Frustratie!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door flowertje36, 12 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ej dames ik wist niet zo goed waar ik deze topic in moest zetten vandaar maar even hier. Hoop dat ik goed zit.

Sinds april ben ik gestopt met de pil netjes naar drie dagen een bloeding gehad.
    Nu is het zo dat elke maand mijn cyclus langer wordt. Eerste keer zat ik netjes op 28 dacht yes! Toen ben ik naar 32 gegaan en zo elke keer oplopend zit deze maand al op een cyclus van 44! Nu zit er in mijn familie veel problemen met zwanger worden. Zoals psoc syndroom, elke x miskramen en gewoon geen oorzaak kunnen vinden.
    Nu is mijn eigenlijke vraag zou ik me moeten melden bij de huisarts. Ik weet dat ontpellen soms een jaar kan duren. Maar heb je met zo'n lange cyclus wel een eisprong ??

Bedankt alvast dat ik even mijn verhaal kwijt kon!

2. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Als PCO en miskramen in de familie zitten, zou ik naar de huisarts gaan. Zij kunnen je doorverwijzen naar de gyn en die kan evetueel verder onderzoek doen en besluiten om je provera en/of clomid te geven. Als je er geen haast mee hebt om zwanger te worden, kun je het ook nog een half jaar aankijken en dan de stap naar de huisarts maken.

3. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hoi Kim,

Je kunt altijd even naar de HA gaan als je je zorgen maakt maar ik denk dat je nog geen doorverwijzing krijgt omdat je wel gewoon een cyclus hebt. Ik kreeg de doorverwijzing na 5 maanden omdat ik het door pushte maar ik had geen cyclus. En volgens mij zeggen ze wanneer je een cyclus hebt dat je het minstens een jaar moet proberen.
    Maar misschien ligt het voor jou anders omdat het in je familie zit!

Volgens mij kan je wel een eisprong hebben bij lange cyclussen. Ik heb verhalen gehoord van vrouwen met PCOS die hele lange cyclussen hebben en toch spontaan zwanger zijn geworden.

Maak je gebruik van ovulatietesten?

Liefs,
    Leaf

4. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Ik had ook lange cycli voor mijn zwangerschap. Ook een jaar gewacht met de stap naar de huisarts. Na 7 maanden toch spontaan ongesteld en een ronde clomid gekregen via de gyn. Follikelmetingen waren goed, twee eitjes, dubbele eisprong gevoeld en 1e ronde raak, zwanger van een tweeling. Die nu 1 jaar is, sinds deze week 1e keer ongesteld na de zwangerschap. Ook ik heb PCO en niets is dus onmogelijk.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb ook wisselde cyclussen maar ook gewoon zwanger geworden.
    Trouwens geeb pcos dus die cyclussen horen gewoon bij me 😃

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Je hoeft geen pcos te hebben om lange cyclussen te krijgen. Mijn cyclussen liggen tussen de 26 en 42 dagen, heel wisselend dus, maar ik heb geen pcos.

En met lange cyclussen is het niet automatisch zo dat je geen eisprong hebt. Misschien is het handig om te starten met ovutesten, daarme kan je je eisprong opsporen. Mocht daar niets uitkomen, dan kan je altijd nog naar de ha stappen.

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ej dames! Dat neemt toch weer een stuk onzekerheid weg!
    Ik heb nog geen gebruik gemaakt van ovulatie testen dat is voor aankomende ronde wel de bedoeling.

Nu afwachten waar neer de tweede ronde van start kan gaan!

Deel Deze Pagina