Ik ben nu ruim 34 weken zwanger en de laatste 3-4 weken is eten steeds lastiger geworden, zelfs al bij kleinere porties. De baby zit gewoon zo hoog (ondanks dat ze ook al een stukje is ingedaald) dat mijn maag en slokdarm in de knel zitten- een rot gevoel en veel zuurbranden zijn het gevolg. De feestdagen waren dus absoluut geen eet-feest voor mij, ik eet kleine beetjes en vermijd braaf vet, koolzuur, en supervezelrijke dingen (die zetten zo uit). Ik eet af en toe een Rennie Duo (probeer het bij max. 4 per dag te houden). Het liefst zou ik niks eten , ik heb echt liever honger dan dit. Maar ja, ik ben min of meer gewend om honger prettig te vinden- ik heb een verleden met anorexia, en ik moet echt vermijden dat ik nu in een soort rare spiraal raak met (niet) eten. Tips, iemand?? Wat kan ik nog meer doen? Ik wil wel genoeg binnenkrijgen, vooral voor mijn kindje, maar ook voor mezelf aangezien ik ook 'sterk' aan de bevalling en de periode van borstvoeding wil beginnen. Mijn gewicht is op zich prima, maar ik merk dat ik zelf wat reserves kwijt raak op dit moment.
Ik schrijf het net in een ander topic. Optimel ( of eigen merk Albertheijn) yoghurtdrank. Gezond en vult. Helpt ook tegen zuurbranden. ( geen vet en suiker) Ik ben wel niet zover als jij nog maar heb ongeveer hetzelfde probleem. geen eetlust en vreselijk zuur en lucht.
Oh goed idee! Ik ga het snel proberen. Ja, het doet me ergens wel denken aan het begin van de zwangerschap, het is niet precies dezelfde 'soort' misselijkheid (oh in het begin vond ik het echt zo erg, bahh), maar overall voel ik me toch even belabberd en merk ik dat ik weer neig tot weinig eten. Maar nu vergt de zwangerschap wel echt meer van mijn lijf- alles lijkt wel naar het kindje te gaan (die heeft ook een lekker bolle toet). Jij sterkte! Hoop voor je dat het met 17 weken zo'n beetje over is, dat was bij mij wel zo (en ik vind dit heeeel naar, maar toch niet zo erg als toen, toen was het echt kots-misselijk, nu is het een knoop in mijn strot en 'alleen' zuur).