Normale cyclus??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa1986, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben 3 weken geleden gestopt met de pil aan het begin van de strip.Had nog 6 pillen geslikt.

Nu na 3 weken ben ik spontaan ongesteld geworden. Dit is ook precies 3 weken na mijn bloeding door het stoppen met de pil.

Ik hoor van veel vrouwen dat ze de eerste maanden niet ongesteld werden. Dus is dit positief voor mij? Heb ik nu meer kans op een eisprong? Helaas eerste ronde nog niet zwanger ;)

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    het zegt inprinciepe niets over je eisprong...
    en ook niet of je hierdoor sneller zwanger raakt.
    het kan zelfs zo zijn dat het nu na 3 weken is, maar de volgende keer toch heel anders loopt.
    op ontpillen is geen pijl op te trekken.

3. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar ik ben in ieder geval ongesteld geworden dus er is dan toch wel kans op een eisprong?

4. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Lisa, het is wel fijn dat je al zo snel ongesteld wordt, dat betekent toch dat je cyclus enigszins op gang is! Of je ook een eisprong hebt, kan je checken met temperaturen of ovulatietesten. Of gewoon klussen en afwachten ;)

5. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    De kans op een eisprong is in ieder geval groter dan als je helemaal niet ongesteld zou worden ;)

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik kreeg 24 dagen na de bloeding door het stoppen met de pil, mijn gewone ongi....ik had ook verwacht dat dit de eerste keer veeeeel langer zou gaan duren...ik ga er dus vanuit dat de boel wel weer op gang is..., mijn ei zou nu ongeveer moeten komen,ik voel nu allemaal steekjes bij mn baarmoeder...dus of mn ei komt er aan, of mn schatje heeft gelijk en heeft eergisteren zn lucky shot gezet:D

7. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan het zijn dat ik hierna nog geen eisprong heb??

8. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Mijn eigen reclamebureau!
    Emmen
    Hoi,

Sommige vrouwen zijn vrijwel direct ontpilt en zijn zelfs zo vruchtbaar dat ze wanneer ze 1 dag de pil vergeten gelijk een eisprong hebben. Maar er zijn er ook een hele hoop, die gewoon lang moeten wachten.

Ik ben in december 2009 gestopt en heb de boel nog niet op regel.
    Of en wanneer ik een eisprong heb, weet ik niet. Wel een ei, want ik heb een miskraam gehad en daar is de boel nu van ontregeld.

Momenteel aan de ovu-testen.

Normaal gesproken heb je wel een eisprong, maar het kan echt wel even duren voordat dit op gang is hoor. Let er in ieder geval op dat je er niet nu al veel te veel mee bezig bent, het gestress om een eisprong, kan de boel ook ontregelen en uitstellen.

Heb een beetje geduld

9. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    hoi, onder het kopje zwanger worden op deze pagina staat een duidelijk verhaal over ontpillen en menstruatie, misschien heb je daar wat aan!

10. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    bij mij was de eerste ronde ook netjes 28 dagen. de 2e ronde 35 dagen! ik dacht ook, mooi ik heb t mooi op gang, maar die 2e ronde duurde een week langer. Wel had ik de 2e keer echt een supervervelende ongesteldheid die ik herkende van voor de pil. Ook altijd zoveel en een mega zere buik. Dus ik hoop voor mij dat dit een teken is, dat alles weer normaal is. Maar nix is zeker natuurlijk. Succes, de tijd zal het leren!

11. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ik dan geen eisprong gehad?? Ik ben toch ongesteld geworden zonder de pil?? Ik snap er niks meer van

12. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Misschien moet je eerst even de informatie op deze site lezen en op andere sites over de cyclus en alles wat daarbij komt kijken

13. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke ik las dus net:

Geduld
    Er gaan veel verhalen rond van vrouwen die meteen zwanger worden na stoppen met de pil. Dit zijn echter uitzonderingen! Wat veel vaker gebeurt is dat het maanden duurt voor je eigen cyclus op gang is. Je kunt in het begin heel lange cycli hebben (meer dan 7 of 8 weken en er zijn nog wel langere cycli bekend). Deze cycli zijn meestal anovulatoir, dat wil zeggen, dat er geen eisprong is geweest. Op een gegeven moment stoot je baarmoeder toch het opgebouwde baarmoederslijmvlies af en dat interpreteer je dan als menstruatie. Op een gegeven moment krijgt de hypofyse wel weer door dat ie aan de slag moet en komt er weer een eisprong. We zien vaak dat je cyclus het eerste half jaar na pilgebruik erg onregelmatig is, met meestal lange cycli. Na een half jaar is het meestal wel genormaliseerd. Maar bij sommige vrouwen duurt het meer dan een jaar!
    Wat te doen bij een lange cyclus?
    Zeker de eerste cyclus kan dus heel lang duren. Je hoeft je daar geen zorgen om te maken. Je mag gerust 8 weken wachten op een ongesteldheid. Langer ook, het kan geen kwaad. Als je het zelf vervelend vindt kun je een afspraak maken met je huisarts. Deze kan je eventueel medicijnen geven om een menstruatie op te wekken. (Dit is dan wel weer een menstruatie zonder eisprong). Dit is bekend als de zogenaamde Primolut kuur.

Maaar: ik heb dus geen lange cyclus toch? Na 3 weken stoppen en pilbloeding al spontaan ongesteld....dat is toch positief.

14. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Kijk even naar mijn onderschrift.. 50 dagen de laatste keer..

Ik heb een beetje een dipje hoor vandaag dus misschien kom ik niet echt vriendelijk over.. Maar ik ben sinds december 2009 gestopt met de pil en heb een cyclus waar je niet wijs uit wordt. Dat is inmiddels best frustrerend kan ik je vertellen en dan van mijn bijna jaar nog niet te spreken.. Er zijn veel andere meiden op het forum die al veel langer bezig zijn..

Ik schrijf dit overigens absoluut niet om je te ontmoedigen hoor!! Er zijn ook plenty pracht verhalen en snelle zwangere vrouwen maar als ik je 3 topics lees.. Maak jij je niet nu al veeel te druk? Ga een beetje info lezen en opzoeken.. Lees mee op het forum.. Als je er zo verschrikkelijk mee bezig bent, zelfs nu al, ben ik bang dat je dat alleen maar in de weg gaat zitten. Dat het nog langer duurt en ik kan je zeggen, dan wordt je pas onzeker..

Ik wil je echt niet ontmoedigen, terecht zetten, tegen je aan zeuren, absoluut niet. Ik hoop dat je deze maand hartstikke zwanger bent!

Liefs

15. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Joyce,

Begrijp wel dat je zo reageert, is niet erg :)

Ik vind het heel erg voor je dat het al zo lang duurt. Alle respect. En ja ik ben er nogal mee bezig omdat ik al die verhalen lees van vrouwen waarbij het erg lang duurt.

Duurde al jouw cyclussen zo lang dan??

Ik ben dus na 3 weken alweer ongesteld geworden, is dat niet goed dan of kan dat steeds veranderen. Ik zal me inderdaad er wat meer in verdiepen. Ik ga er ook echt niet vanuit dat ik gelijk zwanger ben maar zoals ik in andere topics heb gezegd, ik vind het zo spannend. En misschien heb je gelijk dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn. Ik hoop echt dat het bij jou snel raak is....

16. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Of je echt een eisprong hebt gehad zegt niks over ongesteld worden ja of nee. Vrouwen met PCO, die hebben dus geen eisprong uit zichzelf. Die worden wel degelijk ongesteld. Je kan je eisprong voelen of zelf vinden d.m.v temperaturen of ovulatietesten.
    Eerst maar is even een paar maandjes kijken hoe je cyclus verloopt. Het kan zo ineens maar zijn dat je een hele lange cyclus hebt. Of je blijft heel kort, ik vind 21 dagen een hele korte cyclus. Het beste is rond de 28 dagen te zitten (correct me if i'm wrong;)) !
    Dus afwachten, en wie weet ben je wel een lucky lady en binnen no-time zwanger ! Succes..:)

17. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Het is ook geen probleem hoor dat je het spannend vindt! Het is ook spannend.. Nu, over een tijdje en bij mij na goed een jaar nog steeds..

In mijn onderschrift kan je zien hoelang mijn cyclussen duren.. korter en erg lang zoals je ziet.. Heb een miskraam gehad en ben nu weer helemaal op de hobbel..

Door mijn miskraam ben ik er ook erg mee bezig geweest en daar pluk ik nu de vruchten van (NOT!! :()

Je moet ervan uitgaan dat je niet direct zwanger raakt, trek er een half jaar in ieder geval vooruit. Dan valt het namelijk alleen maar mee. Lees gewoon lekker mee op het forum, stel een bijvoorbeeld menstruatie-kalender in, houd een dagboek bij, maar zorg dan dat je er op een positieve manier mee bezig bent.

Nu open je 4 topics binnen een 2 uurtjes tijd? Ik snap dat je vol vragen zit en van alles wilt weten, maar iedereen is anders en met al die antwoorden wordt je echt niet altijd wijzer..

Ik begrijp je echt heel goed hoor, maar het klinkt bijna of je al in paniek bent nu.. Is het wel goed, komt het wel goed, heb ik wel een eisprong.. Das niet bevorderlijk, denk ik..

Geniet gewoon lekker van het feit dat jullie samen graag een kindje willen, geniet daarom van elkaar, luister naar je lichaam (dan wel op een positieve manier en misschien iets minder dan je nu gefocust bent). Al die verhalen van die vrouwen waar het lang duurt maken je zenuwachtig en op die manier frustreer je jezelf alleen maar, meis..

Ik heb inmiddels wel geleerd van het feit: "aandelen hebben in zwangerschapstesten wil niet zeggen dat je ook snel zwanger raakt"
    Met andere woorden, maak je er voorlopig nog niet te druk om, spannend is het en blijft het, zorg alleen goed voor jezelf en frustreer je er niet mee..

Tis een heel verhaal, maar bedoel het goed ;)

18. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo firefly,

Die 21 dagen, kan dat niet komen omdat ik in de eerste week van de strip gestopt ben? En ja 28 dagen is natuurlijk normaal :)

Hallo Joyce,

Je hebt helemaal gelijk, ik stop met de topics plaatsen :p

Weet wel voldoende nu... we wachten gewoon af tot de volgende menstruatie. We zien het wel.

Ik lees natuurlijk nog wel met jullie mee ;) Ben benieuwd wanneer jij de gelukkige bent :D

19. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ja klopt dat kan ook. Maar je vroeg of dat normaal was. Alleen wist je zelf het antwoord blijkbaar al ;)

Ook wat Joyce zegt, probeer je niet gek te maken met het feit dat je supersnel zwanger raakt. Ik dacht precies hetzelfde en we zijn nu al bijna 1 jaar bezig. Hou idd dat half jaar tot 1 jaar aan. Dan valt het altijd weer mee mocht je snel zwanger raken !

20. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    zie mijn onderschrift: eerste ronden al vrij regelmatig ongesteld, maar wel 1 keer vrij veel klachten en het gevoel dat ik zwanger was. Dat was dus niet zo....je lijf kan je dus voor de gek houden!!

Deel Deze Pagina