Eerste signalen zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LynnK, 1 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Wij zijn al 'n tijdje bezig maar sinds kort met ovulatietesten!

Ik had op CD 12 en 13 een positieve ovulatietest, is mijn eisprong dan rond CD14? Vanaf wanneer zou ik de eerste mogelijke symptomen kunnen voelen? Ik zit nu op CD 16. Ik voel af en toe een soort zeurende buikpijn. Vanaf wanneer raden jullie aan om eventueel te testen met zo'n ultravroege test?

Bedankt!!

2. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    941
    782
    93
    Vrouw
    #2 GezelligZwangerWorden, 2 aug 2023
    Laatst bewerkt: 2 aug 2023
    De innestelling vind meestal plaats tussen 5-12DPO (dagen na je ovulatie), waarbij het gemiddelde volgens mij rond 9DPO ligt. Jij bent nu 2DPO, dus de symptomen kunnen nog niet van een mogelijke zwangerschap zijn.

Het is altijd beter om pas te testen op je NOD (niet ongesteldheidsdag) maar sommige hebben op 8-10 dpo al een positieve test in handen. De reden dat dit wordt afgeraden is omdat er regelmatig vroege miskramen zijn, als je test voor je NOD dan heb je dus kans op vals positief omdat de zwangerschap dan al voor je NOD wordt afgebroken. Er is niks vervelender dan een positieve test in handen te hebben en vervolgens toch ongesteld te worden.

Hopelijk heb je snel een positieve test:D

3. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Hi!
    Dankjewel voor het antwoord
    Lastig zo dat wachten! Ik maak mezelf helemaal gek... Je focust jezelf dan nog eens extra op allerlei dingen die je voelt haha...

4. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    941
    782
    93
    Vrouw
    Ja snap ik helemaal! Ik ben vandaag ook mega hongerig dus ga dan ook gelijk googlen naar “Symptomen vroege zwangerschap” hahaha

5. WWJD

WWJD Niet meer actief

Veel dingen die je voelt na je eisprong komen doordat je progesteron dan stijgt. Dat gebeurd elke cyclus. Symptomen door hcg krijg je pas als je lichaam hcg aanmaakt. Hoe meer hcg hoe meer symptomen. Je lichaam maakt pas hcg aan na de innestelling.

Een bevruchte eicel nestelt pas in als het voldoende gedeeld is, waar die gemiddeld wel zo'n 6 dagen voor nodig heeft.

Sommigen testen 8 dpo positief wat eerder uitzondering is dan regel. Op 10 dpo is het al wat meer waarschijnlijk dat je positief test bij zwangerschap. Maar dat is meestal nog wel een tuurstreep. Het beste is inderdaad op nod te testen, dan is de uitslag vrijwel altijd betrouwbaar.

6. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Dankjewel! Wat zijn de symptomen van een verhoogd progesteron juist?

Ik merk nu vandaag best veel witte afscheiding op, kan dit ook hierdoor of?

7. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    En misschien een erg domme vraag... Is de dag van je ovulatie dpo 0? Of de dag erna al dpo 2 en wordt dag van ovulatie als 1 gezien?

8. WWJD

WWJD Niet meer actief

DPO betekent days past ovulation (dagen na ovulatie). Dus je hebt je ovulatie dag en de dag erna is dan 1 dpo.

9. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    De dag na je ovulatie is 1 dpo. (Days past ovulation)

10. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Haha je was me net voor

WWJD vindt dit leuk.
  11. WWJD

WWJD Niet meer actief

Bv vermoeidheid, misselijkheid, pijnlijke borsten

Je zit nog maar net na je eisprong dus dan is afscheiding helemaal niet vreemd.

12. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Vervelend dat jullie al een tijdje bezig zijn! Hopelijk is het snel raak! Een advies; staar je niet te blind op symptomen. Sommige dames merken het snel als ze zwanger zijn, maar er zijn er net zo veel die juist helemaal geen symptomen ervaren zo vroeg. Ik ben er daar één van. Na 2,5 jaar proberen had ik elk symptoom al wel een keer voorbij zien komen en kende ik mijn lichaam goed. Juist de ronde dat ik zwanger was, merkte ik helemaal niks. Geen misselijkheid, geen vermoeidheid, geen rommelende buik oid. Juist pijnlijke borsten en menstruatiekrampen zoals ik die elke maand had. Het enige teken dat erop wees dat ik zwanger was, was het uitblijven van mijn menstruatie.
    Succes deze maand! :thumup:

WWJD vindt dit leuk.
  13. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Alles wat @WWJD schrijft.
    Iedere vrouw heeft na de eisprong een toename van progesteron. En laat dat nu verward kunnen worden met zwangerschapsklachten: Een deel van de lichamelijke klachten zijn een gevolg van toename aan progesteron, zoals vocht vasthouden, gespannen borsten en een opgezette buik. (Bron; de gynaecoloog).

Symptomen voor je menstruatiedatum zeggen dus weinig: het is of de stijging van progesteron na je eisprong en zelfs al is er iets gaande: helaas gaat 50% van de innestelingen vóór je menstruatiedatum mis.

Hier alleen bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap de innesteling zelf gevoeld (één felle steek links), maar dat zat dus in mijn eileider en was uiteindelijk levensgevaarlijk. Alle IUI’s en terugplaatsingen dat ik snel krampen kreeg, bleek te zijn mislukt. Bij huidige zwangerschap en van mijn zoon was mijn baarmoeder juist rustig. Veel succes!

Bijgevoegde bestanden:

14. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Even een update/vraag:
    -Ik blijf toch wel zeurende buikpijn aanhouden terwijl ik hier normaal geen last van heb + sinds deze middag ben ik enorm misselijk. Zou dit kunnen wijzen op een innesteling of nog steeds te vroeg? De misselijkheid houdt echt al uren aan, terwijl ik hier anders totaal niet gevoelig aan ben ...

15. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Oh ja .. CD19 nu en DPO5

16. Esthervis

Esthervis Actief lid

25 mei 2023
    133
    237
    43
    Vrouw
    Gisteren had ik een positieve test op dpo 10 of 11 dus misschien kan ik mijn ervaringen met jullie delen. Eerder al zo vaak gedacht dat het raak was maar nu had ik de hele week echt al zo’n sterk vermoeden omdat ik mijzelf echt anders voel en ik kan het niet echt omschrijven. Mijn veranderingen:
    - Tijdens het avondeten krijg ik het nu al bijna een week ontzettend heet, echt een soort van opvlieger
    - krampjes in mijn buik
    - paar dagen na ovulatie wat gelige afscheiding en vervolgens dunne waterige afscheiding terwijl het normaal in deze periode veel dikker is
    - dinsdag ochtend bij het opstaan werd ik licht in mijn hoofd
    - misselijk gevoel wat komt met vlagen gedurende de dag
    - hoofdpijn wat komt en gaat met vlagen
    - afgelopen dinsdag avond ging ik hardlopen met mijn vriend en aan het einde van de straat was ik al vermoeid, na een km was ik doodop en moest ik gaan lopen. Tot ergernis van mijn vriend haha ( en gisteren na het verrassing moment zei hij direct oooh daarom ging het niet vd week, sorry sorry )
    - vanaf woensdag last van mijn darmen. Meerdere keren moest ik naar het toilet en last van winderigheid ( sorry voor de details ). Normaal ga ik nooit elke dag en ook qua structuur is het anders dan anders ( sorry again haha)

Dit is dus mijn ervaring. Mega spannend allemaal nog omdat ik er zo vroeg achter ben gekomen en je zo veel verhalen hoort dat het mis gaat voor nod. Mijn nod is aankomende maandag ( of zondag, maar ga uit van maandag )

Succes en ik hoop dat het raak is!

17. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Het is echt onzin dat iedereen zegt dat je het niet kan weten. Bij mijn eerste zwangerschap was ik nog blanco maar daarna wist ik het elke keer heel vlot na de eisprong of ik zwanger was of niet. Voordat de uitslag er stond had ik hem al goed voorspeld zeg maar .. nu 8x zwanger geweest. Nu ben ik iemand die heel gevoelig is voor schommelingen in hormonen en dus vanalles merk aan mijn lijf. Zo ook nooit ovulatietesten nodig gehad want dat geeft mijn lijf ook wel aan.

wat merkte ik dan .. nou vooral dat ik mij anders voelde. Vanaf 7/8 dpo verandert er iets subtiels in mijn gezicht. De pijn in mijn borsten houdt non stop aan na eisprong bij niet zwanger verdwijnt dat rond 7 dpo om rond 11/12 dpo terug te keren. Ook is het dan pijn aan zijkant erbij bij niet zwanger vooral onderzijde borsten. Afscheiding na bevruchting heel weinig tot aan nod bij niet zwanger na dag of 4 na eisprong toenemend. Normaal vlot na eisprong chagarijnig bij zwanger juist niet (veel meer geduld juist).

ik zou echt niet eerder dan 12 dpo testen of als je je heel zwanger voelt. Tussen 8-14 dpo gaat nog veel mis namelijk

Deel Deze Pagina