Nou ik moet zeggen dat de bijeenkomst zaterdag wel erg fijn was. We hebben een hoop vragen kunnen stellen en ze geven toe dat er een hoop mis is gegaan. We merken direct verandering in het naleven van de regels en de communicatie gaat nu een stuk beter. Voorlopig zijn we er nog wel zoet mee tot in ieder geval 28 februari en na vandaag vermoed ik nog langer.... Ze zijn vandaag namelijk met hoogwerkers in de straat begonnen waardoor de straat nu verzakt... Alles zal dus opnieuw bestraat moeten worden! Maar mijn belangrijkste vraag is beantwoord door de GGD... Ja we zijn blootgesteld aan de asbest, maar alleen langdurige blootstelling kan kwaad en langdurig wil zeggen, minimaal een jaar.
Het is wel erg rustig hier tegenwoordig. Al ben ik zelf ook niet de actiefst. Merk dat ik een beetje afstand houd tot alles wat met zwanger zijn te maken heeft. Ben nog boos op mijn lichaam. Dat neemt niet weg dat ik wel oprecht blij ben voor iedereen die wel gezond zwanger is . Fijn engeltje dat het geen kwaad kon. Dat zal een hele opluchting zijn. Hoe is het met de andere meiden hier ?
@ karlijntje: jammer idd dat t hier zo rustig is geworden. Is iedereen verhuisd naar een zwanger topic ofzo? Dikke knuffel voor jou meis, maar probeer toch niet zo boos op je lichaam te zijn! Ik snap je gevoel wel hoor, ik heb dat ook heel even gehad toen ik de mk heb gehad. Maar probeer het voor jezelf toch om te draaien en wees trots op je lichaam. Waarschijnlijk was dit vruchtje echt niet goed en heeft je lichaam daarom de zwangerschap afgebroken. Natuurlijk is het gewoon ontzettend k*t, maar je hebt al eerder een gezond kindje op de wereld gebracht! Blijf vertrouwen houden in je eigen lichaam en je zal zien dat er vast weer een mooi ukje voor jullie aankomt! Dikke dikke knuffel!! Hier gaat t redelijk. Q bleef maar kwakkelen en kreeg voor de 3e x hoge koorts in een maand tijd. Toch weer opgepakt en naar de ha gegaan en daar bleek hij dus een urineweginfectie te hebben! Blijkbaar ontstaan omdat hij bijna uitgedroogd is geweest. Nu een ab kuurtje en weer opknappen. Ml en ik hebben nu beide een vervelend virus te pakken gekregen en lagen daardoor geveld op bed. Nu gelukkig ook weer aan de beterende hand! Van de week een afspraak gehad in t zh ivm mijn trauma die ik heb opgelopen na de eerste bevalling. Was een fijn maar heftig gesprek en heb voor het eerst hardop durven zeggen dat ik het zwanger zijn echt totaal niet als leuk ervaar. Natuurlijk ben ik hartstikke blij dat er een tweede uk komt, maar door alles wat er de laatste tijd gebeurd is en daarbij het spugen e.d. Kan ik gewoon echt niet genieten. Ik voel me daar erg schuldig om. Blij dat ik hulp krijg in ieder geval! Morgen wel wat leuks om naar uit te kijken.... De pretecho/geslachtsbepalings echo!! Ben zo nieuwsgierig wat er in m'n buikje groeit!!
Helaas heb ik gister slecht nieuws te horen gekregen.. Het hartje van het kindje is gestopt met kloppen na een zwangerschap van 12 weken en 1 dag. Ik ben er echt helemaal stuk van en snap ook niet hoe en waarom? Ik kan alleen maar janken
Jeetje Sanne wat verschrikkelijk heftig!! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!! Hoe is het verder met iedereen? Echt jammer dat t hier zo stilletjes is, was een gezellig clubje.
Ja vind ik ook engeltje mis het af en toe wel een beetje. Met mij gaat het ok van het weekend voor het eerst ongesteld geworden na de curretage. Was heel emotioneel gek genoeg. Maar het werkt weer dus kunnen we weer vooruit gaan kijken ! Hoe is het met jou ?
@ karlijntje: kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt hoor! Maar wel een goed teken dat t weer op gang komt nu allemaal. Wat mij betreft kletsen we gewoon verder hoor, wie weet sluiten zich er weer mensen bij aan. Hoop voor jou dat je snel zwanger wordt van een mooie plakbeeb! Hier gaat t redelijk. Nu een flinke keel en oorontsteking te pakken, maar als dat weer over is heb ik hopelijk niet veel te klagen. Van de week wel ffies naar de Fysio geweest ivm mijn bekken die weer op begon te spelen en nu blijkt dat m'n bekken dus aan het scheef groeien is. Ben er wel nog op tijd bij gelukkig en waarschijnlijk kan het met een simpel zooltje in mijn schoen al een heel eind opgelost worden! Verder gaat t op deze dingen na eigenlijk een stuk beter! Fijn gesprek gehad met de anesthesist die mijn angsten voor de ruggenprik (mocht ik die weer nodig hebben) compleet heeft weg gehaald! Had ik ook al verteld dat dat lieve beebje in mijn buik een meisje is? Nu op dus naar het opnieuw inrichten van de babykamer en shoppen!
Hej meiden, ik klets ook nog graag mee. Het kindje is inmiddels "geboren". 17-02-15 om 18.20u. Het was een hele emotionele en heftige dag. Eerst moest ik zondag een pilletje nemen waardoor mijn baarmoedermond week werd. Dinsdag moesten wij ons om 8.00u al melden in het ziekenhuis. Om 9.00u kreeg ik tabletjes ingebracht waardoor ik ontsluiting zou krijgen. En om 13.00u weer. Toen nog steeds niks aan de hand. Om 15.30 kreeg ik buikpijn die ik uit duizenden herkende. Weeën om 16.15u kreeg ik bloedverlies. Na inwendig onderzoek vertelde ze me dat het hoofdje al geboren was. Nu was het weer verder afwachten. De weeën waren makkelijk op te vangen. Deden niet veel pijn. Om 18.15 voelde ik een rare plop dus meteen op de bel gedrukt en om 18.20u was het kindje al geboren. Hun spreken al van een geboorte. 15 min. later kwam er een minimoederkoekje. Daarna enorme naweeën gehad die de hele avond aangehouden hebben. Verschrikkelijk... We hebben het kindje ook nog gezien. Was zo compleet met armpjes, beentjes, ribben en een ruggengraatje. Je zag zelfs al een beginnend oortje zitten. Heel emotioneel om te zien. Oh wat heb ik zitten huilen. Daarna was het bloedverlies heel heftig maar gelukkig is het nu minimaal. Dit gun je echt niemand. Wat is een dit een verschrikkelijke periode.. Je wereld staat echt stil. Ik wordt nu zo geleefd. Eetlust is helemaal weg en slaap heel slecht. Ben ook weer zo bang dat het een volgende keer weer verkeerd gaat... Zal denk ik niet meer kunnen genieten van een zwangerschap... Engeltje, wat leuk een meisje. Gefeliciteerd. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe. Karlijntje, ik hoop dat je snel een mooie test in handen hebt en op een plakbeebje.
@ Sanne: jeetje wat verschrikkelijk heftig om zo mee te moeten maken zeg! Het zal wel even duren voordat je dit een plekje kan geven... Gaan jullie het beebje nog begraven ofzo? Meis ik vind het toch zo erg voor jullie! Vond een vmk al heftig, maar laat staan als je dus ook nog een echte bevalling mee moet maken. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel! En vergeet niet om er hier over te spuien hoor als je daar behoefte aan hebt....