Eerste schoentje zetten, wat vreet jij uit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MadeInUSA, 13 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    De sint is in het land, dus we mogen weer... wat heeft piet vannacht voor jullie kinderen in petto?
    Hier twee kinderen die niet meer geloven, wel héél graag hun schoen willen zetten, maar daar alleen maar de bekende poep/plee/scheet variaties op brullen. Dus die krijgen een rol WC papier met een vermanende brief van de sint (neefje dat nog wel gelooft is er ook bij dus ik moest me inhouden). Met aan het einde een hint waar het echte cadeautje te vinden is. Ben heel benieuwd wat hun reactie morgen is.

Indiana, Syane en Zeebra vinden dit leuk.
  2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.239
    1.892
    113
    Vrouw
    Hier heel braaf vandaag...
    Sint kreeg een tekening van de kids en Piet heeft ter plekke een tekening terug getekend. Wel wat fouten gemaakt, dus hier en daar liggen wat proppen papier en alle potloden/stiften liggen bezaaid over de vloer.

Vorig jaar heb ik zo hard gelachen om mn eigen grap....
    Schoenen waren netjes gezet. Netjes naast elkaar bij de verwarming.
    Maar mijn kids (en man) laten hun schoenen nog wel eens slingeren. Bij de achterdeur, naast de bank, op de trap, stonden niet opgeruimde schoenen. Heb ik juist in die schoenen de kado's gedaan :roflmao: Piet wist gewoon niet meer waar de kado's nou in moesten :rolleyes:

Roanna, Kindje3, NiVa0230 en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik was vandaag nog niets van plan. Dochter had haar schoen Alleen gezet (zoon was buiten toen ze naar bed ging) en mijn plan was morgen ipv schoen zetten versierpiet langs te laten komen. Maar omdat ik niet kon slapen ben ik toch mijn bed maar uit gegaan om iedereen zijn schoen te zetten. Voor mezelf heb ik een doos bonbons ingepakt (die ik eigenlijk voor mijn moeder had gekocht maar die krijgt na het weekend wel een nieuwe doos), voor man heb ik een lege schoenendoos ingepakt met een briefje erin “gefopt, groetjes malle Pietje” en bij zoon heb ik een briefje van 10 euro erin gedaan met een kaartje “koop je zelf wat leuks ervan groetjes Sint en Piet”. Ik vermoed dat dochter nu morgen ochtend het gefopt kadotje van haar vader hilarisch vind en het daar morgen meer over zal hebben dan over de knikkerbAan die ze zelf krijgt.

Roanna en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik was vandaag makkelijk! De middelste is logeren en ik was alleen met de oudste en de baby en die laatste had zo’n kramp en huilen in de avond dat ik geen puf meer had om nog iets anders te doen dan cadeau erin en pepernoten erbij. Maar ik heb wel nog wat ideeen en volg hier even mee voor de overige keren :roflmao:

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.109
    12.090
    113
    Met zoontje hadden we met Kapla op de grond ‘geschreven’ welkom Sint en Piet, hij had er zelfs een mooie Sinterklaas en Piet bij gemaakt van Kapla.

Sint en Piet hebben daarvan gemaakt groeten Sint en Piet en Piet heeft een toren gemaakt van de overige blokjes die hij vond. Verder ieder een klein cadeautje maar de volgende keer mag de schoen niet in het weekend worden gezet, want meneer was al om 5:45 uur wakker, hij slaapt weer en ik lig wakker.

NiVa0230, MamaChantal en Syane vinden dit leuk.
  6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Niks bijzonders, ze hebben 2 chocolade muntjes gehad, een chocolade sint en een cadeautje (jongste lego spiderman, andere zoon een transformer en dochter een nagellak)
    Er stond water klaar en 2 wortels voor het paard. Met een briefje erbij "voor ozosnel".
    Dus daar wel wat onder geschreven :)

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Ik ben echt een loedermoeder :|
    Dit is nou al het 2e jaar op rij dat ik debk; oh ja shit... die schoen zetten.
    Heb alle 5 december cadeau's al lang en breed binnen, maar die schoen zetten echtwaar :roflmao: zit nog niet in mn systeem

Iertje81, NiVa0230 en MamaChantal vinden dit leuk.
  8. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Vandaag ook nog niks geks, gewoon een cadeautje in de schoen. Ze hadden suikerklontjes en appels neergelegd voor het paard, die zijn netjes opgegeten, ook door Piet.

Leolove, NiVa0230 en Indiana vinden dit leuk.
  9. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.017
    3.671
    113
    Hier kunnen de schoenen buiten de deur gezet worden, geeft echt iets minder spanning en zijn ze ook niet achterlijk vroeg wakker.
    Ze gingen om 9u kijken, zoon zei gister we zetten een emmer water neer voor Ozosnel en een komkommer haha zei die eten paarden komkommers, want de wortels waren wij vergeten te kopen.
    Ze kregen beide nieuwe sloffen in hun schoen en een chocolade kikker, zegt zoon stond dit op m'n lijstje, had je dat erop gezet.
    Tuurlijk jongen en soms zal je wat krijgen wat niet op je lijstje staat. Ze waren er in ieder geval blij mee.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Hier ook :mad: gelukkig "pas" half 8 maar 5 dagen per week moet ik m'n stem flink verheffen om half 8 omdat ze er echt uit moeten. Eb dan is het weekend.... :confused:

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    :cool:

Bijgevoegde bestanden:

toch3 en Theezeefje vinden dit leuk.
  12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Gisteravond schoen gezet met het verlanglijstje want anders weet Sint niet wat je wil hebben.
    Smulpiet is geweest want op de tafel lag zijn broodplankje met broodkorst, klein bordje met nog 2 sperzieboontjes en een leeg schaaltje vla. Zijn tablet stond erbij dus heeft smulpiet ondertussen ook gekeken op Sinterklaasjournaal.nl.
    Briefje erbij dat hij lekker had gegeten en veel plezier met zijn kadootjes en snoep ( Among us figuurtjes, zo’n rubberen duizendpoot en een chocoladeletter) en dat er nog wat lekkers in de koelkast staat (Sint gebak)
    Zoon vond het geweldig!:thumup:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  13. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Leuk om te lezen! Kan niet wachten tot mn zoontje oud genoeg is om het te snappen.

Wij deden altijd een borreltje bij de schoen zetten voor de sint en piet, zodat ze het warm kregen want in de nacht was het altijd zo koud :roflmao: dat waren dus goede weken voor mn vader en stiefmoeder hahaha:roflmao:

NiVa0230, esklessebes en Meiske2015 vinden dit leuk.
  14. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier was de verstoppiet geweest. Lag alleen een grote brief met verschillende aanwijzingen.. ze zijn lekker een kwartiertje bezig geweest met zoeken.

Maar pfff wat waren ze vroeg wakker

NiVa0230 vindt dit leuk.
  15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier hebben onze pubers ook de schoen gezet en als ze er wat in willen moeten ze zingen hahahaa

Verder heb ik vroeger ook wel eens rommelpiet gehad (hele woonkamer overhoop) of het paard door het huis met hoefjes op het laminaat
    heerlijk feest!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    Mijn zoontje zet er altijd een fles bier bij voor de piet:roflmao:
    Toch eens aanleren dat Piet ook wel een wijntje lust:D

cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  17. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Dit jaar is het eerste jaar dat ze haar schoentje zet, terwijl ze niet meer geloofd.
    Geeft niks. We maken er toch wel een feestje van, en in haar schoentje komt gewoon een cadeautje.
    Eerdere jaren hebben we:
    -het hele huis op z'n kop gezet. Die rommelpiet toch...
    -Een foto van de hand van papa met een zwarte handschoen af laten drukken, en in huis vlak bij de schoen neergelegd
    -sint en Piet in het vriendenboekje laten schrijven
    -d'r hele schoen ingepakt, en het ingepakte cadeautje ergens anders neergelegd. Was een grapje van malle Pietje.
    Een spoor van pepernoten van de schoen naar het cadeautje gelegd

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Komt wel als ze ouder zijn. T is hier maaahaaaaam op t sinterklaasjournaal zeggen ze dat ik schoen mag zetten. Oftewel... dan is t shit gevolgd door graai in de 5 december cadeaus haha

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Whahahagq te leuk :roflmao::roflmao:

20. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Is ook wel logischer bij de achterdeur. Hij moet toch ergens binnen komen. Door de verwarming wordt lastig :roflmao:

Deel Deze Pagina