mijn mannetje gezegd dat hij het rustig aan moet doen met de alcohol omdat zijn zaad dan misschien minder actief wordt ha ha ha ha :) .

Veel succes allemaal en lekker genieten van het mooie weer dit weekend!

3. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hier nog niet veel nieuws. Vandaag een verschrikkelijke steek gehad met paardrijden. Geen idee waarvan. Het zou natuurlijk kunnen...
    Ben in ieder geval nog niet ongesteld.
    Ik had vanaf donderdag geen internet, dus kon jullie verhalen niet bijhouden. Nu gelukkig weer wel, dus kan nu hopelijk mee blijven kletsen.
    Nog even en dan kan ik testen, hoop ik...

Wat ik ook bij iedereen lees: Je denkt dat je de symptomen hebt, maar het kan idd net zo goed ergens anders van komen. Lastig hoor, allemaal.
    Liefs

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @ Orwen: Vervelend ja, als je niet zoveel kunt klussen in de vruchtbare periode. Klussen jij en je vriend (en de andere dames op dit forum) altijd om de dag in de vruchtbare periode? (Voor jou: als hij er is dus... )

Ik weet dat er op de meeste sites om de anderhalf a twee dagen aangegeven wordt. Maar op deze site ( http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=36460 ) staat dat elke dag het beste is. Mijn man en ik doen het meestal elke dag ( :oops: ), nu ook nog...

@Roosje: ik voel dan een ongemakkelijk trekkend gevoel aan een van beide kanten van mijn BM, aan een van beide eierstokken dus. De eerste keer wist ik niet wat het was wat ik voelde, dus ik ben gaan googlen op de beschrijving van het gevoel en innesteling en eisprong. Zo heb ik deze site gevonden en toen ben ik overal op gaan letten.
    Om zeker te weten of dit nou allemaal klopte (tja, je kan ook gewoon nodig naar de wc moeten ;) ), ben ik ook mijn temperatuur gaan opnemen. Deze keer klopte het iig tot nu toe. Temp. opnemen hou ik ook nog even vol, voor meer zekerheid over wat er gaande is.
    Als jij jouw gevoel wil checken, kun je ook ff googlen of de zoekfunctie van deze site gebruiken. Heb al heel veel interessante dingen zo gevonden en vind het gewoon leuk :)

Enne, ik denk dat er heel veel (lees: bijna iedereen) meiden nu plotseling op hun lichaam letten en ieder pijntje bewust voelen. (ik iig ook ;) ) Zwanger worden is super spannend, leuk, maar kan ook stress opleveren als er iets aan de hand zou kunnen zijn! Pas als je er naar van wordt, ben je er misschien echt teveel mee bezig.
    Ik probeer alleen de overduidelijk 'rare' dingen te noemen en merken, die anders nooit zijn. Maar soms moeilijk ;). En mocht het een tijdje duren, gaat het nieuwtje er denk ik na een paar maanden vanaf en denk je er minder aan. Totdat je je zorgen gaat maken denk ik, hoop dat dat niet gaat gebeuren...
    Haha! Maar wat weet ik er ook allemaal van, ben ook nog maar net bezig!
    :)

Fijne dag allemaal! Ik ga het zonnetje in met de hond :)

5. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
  6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden,
    @orwen
    Ja ik heb altijd erge last van m'n menstruatie.. Word 's nachts dan meerdere keren wakker van de pijn en kan dan niet meer slapen.. Gelukkig duurt dat maar 24 uur, daarna is het dragelijker.. Wat moet dat worden met de bevalling hè?! Elke maand denk ik weer.. Als dit al zo'n pijn doet.. Hoe overleef ik dat dan als het 10x zo erg is?

Dus even een vraagje voor iedereen.. Hebben jullie veel last van je menstruatie? En hoe kijken jullie tegen de bevalling in de toekomst aan?

Ik ben blij dat ik niet zwanger was.. Heb sinds vrijdag griep! Lijkt me niet goed voor dat piep kleine babytje als je lichaam 39.5 koorts heeft.. ;)
    En dan met dit mooie weer.. Baal er echt van! Gelukkig heb ik nog even om te herstellen voor m'n eisprong.. Als tie nu maar niet later komt?

@luca
    Al symptomen? Of een gevoel dat je zwanger zou kunnen zijn?
    @smile
    Jeetje spannend, nog steeds niet getest? Hoe zit het met de symptomen? Heb je ze nog allemaal? Ben zo benieuwd, ik duim voor je!
    @orwen
    Wat duurt dat wachten lang hè? Heb echt het gevoel dat die vruchtbare dagen nooit komen..

7. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Serendipity: Wat vervelend dat je zo veel last hebt van je menstruatie! Ik zou niet weten hoe dat zou zijn bij een bevalling. Ik heb wel gehoord dat je dan zelf een soort hormoon ofzo aanmaakt, waardoor je het minder pijn hebt. Ik heb zelf meestal een beetje hoofdpijn de eerste paar uurtjes, maar dat is niks vergeleken wat anderen voor klachten hebben.
    @Smile: Spannend he, nog twee nachtjes. Ik weet het niet hoor, maar ik ga ik maar vanuit dat ik niet zwanger ben. Nu voel ik niet meer zoveel. Dus laat ik er maar vanuit gaan dat het niks is, dan is de teleurstelling niet zo groot. Maar goed vooralsnog ben ik niet ongesteld. Hoe gaat ie bij jou?
    @Iedereen: Even een vraagje: Aan wie hebben jullie al verteld dat je zwanger wilt worden? Ik nog aan niemand, hoewel dat soms wel eens lastig is. Je doet toch dingen anders dan eerst. Maar tot nu toe weet bij ons niemand het verder.
    (K)

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @mezelf
    Ik heb het aan m'n beste vriendin vertelt, omdat ik er echt met iemand over moest praten! Zij steunt me heel goed.. Dus das heel fijn! En laatst kon ik m'n mond niet houden tegen m'n nichtje.. Ze is 2 jaar jonger dan mij en heeft een dochtertje van een paar maanden! Ze is de eerste in de familie, dus ze riep al hard dat er nog een neefje of nichtje moest komen.. Heb toen maar vertelt dat we er mee bezig zijn ;) Het was m'n bedoeling om het tegen niemand te zeggen.. Maargoed ondertussen alweer m'n mond voorbij gepraat..

9. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @Serendipity: Het is idd wel fijn als je er met iemand anders over kunt praten. Maar ik wil het echt nog niet zeggen. Ik zou het zo gek vinden om het eerst aan een vriendin te vertellen en dan aan mijn ouders bijvoorbeeld. En ik wil het eigenlijk pas aan mijn ouders vertellen als ik zeker weten zwanger ben.
    Maar goed om er met iemand over te 'praten' ben ik hier maar lid geworden ;). Natuurlijk met een Nickname, misschien zit ik hier wel te praten met een bekende! ;)
    Wel erg spannend allemaal!

10. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik heb het alleen tegen een goede vriendin vertelt. Het was eigenlijk niet de bedoeling maar we kwamen er eigenlijk bij toeval achter dat we allebei bezig zijn! We hadden het over vrienden van ons die wel al kinderen hebben en ik zei dat het wel leuk zou zijn maar dat we toch nog even willen wachten ;) en toen werd zij stil en toen zei ze dat ze wel een kinderwens heeft maar dat het nog niet was gelukt. Tja toen kon ik niet meer tegen haar liegen natuurlijk! Ik vind het wel echt super fijn dat ik het met iemand in mijn omgeving er over kan hebben. Dit forum is ook echt fijn maar om dit met mijn vriendin te delen is ook leuk, ook omdat zij zelf ook bezig zijn.
    Verder weet niemand het en dat wil ik ook graag zo houden. Ik hoef niet iedere maand die vragende gezichten te zien zo van én is het al gelukt... Stel dat het nog een jaar duurt....

11. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Tis wel heel raar dat je misschien wel met een bekende zit te praten idd! Kwam hier ook al de vriendin van m'n ex tegen, wel vaag! Raar om op die manier er achter te komen dat je ex papa wordt! Ik wil ook zo graag!
    Ben eigenlijk wel benieuwd of hier bekende op het forum zitten.. ;) hoezo nieuwsgierig.. ;)

12. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden,

Al voordat ik ging proberen, leek bevallen me al erg eng (de pijn in je buik, veel vrouwen scheuren in, gaat alles wel goed?. Maar ook hoe je erna aan toe bent. Je bekken kunnen minder stevig zijn, je blaas minder sterk, je buik etc. 'uitgelubberd' en ga zo maar door. En dan zijn er ook nog altijd de psychische invloeden tijdens en na de zwangerschap. Je zou bijna niet meer willen ;) (haha, nee, toch maar wel :) )
    Maar goed, eerst maar eens zwanger worden, en dat t goed gaat! Dan zien we daarna wel verder, het blijft een 'natuurlijke' gebeurtenis. En om meer veiligheid en medische zorg te kunnen hebben, wil ik absoluut in een ziekenhuis bevallen. Zelfs al schijn je dat zonder medische indicatie tegenwoordig zelf te moeten betalen....
    Willen jullie thuis of in zh?

Over het 'aan wie vertel je het': eerst had ik het alleen aan mijn moeder verteld, maar na die vmk ook mijn vader. En doordat ik die dag een bepaalde bijeenkomst heb afgezegd, weet mijn schoonfamilie het nu ook.

Nou ja, daarna ben ik het maar gaan delen met een paar vriendinnen met wie ik er tenminste over kan praten. Ze zijn allemaal heel lief, maar hebben zelf (nog) geen kinderwens. Ben ook de enige die samenwoont, laat staan getrouwd is! Haha, die vrijgevochten single dames in Amsterdam ;)

Ik kijk trouwens wel vaak naar waar iemand vandaan komt. Of ik degene zou kunnen kennen. Maar wat een toeval Serendipity, dat jij er zo bent achter gekomen dat je ex papa wordt! Ik moet zeggen dat ik ook al benieuwd was of ik de vriendin van mijn ex van 5 jaar hier kan zien. Zij zijn al een tijdje ouders.

Hoewel er deze keer (nog) geen steekjes zijn geweest, voel ik toch weer dingen. Beetje druk op de buik bij de bm, en licht misselijk :( ? De innesteling kan net geweest zijn, maar ik maak me vast helemaal gek ;)

@Mezelf: het wordt wel spannend voor jou! Heb je al besloten hoe je het gaat met testen en zo? Niet nog, of op NOD of zo?

13. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Mijn vriend en ik hebben besloten het aan niemand te vertellen. Dit omdat het ons vervelend lijkt als het wat langer zou duren, en je inderdaad die vragende blikken krijgt. Bovendien is de verrassing dan zoveel groter, en dat vinden wij dan weer leuk. Wel een heel gedoe, hoor, overigens. Ik drink geen koffie meer en geen alcohol (behalve dat glaasje rose op het terras gisteren, nu ik weer ongesteld ben kan het) en dat valt, vrees ik, soms wat op. Maar goed, nog geen vragen gehad!

Ik ben (nog) niet bang voor de bevalling. Er zijn zo ontzettend veel vrouwen die het doormaken en het allemaal aankunnen! Waarom zou ik het dan niet kunnen? Ik denk dat ik het liefste thuis zou willen bevallen, maar ik denk dat dit nog kan veranderen op het moment dat je een tijdje zwanger bent. Het ligt er maar net aan hoeveel vertrouwen je er dan in hebt en waar je je het prettigst denkt te voelen.

@Serendipity: Wat naar dat je er zo'n last van hebt! Nog een reden erbij om niet meer ongesteld te willen worden, dus ;)
    Ik heb vaak wel wat buikpijn aan het begin, maar dat valt erg mee (vroeger trouwens niet) en is snel voorbij.

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ben ik iig niet de enige die toch wel bang is voor de bevalling! Het gevoel om moeder te worden is toch sterker dan de angst.. Ik wil het liefst thuis bevallen, in een vertrouwde omgeving.. Maar misschien ga ik daar nog anders over denken!

15. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Wat leuk dat veel van jullie het toch met iemand moeten delen. Dat heb ik ook, maar ik probeer te wachten tot ik op een gegeven moment echt een aantal weken zwanger ben. Ik denk niet dat ik de eerst echo af kan wachten, laat staan de 3 maanden zoals 'hoort'.

@Luca79: Ik ga denk ik dinsdag ochtend testen met zo'n Kruidvattest. Dat is in principe mijn NOD. Maar mijn cyclus is nog niet mega regelmatig, dus het kan ook dat ik daarvoor al ongesteld wordt of dat mijn cyclus langer is dan die 32 dagen. Lastig allemaal...
    Lastig ook allemaal he, die symptomen. Opeens heeft alles met zwanger worden/zijn te maken.

@Roosje01: Dat gevoel heb ik ook, van straks lukt het niet en moet je dat ook weer gaan vertellen. En die gezichten iedere keer.
    En wat een toeval, met je vriendin. Dat zou mij ook wel heel speciaal lijken. Bij mijn vriendinnen is dat allemaal zeker niet het geval. Jammer eigenlijk.

Ik ben niet bang voor de bevalling. Iedereen kan het, dus ik kom er ook wel overheen. Even doorbijten, maar je krijgt er iets heeeeeel moois voor terug!

16. diana1983

diana1983 Lid

15 mrt 2009
    7
    0
    0
    ede
    @roosje01 : leuk haha dat we een beetje gelijk op lopen ben net een dag van me ongie af dus kan weer flink oefenen en zit ook bijna op de vruchtbaarste dagen joehoeeeeee!
    :D

17. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hmmm de bevalling... dat lijkt allemaal nog zo ver weg! Ik ben zo bezig met het hele zwanger worden en denk eigenlijk niet zo na over de bevalling :rolleyes: ....
    Mijn moeder is echt 9 maanden ziek geweest (overgeven) ik moet heel eerlijk zeggen dat me dat veel erger lijkt dan die hele bevalling.... In mijn omgeving hoor ik zoveel bevallingsverhalen dat ik er eigenlijk niet zo over na denk, bij de ene gaat het allemaal goed en makkelijk en de ander heeft een hele zware bevalling.... Tja dat zien we dan wel weer, laten we eerst maar eens proberen om zwanger te worden :D !

Ik denk dat ik vanmiddag mijn eitje hebt gevoelt... had opeens een paar steken... de afgelopen dagen iedere dag geklust en vanavond (hoop ik) nog een keertje en dan hopen dat de zwemmers het eitje kunnen vinden [-o<

18. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Spannend he :)!

En daarna symptomen bespeuren. Waar in je buik had je de steken? en hoe lang?

19. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    ik had rechtsonder steken in mijn buik, normaal heb ik daar buikpijn als ik ongi moet worden zeg maar.... Ik heb het nog niet eerder gevoelt... ben wel in november '08 al gestopt met de pil maar toen nog helemaal niet bezig om ook echt zwanger te worden ik wilde eerst weten wat mijn lichaam zou doen zeg maar. Vorige maand bij de 1ste ronde voelde ik van alles, ik heb me helemaal gek gepraat :oops: dus ik voelde toen van alles maar kon het allemaal niet zo goed thuisbrengen zeg maar ha ha ha. Maar goed wel spannend allemaal zeg maar. Gaat het deze maand wel of toch niet lukken... het duurt dan weer zo lang voordat je iets meer weet.... moet nu weer twee weken wachten... pfff een week duurt opeens zooooooo lang!

20. smile17

smile17 Niet meer actief

Hoi Dames

@Serendepity bang voor de bevalling ben ik nog niet, maar zal nog wel komen. Heb zo iets van het komt er toch wel uit! Het wordt vast vreselijk maar het is maar bijvorbeeld 12 uur pijn lijden en daarna ben je ervan af en heb je een baby!

@Vertellen. WIj hebben het ook nog tegen niemand vertelt al is dat soms best moeilijk maar ook wij willen niet iedere maand vragende gezichten. Mijn vriendin is net zwanger en vraagt constant wanneer gaan jullie nou beginnen. Het zou zo leuk zijn als we samen zwanger zij enz. Nou ze moest eens weten hihi

@Luca voor schiet het al weer op nog maar 9 dagen. En je weet onze afspraak he! Deze ronde is ook jou ronde ;)

@Symptonen. Ja ik heb er nog genoeg en kreeg er steeds weer wat bij, hopelijk beteken ze ook iets goeds! Ik heb de testen al gekocht en ga denk ik morgenochtend testen.

@Mezelf wanneer ga jij testen?

Deel Deze Pagina