Zondag vonden ze een reep Tony in hun schoen. Dat vinden ze wel lekker, maar ze reageerden niet heel enthousiast. Totdat ze het openmaakten en er een pakje pokemonkaarten in vonden die ik in de wikkel had verstopt. Toen was hun dag weer helemaal goed.
Gisteren bij sinterklaasjournaal kwam de vraag of pieten nooit naar de wc moeten snachts... Daar kan je dus ook nog wat mee doen
Kids hier geloven al lang niet meer, en de kleinste nóg niet... Maar de tieners doen volop mee "want kleine zusje hè...." Ze zingen uit volle borst, dus daar krijgen ze ook wat voor. Ze hebben zelfs een -sint-kleurplaat ingekleurd en in de schoen gestopt. Maar een cadeau in de schoen deden wij eigenlijk nooit. Nu zeggen ze gewoonweg bij het sinterklaasjournaal dat je een cadeau in de schoen krijgt, dan wordt je als ouder ook lekker voor het blok gezet he. Ik vind dat zo sneu voor ouders die geen geld hebben voor cadeautjes, en hun kinderen. En ook onnodig, ze krijgen toch pakjes op 5 december? Sinds ze dat soort dingen dus zeggen op het sinterklaasjournaal krijgen onze kinderen 1x met schoen zetten een klein cadeautje. Maar dan moet je echt denken aan een jojo, of stuiterbal ofzo (toen ze kleiner waren). Nu krijgen ze een geurkaarsje bijvoorbeeld. Verder een stuk of 10 pepernoten en 2 of 3 schuimpjes/chocomunt/etc. Ik maak wel eens de letters van hun naam met pepernoten. Ik vind het idee dat ik hier las om het in de rondslingerende schoenen te stoppen hilarisch, dat ga ik ook doen morgen
S dacht vandaag slim te zijn en heeft zijn beide laarzen gezet. Ik heb hem geqaarschuwd: Brutale kinderen krijgen bezoek van brutale pieten! Nu zijn zijn laarzen verstopt achter een plant en in de boekenkast...
Niets. Bij oudste deden we wel vaak iets grappigste met schoenen verstoppen, een duplobouwwerk maken waar het cadeautje in lag. Iets is de lijn van sinterklaasjournaal. Bij jongste is een gewoon bakje pepernootjes en een pakje meer dan spannend genoeg. Alles moet hetzelfde en voorspelbaar blijven.
Bij het woord cadeau moet bij ons ook aan iets heel simpels denken hoor. Echt van die kruidvat aanbiedinkjes als pietenmuts, stickerboekje of stuiterbal oid. Gast om het uitpakken.
Wij deden niks bij onze oudste, toen ze klein was zette we nooit schoen, dat vond ze vreselijk spannend. Nu, ze weet nu al jaren dat wij het zelf doen, verstoppen we de schoen, briefje erbij, of bijvoorbeeld als ze een appel erbij deed, dan kreeg ze een wortel terug.
Eergisteren heb ik dochter haar vriedenboekje gevuld met een bericht van Sint en Danspiet. Alles getypt, geknipt en geplakt om handschrift herkenning te voorkomen en het eerste wat dochter zegt toen ze het zag was hè ze hebben mijn glitterlijm gebruikt (om me daarna doordringend aan te kijken) heb het idee dat ze twijfelde. Een maand of 2 terug heeft ze haar iPad stuk laten vallen en door drukte en vergeetachtigheid kwam het er niet van deze te laten maken. Dat heb ik gisteren gedaan, een nieuwe hoes erom heen gekocht en deze ingepakt in haar schoen gedaan. Met een kaartje erbij “ lieve M. Ik hoorde van Sint dat je papa en mama steeds vergeten je iPad te laten maken. Daarom heb ik dit voor je gedaan. Van Sint heb je een nieuw hoesje gekregen zodat de iPad niet meer stuk gaat als deze weer eens valt. Groetjes Klusjespiet” en hier ging ze vol in mee, totaal geen twijfel. Dit was de laatste schoen van dit jaar. Ik denk dat ik vrijdag pakjesavond ga doen zodat ze het hele weekend de tijd heeft met haar speelgoed te spelen en dan is de rust terug in huis.
deze hangt hier al aan de toiletdeur sinds ze in Nederland zijn aangekomen op verzoek van dochter Bekijk bijlage 707859