Eerste signalen bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wiebertje, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiebertje

    wiebertje Fanatiek lid

    2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Hallo het onderwerp zegt het al ben bijna 38 weken zwanger en heb sinds afgelopen dinsdag veel klachten.
    Pijn onderbuik kindje is helemaal ingedaald dus de hele onderkant doet pijn:(
    Woensdag kreeg ik te horen dat ik ook een blaasontsteking heb dus heel veel plassen:( wat je eigenlijk al doet zo aan het einde.
    Harde buiken licht roseverlies.
    Bijna niet meer kunnen lopen afentoe ook vernijnige steken en nu ook last van diaree:$

    Want als er nu niks gaat gebeuren en nog 2 weken zo rond moet lopen ga ik dat echt niet redden ik krijg alleen maar jaja de laatste loodjes he :x en dat is ook zo maar sommige vrouwen hebben deze periode nergens last van.

    Wat gebeurde erbij jullie in de tijd voor de weeien echt op gang kwamen:( zijn dit bij mij al symptomen?

    Alvast bedankt voor jullie reacties :)
     
  2. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    het kúnnen symptomen zijn, maar hoeft niet.

    bij mij gebeurde er helemaal niets, ik werd op de uitgerekende datum wakker met pijn in mijn rug en een klein beetje bloedverlies. was stomverbaasd want ik had het nog niet verwacht en had helemaal geen signalen gehad dat de bevalling eraan kwam.
     
  3. wiebertje

    wiebertje Fanatiek lid

    2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Het is van mij denk ik ook een moeilijke vraag want elke zwangerschap en bevalling is anders, maar weet je mischien wel hoe lang een hardebuik normaal aanhoud heb er nu last van en al bijna 15 min?
     
  4. UmmKais

    UmmKais Actief lid

    11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dezelfde klachten als jij en ik wil graag met je delen wat mijn verloskundige me bij de laatste controle zei: alles wat er nu gebeurt is zeker ergens goed voor! Misschien beval je deze week, misschien pas over 4 weken, maar je lichaam is bezig met voorbereidingen en dat heeft altijd een functie.

    Toen ze dat tegen mij zei, kon ik het beter accepteren en dat zorgt ervoor dat ik relaxter ben onder alle pijntjes en kwalen. Misschien helpt het jou ook om er zo over te denken! Het is in ieder geval niet voor niets.

    Maar ik begrijp wat je zegt hoor.. als ik eraan denk dat ik nog tot 42 weken zo door moet lopen dan word ik ook behoorlijk moedeloos! Hopelijk is dat niet nodig maar ja je doet er toch niets aan!
     
  5. wiebertje

    wiebertje Fanatiek lid

    2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Het moeilijke is dat ik ook 2x in de week in het ziekenhuis loop voor ctg's en een echo ik heb namelijk een schildklier aandoening en de kleine moet goed in de gaten gehouden worden denk zelf niet of hoop niet dat de vk mij tot week 42 laat rondlopen.

    Ik zie dat we even ver zijn de klachten zullen inderdaad al een begin zijn maar word zo wel zwaar mijn buik is nog steeds hard?
     
  6. sita80

    sita80 Actief lid

    10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo lang je nog geen weeen hebt en alleen maar harde buiken is je lichaam bezig zich voor te bereiden op de bevalling
    weet niet of dit je eerste is zo ja dan weet je waarscheinlijk niet wat weeen zijn
    maar het kan ook in eens om slaan en dat je over een paar uur aan het puffen bent
     
  7. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Het is in ieder geval ene teken dat je lichaam aan het oefenen is. Ik hoop natuurlijk dat bij jou heeft doorgezet maar alleen een harde buik is nog geen wee. Ikzelf heb bij ins derd ekindje 3 weken last gehad van voorweeen. zodra ik ging rusten begonnen de weeen en kwamen ook heel regelmatig maar waren niet zo hevig. Zodra ik wat ging doen stopte het. Dit heeft 3 weken aangehouden en onze kleine is 10 dagen te laat geboren.

    Het is niet leuk te horen maar de laatste loodsjes zijn inderdada het zwaarst. Je kunt niet lekker meer zitten alles doet je zeer en dan zou het ook nog eens kunnen dat je 2 weken over de datum loopt....
    Probeer het positief te bekijken...over 4 weken heb je in ieder geval jullie frummel in handen!
     
  8. wiebertje

    wiebertje Fanatiek lid

    2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Had net bijna ander half uur ook kramp en harde buiken tegelijk is nu weer gezakt als het weer terug komt bel ik even met de vk.
     
  9. kid2009

    kid2009 Actief lid

    6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    ik had behalve dat ik een hele grote buik had die de laatste week toch nog even uitscheurde, helemaal nergens last van!
    ik werd s'nachts wakker omdat mijn vliezen braken en pas 24 uur later begon ik weeën te krijgen..
     
  10. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik werd ongeveer een week voor mijn lieve meid geboren werd immobiel. Ik kon niet meer dan 50 meter lopen... ging naar de supermarkt maar kwam (bijna) niet meer thuis (dag van de beginnende weeën nog gedaan... want ik vond toch dat ik nog iets in huis moest hebben, geen idee meer wat & resultaat: stond te janken op straat van de pijn).

    De rest kon ik allemaal nog wel... 1x in die week last gehad van voorweeen, maar geen andere signalen van nadere bevalling.
     
  11. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik had echt helemaaaal geen symptomen vooral, geen pijn, geen harde buik, geen drukkend gevoel, helemaal niks. Maarja, vervolgens duurde m'n bevalling wel 28 uur... ;) Dus van de andere kant, misschien was het juist wel fijn geweest om het een beetje te spreiden...
     
  12. anoul26

    anoul26 Fanatiek lid

    11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik had op zondagavond wat druk op mijn buik, pijn met zitten.Ik denk dat dit harde buiken zijn geweest. Maandagochtend ritmisch krampen en 's middags slijmprop verloren. Woensdag is hij geboren.
     
  13. anoul26

    anoul26 Fanatiek lid

    11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Veel sterkte met de laatste loodjes!
     
  14. Danjay

    Danjay Fanatiek lid

    3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Bij mijn eerste merkte ik het pas dat er wat ging gebeuren op de dag zelf, ik verloor mijn slijmprop 's-morgens en 's-avonds braken de vliezen.

    Bij de 2e begonnen het al 5 weken van te voren, ik kreeg iedere nacht onwijze kramp in mijn benen, ik stond iedere nacht om 3 uur jankend onder de douche om mijn benen af te spoelen met koud en warm water op de dag van de bevalling bleek ik al 6 cm te hebben dat was dan toch wel weer prettig.
     
  15. UmmKais

    UmmKais Actief lid

    11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    En Wiebertje hoe is het nu? Heeft het doorgezet?

    Hier in ieder geval niet, na een aantal dagen krampen en steken heb ik nu alleen nog last van mn rug en van harde buiken. En van een heeeel druk bewegende baby.. zal bij mij dus nog wel een tijdje duren denk ik. Maar ja.. you never know..
     
  16. wiebertje

    wiebertje Fanatiek lid

    2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Op het moment veel harde buiken en inderdaad ook een erg druk kindje om de 5 min plassen hele onderkant doet pijn mijn gevoel zegt dat dit heel lang gaat duren dat het alleen een voorbereiding is maar hoop inderdaad anders, maandag naar het ziekenhuis zien we wel weer verder ik hou je op de hoogte hou mij ook op de hoogte he ben benieuwd:)
     
  17. UmmKais

    UmmKais Actief lid

    11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vannacht oefenweeen.. tenminste dat denk ik :( Ze werden niet sterker maar juist zwakker. Van de eerste werd ik wakker om 1.15 uur, die was zo pijnlijk dat ik niet kon praten. Ze bleven daarna 5 of 6 uur lang komen, maar met lange tussenpozen. Ik moest heel veel plassen, in 1 uur tijd heb ik denk ik wel 10 keer op de wc gezeten en iedere keer maar een klein beetje. Ik ging zelfs twijfelen of het wel urine was, maar het bleven van die kleine beetjes en ik voelde echt aandrang om te plassen dus ik wist dat het haast geen vruchtwater kon zijn. Rond half 7 ben ik in slaap gevallen.. vals alarm dus :(

    Ik moet morgen ook op controle (niet in het ziekenhuis maar bij de vk) dus inderdaad, dan zien we wel weer verder!
     
  18. wiebertje

    wiebertje Fanatiek lid

    2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    ja het is wachten en nog is wachten he is het je eerste kindje? bij mij wel dus laat het allemaal op me af komen we hebben de week 38 al bereikt ook al heel wat haha laat me weten hoe het morgen bij de vk is gegaan
     
  19. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief

    Misschien kan ik je een beetje helpen.
    Tekenen kunnen zijn dat de bevalling aanstaande is; (met nadruk op kunnen, het hoeft dus niet)

    *gebroken vliezen
    *Bloedverlies
    *Harde buiken die regelmatig(met regelmaat) komen en pijnlijk zijn
    *Lage rugpijn dat komt en gaat (wel met regelmaat)
    *weeen minimaal 1 uur lang om de 5 min (dan moet je vk bellen)
    *Geen eetlust
    *slijmprop verliezen met een beetje bloed
    Een heldere slijmprop verliezen betekent dat je baarmoeder aan het verweken is, maar het hoeft niet te betekenen dat de baby nu snel komt
     
  20. moniquekenitra

    moniquekenitra Actief lid

    3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    Dames die op het punt staan te bevallen of die het bijna niet meer trekken heel veel sterkte nog even en jullie kunnen je droombaby vasthouden!

    Ik heb eigenlijk over de hele zwangerschap geen klachten gehad; op het einde wat vocht in de benen maar het was ook zo warm toen.
    Bij mij braken met 41 weken de vliezen en vanwege een medische indicatie moest ik in het zh bevallen dus wij gelijk rijden.
    Maar ik had geen sterke weeen die zijn dus versterkt met een infuus en na 18 uur was ons zoontje er.
     

Deel Deze Pagina