Hallo! Voor de zwangeren en/of moeders hier. Ik had een vraagje. Ik ben hooggevoelig en 22 jaar. Ik merk dus extra snel veranderingen of gevoelens op. 2 maanden geleden wist ik al 2 dagen na de innesteling ik ben zwanger. Dus was super vroeg maar ik had al heel erg vroeg last van symptomen zoals buikpijn. Misselijk. Duizelig. Erg vermoeid en hoofdpijn. Ik merkte aan mijzelf en aan mijn buik dat er iets 'niet' klopte. Ik wist niet wat ik moest doen en uiteindelijk waren mijn vriend en ik er super blij mee. ( wij zijn nu meer als 2 jaar samen en wonen nu een half jaar samen).1 week nadat ik wist dat ik zwanger was had ik helaas een vroege miskraam. Voor de meeste zwangeren zou dit dus betekenen dat het nog te vroeg is en je het nog niet gemerkt hebt dus dat je gewoon een negatieve zwangerschapstest had.( ik had dus 2 positieve zwangerschapstesten al heeeel vroeg en na zoveel bloedverlies kwamen de testen negatief uit. Nu zit mijn innesteling er weer aan te komen. Maar ik voel mij echt niet goed. Het is nu nog te vroeg om te testen. Dit kan pas zondag. Mijn vraag is zijn er meerdere hsp zwangeren onder ons of zwangeren die dit al heel vroeg merkten
Maar heb je nou wel of niet een positieve zwangerschapstest gehad? Of baseer je je zwangerschap op je "gevoel" door je HSP? Ik vind je verhaal een beetje vaag, sorry. Waarom is je titel "zwanger of niet?". Als ik je bericht zo lees ben je daar toch al van overtuigd?
Ik ben ook vrij gevoelig voor veranderingen in mijn lijf maar een innesteling aan voelen komen geloof ik niet zo in eerlijk gezegd. Waar baseer je dat trouwens op? Gebruik je ovulatietesten of temperatuur je? Kan het geen naderende eisprong zijn die je voelt? Overigens test je pas positief NA een innesteling. Ook pas dan maak je voldoende HCG aan voor zwangerschapsklachten. Datgene wat je voelt direct na een eisprong is doorgaans het toenemende Progesteron maar dat is altijd aanwezig ook zonder zwangerschap/bevruchting.
De test was negatief. Maar net zoals de vorige keer wist ik het gewoon. Toen ik even later een test deed. 4 dagen voor nod. Was de test positief
Dus obv je testen van de cyclus waar we over praten heb je nooit positief getest? Ik vind het best wat om dan te praten over een miskraam.
Ik heb deze keer geen positieve test gehad. Er staat in mijn 1e bericht dat ik 2 maanden geleden 2x een positieve test heb gehad
Maar in je andere topic zeg je dat het 7 dagen na je eisprong was dat je positief testte? Hoe achterhaal je steeds je eisprong? En op welke cyclusdag zit je nu? Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet wegwuiven wat je voelt maar ik snap de tijdlijn niet helemaal. Je vraag is nu toch of je zwanger bent of niet? Zolang je nog geen innesteling hebt gehad/positieve test valt daar helaas niets over te zeggen.
Ik heb ook moeite de tijdlijn de begrijpen, net als @bozoe idd, vandaar mijn vragen. Maar je eisprong is dus geweest (hoe weet je dat?) En je "innesteling komt eraan" (hoe weet je dat er uberhaupt een bevruchting was?) Voor innesteling al "voelen" dat je zwanger bent lijkt me schier onmogelijk...
Veel vrouwen (de meeste) hebben klachten in de 2 weken na de eisprong. Zolang de test negatief is worden de klachten veroorzaakt door progesteron en niet door een zwangerschap. Hsp heeft vrij weinig te maken met vroeg testen. De meeste vrouwen testen ergens rond 8/9/10/11/12 dpo positief. Een innesteling aanvoelen dat die gaat komen vind ik vrij uitzonderijk. Nog nooit eerder gehoord....
Ik ben ook hooggevoelig maar mijn lijf heeft mij al meerdere malen in de maling genomen. Ik vertrouw mijn ‘gevoel’ wbt zwanger worden niet meer zo. Ja mn ‘onderbuikgevoel’ dat er wat mis is met een van ons. dat is heel sterk. Al vanaf het begin overigens
Ik wist op 5 dpo dat ik zwanger was. Op 9 dpo getest maar ik denk dat ik eerder al genoeg hcg had voor een positieve test. Ik had geen last van misselijkheid en vermoeidheid en zo, dat zijn kwaaltjes die pas opkomen rond de 6 weken zwangerschap. Als je die nu voelt dan komen deze door de progesteron . Ik heb altijd een beetje moeite met termen als 'hooggevoelig' in dit soort situaties. In mijn beleving is hooggevoelig gewoon een ander woord voor overgevoelig en staat niet voor het hebben van voorspellende gaven of een 6e zintuig of zo. Je kunt een innesteling onmogelijk voelen aankomen.
Een vrouwenlijf kan de bezitster ervan flink in de maling nemen. Ik heb, voor we onze oudste kregen, zo vaak zeker geweten dat ik zwanger was terwijl dat echt niet zo was! Toen ik wel echt zwanger was had ik het niet eens door omdat ik niets ander voelde dan in een gewone cyclus... Laat het los en baseer je gevoel op testen die je kunnen zeggen of je zwanger bent of niet. Hooggevoeligheid is niet hetzelfde als paranormaal begaafd...
Als het te vroeg is om een positieve zwangerschapstest te hebben, is het te vroeg om kwaaltjes te hebben. Om kwaaltjes te hebben moet je hCG een bepaald niveau bereiken. Het is niet zo dat op de seconde van innesteling je direct allerlei veranderingen merkt (gelukkig).
Ik begrijp het inderdaad ook niet.. - 2 dagen na de innesteling wist je dat je zwanger was? Was dat door die positieve testen of door je gevoel? Als dat door de testen was dan denk ik dat je eerder een innesteling hebt gehad dan je denkt. - één week daarna ging het mis volgens jou en verloor je veel bloed. Dat is dan rond je normale menstruatietijd geweest toch? Of snap ik het niet? Hoe positief waren die positieve testen dan vraag ik me af? En begrijp ik nu goed dat je denkt doordat je hooggevoelig bent dat je eerder positief test dan andere vrouwen? Ik probeer je te begrijpen hoor, maar terwijl ik mijn vragen typ vind ik het steeds vreemder worden. Je innesteling zit er aan te komen en vanaf zondag kun je dus testen? Als het waar is dan ben je niet alleen hooggevoelig maar ook helderziend. Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, maar ben bang dat je jezelf op deze manier nog ooit teleur gaat stellen..
Hsp staat volledig los van het ‘eerder’ voelen van kwaaltjes of veranderingen in je lichaam. Wanneer je hsp hebt betekent het absoluut niet dat je dit eerder dan anderen zonder hsp aanvoelt. Dat er ‘eerder’ dan de gemiddelde 6 weken kwaaltjes voor kunnen doen is door een overgevoeligheid voor bijvoorbeeld hcg op dat moment dat kan op een ander moment en bij een andere zwangerschap helemaal anders zijn. Net als dat je de ene maand meer reageert op progesteron en dus meer kwaaltjes hebt dan de andere maand na je eisprong. Overigens zijn er genoeg vrouwen zonder hsp die vroeg positief testen en die helaas gewoon op de normale nod dag hun periode krijgen.
Ik ben ook hypersensitief, maar dan meer voor de stemming van anderen en de sfeer in de omgeving. Ook kan ik snel overprikkeld raken bij grote groepen etc. Voor mijn gevoel staat dat ook los van het opmerken of je zwanger bent ja of nee. Ik heb wel een lagere pijngrens en ik ervaar emoties heftig. Maar lichamelijke kwaaltjes m.b.t. zwanger zijn/worden niet. Dit komt omdat je elke maand progesteron kwaaltjes hebt. Ook als je niet zwanger bent. Dit lijkt heeeeel erg op beginnende zwangerschapssymtpomen. Ik denk dat je daar weinig onderscheid in kunt maken in het begin. Hypersensitief of niet
Hier ook hoog gevoelig, maar ik vindt het wel heel bizar dat je hier door kan weten dat je zwanger bent... dit kan na mijn idee echt niet, ja je kwaaltjes kunnen komen door de progestoron agezien dat ook een gemene fl*kker is. Ik heb in 2,5 jaar nog nooit met mijn hoog gevoeligheid gevoeld of ik zwanger was. Terwijl ik juist, heel gevoelig ben voor war anderen voelen. Als bijv mensen zich slecht voelen in mijn omgeving dan neem ik dat gevoel over. Waardoor het mij een hoop energie kost, daarnaast drukte... zuigt mij ook leeg, en ervaar ik veel emoties, maar echt weten als voor een innesteling dat je zwanger bent sorry maar dat gaat er bij mij echt niet in.