Baby 1 week oud slaapt niet als dreumes beneden is

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 20 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Onze dochter is 1 week oud en vindt het moeilijk om in slaap te vallen als onze zoon beneden is. Logisch natuurlijk, maar ik wil en kan mijn zoontje niet verbieden om stil te zijn. Ze zal er aan moeten wennen. Bij ons op de arm valt ze dan ook niet in slaap en omdat ik een ks heb gehad kan ik haar nog niet dragen in de doek. Als mijn zoon naar de opvang is slaapt ze heerlijk beneden. Aan de ene kant wil ik haar graag beneden houden, ik vind haar nog te klein om alleen boven te slapen... Maar mijn moederhart breekt ook als ik zie dat ze zooooo moe is maar niet in slaap kan vallen... Wat te doen?

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou haar gewoon boven in der bedje leggen.
    Dan kan ze tenminste wel slapen, leuk is het niet maar in dit geval kan je niet anders denk ik.

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik zou haar denk ik toch gewoon boven neerleggen idd. Hier heeft ze ook altijd in haar eigen bedje geslapen. Er komt vanzelf een moment dat ze langer wakker is en dus ook langer beneden.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoon ligt nu op bed en madam is in de kinderwagenbak in slaap gevallen. Na de volgende voeding maar eens proberen of ik haar boven kan achterlaten (want zo voelt het... snik snik...).

5. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Soms moet je doen wat het beste is voor je kindje, ook al gaat dat tegen je moedergevoel in. Ik zou je baby dus in d'r eigen bedje leggen. Je kunt toch af en toe even gaan kijken? In d'r eigen bedje krijgt ze ook de minste prikkels, dus slaapt ze waarschijnlijk ook veel beter!

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik wil niet heel lullig klinken, maar misschien komt het er toch zo uit. De manier waarop ik nadacht een paar dagen na de bevalling is heel anders dan ik nu inmiddels weer een tijdje kan nadenken, dus misschien is dat bij jou ook zo.

Je wil als moeder zo goed mogelijk voor je kind zorgen, maar dit doe je uiteindelijk in het belang van je kind, niet om jezelf zo goed mogelijk te voelen ten koste van je kind. Het is allemaal zo erg niet als je kindje een keer niet zo goed slaapt, maar ik zou me heel snel over mezelf heen willen zetten als ik mijn kind door mijn eigen toedoen slaap onthoud. Leg je kindje lekker in bed als het moe is. Dat vind je zelf toch ook fijn?

Ik bedoel te zeggen: even terug op aarde, in wiens belang ben je ook al weer bezig?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik legde de jongste vaak in de kinderwagen en zette die dan in het halletje voor. Toch dichtbij en kon haar zo zien (glas in tussendeur) en zo had ze minder last van het geluid van de oudste.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Nacho, ik weet ook wel dat ik me niet zo moet aanstellen, maar ik hoopte op bruikbare tips. @Snoopy1979, bedankt, dat zou ik ook nog kunnen proberen!

9. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Zou een babyfoon met camera niet een idee kunnen zijn? Kun je ke kleintje wel in de gaten houden terwijl zij rustig boven in haar eigen bedje kan slapen.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Boven in bed leggen en babyphone met camera was hier de oplossing.

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    In de hal lukte het ook niet, ze ligt nu boven. Inslapen duurde eventjes, maar ze ligt nu heerlijk te slapen!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier altijd boven in bed.

13. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Fijn dat ze heerlijk ligt te slapen.
    Ook al gaat het tegen je gevoel in om je kleine baby ergens alleen neer te leggen, het lijkt in deze situatie toch echt de beste optie. Lekker rustig in haar eigen bedje. Dan kan je dreumes beneden gewoon lekker zn ding doen.

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Precies! Ze slaapt nu zo goed dat ze zich niet meer meldt voor een voeding :p

15. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Nou je hebt de stap gezet, nu gewoon verder zo doorzetten en voor je het weet zijn jullie er aan gewend en haar slaap is het belangrijkste toch! Daarbij heb je op die momenten meteen quality time met de oudste zo;)

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Goed dat het is gelukt! Iedere baby is anders en een andere baby had misschien heel graag bij jou gelegen, maar dit kindje wil lekker in bedje slapen. Ook prima toch? Maakt jou als moeder echt niet minder.

Deel Deze Pagina