Eerste rugtas voor basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door AvdY, 28 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AvdY

AvdY Niet meer actief

Hoi! Binnenkort is het zover en gaat m'n dochter voor het eerst naar school. Dus ze heeft een rugtas nodig voor haar broodtrommel en dergelijke. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ze had een leuke van skiphop uitgekozen, maar ze wil nu toch niet meer met een uitstekende hoorn :rolleyes:

Dus ik zoek iets anders, maar op internet kan ik de maten ook niet zo goed inschatten! En in deze tijden ga ik liever ook niet teveel winkels af...

Het liefst zoek ik iets wat de hele basisschool mee kan, qua kwaliteit en qua grootte. Qua print gaat dat misschien niet lukken dat besef ik me :)

Wie heeft er goede ervaringen met een merk/formaat? En wat is wel/not done op de basisschool? :oops: Budget is denk ik rond 25-30€, maar weet niet of dat haalbaar is?

2. AvdY

AvdY Niet meer actief

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Eastpak orbit mini. Goed te wassen, sterk en perfect voor 2 bekers drinken, broodtrommel, fruitbakje en reserve broek en onderbroek. Na een jaar gebruik (en veel gesjoel ermee over de grond) is de tas nog steeds zo goed al nieuw. Heb er 25 eu voor betaald

AvdY vindt dit leuk.
  4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    ik lees veel goede ervaringen over deze tas
    https://www.brandfield.nl/fjallraven-kanken-mini-f23561-312?bgid=39819-AGI-55543861097-ASI-412659478974-F23561-312&gclid=EAIaIQobChMIn9j8o8XX7AIVCeN3Ch3XVgOxEAQYCCABEgLxA_D_BwE#

Alleen is deze boven budget maar ik zie ze online al wel iets goedkoper.

Eastpak zijn ook altijd degelijke tassen en daar hebben ze ook een mini van. Prijs ligt lager.
    Ik heb wel eens een tasje van Lief gehad, bestaat dat nog? Die was uiteindelijk lang mee gegaan alleen vanaf groep 3 te klein.

AvdY vindt dit leuk.
  5. AvdY

AvdY Niet meer actief

Is de orbit al de kleine versie van een normale Eastpak? Of zijn daar ook nog verschillende maten in? Weet jij dat?

6. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Ik heb altijd tassen van zebra. Hele leuke tassen.
    Hebben ze in groot formaat maar ook kleinere.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Mini is aparte maat. 10 liter is dat.

AvdY vindt dit leuk.
  8. AvdY

AvdY Niet meer actief

Maar welk formaat moet ik dan nemen voor een peuter, maar wel op de groei? :)

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben bewust een klein formaat gepakt.
    Zie soms van die kleuters rondlopen met grote tassen waarmee ze bijna omvallen. Vind dat altijd zo gek staan.

Hier dus een klein formaat, net groot genoeg voor broodtrommel, fruitbakje en drinkbeker.
    Een tas voor de hele basisschooltijd zie ik toch niet gebeuren.

edit: wij hebben deze

olleke vindt dit leuk.
  10. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
  11. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
  12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier een prinsessentas

en zal over 1-2 jaar weer andere zijn gok ik

zoonlief had paw patrol daarna mario en nu pokemon en zit in gr 4

de laatste komt van ali en was 5 euro en is in goede staat. Na 1 jaar gebruik nu

Paw patrol kunnenverkopen
    Mario ligt in de kast en is laatst met uitje meegegaan en gaat vaak mee als ie logeert

maar 1 voor alle 8 jaar? Lastig
    Ze zijn nu nog klein voor een grote rugzak

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    e06877d5a6868aaf22da330b93839084dc5648c6.jpg Hier voor beide kinderen een Zebra tas!
    Niet kapot te krijgen en die kan ook prima 8 jaar mee.
    (wat ik trouwens niet doe want ze willen tussendoor vast wel eens wat anders)

Ik heb deze voor dochter:

mum2be2 en olleke vinden dit leuk.
  14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Zebra! Heel erg mooi en super handig met 2 binnenvakken voor bekers.

Koop geen tas voor de hele basisschoolperiode hoor! Een kleuter heeft een andere smaak dan een kind in groep 6.

Verder heb ik bekers van mepal (1 neutrale en 1 met een figuur naar keuze). Gaan hier jaren mee.

En een vakjesbroodtrommel (bento box zoals yumbox). Makkelijke sluiting en volledig lekvrij! Door de vakken kan je goed varieeren met groente en fruit.

mum2be2 vindt dit leuk.
  15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Die is gaaf!

Taiga vindt dit leuk.
  16. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ik weet niet meer wat de eerste tassen waren bij ons.
    Maar koop alsjeblieft geen tas voor 8 jr.
    Als kleuter hoeven ze alleen maar broodtrommel, beker en fruitbakje mee en dan is een niet al te grote tas echt fijner.
    Als ze verder zijn moeten ze wel eens een boek, map of agenda meenemen en dan is een iets grotere fijner.
    Maar zo'n grotere tas hangt bij een kleuter tot de knieholtes bijna, dat is echt sneu en onhandig.

Verder heeft een kleuter doorgaans een andere smaak dan de gemiddelde bovenbouwleerling en zal een tas van 25-30 euro misschien kwalitatief ook niet genoeg om 8 jaar mee te gaan.

Bij ons hebben ze op dit moment allebei een dakine en die blijven tot nu toe al ruim 2 jaar wel mooi ondanks het gooi- en smijtwerk van de jongens.

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Inderdaad wat al gezegd is. Een tas voor alle jaren is een illusie. Je merkt het nu al aan je dochter die haar uitgekozen tas al niet meer wil voordat ze überhaupt naar school is geweest ;)
    Onze kinderen hebben tot nu toe ongeveer iedere twee jaar een nieuwe tas nodig gehad. De kleutertas ging het langst mee, maar die waren ze op een gegeven moment ontgroeid.

18. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Hier hebben ze meestal een tas van de action. Die kosten niks en zijn prima om 1 a 2 jaar mee te gaan. Er wil nog wel eens een beker lekken of iets dergelijks en dat vind ik echt zonde. Daarom nog geen dure tas. Misschien als ze wat ouder zijn. Nu heeft mij oudste wel een minecraft tas maar die heeft ze gekregen.

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
    Ik heb twee formaten voor de kinderen. Een kleine en 1 waar ongeveer een a4 in kan. Mijn middelste red het nog met de kleinste. Mijn oudste heeft die grote 1x per week nodig. Hem wil ik de andere dagen niet onnodig met een grote sturen. Mocht er een keer wat drinken open gaan in de tas dan heb ik ook een reserve om mee te geven.

20. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Hele basisschool? Jij denkt goed vooruit ;)
    Doe je kind een plezier laat haar een leuke niet al te dure tas uitzoeken. En zodra ze naar groep 3 gaat weer een nieuwe. Want naarmate ze groter worden dan is zo’n tas uit groep 1 natuurlijk niet meer zo leuk.
    Mijn zoon heeft nu een grotere rugtas dan toen hij in groep 1 begon. En in groep 3 dit jaar moet er ook een gymtas bij in passen.
    Zoon was verschrikkelijk blij met zijn zelfuitgekozen roblox tas. Hij zit in combiklas 3/4 en over heeeel lang als hij naar groep 5 gaat mag hij weer een nieuwe :)
    In groep 1 en 2 was hij superblij met zijn Paw Patrol tas

Deel Deze Pagina