Wie is ooit 1x zwanger geweest en daarna nooit meer?

Discussion in 'Zwanger worden' started by gnoetje, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gnoetje

gnoetje Lid

Mar 28, 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al: wIe is ooit zwanger geweest en daarna niet meer (tot nu toe)?
    Ik ben in de eerste ronde, per ongeluk zelfs, zwanger geraakt van mijn vRiendje, mondde uit in een MK en nu ruim 15 maanden verder niet meer zwanger geraakt.
    Ondanks dat mijn ha en gyn me geruststelden maak ik me zorgen.
    Ik neem mezelf best veel kwalijk en denk dat ik te gespannen ben of er teveel mee bezig, maar dat is een beetje hetzelfde als tegen me zeggen: denk niet aan een roze olifantje. Voila.

Eigenlijk moet dit topic dus heten: wie is er na 1 zwangerschap en een heeeeeel lange tojd daarna toch nog zwanger geraakt?

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hmmm ik ben zwanger geweest en heb nu een prachtige zoon!! Dit heeft 3,5 jaar geduurd voor het zover was. Dus ik hoop dat dit voor ons niet op gaat want wij zijn bezig voor de 2de:D

Ik heb ook nog een mk gehad in die 3,5 jaar:(

Ben benieuwd naar de reacties!

Succes voor jou!!!

3. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

Jun 2, 2010
    427
    12
    18
    Phoe ik ben dan nog niet zo lang bezig voor een 2e (9 maanden) maar maak me daar ook al een beetje zorgen om.
    De 1e duurde ook lang... En mijn cyclus is nu ook helemaal onregelmatig.
    Ben ook wel benieuwd naar antwoorden.

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik ben ook wel benieuwd. Ik ben zelf ook 1 keer zwanger geweest vorig jaar (in ronde 2 al raak toen) maar dat is ook mis gegaan en daarna nog niet meer zwanger geraakt. Dus ik zou ook wel graag hoopgevende verhalen willen lezen!

5. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Hier zwanger in de eerste ronde maar helaas buitenbaarmoederlijk. Mijn eileider is weggehaald en ik heb ruim een jaar moeten wachten op een nieuwe zwangerschap. Ik was er ook extreem veel mee bezig.
    Uiteindelijk heb ik acupunctuur gedaan om wat te ontspannen en na 2 x een behandeling accupunctuur was het hier raak! Ik was door die behandeling een stuk meer ontspannen. Geef niet op dames!!

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Hoi hier nog zo'n soort verhaal werd alleen 9x zwanger in 5 jaar tijd daarna 2jaar niks meer tot dit jaar feb toen had ik een positieve test en blijkbaar ook een goede zwangerschap. Ik zou zeggen geef niet op en heel veel succes gewenst

7. gnoetje

gnoetje Lid

Mar 28, 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat het soms toch goed komt! Ik probeer deze maand wat meer op mijn voeding te letten en ga ook weer yoga doen. Misschien dat t helpt. Maar is er bij jullie ook niets gevonden door de artsen?

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Fijn om te horen inderdaad dat het toch goed kan komen! Ontspannen helpt denk ik wel, maar is soms zo moeilijk. Bij ons is er tot nu toe niks gevonden, alles lijkt goed, maar we hebben nog niet veel onderzoeken gehad. Maar ik heb hetzelfde als jij, ik ben ook bang dat ik er gewoon te veel mee bezig ben en het daardoor niet lukt. Hoewel ik er vorig jaar op zich ook al veel mee bezig was en toen werd ik wel zwanger. Alleen die maand gingen we wel op vakantie (na de eisprong),dus toch weer de ontspanning.

9. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Voor mij gelde het dan niet... Ik heb er eerst 9 maanden over gedaan om voor de eerste keer zwanger te worden, dit werd ook een VMK en 3 maanden later werd ik weer zwanger.

Maar als je er inderdaad heel erg veel mee bezig bent, ook zoals ik ga op het eten letten en ik ga hierop letten om zwanger te kunnen worden, dan denk ik gewoon dat het echt nog langer gaat duren. Hoe moeilijk het ook is (en ik spreek echt uit ervaring) moet je het loslaten, misschien zelfs tegen jezelf zeggen ik stop even met zwanger worden en ga lekker alles doen waar ik zin in heb (terwijl je toch onveilig vrijt) en ook je cyclus niet meer in de gaten houden............. dan zul je zien dat toch zomaar ineens een cadeautje kan krijgen. Zo is het dus bij mij gegaan ;)

Ik was die 9 maanden zo erg bezig met zwanger worden, ik stopte zelfs al met filet en carpaccio enzo te eten, want stel je voor ik ben zwanger en ik weet het nog niet en dan eet ik het......... zo dacht ik. Maar na de VMK heb ik het gewoon helemaal los gelaten en had zoiets, ik zie wel waar het schip strand, lekker een vakantie geboekt dus een leuk vooruitzicht. Uiteindelijk ging ik op vakantie met 8 weken zwangerschap en nu word mijn zoontje alweer 1 jaar volgende week :)

10. Grace79

Grace79 Actief lid

Oct 5, 2009
    412
    34
    28
    Female
    Hier ook in de eerste ronde zwanger geraakt, wat uitliep op een miskraam:(. Daarna een jaar bezig geweest en al besloten naar de huisarts te stappen. Juist de laatste ronde voor het huisartsbezoek zwanger geraakt. ... Steeds er wel mee bezig geweest, ook die keer dat het lukte... gevoel kun je gewoon niet uitzetten. Wel waren we op vakantie, dus wellicht iets meer ontspannen.
    Nu bij de tweede weer in een keer raak en gelukkig lijkt het nu wel goed te gaan.

11. gnoetje

gnoetje Lid

Mar 28, 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed te horen van die uiteindelijke zwangerschappen! Wat mij heel erg belemmert in het loslaten is dat ik weet welke symptomen ik had bij de eerste en ik dus na de ovu heel erg bezig ben met die symptomen van een jaar geleden. Dus nu bijv op 10 dpo voel ik amper mijn borsten en heb ik geen steken in mijn buik dus weet ik al dat het niks wordt deze maand. Dat is zooooo vermoeiend! Aan de andere kant s he nooit zwanger bent geweest kan alles een symptoom zijn en volgens mij kunnen de symptomen bij verschillende zwangerschappen ook heel erg verschillen, toch? Voor hen bij wie het uiteindelijk toch raak was: wisten jullie het al voor nod vanwege die eerdere ervaring met zwanger zijn?

Dank!

12. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ Gnoetje, ja ik had precies dezelfde symptomen bij de eerste als bij de tweede zwangerschap... dus bij de tweede ging ik er ook al helemaal vanuit dat ik zwanger was, zou anders écht een teleurstelling zijn geweest als het niet zo was... Maar ik had gelijk :)

13. gnoetje

gnoetje Lid

Mar 28, 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan kan ik deze maand afschrijven ;)
    Mijn partner blijft heel positief, mij lukt het alleen de eerste drie weken van mijn cyclus om positief te blijven. Daarna word ik, mede door hornonen, heeeel zwaar op de hand. Nog 5 dagen en dan kan ik er weer een een paar weken tegenaan.

Share This Page