Eerste ronde met ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Liza28, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ik heb de eerste nog geklust.. Is dit dan goed? Hihi.. Daarna namelijk niet meer..

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Volgens mij overleven spermacellen gemiddeld 2 tot 3 dagen, dus dat moet dan zeker goed gegaan zijn.

3. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hihi naja wacht het maar af.. Ben wel heel erg benieuwd..
    Eerste ronde is altijd spannend vind ik! hihi

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik vind alle rondes wel spannend. Bij de oudste was ik de eerste ronde zwanger, bij de jongsten de derde (dat was onze eerste serieuze ronde) dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Aan de ene kant denk ik wel dat het weel snel raak zal zijn, maar aan de andere kant ben ik wel 5/6 jaar ouder.

5. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Dat ging inderdaad snel! Dan zou het inderdaad nu ook wel snel zijn!!
    Ik heb een zoontje nu van 6 maanden oud... maar over hem deed ik 8 maanden.. (wel totaal niet gericht geklust hoor)
    Maar mijn voordeel is dan denk ik wel, dat ik pas 21 ben..
    Ik vermoedt zelf niet dat het bij ons snel zou gaan.. Deze maand is ook een beetje onzeker geweest.. Maar het zou zo fijn zijn om in juli/augustus/september te bevallen ivm met mijn opleiding.. Dus dan hopen we ietsjes meer!

6. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Hallo,

Even een vraagje, ik ga morgen ook beginnen met de 1e ronde ovulatietesten, in de beschrijving staat dat ik in een potje moet plassen (zwanger en kids) maar wat doen/deden jullie altijd? Gewoon eroverheen plassen, of toch echt in een potje?

Bedankt alvast :)

7. Lou2082

Lou2082 Lid

1 nov 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag ongesteld geworden... Het is pas ronde 2 (ronde 1 met ovulatietest), maar ik ben toch erg verdrietig! Volgens mijn berekening had ik pas vrijdag ongesteld moeten worden. Hebben jullie je ook wel eens vergist ondanks het gebruik van de testen?

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    MICH18, ik durf er niet teveel op te hopen dat het nu weer snel raak zal zijn, het zou wel erg fijn zijn.

Renaat83, ik vang mijn urine op in een oude mok (laatste van een set van 6, de rest is gebroken, inmiddels nieuwe set in gebruik) en dan doop ik de test daar voor 5 seconden is. Ik had een dipstick, dus de naam zegt dan al wel dat je moet dippen. De testen waaroverheen je kan plassen zijn midstream. Ik zou toch wel de gebruiksaanwijzing opvolgen, omdat je anders misschien geen goede uitslag kan krijgen.

Lou2082, balen dat je ongesteld bent geworden. Ook al zijn de omstandigheden ideaal (klussen rondom je eisprong en alles kwalitatief goed) dan nog heb je maar 25% kans om zwanger te raken.
    Je hebt zeker de berekening gemaakt met een periode van 14 dagen na je eisprong? Die LF (luteale fase) kan per persoon verschillen, meestal 10 tot 16 dagen.

9. Lou2082

Lou2082 Lid

1 nov 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sassie1980,

Waarom is de kans maar 25%... Dat wist ik niet. Het is ook nog maar de 2e ronde, maar het leek zo goed. Ik heb inderdaad die berekening zo gemaakt. Ik ken die term, luteale fase, helemaal niet. Zal eens wat googlen hierover. Het is ieder geval fijn dat ik mijn verhaal kwijt kan en dat iedereen hier in het zelfde schuitje zit...

10. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ja dat is waar..
    Allemaal in hetzelfde schuitje.. heel fijn dus!!
    Ben wel bang dat het lang gaat duren, vind ik altijd zo jammer! Is namelijk elke maand super spannend!

11. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Dat er een goede eisprong is geweest en op het juiste moment zaadcellen wil nog niet zeggen dat er daadwerkelijk een bevruchting plaatsvindt. En als er wel een bevruchting is geweest dan moet het qua innestelen ook nog goed gaan. Er komt heel wat bij kijken...

En wat dat betreft is zo'n forum wel handig, je kan elkaar tips/adviezen geven en afleiding geven als je op de wachtbank zit.

12. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Bedankt voor de tip Sassie 1980
    Ik heb hier ook nog wel een aantal oude mokken staan, daar kan ik er vast wel 1 van gebruiken. :) Het is ook een dipstick dus dan hou ik mij netjes aan de beschrijving.
    Ga het zo voor de eerste keer doen. Ben benieuwd :)

13. Lou2082

Lou2082 Lid

1 nov 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook spannend. Wil het liefst dat het in
    één keer raak is! Het is inderdaad een fijne manier om ervaringen uit te wisselen en afleiding te zoeken...

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Renaat83, Hoe was je ovutest?

15. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Nou de eerste test liet ik er meteen in vallen hihi dus kon gelijk een nieuwe pakken, ik zag een heel licht streepje, maar volgens de beschrijving moet de streep donkerder zijn dan de teststreep, dus het betekend nog niks. Ik ga het over 2 uurtjes weer doen, want het moet iedere dag rond dezelfde tijd las ik, en nu net zo lang volhouden tot ik mijn ei krijg. Ik ben heel onregelmatig ongesteld dus ben benieuwd.. Ga wel al klussen vanaf dit weekend denk ik. :)

16. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ok, ik heb zojuist mijn eerste ovutest gedaan. Vandaag is de 10e dag na de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik weet mijn cyclus nog niet, maar ga uit van 28 dgn (was in het verleden wel zo).

Wat denken jullie van deze test? Betekent dit helemaal niks of is dit een teken dat het eraan zit te komen? Heb verder nog helemaal geen symptomen, ook geen extra/rekbaar slijm :(

Oja, dit is het afleesresultaat zo ongeveer 5 à 7 minuten denk ik.

Bijgevoegde bestanden:

17. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    mijnhumpie ik zie er niks bijzonders op, ik heb ook een klein smal lijntje gehad naast de controlestreep maar dat hoeft nog niks te betekenen, bij mij niet in ieder geval.
    En in de beschrijving staat ook dat dit negatief is, Succes ermee :)

18. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat deze test negatief is, maar ik dacht dat het misschien wel kan betekenen dat er iets aan zit te komen? Omdat er toch een vaag streepje staat. Of werkt dat niet zo?
    Nou ja, morgen nog maar eens testen, kijken of ik verschil zie.

19. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Ja dat zou ik niet weten, als het wel zo is, zit er bij nu ook wat aan te komen. Het is ook wel appart dat de een dat niet heeft en de ander wel, misschien weet iemand anders antwoord op deze vraag :)

20. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Die testen reageren op het LH hormoon en dat is altijd wel minimaal in je urine aantoonbaar, vandaar die licht streep. Pas als je LH piek er is dan wordt hij ineens donker. Hij wordt dus niet elke dag iets donkerder, geen aanloopperiode ofzo.

Deel Deze Pagina