Zo hèhè 20 pagina's teruggelezen nu ik toch niets op mijn werk te doen heb Ik werk als zelfstandige t.olk voor d.oven. Tralalala wat heftig dat je dacht dat even raak was maar het niet zo mocht zijn hoe voel je je nu? Heb je het een btje van je af kunnen schudden?
Overzichtslijstje Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Lisettevers@ ? jaar, ronde 2: NOD ?? SuusD@ 24 jaar, ronde 2: NOD ?? Sanne84@ 30 jaar, ronde 2: NOD ?? Mammadoe@ 29 jaar, ronde 2: NOD ?? Engeltje@ 27 jaar, ronde 2: NOD ?? Leeuwtje1981@ ? jaar, ronde 3: NOD 25 sept Ladylola@ ? jaar, ronde 1: NOD 2 okt Lilly156@ 30 jaar, ronde 1: NOD 4 okt Liva87@ ? jaar, ronde 2: NOD 5 okt Helma85@ 28 jaar, ronde 1: NOD 6 okt Priscil@ 4 jaar, ronde 2: NOD 10 okt Navara2010@ 23 jaar, ronde 1: NOD 15 okt Karlijntjev@ 29 jaar, ronde 1: NOD 22 okt Annelie566@ ? jaar, ronde 1: NOD 23 okt Monique041982@ 32 jaar, ronde 2: NOD 25 okt Tralalala@ 28 jaar, ronde 2: NOD 27 okt ZWANGEREN! Nancy222 @? jaar, ronde 2: zwanger -->bev. datum --> j/m Kukel@? jaar, ronde 1: zwanger --> bev. datum --> j/m Beckje@ 27 jaar, ronde 1: zwanger --> 23 juni 2015 -->brusje Controle & Echo Nancy222 : 21-10 gynaecoloog
Kukel en Beckje gefeliciteerd!! kei leuk voor jullie fijn dat het zo snel gaat Hier weinig gezelligheid gehad rond mijn ei . Manlief was niet lekker dus niks geklust en gedaan. Ook al is het de eerste ronde het voelt alsof ik een kans heb laten liggen. Ben niet heel geduldig aangelegd hihi. Met Stijn heb ik ook een keizersnede gehad. Ik werd met 39+2 ingeleid dmv een ballontje omdat ik totaal nog nul ontsluiting had maar wel last van lever en nier falen, 8 liter vocht op een dag drinken schijnt niet heel normaal te zijn . Na 1,5 dag 3 cm en toen werden mijn vliezen gebroken. Hielp ook al niks dus weeën opwekkers erin en daar kwam de weeënstorm. Na 13 uur weeënstorm was mijn baarmoeder er klaar mee en mijn lang gespaarde 4,5 cm was weer 3 cm geworden. dus toen ook een keizersnede. Na 1,5 dag liep ik al weer redelijk vlot rond maar na 2 weken kon ik ook weer normaal de trap op enzo verder gelukkig geen last ergens van gehad. Ik ben nu wel als de dood voor een tweede bevalling. Bij een kennis is het litteken gaan scheuren bij de tweede dus kreeg een spoed keizersnede dat is echt mijn ergste nachtmerrie nu. Maar goed dat zien we ooit wel een keer in de toekomst.
He wat balen zeg karlijntje! Hopelijk knapt hij snel op en kunnen jullie de volgende ronde wel van bil Mijn NOD is nu 2-11 geworden, wie wil het aan t lijstje toevoegen? Ok hier kort samengevat dan ons verhaal.... Met 27 weken kwam ik per direct thuis te zitten ivm heftige BI, kon niet meer naar de hoek van de straat lopen en moest mij houden aan de 30 min regel. Dwz: 30 min zitten, meer als 30 min liggen, 30 min bewegen, 30 min liggen en ga zo maar door. Eind van de zwangerschap zat ik tegen een zwangerschapsvergiftiging aan en ging ik zh in en uit, daarbij een bacterie die weeën veroorzaakte en een klein scheurtje hoog in de placenta. Meneertje lag in stuit -> draaipoging -> mislukt -> geplande ks Ks: ruggenprik trok te ver omhoog, waardoor mijn bloeddruk en hartslag erg laag werden en ik meerdere keren ben weggevallen. Gelukkig kregen ze me keer op keer weer bij met medicijnen via het infuus, maar ik had op een gegeven moment echt t gevoel dat het niet meer goed zou komen en ik niet meer bij zou komen. Mannetje werd geboren, werd heel even boven mijn hoofd gehouden, maar was grauw en haalde geen adem. Hij werd dan ook met spoed beademd en naar de couveuse afdeling gereden. Het duurde een behoorlijke tijd voor ik hoorde dat hij het toch gehaald had, pfff verschrikkelijk als je machteloos op een tafel ligt en dichtgenaaid wordt terwijl je uk vecht voor z'n leventje! Gelukkig ging het al snel weer goed met hem. Mijn herstel ging niet goed, veel pijn door m'n bi, lage bloeddruk waardoor ik maar bleef flauwvallen en uiteindelijk bleek ook nog dat ik een PTSS had ontwikkeld door de bevalling. Met meneertje ging het ook helemaal niet goed, hij bleek KMA te hebben, gecompliceerde reflux, verstoppingen, hij heeft meerdere ademstops gehad waardoor hij blauw aanliep en huilde heel erg veel van de pijn. Ook had hij flinke blokkades in zijn rug en nekje zitten. Na anderhalf jaar kon ik pas echt zeggen dat het weer goed met ons ging en het is nu dan ook ontzettend genieten. Wel heb ik daarvoor door een heel diep dal moeten gaan. Het was namelijk niet snel duidelijk dat ik PTSS had en uiteindelijk hoopte ik zelfs dat ik een ongeluk zou krijgen zodat alles maar voorbij zou zijn. Dit heeft mij goed wakker geschud en ik geniet nu nog meer als ooit van alle kleine dingen in het leven. Eindelijk
Overzichtslijstje Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Lisettevers@ ? jaar, ronde 2: NOD ?? SuusD@ 24 jaar, ronde 2: NOD ?? Sanne84@ 30 jaar, ronde 2: NOD ?? Mammadoe@ 29 jaar, ronde 2: NOD ?? Leeuwtje1981@ ? jaar, ronde 3: NOD 25 sept Ladylola@ ? jaar, ronde 1: NOD 2 okt Lilly156@ 30 jaar, ronde 1: NOD 4 okt Liva87@ ? jaar, ronde 2: NOD 5 okt Helma85@ 28 jaar, ronde 1: NOD 6 okt Priscil@ 4 jaar, ronde 2: NOD 10 okt Navara2010@ 23 jaar, ronde 1: NOD 15 okt Karlijntjev@ 29 jaar, ronde 1: NOD 22 okt Annelie566@ ? jaar, ronde 1: NOD 23 okt Monique041982@ 32 jaar, ronde 2: NOD 25 okt Tralalala@ 28 jaar, ronde 2: NOD 27 okt Engeltje@ 27 jaar, ronde 2: NOD 2 nov ZWANGEREN! Nancy222 @? jaar, ronde 2: zwanger -->bev. datum --> j/m Kukel@? jaar, ronde 1: zwanger --> bev. datum --> j/m Beckje@ 27 jaar, ronde 1: zwanger --> 23 juni 2015 -->brusje Controle & Echo Nancy222 : 21-10 gynaecoloog
Wow engeltje, heftig zeg. Maar erover praten helpt dus goed dat je je verhaal hier verteld hebt. Ik hoop dat je dit x een grote roze wolk mag meemaken. Karlijntjev, daar moet je idd niet aan denken. Maar het gaat veel vaker goed dan slecht dus gewoon positief blijven.
Ja erover praten helpt zeker hoor! Heb ook een tijd bij de psycholoog gelopen ervoor. Ben wel ook heel blij dat ik ervoor heb gekozen om het wel zonder medicijnen op me af te laten komen, ben er nu zo sterk en zeker uitgekomen, zo zeker had ik me zelfs nog nooit gevoeld. Met m'n man praat ik er heel soms nog wel eens over, zeker nu we voor een tweede willen gaan, maar verder heb ik het echt een plek kunnen geven gelukkig
Echt fijn en goed van je dat je er zo mee om hebt kunnen gaan! niet iedereen kan dat. Ik dacht dat ik al alles wist omtrent zwanger worden, vruchtbare dagen etc. maar ga nu toch twijfelen. Zal er wel weer teveel mee bezig zijn en dan ga ik twijfelen... Als ik maandag en dinsdag middag een knallende ovulatietest heb en woensdag middag is hij net niet positief en vanochtend duidelijk niet meer positief dan heb ik gister toch mijn eisprong gehad? Maandag en dinsdag niet kunnen klussen omdat manlief ziek was maar gister was hij weer de oude en hebben we toch nog even geklust. Nu is het ideaal om natuurlijk van te voren te klussen maar met een beetje geluk zou gister toch ook nog iets kunnen worden toch?
Tjeetje Engeltje... Wat heftig. Wij kunnen elkaar de hand schudden... Je verhaal klinkt zo bekend in de oren.. Ik ben eerst de helft van mijn uren gaan werken maar toen dat ook niet meer ging ben ik ook eerder thuis komen te zitten. Dit ook vanwege bekkeninstabiliteit. Ik werkte op een Bso en de kinderen houden echt geen rekening met je. Die gaan gewoon lekker door. Vervolgens in het ziekenhuis opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Heel veel pijn in voeten, knieën en dus helemaal niks meer kunnen. Heb toen een prik tegen de pijn gehad. Na 3 dagen weer naar huis maar wel elke dag melden voor ctg. Uiteindelijk dus ingeleid, na 18 uur dus een ks en 1 week daarna weer doodziek. Dit allemaal heeft geleid dat ik overspannen was en ook bij de pyscholoog liep en mijn baan ben kwijt geraakt. Na 1 jaar had ik mezelf weer terug en na veel solliciteren had ik ook weer een nieuwe baan. Helaas niet meer in de kinderopvang maar ik werk nu bij de primark in Eindhoven. Dit is mijn hele verhaal. Ik vertel het eigenlijk altijd maar de helft omdat ik denk dat mensen niet op mijn gezeur zitten te wachten. Engeltje, ik heb dus een soort gelijk iets mee gemaakt... Ik weet hoe heftig die periode is. Niet leuk en je hoopt idd dat de volgende keer heel anders is. Ik heb dit allemaal ook een plekje gegeven. Oja mijn nod is trouwens 27 oktober mijn ongi is weer voorbij dus we kunnen er weer tegenaan haha
Karlijntjev, poeh voor jou ook niet bepaald een leuke bevalling... Snap idd dat je dan tegen een 2e bevalling opziet...
Hoi dames, Mag ik ook mee komen kletsen? Ik zag al wat bekende namen van de '16 Nov - 30 Nov 2013 mama!!!'. Mijn nickname is JackieSt. Ik ben 32 jaar en woon vlakbij Groningen. Ik heb een dochter van 11 maanden oud en deze maand is de eerste officiele ronde voor een broertje of zusje. Onze dochter is met 37+4 gehaald met een geplande keizersnede ivm een zwangerschapsvergiftiging en een stuitligging. Best een spannende tijd geweest maar dat ligt nu gelukkig achter ons. Omdat m'n cyclus de laatste maanden wat schommelt bent ik begonnen met ovulatietesten. Nog geen ei gespot maar al wel druk aan de klus. M'n nod is waarschijnlijk rond 29 oktober.
welkom! spannend hopelijk snel op roze, geld voor de rest hier ook natuurlijk! heb vanacht weer getest en hij is donkerder, wow! kan het gewoon niet geloven! ik stop iig met testen en ga voorzichtig proberen blij te zijn. ben wel erg onzeker gezien de buikpijn/krampjes. nu kijken of ik ook met MvM mee ga doen, deed vorige keer ook al mee. nadeel is wel dat iedereen het hier in de buurt al weet... buurvrouw kwam gelijk al de eerste dag van: hey is het raak? en misselijkheid en die kannen... mja
Gefeliciteerd Beckje! Ik heb bij de eerste ook meegedaan aan MvM. Bij ons moest je de kratten zelf inleveren dus gelukkig geen last gehad van dat de buren het al meteen wisten. Ik twijfel of ik bij een eventuele tweede weer mee zal doen. Mijn ouders passen 1 keer in de week bij ons thuis op en het lijkt me dan wel lastig om het te verbergen. Maar het is natuurlijk wel voor een goed doel...
Hoi dames! Mag ik mij ook weer bij jullie aansluiten? Ook wij gaan voor een tweede kindje.... onze dochter is nu 1 jaar oud. Wat fijn voor de dames die zo snel zwanger zijn zeg, super! Hopen we stiekem allemaal weer op, al wil ik me zo graag voor houden, er niet teveel bezig mee te zijn, maar nu zit ik alweer op het forum! Voor ons dochtertje heb ik 2 miskramen gehad, heeft uiteindelijk anderhalf geduurd voor ik van haar zwanger was, achteraf gezien wel 3 x binnen een jaar zwanger geweest, dus relatief snel, ben benieuwd!! Ik zit denk ik nu rond de eisprong, zit eraan te komen, was bij mij nogal pijnlijk altijd, dus geen testen nodig hopelijk. (ovu) Succes dames en ik probeer zo veel mogelijk mee te lezen en te reageren!
dankjewel Jackie Welkom Miek! dat is wel heftig, hopelijk hoef je dat nooit weer mee te maken, lijkt me erg verdrietig als het mis gaat en dan ook nog zo lang duurt. succes!
Hey hallo, Mag ik ook mee komen kletsen?? Wij hebben afgelopen week besloten om voor een 2de kindje te gaan. Zelf ben ik 28, mijn dochter wordt over 2 weken 1 jaar. Ik moet er wel weer even helemaal in komen. Met de eisprong en wanneer je het beste kunt klussen enzo.. Iedereen succes!
Wow wat een hoop nieuwe dames, welkom!! Heftige verhalen ook weer erbij! Laten we duimen dat alles nu voorspoedig zal verlopen bij iedereen!! @ beckje: overduidelijk zwanger hoor!! Nogmaals gefeliciteerd meis!! @ Sanne: pff jeetje, ook nog eens je baan kwijt geraakt, alsof je het allemaal expres doet he? Ben je er echt om ontslagen, of werd je contract niet verlengd omdat hij afliep? Hier ook in de kinderopvang werkzaam trouwens. Nu een combi baby/dreumes groep en in die tijd op de babygroep. De re-integratie heeft lang geduurd, maar ben blij dat het helemaal gelukt is! @ MvM: bij de eerste ook meegedaan, maar aangezien ik 9 maandenlang kotsend boven de pot hing, heb ik het maar een paar weken volgehouden. Ach, alle beetjes helpen en ik heb het in ieder geval geprobeerd! Of ik het bij een tweede nog een keer ga doen weet ik niet. Ik wil dolgraag mama's helpen die minder makkelijk zwanger kunnen worden, maar aan de andere kant ( en dat klinkt misschien heel egoïstisch) wil ik dat mijn eigen gezondheid centraal staat en wil ik zoveel mogelijk alleen maar genieten zonder kokhalzend m'n urine in die stinkflessen te doen. Vind het wel een moeilijke beslissing hoor aangezien anderen altijd voorgaan bij mij... Ach voorlopig nog tijd om over na te denken!
dankjewel datzelfde heb ik dus ook... ik heb weken niets binnen gehouden en wil dat eigenlijk niet nog een keer, maarja... je helpt toch iemand. denk dat ik het toch weer ga doen, als het niet gaat kan ik altijd nog stoppen denk ik zo. ik wacht nog tot ik een week of 5,5 a 6 ben. gewoon qua gevoel