Schildklier!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Meis28, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi,
    Zijn er nog meer meiden die een niet goed werkende schildklier hebben? Mijne werkt te traag, daar zijn ze dmv een bloedtest achter gekomen. Ook was mijn prolactine gehalte iets aan de hoge kant (kon daarmee in verband staan). Wij hebben een kinderwens maar aangezien ik nu geen cyclus heb en de waarden bovendien eerst goed moeten zijn, moet ik nog even geduld hebben! Wie kan hier over mee praten?!

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja tijdens de vruchtbaarheidsonderzoeken kwamen ze erachter dat ik een trage schildklier had. Een lichte afwijkingen maar moest ivm kinderwens wel aan de thyrax. Het heeft een jaar geduurd om goed ingesteld te worden. Als je zwanger raakt moet je ook gelijk ophogen en vaak controleren.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok, weet je jouw waarden nog? Ik krijg nu eutirox 25 en moet eind deze maand bloedprikken, dan heb ik 6-8 weken geslikt dus willen ze kijken of dat wat geholpen heeft. Ik denk het eigenlijk niet want voel me verder gewoon hetzelfde. Maar ben wel benieuwd! Het kan maar zo zijn dat het nog een tijdje gaat duren voor alles op groen licht is!

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Mijn waarde was 7.3
    En nu is hij 1.2.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok dus nu heb je een mooie waarde. Voel je je ook beter daardoor of had je niet veel symptomen? Mijn waarde is 11,0. Of ja.. Dat was
    Ie eind november. Hoop dus echt dat ie nu vast wat lager is eind deze maand. Maar ik ga maar niet uit van een flinke verlaging. Is 11,0 erg hoog eigenlijk? Ik weet wel dat de grens bij ongeveer 5 ligt. De HA zei dat als de waarde niet of nauwelijks gezakt is, ik eventueel doorgestuurd kan worden naar een endocrinoloog, dus dat is wel een fijn idee. Hebben nog meer mensen een kinderwens en hetzelfde probleem?

6. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik ben ook bang dat ik een traag werkende schildklier heb. Mijn klachten zijn brok in keel, droog haar, lage ochtend temperatuur (onder 36.4). Ik heb wel iedere maand een eisprong rond dag 14.
    Schildklierklachten komen voor aan mijn vader's kant. Mijn oma is er aan geopereerd en 2 tantes hebben een laag werkende schildklier. Als ik mij niet vergis, heeft een andere tante een snel werkende schildklier (snel verouderd en mager).

Ik vraag mij af wat het zou kosten om dit te laten onderzoeken, d.w.z. kosten voor het bloedonderzoek? Ik verwacht al een flinke rekening op de mat voor de controles en echo's door de gynaecoloog en de cytotec (missed abortion). Ik wil dus graag weten waar ik aan toe ben, alvorens ik het laat checken.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ben je gewoon verzekerd? Dan moet dit toch kostenloos zijn neem ik aan? Ze kunnen er dmv een bloed onderzoek achter komen hoe jouw schildklier waarden zijn

8. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ja, basis. Zover ik weet valt dit onder eigen risico.

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    voor een normale situatie is de bovengrens 4,2 maar voor een goede zwangerschap max 2,2 en ideaal 1.
    Met 11 zit je dus veel te hoog voor een goede zwangerschap. Ik vind overigens 25mcg euthyrox een lage dosering. Mijne doet 5 en ik gebruik al 31,25mcg voor stabiliteit. Kan je niet nu weer laten prikken?

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Bij mij wordt per keer iets van 50 euro van hetveigen risico gebruikt voir tsh en t4. Bij eerste controle zou ik wel t3 en anti-tpo ook doen, kom je iets hoger uit.

11. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ok, dat valt nog wel mee.

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja de ha wilde beginnen met 25 Mg om te kijken hoe ik daar op zou reageren. Ik neem ook wel aan dat de dosis nu opgehoogd moet worden want voel me nog steeds niet echt beter en de menstruatie blijft ook maar weg (al weet ik niet of dat daar aan ligt..!). Heb gisteren bloed laten prikken na 7,5 week eutirox 25 mg en krijg as maandag de uitslagen.

13. Nurhan1989

Nurhan1989 Actief lid

4 dec 2012
    262
    1
    18
    Vrouw
    Ik had een vraagje.
    Ik ben nu 8 dagen overtijd.
    Heb 3x roze bloedverlies gehad, alleen bij het afvegen.
    heb een aantal testen gedaan: negatief.
    Ik heb een schildklier afwijking en slik daarvoor thyrax. Kan het zijn dat mijn medicatie invloed heeft op testen?
    Ben nog nooit zolang overtijd geweest als nu wellis waar 3 dagen maar meer niet.
    Mijn schildklier werkt helemaal niet, is al vanaf mn geboorte

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Geen idee!

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    [QUOTE
    =Nurhan1989;16494770]Ik had een vraagje.
    Ik ben nu 8 dagen overtijd.
    Heb 3x roze bloedverlies gehad, alleen bij het afvegen.
    heb een aantal testen gedaan: negatief.
    Ik heb een schildklier afwijking en slik daarvoor thyrax. Kan het zijn dat mijn medicatie invloed heeft op testen?
    Ben nog nooit zolang overtijd geweest als nu wellis waar 3 dagen maar meer niet.
    Mijn schildklier werkt helemaal niet, is al vanaf mn geboorte[/QUOTE]

Nee dat denk ik niet. Een zwsc test meet je hcgniveau en dat staat bij mijn weten los van de hoeveelheid schildklierhormonen in je bloed.

16. kristel

kristel Niet meer actief

Ik slik ondertussen al 14 jaar thyrax (125) ivm te langzame schildklier. Sinds het slikken werd ik nauwelijks ongesteld ( in combinatie met de pil helemaal niet meer), dus maakte ik mijn zorgen over vruchtbaarheid. Maar ik kan jullie melden dat ik telkens (3 kinderen) in de eerste ronde zwanger werd, dus ik zou zeggen, laat je niet gek maken.

17. Nurhan1989

Nurhan1989 Actief lid

4 dec 2012
    262
    1
    18
    Vrouw
    Oke ja dat is ook wel ff schrikken dan natuurlijk! Gelukkig was dat niet t geval. Pil slik ik al lang niet meer omdat gewoon niet werkte bij mij. Qua menstruatie heb ik nooit iets gemerkt. Tot nu dan.

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh das ook goed om te horen ;). Hoe werkt de thyrax voor jou? Ik ben dus in maart gestopt met de pil maar word nu helemaal niet meer ongesteld :-/ ben nr de ha geweest en dmv bloed test kwamen ze er dus achter dat m'n schildklier waarde 11,0 is. Te traag dus! Heb nu eutirox 25 sinds 7,5 week maar krijg maandag te horen hoe de waarde nu is. Nog steeds geen menstruatie ...!

Deel Deze Pagina