Nou je moet dus vanaf de eerste dag van je cyclus tot aan de laatste dag je temperatuur opnemen. Rectaal is idd het meest betrouwbaar, maar ik doe het zelf oraal. Oor zou ik niet zo snel voor kiezen omdat er een verschil in kan zitten omdat je net op dat oor gelegen hebt, of juist niet Het tempen doe je trouwens gelijk als je wakker bent, voordat je opstaat. Ik vul de temperaturen zelf in en die maakt een mooie grafiek waar je dus uiteindelijk (achteraf pas) je eisprong kan zien. Ik zal mijn kaartje van de maand dat ik zwanger werd hier wel even op zetten, weet alleen niet of je hem kan zien als je niet bent ingelogd. Dit is hem: Temperatuurkaart 1 van Engeltje25
Ik snap echt niks van dat temperaturen haha. Als je temperatuur laag is, heb je dan een eisprong? Of moet ie juist hoog zijn? Haha. Misschien volgende maand ook maar eens proberen dan als ik er meer van snap. Mammadoe, dat is idd niet heel leuk om dat te vertellen dan. Je bent zo blij maar je wilt andere niet beledigen. Hoe moeilijk dat ook is... Hier vandaag goed nieuws op het werk. Ik heb vandaag een jaarcontract gekregen ben zo happy
Wat fijn zeg Sanne!! Gefeliciteerd! En idd, als je temperatuur ineens een dip heeft, dan is je eisprong en blijft je temperatuur hoog tot ma je NOD, dabben je mogelijk zwanger
Ik heb jou kaartje inmiddels bestudeerd haha en nu snap ik hem. Ik ga dat volgende maand ook maar eens doen Hihi. Kijken of ik hem ook kan vinden. Thnx voor de tip
Hey dames, ook weer even bijgelezen. Hier een aantal drukke dagen achter de rug. Dochter is ziek vanaf zaterdagavond, overgeven en diarree. We zijn gistermiddag nog even met haar naar de huisarts geweest omdat ik het spugen toch wel erg lang vond duren. Het is waarschijnlijk een virus en ze moet gewoon uitzieken. Hopelijk knapt ze snel op! Eén voordeel ik ben weer helemaal bij met de was. De wasmachine heeft overuren gedraaid. Het 'klussen' is er de afgelopen dagen dus even bij ingeschoten. Ik gebruik nu digitale ovulatietesten en heb nog geen smiley gezien, terwijl ik hem eigenlijk wel zou verwachten één deze dagen. Nog maar even doortesten... Bij mijn dochter was ik de derde ronde zwanger, dit was ook de eerste ronde dat we echt 'ons best' hadden gedaan. Vriendlief en ik hebben nu gezegd dat het niet zo veel uitmaakt als het nu wat langer zou duren. Dochter is natuurlijk ook nog vrij jong maar ik vind het wel een prettig idee dat m'n lichaam gewoon werkt zoals het zou moeten.
Ach wat sneu voor je dochtertje. Altijd zo naar om te zien bij je kind. @Engeltje, heb je dan ook een kaartje waarbij je niet zwanger bent? Dus als je ei komt is je temp. laag en als je zwanger bent stijgt je temp. na je ei. Ik zal anders wel een gaan googelen.
Ach wat sneu... Ziek zijn is nooit leuk beterschap voor je meisje. Ik was in ronde 6 zwanger van de eerste. Omdat ik korte cyclussen heb heeft het dus 5 maanden geduurd. Ik ben er deze ronde niet zoveel mee bezig zoals in ronde 1. Niet zo gefixeerd zeg maar. We zien het wel. Mocht het raak zijn, dan is dat heel leuk, maar als het niet zo is, dan klussen we vrolijk verder
ah beterschap! dat is nooit leuk. tempen moet je elke ochtend voordat je ook maar je bed uit gaat (ik deed het altijd onder mijn oksel, heb nooit een dip gehad trouwens). is je temp opeens minimaal 3 dagen een stuk hoger dan is je eisprong geweest.
Mag dat tempen ook via je oor?? Ik heb namelijk een oorthermometer.. Zie dat namelijk niet zo zitten om dat elke ochtend rectaal te gaan doen. Moet sochtends ook altijd heel nodig plassen haha. En als je dat via je oksel doet, kan dat dan ook met zo'n ding die je rectaal gebruikt? Haha sorry voor al mijn vragen... Ben nog niet bekend met tempen.
Maar zie nog steeds niet echt de meerwaarde ervan. Wat is het voordeel van het voordeel van het tempen?
je weet wanneer je eisprong geweest is en dus wanneer je ongesteld word. zo kwam ik erachter dat mijn eisprong op dag 25 was en had dus op dag 37-39 ongesteld moeten worden ook zien vrouwen zo of ze überhaupt wel een eisprong hebben (komt soms ook wel eens voor)
Als ik dat lijstje van engeltje bekijk dan zie ik dat ze bij de eisprong een lage temperatuur had en dat hij na 2 dagen weer omhoog schiet en dan hoog blijft. Dus ik ga er dan vanuit dat als je temperatuur laag is je weet wanneer je eisprong is. En als ie hoog blijft na je eisprong je waarschijnlijk zwanger bent. Of heb ik het nu helemaal mis?
je eisprong is nét voor je temp-stijging idd. daarna blijft hij hoog tot je ongesteld word en zakt dan weer tot het lage niveau enz enz... als je zwanger bent blijft de temp hoog en je menstruatie uit (logisch natuurlijk haha). al kan je temp ook zakken als je al paar dagen ongi geweest bent!
Ok duidelijk. Denk dat ik het dan maar laat. Had vorige ronde een keurige cyclus van 28 dagen. Dus hopelijk met een paar ovulatietestjes per maand weet ik al voldoende en kan ik gerichter baby's maken Ik zou bijv beter op temperaturen overgaan als ik langere onregelmatige cycli heb toch? Gisteren mijn eerste ovulatietest van deze maand gedaan, maar was erg wit nog. Hopelijk kleurt ie snel en heb ik deze maand weer een nette cyclus. En dan maar hopen dat ik zwanger ben. Het lijkt me zo leuk om dan rond Sinterklaas als ik 8 weken ben het aan de familie te vertellen!!
Het is volgens mij ook meer voor de mensen die een onregelmatige cyclus hebben en willen weten of ze überhaupt een eisprong hebben. Ik weet dat het bij mij schommelt tussen de 21 en 28 dagen. Dus voor mij zou dit denk ik wel helpen. Dat zou idd heel leuk zijn Mammadoe Ik hoop dat we allemaal snel op roze mogen Hihi. Zou erg fijn als het allemaal niet te lang duurt. Nu ik er over denk krijg ik gewoon kriebels in mijn buik haha. Een 2e kindje is echt heel erg welkom Hihi. Ik begin nog niet aan de ovulatietesten. Ik weet nog van de vorige keer dat ik die maand geen positieve ovulatietest in handen had, maar toch zwanger was. Dus of het mij geholpen heeft?? Niet echt...
Ja, dat lijkt mij ook leuk! Al zouden wij het dan waarschijnlijk wat later vertellen rond kerst of met oud en nieuw.
Hier nog steeds geen smiley op de testen. Misschien heb ik hem wel gemist? Ik hoop dat ie nog komt dan hebben we nog een kansje deze maand. Dochterlief is nog steeds ziek. Vanochtend erg hangering en huilerig. Ze heeft gisteren niet meer gespuugd, alleen nog diarree, dus hopelijk gaan we nu wel de goede kant op. Normaal passen mijn ouders altijd op op woensdag maar ze is nu thuis met papa. Ik ga ervan uit dat ze nog niet naar de creche kan dus morgen komt m'n moeder oppassen. Vrijdag moeten we maar even kijken... Misschien dat ik een dagje vrij kan nemen al zou dat wel heel slecht uitkomen qua werk. Fijne dag allemaal!
Haha had ik hier trouwens vertelt over de zwangerschapstesten die ik maar niet thuis kreeg? Ik was daar toen best pissig over en heb toen een mail daar heen gestuurd. Toen kreeg ik de hele handel opnieuw gestuurd. Netjes opgelost. Hahahaha tot eergisteren. Toen lag er weer een pakketje in de bus met nog een keer de hele handel hahahaha. Heb nu gewoon 22 zwangerschapstesten hahahaha. Had namelijk een pakketje besteld met 9 testen en kreeg er daar 2 gratis testen bij hahaha. Wat moet ik toch met zoveel testen haha. Denk dat ik ze maar gewoon voor de fun ga gebruiken of iemand anders in me vriendenkring er blij mee maak.