Het beste voor de voeten zijn barefoot/minimalistische schoenen. Op facebook heb je de groep 'barefoot schoenen verkoophoek' waar je veel tweedehands schoenen in kleine maten kunt vinden. Je hebt in Arnhem ook de winkel barefoot & more, daar verkopen ze ook kinderschoenen. Deze zijn allemaal zeer flexibel met platte zool en veel teenruimte zodat de voetjes zich goed kunnen ontwikkelen.
Hier little indian, toevallig eentje waar haar wreef wel in kan. Maar ik heb dr sok sloffen gewoon in mn luiertas, die zitten veel beter omdat ze hoger sluiten en minder snel uitgetrapt worden. Lopen kan ze nog niet echt maar met de ene voet op de andere staan en net zo lang wurmen tot ze uit zijn lukt dr feilloos.
Dl had ook leren slofjes tot ze goed kon lopen. Toen eerste paar veterschoentjes van Beberlis, die zaten het beste in de winkel; stevig maar zacht leer (dl was hypermobiel). De zool hoeft niet helemaal flexibel te zijn, als 'ie maar goed doormidden te buigen is (tussen voorvoet en hiel). https://www.consumentenbond.nl/verzorging-van-je-kind/kinderschoenen-waar-moet-je-op-letten
Mijn dochter heeft Bunnies met een flexzool. Ik ben tevreden over de schoenen. Mijn andere dochter (tweeling) loopt sinds een week aan één hand binnen en wil ook graag naar buiten. Alleen voor haar hebben we nog geen schoenen; ze loopt binnen op Aapies sloffen. Het kdv had haar van de week op haar sloffen buiten op een loopfietsje gezet. Ik twijfel om voor haar schoenen aan te schaffen; het is best sneu als ze niet naar buiten kan. Wat zouden jullie doen; ergens hele goedkope schoenen kopen of al wat duurdere?
Mijn dochtertje had Elefanten en mijn zoontje iets van scapino (wel leer en flexibel maar betaalbaar). In de praktijk lopen ze niet langer dan een kwartiertje/half uur achter elkaar. Als ze dan de rest van de dag binnen op slofjes lopen lijkt het me prima. Iedereen adviseert shoesme, maar a is dat niet voor iedereen financieel haalbaar en b om bovenstaande reden vind ik het eigenlijk ook niet nodig. Pas nu mijn dochter naar school gaat en dus de hele dag op schoenen loopt, koop ik echt goede (en wat duurdere) schoenen. Ze lopen bij ons in huis op blote voeten, sokken of sloffen. En buiten de helft van de tijd op regenlaarzen.....