Heb je gelijk in hoor en daar ben ik het ook mee eens. Ben toch al niet zo'n fan van medicijnen e.d. Maar ik vind het zo jammer dat er zo makkelijk mee wordt omgegaan. Ze zouden me ook kunnen door sturen naar een gyn. om te kijken met een echo of er cystes of verklevingen zitten, dan weet je tenminste zeker dat de boel nog op gang moet komen. Nu voel ik me zo hulpeloos en met een kluitje het riet in gestuurd. Er komt toch al zo veel op je af op het moment dat je besluit er voor te gaan. Moet het gewoon van me af zetten en me er niet te veel mee bezig houden maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, zucht..
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Misschien zou het mooi zijn dat wanneer je samen er voor kiest om zwanger proberen te raken om dan eens een algehele check te moeten ondergaan. Niet heel erg intensief, maar gewoon een snelle controle. Ik heb zelfs nog nooit een uitstrijkje ofzo gehad. Maar Denise je hebt inderdaad gelijk. Al moet ik zeggen dat mijn vrouwelijke huisarts tegen me zei: normaliter mag je pas na 6 maanden langskomen maar ik begrijp je ongerustheid dus kom maar langs als het 3 maanden duurt. En dat is dan wel fijn. Niet dat ze dan echt iets kunnen doen, maar het is toch wel fijn als een arts je ongerustheid begrijpt. Kijk, jarenlang is je lichaam aangestuurd door een heeeeeel klein pilletje. Zo klein en het krijgt zoveel voor elkaar. Je lichaam moet er gewoon weer aan wennen dat het zelf moet gaan aansturen. Maar ik had precies hetzelfde als wat jij hebt maar het komt goed! Ik voelde mijn eerste 3 ongi's ook helemaal niet aankomen en ze waren heel licht. Bij die twee daarna had ik ontzettend veel buikkrampen en de laatste keer merkte ik er ook niet echt veel van. Maar toch heb ik het idee dat ik nu pas echt klaar ben met het ontpillen. Nu maar even kijken of mijn temp lijstje dat ook aangeeft en niet meer zo raar zal zijn. Succes!
Heb eens even op internet rond gespeurd naar middelen die de menstruatie op kunnen wekken en heb het volgende gevonden Monnikspeper. "Monnikspeper stimuleert de functie van de hypofyse (de belangrijkste hormoonklier) en brengt zo de vrouwelijke hormoonfunctie in evenwicht. Het heeft een sterk regulerend effect bij onregelmatige en pijnlijke menstruatie en overmatige bloeding. Voor een hormonale balans Na langdurige gebruik van de anticonceptiepil helpt Monnikspeper de normale ovulatie en menstruatie weer op gang te brengen. Tevens verbetert de plant de vruchtbaarheid, door de eierstokken te ondersteunen bij het vormen van hormonen in de tweede helft van de cyclus. Monnikspeper heeft daarnaast een stimulerende invloed op de melkproductie en werkt voor zowel mannen als vrouwen libidoverhogend. " Je kan het halen bij De Tuinen dus ik ga dit maar eens proberen, baat het niet dan schaadt het niet. En het is ook nog libidoverhogend dus wat willen we nog meer!
Hey meiden! Ik herken jullie verhaal. Ik heb een half jaar gewacht op mn ongie die niet kwam. Ik heb daarna een afspraak gemaakt bij de frauenarzt (gynaecoloog). Je hoeft hier niet eerst bij de huisarts langs. Ze heeft gekeken of alles in orde was m.b.v. een inwendig onderzoek. Ze begreep er overigens niks van dat vrouwen in nederland nooit naar de gyn gaan als dat niet nodig is. Hier krijgen alle vrouwen elk half jaar een algehele controle. Ik heb Duphaston gekregen. Dat is een kuurtje van 8 tabletten. Binnen 10 dgn na de laatste tablet moet dan je ongie komen. Dat was bij mij binnen 4 dgn het geval. Het is nu afwachten of mijn lichaam de draad op pakt en het zelf weer gaat regelen. Ik ben 10 jaar aan de pil geweest. Ook ik heb begrepen dat het gros van de vrouwen daarna erg lang op een normale cyclus moet wachten en dat je huisarts daar in eerste instantie niks aan doet. Eigenlijk zijn we dus heel normaal ! Ik heb trouwens ook tussendoor twee maanden er bijna niet meer aangedacht en ben toen niet op het forum geweest. Dat is wel fijn als je dat lukt. Succes allemaal!
We zijn dus met heel veel en bij haast iedereen komt het vroeg of laat vanzelf wel, of met een beetje hulp. We wachten maar af he. Misschien toch maar een keer tempen en dan zien wat dat doet.
ik heb vandaag een thermometer gekocht even kijken of ik daar wijs uit kan worden. ik heb al even lopen snuffelen bij de temp kaartjes maar snap er niet veel van. wanneer moet je temp nou juist hoog zijn en wanneer laag? en wat als ie hoog af laag blijft? kan iemand mij in jip en janneke taal kort uitleggen hoe of wat? liefs esther
tot je eisprong schommelt je temp rond dezelfde temperatuur (bij mij is dat 36,5/36,6) , na je eisprong gaat je temp omhoog zo'n 0,5 graad maar het kan ook minder zijn (bij mij is dat 0,2/0,3 naar 36,8 ) . Vlak voor je ongesteld word daalt je temp weer, blijft je temp hoog terwijl je over tijd bent dan is er een grote kans dat je zwanger bent... dat was het wel zo'n beetje
Dit vroeg ik me dus ook af. Denise is het zo dat pas na je ei je temp omhoog gaat of al ervoor want dan weet je nog niet of je moet gaan klussen. Of snap ik het nou niet helemaal goed?
voordat je je ei krijgt krijg je meestal een dipje in je temp maar dat hoeft niet, als je temp eenmaal omhoog gaat is je eisprong geweest. Daarom is deze methode eigenlijk alleen geschikt om te achterhalen of je uberhaupt een eisprong hebt gehad of als je een aardig regelmatig cyclus hebt kan je zo erachter komen wanneer elke keer je eisprong is dan kan je er wel op klussen maar als je niet weet wanneer die komt dan is het heel moeilijk en eigenlijk alleen een controle of je ei is geweest...
Hallo, Ook even van hieruit een up-date en een vraagje. Gisteren ben ik maar eens naar de HA gegaan omdat ik het wel erg lang vind gaan duren. Hij zei echter dat het gewoon afwachten is, als hij me iets van hormonen zou geven om het op te wekken zou het net zo zijn als met de pil en dat heeft geen zin als je in verwachting wilt raken. Dus braaf naar huis en afwachten maar. Helaas. Ik sluit me dus ook maar aan bij de club van wachters. Het vraagje dat ik heb gaat over het kruid monnikspeper wat ik hier in een eerdere plaatsing ben tegen gekomen. Heeft iemand hier ervaring mee want het klinkt wel interessant echter ben ik beginnen te twijfelen nadat ik wat gegoogeld heb aangezien ik meerdere keren ben tegen gekomen dat het schadelijk is vanaf het moment dat je in verwachting bent. Dus wanneer moet je dan stoppen? Kan iemand me hier meer over vertellen? Misschien dat ik het dan wel ga halen maar op dit moment ben ik wel een beetje angstig ervoor. Iedereen succes verder met wachten, hopelijk duurt het niet meer te lang. Krissa
ik heb het ook geprobeerd en voor mij heeft het helemaal niks gedaan. Het is een kruid geen medicijn dus er zijn geen garanties.
Denk dat het bij de een wel werkt en bij de ander niet. moet zeggen dat ik het nu gebruik en het is behoorlijk aan het rommelen. echt ongikrampen en dat heb ik al een paar weken niet gehad. Kan ook stom toeval zijn hoor maar toeval of niet ik zal in ieder geval blij zijn als mijn langs komen. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben
Ik ga het even onthouden. Wacht eerst maandag even af. Als ik dan nog geen ongi of posi test heb ha bellen en als die me weer laat wachten dan ga ik het ook halen. Zie wel wat er dan gaat gebeuren. Als het niet helpt is het jammer. Zien we dan wel. Maar wacht eerst mijn ha af. Hij is nieuw en misschien is hij wel zo dat hij een goeie indruk wil maken en me gelijk door stuur, maar ik ga er niet vanuit.
he droppie123 dat zou wel fijn zijn he als ie dat deed. Want je zal het ook inmiddels wel behoorlijk beu zijn. Ik wel in ieder geval. Wordt er ook zo onzeker van, wil gewoon weten of de boel nog werkt. Succes maandag hou me op de hoogte
Ben woensdag naar de HA geweest. Kon gelijk weer vertrekken, kon niets voor me doen. Is gewoon afwachten dus. Helaas!
hallo, ik kom me ook even melden hier! ik zit ook in de 1ste ronde moest vandaag ongesteld worden,(na de bloeding van de pil) maar niets! zelfs geen krampen waar ik normaal echt ziek van ben wel heb ik al 2 weken rug pijn en steken in me buik nou ik hoop dat ik niet zo lang als jullie hoef te wachten maarjah we moeten afwachten he
ohjah en nog even vergeten te melden een hele erge opgewzollen buik en vol gevoel en al 2 weken maagpijn wat is die pil toch troep he
De pil is absoluut troep. En ik ben van mening dat lang gebruik van die troep niet echt geweldig is voor je lichaam, om het zo maar even te zeggen. Kan dus zijn dat je na 32 jaar een behoorlijke tijd moet wachten tot 't allemaal weer op orde is in je lichaam. Kort gebruik is natuurlijk evenmin gezond, maar ik denk dat je dan wel sneller 'hersteld'.
nou wat ik denk is dat meiden veelste vroeg aan de pil gaan. Ik was 15jaar maar nog geen jaar ongesteld, ik was heeel onregelmatig ongesteld en dus maar aan de pil gezet. Maar daardoor heeft mijn lichaam niet de kans gehad om in het ritme te komen en door de pil zet je je lichaam als het ware op pauze, als je dan stopt ga je weer verder waar je bent gebleven...