Hoi hoi, Wij hebben twee kinderen. Een meisje van 7 en een jongen van nu een maand. We willen zo wie zo nog een kindje erbij, maar willen niet zo lang wachten als de vorige keer. Beter gezegd we zouden het liefst binnen een jaar weer zwanger zijn! Heeft iemand ervaring of adviezen voor wat zij denkt dat toch wel een verstandig leeftijd verschil is. Het schijnt ook best zwaar voor je lichaam te zijn?
ik denk beste wachten tot de ene naar school gaat zo heb je alle tijd voor het andere en is het ook al zelfstandiger en moest je niet goed zijn tijdens de zwangerschap dan kan je tijdens de dag rusten
Hier zit er tussen de jongste 2 19 maanden, ik vind het nu soms wel pittig maar denk dat het straks als ze wat groter zijn heel leuk is . Lichamelijk vind ik het wel meevallen, heb alleen wat last van mijn bekken.
Ik was na 9 maanden weer zwanger. Maar zoals je ziet van een tweeling dus ja je kan niet alles plannen haha!
De GGD en Nederlandse verloskundigen adviseren het volgende: - Als je binnen 6 maanden na de bevalling weer zwanger raakt, heb je meer kans op complicaties, zoals vroeggeboorte en een te laag geboortegewicht. Dit komt omdat je lichaam nog niet voldoende is hersteld om een nieuwe zwangerschap aan te kunnen. - Als je binnen 12 maanden na de bevalling weer zwanger raakt, heb je een grotere kans op bloedarmoede. - Een periode van minimaal 18 maanden tussen twee zwangerschappen is gunstiger. - Als je een keizersnede hebt gehad, dan moet je 2 jaar wachten met je volgende zwangerschap. Zo heeft de wond in de baarmoeder genoeg tijd om volledig te genezen.
Mijn zusje en ik schelen 18 maanden. Zo ver ik weet heeft me moeder nergens last van gehad. Ook mijn vriendin die voor zo'n korte periode heeft gekozen, had nergens last van. Het is per persoon verschillend. Ik denk dat je vooral zelf er klaar voor moet zijn. Desnoods overleg je het met de huisarts. Over mijn eigen leven kan ik zeggen dat ik t super vond zo dicht met leeftijd bij mijn zus te zitten.