Eerste ronde...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Karinkaat, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @eowen, Ik hoop t ook. Ik ook maar ook in me zij!
    Maar ik ben t net geweest haha Dus ik kan niet meer testen.
    Maar ben wel blij als k straks thuis ben haha.

Nou nog even wachten en als t goed is kan je dan ook testen:)
    Dat hopen we dan maar;)

2. eowen

eowen Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    pffffffffffff ben net toch testen gaan kopen en negatief natuurlijk. vraag me echt af nu of ik vreselijk aan het ontpillen ben of misschien toch de eerste keer al in verwachting...
    zal alles nog even op een rijtje zetten.
    Net gestopt met de pil ( 2e kerstdag) 14 dagen later echt veel doorzichtig rekbaar slijm, dus geklust...de slijm eindigde vorige week maandagmorgen met een prop (16e) Nu heb ik sinds afgelopen zaterdag (21e ) echt veel menstruatiepijn, ben ik erg duizelig als ik opsta en overdag ook. heb ik overal zin in, maar na het eten misselijk en heb ik nog steeds een temp 37.3. Morgen nod en ik voel me soms zo vreemd, maar tegelijkertijd denk ik dat kan gewoon bijna niet in een keer. Nu ook weer heb ik het gevoel dat er iest uit mijn doos loopt, maar niks...:$ ben ik er te veel mee bezig?? heb ik te vroeg getest?? ik dacht als ik al die klachtjes heb is het vast wel te zien als het zo is...

3. Erika286

Erika286 Lid

25 jan 2012
    60
    0
    0
    Overijssel
    Hoi meiden op dit topic

Ik ben nieuw hier, maar herken veel in jullie verhalen, gedachten en kwaaltjes... Mijn vriend (29) en ik (28) zijn eind oktober gestopt met de pil. Gelijk ben ik eigenlijk met ontpillen regelmatig in mijn cyclus 28 dagen, na 15 jaar pilgebruik. Vorige maand eerste echte poging gedaan, vond super spannend voor het ecchie, ondertussen 5 baby's hun aantocht in onze omgeving gemeld, dus ik kan niet anders dan afdwalen mey mijm gedachten, hoelang ga at het duren:(
    Momenteel in de vruvhtbare dagen, dus we klussen regelmatig! Mijn NOD is 10 feb. Lijkt me leuk ervaringen te delen en hoop op veel mooie babietjes:)

4. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @eowen, Okee kon je de spanning niet meer aan meis door testen te kopen:), had ik ook hoor en misschien zijn we er wel iets te veel mee bezig maar dat is ook wel logische want je bent ergens mee bezig wat je zo graag wilt, een lief klein baby'tje! Dus ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik zou nu nog even wachten met testen, want vandaag is je nod toch? Ik zou gewoon idd nog even wachten een dag of 2 en dan probeer je het nog een keer!

Maar het is wel zo idd je voelt van alles waardoor je gaat denken dat er misschien toch een kans is, maar er komt een dag (ik hoop snel) dat wij hier aan elkaar mogen melden dat het dan toch echt gelukt is;)

Ik voel me wel iets beter maar ben nu snel moe, pijn in me rug, vanmorgen leek t net alsof ik ongesteld moest worden haha maar dat is al voorbij, maar hoop wel dat t snel over is.

Ik mag aankomende week ook weer beginnen met klussen dus het wordt weer spannend;) het komt allemaal goed eowen;)

Liefs xx

5. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @erika,

Welkom, ik zelf zit er ook nog niet zo heel lang op maar
    Merk wel dat er altijd iemand is waarmee je kan praten over je gedachten en gevoelens hierover, dus wees welkom;) hihi.

Hoop dat het gaat lukken bij jullie en je mag natuurlijk van alles vragen en doen;)

Xx

6. Erika286

Erika286 Lid

25 jan 2012
    60
    0
    0
    Overijssel
    @Angela, dankje! Ik vind het iig al heel fijn te weten dat er meer mensen de zelfde gedachten hebben ook van alles merken aan hun lichaam... mijn vriend beleefd het toch ook heel anders, maar ja is op zich ook wel logisch, die loopt niet de hele dag in het lijf rond haha

Vroeg me af of jullie ook in de omgeving al mensen hebben ingelicht? Of dat het nog een geheimpje is. Ik merk dat ik dat ik het wel wil delen, maar dit is waarschijnlijk een goed en veilig medium zonder dat gelijk vrienden en familie in te lichten enne zeg nu zelf ik zit ook niet te wachten op info over hun al hun geklus ;)

Jij loopt dus weekje achter op mijn cyclus ongeveer... voor ons is deze week, theoretisch morgen THE DAY voor goede kansen. Ik doe nog niet aan temperaturen of wat dan ook, als het tegenzit moet je dat soort dingen vanzelf erbij pakken, dus nu nog even de spanning erin houden!

@eowen, hoop dat je gevoel je niet voor de gek houdt en een positieve test hebt!

7. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Hoi eowen, weet je inmiddels al wat meer?

En jij jessieS?

Hoe gaat het met jullie?

Xx liefs angela

8. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Hoi Erika,

Die zijn er zeker hihi;)
    Ik heb het alleen mn schoonzusje, moeder en zusje verteld.
    Voor de rest niemand, want dan wordt er ook steeds naar gevraagd enzo. En ik wil het ook gewoon stil houden omdat je niet weet wanneer en of het gaat lukken.
    Maar wat jij zegt hier is het ook veilig en kan je het toch kwijt als je dat wil!

Mijn vruchtbare periode begint deze week. Duss weer spannende tijden haha.

En hoe is het bij jou? ben je de periode al voorbij?

Liefs Angela!

9. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Wij hebben het nog tegen niemand verteld, ik wilde het graag voor onzelf houden. Vooral omdat je niet weet of en wanneer het gaat lukken en ik wil daarover geen vragen of opmerkingen. Maar ik merk wel dat het me veel moeite kost om er tegen mijn moeder en zusje niet over te beginnen. (wij vertellen elkaar bijna alles) dus ik zie wel hoelang ik het geheim kan houden!
    Ik merk wel dat ik er stiekem toch wel mee bezig ben. Gisteren werd ik gevraagd om samen met iemand een cross te rijden met onze paarden, begin apil. Normaal zou ik meteen enthousiast zijn, maar nu schoot toch even door mijn hoofd 'wat als ik dan zwanger ben?" hihi. Nou ja, dan meld ik me met alle liefde weer af voor die cross!

@Angela: Succes deze week;)

Ik moet (als alles volgens het boekje gaat) komende vrijdag ongesteld worden. Ben benieuwd......

10. Karinkaat

Karinkaat Lid

5 jan 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb al even niks meer van me laten horen, sorry daarvoor! Ik was wat teleurgesteld en van slag.

Ik was pas geleden overtijd en heb toen ik twee dagen over tijd was een test gedaan. Die was negatief. Afgesproken met manlief om 3 dagen later weer een test te doen, maar toen werd ik vlak van te voren ongesteld. Dat was enorm balen.

Ik weet daardoor nu ook niet goed hoe mijn cyclus nu loopt. Ik heb doorgaans een superregelmatige cyclus van 32 dagen. 16 Jan was eigenlijk mijn NOD. Nu ben ik de 20e ongesteld geworden, dus moet ik nu dan uitgaan van de 20 als dag 1? ik denk het wel, maar weet t dus niet zeker. Ik heb 4 dagen bloedverlies gehad, net als anders.

Nu ben ik net voor ik naar bed ging naar de wc geweest en nu had ik wat bloedverlies. Het was was oud bloed, want t was erg donker (bruin bijna). Nu snap ik er helemaal niks meer van. Heeft iemand ervaring met tussentijdse bloedingen? Ik heb dit nog nooit gehad en denk maar dat t komt doordat mijn cyclus wat van slag is doordat ik overtijd was.

We gaan deze maand netjes om de dag klussen, een kijken of dat wat helpt. Hopelijk helpt t wat tegen de stress dat ik nu niet precies weet wanneer ik weet ongesteld zou moeten worden. Ik heb wel gemerkt dat het erg stressvol is wanneer je de dagen af zit te tellen tot je NOD. Dat wil ik niet meer.
    We gaan in iedergeval 'ons best doen' door regelmatig te klussen en dan zien we het wel. Hopelijk kan ik me wat ontspannen en rustig houden.

X

11. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @lotje,

Nee idd daar heb je ook gelijk in maar tegen m'n moeder en zusje en schoonzus kon ik t niet meer voor me houden! Haha maar t is me best lang gelukt om t stil te houden! Maar voor de rest tegen niemand hoor dat wil ik ook echt niet!

Nou ik ben er ook wel mee bezig, vooral omdat ik ook met kinderen werk enzo. Maar het is wel erg leuk:)

Dank je wel, ik hoop dat het deze keer gaat lukken! Zou wel erg leuk zijn! Haha.

Jij ook succes lotje, hoop dat het weg blijft;)

Xx liefs!

12. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @karinkaat,

Geeft niks. Aahh dat is idd balen :(.
    raar kan dat soms lopen he. ik was ook ineens 3 dagen te laat maar toch de 4e dag werd ik ongesteld. Maar kop op meis komt goed!

Mijn cyclus verschilt wel dat is soms balen tussen de 30 en 32 dagen en dat is wel balen. Nou heb ik op mijn iphone wel een app waarop aangegeven wordt wanneer mijn mensturatie weer begint en wanneer de vruchtbare dagen zijn maar toch! ik weet ook niet precies wat nou waar is. maar volgens mij is het zo dat je 14 dagen voor je volgende menstruatie je ovulatie is. volgens mij!

Maar wat jij had heb ik nog niet mee gemaakt dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Misschien een na bloeding zeg maar dat t oude eruit moet.

Als t goed is en de app klopt beginnen mijn vruchtbare dagen morgen. dus we mogen weer klussen haha.

Maar Karinkaat t komt wel goed hoor;).
    Altijd positief blijven. En het is logisch dat je er veel mee bezig bent want je wilt graag een kindje.

Xxx liefs!

13. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Karinkaat: Balen meid...Ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent als je overtijd bent en het dan toch niet zo mag zijn. Vervelend dat je nu niet weet hoe je cyclus loopt. Het is ook logisch dat je er veel mee bezig bent. Dat doen we allemaal......

Ik ben ook wel een klein beetje bang om elke maand teleurgesteld te raken. Je weet dat het vaak niet meteen raak is, maar toch is er elke maand stiekem wat hoop....

Ik heb afgelopen maand 2x bruinverlies gehad. 1x op dag 13 en een keer op dag 23. Ik heb geen idee wat het bij mij betekend, ik ben nog niet zo heel lang gestopt met de pil, dus ik wijt het daar maar aan.

Nou meid, blijf positief en het komt vast wel allemaal goed. Succes met klussen!

@angela: Ik hoop dat ik mijn mond kan houden tegen mijn moeder en zusje, maar ik vind het zooo moeilijk! haha.... het is ook iets waar je zelf de hele tijd mee bezig bent he? Succes met klussen!

Morgen is mijn NOD, maar nog geen enkel voorteken te bekennen. Ik loop al de hele maand met hoofdpijn, buik/rugpijn en het gevoel ongesteld te worden, en nu is het bijna zover en voel ik me prima :(
    Ik begin een beetje bang te worden dat mijn cyclus van slag is......

14. Erika286

Erika286 Lid

25 jan 2012
    60
    0
    0
    Overijssel
    @Angela, gelukkig ben ik niet de enige... Mijn moeder vertel ik eigenlijk altijd alles en die heeft gewoon geraden, maar zou mijn vader nog niet inlichten. En mijn beste vriendin heb ik eigenlijk als eerste wel ingelicht, vond zo spannend ook niet meer de pil te slikken. Ook omdat zij wist dat ik medicatie moest afbouwen voor ik kon stoppen met pil had ze ook wel beetje geraden. Afgelopen vrijdag was ik bij mijn nicht en hele goede vriendin, laatst kwam ons gesprek al eens op babies en gevoelsmatig had ik haar gespannenheid hierom al door, ze zaten nog aan twijfelen. Dus toen kon ik niet stil houden toen ze vroeg, nu is zij ook gestopt! Ook wel weer heel spannend, zou leuk zijn samen zwanger. Jij succes met klussen!
    @Lotje02, snap ook dat je geheim wilt houden hoor! Gelukkig vragen die van mij er niet continu naar of zo. Nog steeds geen ongi??
    @Karinkaat, balen! Snap die spanning omtrent NOD... Heb ik ook last van hoor!

Qua status vorige week vrijdag zeer duidelijk een eisprong gevoeld (denk ik tenminste) beetje ongi gevoel 's middags en 's avonds flinke pijn links... Dus nog maar even geklust. Qua planning kwam er strak uit, ben vrij regelmatig dus ja nu afwachten tot volgend weekend. Gaan dat weekend ook nog weg met vrienden. Dus hoop of voor die tijd ongi dat ik lekker aan de wijn kan of een positieve test en blij zijn! Nu wel last dat eten een beetje dwars zit, dinsdag en woensdag ongipijn en misselijk... Oh ja en gevoelige borsten/tepels...

Hoe zitten jullie mannen erin trouwens? De mijne is echt wel heel lief en ook mee bezig, vandaag stuurde hij nog berichtje, sport voorzichtig!

Fijne avond nog!!

15. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Hey meiden,
    Mijn eerste ronde zit erop!
    Na alle reacties hier op het forum over ontpillen en doen had ik totaal niet verwacht na precies 28 dagen ongesteld te worden, maar jawel mijn lichaam zit griezelig gelijk met een gemiddelde cyclusduur..
    Het was op zich wel een beetje jammer, maar ben nog maar een maand gestopt met de pil dus mag niet zeuren.. mijn man had het zo druk met de verwarming die op het moment kuren heeft dat ie niet eens op of om keek toen ik het nieuws vertelde..
    Blegh.. voel me ongi :(

16. happy3

happy3 Niet meer actief

Hallo,
    ik zit zeer onverwacht nu ook in de eerste ronde, mijn ventje heeft heel lang getwijfeld of hij nog wel een tweede wilde, en 3 weken geleden kreeg ik een briefje van mijn dochtertje, "Mama, van papa krijg ik nog een broertje of zusje krijg ik dat van jou ook?" Totaal niet verwacht, maar wat was ik blij:D Ik moest net die dag een nieuwe ring steken, en eigenlijk wilde ik nog wel een paar maandjes wachten, maar ventje wil er onmiddelijk voor gaan, ik word niet snel zwanger en heb 50% kans op miskramen en ben al in de dertig, dus het wordt idd wel tijd;)

ik ga wel alles eens nalezen, maar ga me vanaf hier aansluiten
    veel succes aan iedereen met het zwanger worden;)

17. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @Erika, Dank je wel hihi. Jaa het is zeker spannend allemaal. maar komt wel goed hoop ik:). de weken gaan ook redelijk snel want het is zo je vruchtbare periode weer hihi. En op dit moment zit ik ook in die van mij, dus druk klussen haha. maar voor een goed doel(L). En ik vertel het verder aan niemand dan an mijn moeder en zusje/schoonzus :).

@Sanne, Aahhh dat is balen meid, maar er komen nog genoeg kansen, positief erin blijven;), dit is mn 2e ronde en zit nu in de vruchtbare periode dus erg spannend:) maar heb nu ook lekker vakantie haha dus alle tijd ervoor;). en idd je bent net een maand van je pil, maar komt allemaal wel goed:).

@Happy, Welkom. Oewww dus erg spannend en wel erg leukk:D
    Heel veel succes ermee! en dat het allemaal goed komt:).
    Dank je wel;)

18. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

ik heb even mee gelezen. Gelukkig ben ik niet de enige die zich zo onzeker voelt soms en er veel mee bezig is.

Ik zit nu in de 2e ronde. 1 ronde was 43 dagen, vond ik best keurig na 11j pilgebruik. Nu zit ik inmiddels op dag 61 van mijn 2e cyclus en heb geen idee waar ik sta.:( Heb vorige zat nog negatief getest, die week en deze week om de dag geklust. Heb geen idee of dat naast dat het leuk is:D wel nut heeft. Heb ik nog kans dat mijn ei springt als ik al in zo'n lange cyclus zit?

Ben ook paar dagen aan het tempen, zo rond de 36.1/36.2. Alleen vandaag zat ik op debank en begon ik helemaal te gloeien, misschien alsnog mijn ei (temp was opeens 36.7)??

Het wachten wordt echt heel vervelend, wil nu wel eens weten waar ik aan toe ben. Dan maar ongi zodat we door kunnen naar ronde 3, maar liever een positieve test natuurlijk!

Kan ik nog wat anders doen dan wachten wachten en nog eens wachten?

19. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Hallo! Ik ben ook nieuw hier ;)

Ik zit inmiddels al in ronde 5, mijn NOD is 12 februari. Dus ik kan nu niets als wachten en zuchten omdat het zo lang duurt al die dagen!

De eerste 4 rondes heeft mijn lichaam mij erg voor de gek gehouden. Ik had allemaal kwaaltjes die op zwangerschap duiden van pijnlijke tepels tot blaasontsteking etc. Heb ik normaal nooit last van als ik ongi moet worden.

Deze maand voel ik me wel een stuk relaxter dan normaal en heb vanaf het begin van deze ronde een goed gevoel dat deze maand helemaal goed gaat komen ;)

20. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Hallo,

Ik heb gisteren mijn mirena eruit laten halen...ik kan ook niet wachten...!
    Het liefst zou ik nu al gaan babyshoppen...erg he?

Heel veel succes allemaal.

Deel Deze Pagina