Snoopy bedankt voor je lieve en steunende woorden. Heb ook echt wat aan je uitleg. Toch wil ik misschien wel gaan tempen. Maar zeker nog niet gaan opwekken. Freesia zou je me willen uitleggen hoe je moet tempen? Wat is FF en hoe zie je wanneer je je ei heb? Dan kan ik altijd kijken of er een ei is, als hij er is.
He Nance, Ben blij dat je wat aan mijn stukje hebt, ik vind het zo zonde om je nu al druk te gaan maken. De kans is groot dat je cyclus wel op gang gaat komen. Die hoop heb ik ook die 8 maanden gehad, zonder hoop ben je nergens, ook niet in de medische molen. Dus alles niet te negatief zien, dat heeft geen zin, totdat het tegendeel bewezen is. En dat vind ik pas als blijkt dat je echt geen kinderen kunt krijgen, maar de kans dat dat zo is, is zooooo klein. Daar moet je je maar aan vast houden. Ik ben nooit bij de pakken neer gaan zitten, heb natuurlijk wel wat dipjes gehad, mede door de hormonen, maar over het algemeen was ik vrij positief. Dat was ook het beste vol te houden en gelukkig is het wachten beloond. Temperaturen kan je al wel gaan doen, alleen is de vraag of je er wat aan hebt. Ik heb het de eerste maanden na het stoppen met de pil ook gedaan, maar dat was dus lekker vaag, omdat ik geen eisprong had. Ben toen maar gestopt en pas in de medische molen weer begonnen. Je moet 's ochtends voor het opstaan temperaturen, ze zeggen dat rectaal het beste is, maar ik deed het gewoon oraal. Het liefst doe je het elke dag op hetzelfde tijdstip na ongeveer 7 a 8 uur slaap. Je kan het in een tabel zetten, ik zette het gewoon in m'n agenda. Na je eisprong stijgt je temp zo'n 0,2 tot 0,5 graden en blijft zo totdat je ongesteld wordt. Als je zwanger bent, blijft je temp hoog of zelfs nog iets hoger. Bij sommigen daalt de temp pas als ze ongesteld zijn, bij de meesten vlak voordat ze ongesteld worden. Liefs, Snoopy
Hoi Droppie, Snoopie heeft het al goed uitgelegd. Ik temp elke ochtend voor ik eruit ga, om 7.30 ongeveer. En rectaal, dat is het allerbeste. In het weekend word ik vaak vanzelf wakker om die tijd, temp even en slaap weer verder FF is dus Fertility Friend http://www.fertilityfriend.com/ Dan vul ik mijn temp (en eventueel slijmwaarneming) in op mijn chart bij FF, en FF rekent dan vanzelf uit wanneer ik mijn ei heb gehad. Dan krijg je een kruis in je kaart. Ik ben pas op dag 25 van mijn cyclus gaan tempen, gewoon om te kijken hoe dat werkte en wat mijn normale temp was. En toen vond FF ineens mijn ei Nu weet ik tenminste dat ik een eisprong heb gehad en wanneer ik ongi moet worden ongeveer. Je leert enorm veel over je lichaam vind ik door het tempen.
He bedankt meides. Ik ga morgen beginnen met tempen denk ik. Als ik het niks vind kan ik altijd weer stoppen, maar dan weet ik misschien iets meer van mijn cyclus. Zo niet, ach het kost weinig moeite om even te tempen.
En dan dacht ik dat ik een eerste lange cyclus had. Maar naar het lezen van jullie verhalen was hij eigenlijk nog kort. Ben 20 juli gestopt met de pil en daarna op 24 juli ongi geworden (pilongi dus). Toen na 28 dagen mn nod uitbleef had ik zoeiets van mss zwanger, Twee negatieve testen en dan eindelijk na 35 dagen de verlossing mn nod. Gelukkig kunnen we weer klussen voor ronde twee.
ik werd op de 29ste dag ongi vond ik wel heel netjes ! alleen het mag nou wel weer over zijn het is allweer dag 7 (ik ging juist aan de pil omdat ik gemiddeld 10 dagen ongi was en heel erg) maarjah we wachten maar weer af he succes allemaal
Hee meiden! Ik ben vandaag ongi geworden! \/ Nog nooit zo blij geweest met bloed Na 54 dagen dus... Op naar ronde 2. Iedereen hier veel sterkte en ik duim dat we allemaal snel een beebje in onze buik mogen hebben!
Ik ben ongie geworden, ik had eerst een paar daagjes bruinverlies en nu is het losgekomen! Het is nu 4 maanden geleden dat ik ongie was JOEPIE!
Vervelend he, dat wachten totdat je cyclus op gang komt! Ik heb 20 juli mijn laatste pil geslikt, en wacht nu ook op mijn eerste 'echte' ongesteldheid. Zit inmiddels op de 40ste cyclusdag nu... Ben bewust eerst aan het 'ontpillen', we gaan op z'n vroegst over een paar maanden voor een kleine, dus ik hoef niet eens te twijfelen of ik zwanger ben, want dat is niet zo. Maar ik vind het nu al ontzettend vervelend dat de boel nog niet op gang komt, dus ik kan me voorstellen hoe jullie je wel niet moeten voelen!
Freesia en Laupio goed zeg dat jullie ongi zijn geworden. Hebben jullie het wel aan voelen komen of was het er ineens? Ik voel namelijk nog helemaal niks. Nou heb ik er normaal ook geen last van hoor. Alleen de dag ervoor vreetbuien. Freesia klopte het een beetje met je tempen en je ei?
Ik was de afgelopen week erg duizelig en ook misselijk, dus ik dacht vanalles Maar ik wist dat mijn NOD ongeveer dit weekend zou zijn, door het tempen. Ik tempte vanmorgen lager dan normaal dus had mijn ongi wel verwacht. Kreeg vanmorgen opeens hele erge buikpijn, en dat heb ik al weken lang steeds gehad, maar niet zoals nu. Afgelopen tijd was meer in weeën zeg maar. Komen en gaan. Nu is het lekker continu, met af en toe een scherp randje. En het voelt eigenlijk nog heerlijk ook, was zo blij dat het kwam :-D Heb ook even gewacht met het nemen van een pijnstiller, gewoon even genieten, raar hè? Mijn luteale fase was dus 12 dagen, best netjes! Ik duim dat jij ook snel blij kan zijn met je !
Ik was wel erg jankerig vorige week! Krampen heb ik totaal niet, heel raar, heb er veel minder last van dan toen ik aan de pil was!
Freesia ga je nu weer uit van 54 dagen of neem je het gemiddelde van 28 en 54? Ik wilde me gister inschrijven bij FF maar dat ging niet dus nu heb ik zelf maar een lijstje gemaakt. Heb vanmorgen voor het eerst getempt en was precies 37. Vanaf morgen ga ik het bij houden. Hoop dat ik er ook wat meer van te weten ga komen. laupio wat lekker dat je je beter voelt als toen je nog de pil slikte. Nu hopen dat jullie cyclus rond de 28 dagen gaat worden.
Hoi Droppie, Ik ga maar helemaal nergens van uit, geen idee hoe lang het deze keer zal duren. Ik temp gewoon door en ik ga ook ovutesten uitproberen om mijn ei te traceren, vanaf dag 12 ofzo. En proberen wat vaker te klussen, voor de zekerheid Wat lukte er niet bij FF dan?
ik kon me niet aanmelden. zal het zo nog een keer proberen. heb nu zelf een schema gemaakt en hou het daar op bij.
Eindelijk ongi geworden. Het heeft 69 dagen op zich laten wachten. Ben heel blij dat ik dus nog zelf mijn eigen cyclus heb en dat alles op gang is gekomen. Nu wachten of het netjes op gang gaat blijven. Wilde jullie even bedanken voor het uitleggen van het tempen. Had heel de week temperatuur op genomen en hij was steeds 37 of 37.1 Gister was hij ineens 36.6 en vandaag weer 37.1 Had dus gister een ongi verwacht en toen hij niet kwam en vanmorgen weer hoog was baalde ik wel een beetje. Maar daar was het dan ineens. Dus hier gaat de vlag uit. Blijf nu gewoon tempen en we zien wel wat het gaat worden. Weet ook niet wat ik nu voor cyclus moet verwachten, maar maak maar gewoon een banner van 28 dagen en ga gewoon als een gek klussen als mijn banner dat zegt Dit valt ook precies midden in mijn vakantie. Verder zie ik wel wat het tempen me gaat vertellen. Bedankt allemaal voor jullie steun en goede tips.
Hee Droppie! Heb me rotgezocht naar dit topic, omdat ik benieuwd was hoe het nu met je was :-D Gefeliciteerd joh, met je ongi! Nu kun je weer door. Ik ben echt heel blij voor je! En nu op naar de positest!
Ik krijg nog steeds dit in beeld: Signup Wizard Unfortunately your request for membership could not be processed favorably at this time. You may want to try again in a few days. This is not an error, please consult Membership Policy for more information. In addition please review the following important notes: If you have lost your password or if you never received it, please use our Lost Password form to retrieve your login information. Make sure to verify your SPAM/Junk mail setting before doing so to ensure that our email will not be incorrectly deleted. If you have lost your password and have also changed email address since you registered, please use our Change Email form to retrieve your login information. Scroll down on the form to see the provision for lost password. Please do not try to submit multiple requests as this will prevent you from getting and/or keeping a membership. We only allow one membership per person and per computer. Note that both our Charting and Pregnancy sites use the same login information, you only need one account. Thank you in advance for your understanding Fertility Friend Online Back To Fertility Friend TTC © FertilityFriend.com 1997-2007 - http://www.FertilityFriend.com All Rights Reserved License and Disclaimer En heb echt geen idee wat ik fout doe. Nou ben ik ook echt niet goed met computers hoor. En mijn engels is ook al niet zo heeeeel erg super.