Wanneer deden jullie dit? Ik weet niet zo goed wanneer ik dit zal doen. Het is natuurlijk zo gedaan maar ziet er zo gezellig uit. Heb alleen geen zin dat het maar staat stof te happen want het kan nog even duren voor de baby komt..
De box stond hier uiteindelijk een week na de bevalling. Hadden nog niet zo'n zin om er al de hele tijd tegenaan te kijken zonder vulling Was gauw genoeg opgezet. Bedje en wagen ed heb ik wel eerder opgemaakt en vervolgens een grote vuilniszak er overheen getrokken. Zo kon ik wel af en toe spieken, was het klaar voor als de kleine besloot te komen, maar werd het minder stoffig.
Ik heb het elke keer gewassen met 35 weken ofzo. Maar mijn kindjes kwamen dan ook allemaal voor de 37 weken. Normaal gezien zou ik het rond de 39-40 weken ofzo doen? Daarna gewoon laten liggen.. zoveel stof komt er in mijn ogen niet op..
Bedje heb ik op laten maken door de kraamverzorgster en de box had ik bij 36 weken staan. Gewoon met boxkleed erin en toen mn zoontje geboren was ander boxkleed erin gelegd en de ander gewassen.
Ik verfriste telkens alles vanaf 37 weken. Toen de kraamzorg kwam na de bevalling haalden ze alles er als eerste af.
Bedje had ik met 38 weken opgemaakt. Box ook rond die tijd, zodat de hond er alvast aan kon wennen. Toen ze eenmaal in de box ging, deed ik er een ander kleed in. Bedje heeft kraamverzorgster opnieuw opgemaakt.
Bedje heb ik niet van tevoren opgemaakt. Die heeft de vk tijdens de bevalling opgemaakt. (Daarna heeft de kraamzorg het opnieuw gedaan) Boxkleed had ik er na het wassen wel in liggen. Maar de reiswieg en maxicosi stonden ook in de box. Het boxkleed was ik sowieso niet zo vaak, dus die paar weekjes extra is niet zo erg.
Het bedje heb ik pas na de bevalling gedaan, alles lag al wel klaar er in maar de kraamverzorgster heeft het opgemaakt.De box stond al een aantal weken klaar, heb me daarbij nooit druk gemaakt om stof eigenlijk. Als de baby al in de box ging de eerste week, was dat toch altijd in een omslagdoek.
Ik (of kraamhulp of vriendlief) maak t pas op als we thuis zijn uit t zkh. Alles ligt wel gewassen in de kast. Voor zowel t wiegje als ledikant. Hier slaapt de baby de nachten bij ons op de kamer en overdag leg ik hem in zijn ledikantje.
Met 37 weken. De kraamverzorgster heeft alleen gekeken of het goed was en heeft er verder niks aan gedaan.
Bedje, in ons geval wiegje op onze kamer, door kraamzorg opgemaakt. Box stond er al met een week of 30 denk ik, met boxkleed. We hebben een kat en die lag er de eerste weken veel in, daarna was het nieuwe eraf en lag ie er nooit meer in. Dit hadden we al verwacht, dus vandaar dat ie al zo vroeg stond. Anders hadden we dat pas met 37 weken ofzo gedaan denk ik. Achteraf was ie niet nodig en heeft de kat er meer in gelegen dan Dafne, haha.
Hier was het in elk geval te laat. De jongste kwam onverwacht met 39+6 (onverwacht omdat de oudste bleef zitten tot 42+0) en wij hadden niks opgemaakt, geen luier uitgepakt. Maar dat was allemaal geen punt, dat deed de kraamzorg gewoon middenin de nacht. De box hadden we nog staan van de oudste.
Boxkleed heb ik er maar in gelegd omdat ik dat leuker vind staan. Zal hem over paar weekjes nog ff wassen. Bedje dek ik maar niet op dan. Matras is nog nieuw en zit nog in plastic. Denk dat ik die over paar weken eruit haal en laat luchten en dan alleen molton erover heen. Gauw genoeg opgedekt als hij er eenmaal is! Bedankt dames
Bedje ga ik pas ergens tegen het einde of bij thuiskomst opmaken denk ik. De box ga ik rond 35-36 weken zetten, boxkleed leg ik er dan ook al in denk ik.
De box inclusief kleed hebben we met 37 weken in de kamer gezet. Ben bevallen met 38+6, dus het heeft maar een goede twee weken ongebruikt gestaan. En anders had ik het kleed gewoon weer gewassen. Met het wiegje heb ik wel zo lang mogelijk gewacht. En uiteindelijk heb ik die tijdens de weeen opgemaakt.