Hallo Dames Vanmorgen moesten mijn 2 meiden 1 van 3,8 jaar oud en 1 van 13 maanden oud langs de cb zijn ze kregen allebei hun prikken en natuurlijk werd er van alles bij hun nagekeken dus ook hun Tum bij de oudste begon ze al dat het er naar uit ziet dat het geirriteert is dat zal wel kloppen ieder hier een topic open gezet over friemelen aan haar geslachtdeel dus ik ben heel eerlijk en openlijk gezegt dat ze vanaf haar 3e jaar zo erg aan haar tum zit met de handen (kleding aan) en soms zit ze met een boek of haar eigen kroelie enz tegen haar tum toen zeg ze heeft dit van iemand gezien ik zeg ik weet niet van wie ze het heeft op school iedergeval thuis niet en dat ik zelf het niet prettig vind dat ik ze nu naar haar kamer brengt hoevaak doet ze het ..ja haast elke dag wil je er erngens mee naar toe gaan nee dat hoeft niet zeg ik toen moest onze 2e dochtertje bloot en ja hoor weer bij haar tum ook kijken en die is inderdaad rood heel erg en heb al 2 zalfjes gehad van de huisarts wat niet werkte en nu heb ik sinds een week dakto... schimmel zalf en het word minder maar het is nog niet weg dus ik dat uitleggen maar ze keek me echt aan of ik zat te liegen ze zegt wel toevallig he allebei last van hun tum weet de dokter dit? ik zeg ja tuurlijk ik ben bij de huisarts geweest 2x gebelt om die 2 andere zalf en de laatste keer ben ik langs geweest om te laten zien wat ze nou heeft en dat die zalf niet hielp daarom heb ik een andere zalf gekregen maar die werkt ook niet en het komt door dat haar tanden aan het werken zijn dus schijtluiers heeft en dit heeft mijn oudste dochter toen ook gekregen maar daar hielp wel toen die 2 zalfjes wat nu bij de jongste niet heeft geholpen ze zegt nou wel in de gaten houden hoor anders toch maar weer naar de huisarts toe ik zeg ja dat begrijp ik zelf ook wel maar echt waar ze keek me zo raar aan steeds wat ik gewoon haar gedachten kon lezen dat ze denkt dat ik of mijn man wat met onze dochters doen nou ECHT niet maar mijn moeder had dit ook gehad hoor bij de apotheek onze jongste was 3 weken oud en had toen al een hele dikke tum en rood en gele spul kwam eruit wij naar de huisarts toe en bleef dat ze te veel hormonen van mij naar binnen had gekregen en kreeg ook deze zalf dakto..schimmel en toen is het weg gegaan maar wat me moeder niet voor vragen kreeg bij de apotheek zeg me moeder schaamte zich dood waar andere mensen bij waren van : waarvoor moet u het gebruiken ? me moeder : voor een baby van 3 weken aan haar geslachtdeel. apotheek: aan haar geslachtdeel? zo vroeg al ? weet de huisarts dit? me moeder : ja tuurlijk komen we net vandaan apotheek: nou ik ga even info bij de huisarts Me moeder : ja dat mag hoor maar denkt u soms dat wij wat met ons dochter/kleinkind wat doen ofzo? apotheek : nee hoor maar ik vraag het even na want het is wel heel erg vroeg zeg nou me moeder kwam echt met een rood en kwaadheid naar buiten toe
Ik snap wel dat het niet leuk om te horen, maar ze zijn verplicht dit soort dingen na te vragen, júist omdat kinderen helaas soms wel worden misbruikt en dit soort instanties zijn degenen die daar achter kunnen komen. Dus ik vind het heel goed dat ze op die dingen hameren, je hoeft je toch ook niet aangesproken te voelen? Ze bedoelen het niet persoonlijk naar jou toe.
Ik moest even nadenken wat je met haar tum bedoelde, nog nooit van gehoord. Maar, wat eylem ook zegt, gelukkig zijn er dit soort instanties die ook gevallen ontdekken waar er wel sprake is van misbruik. Maar ik kan me wel voorstellen dat je je aangevallen voelt, ik zou het ook naar vinden. Verder niet echt tips, sorry!
Ik snap mijn voorganger, maar ik kan me ook heel goed voorstellen hoe het moet voelen. Tegenwoordig lijken alle instanties zo gefocussd op dit soort dingen, dat je binnen no-time een stempel in je dossier lijkt te hebben. Als ze nu behulpzaam met tips en trucs komen, nee, het is gelijk raar en vreemd. Een blauwe plek is tegenwoordig veel te snel mishandeling en een rode Tum (moest wel een drie keer lezen, want ik ken de term niet) te snel misbruik. Ik ben op het CB echt heel terughoudend geworden over wat ik wel en niet zeg...
Ik snap dat het heel vervelend kan overkomen op jou hoor ts.. Maar aan de andere kant ben ik blij dat ze het doen Want STEL dat hun wel ineens iemand treffen waarbij het wel fout zit En stom toeval voor jou dat ze het allebei hebben nu, maar vind het wel zo reeel dat het cb daar dan even vraagtekens bij zet.. Trek het je verder niet aan, jij weet dat er niks aan de hand is toch
Met de rest eens. He is goed dat ze dit soort dingen in de gaten houden. Komt voor jouw misschien over alsof ze je ergens van beschuldigen maar denk niet dat je dit zo moet zien. Het IS toch toevallig dat het bij allebei rood is? Kan me voorstellen dat dat voor hun vreemd overkomt. Ook al is het misschien toeval. En dat van de apotheek is volkomen normaal. Dit soort cremes worden zelden voor zulke kleintjes mee gegeven dus normaal dat ze dit bij de HA navragen. Die kan natuurlijk ook een foutje gemaakt hebben door verkeerde medicijn te vragen of wat dan ook. Ze moeten dit gewoon controleren. Zo moest ik ook een bepaalde creme hebben voor schimmel in dr mondje en ze hebben toen de ha gebeld omdat dit spul nooit voor die kleintjes gegeven worden. Moest dus even gecheckt worden. Mij werd toen ook gevraagd of ik dit echt zeker wist. Tja en verder, je kan NOOIT met 100% zekerheid zeggen dat niemand iets met je kinderen uitvreet. Bij die gevallen die nu bekend zijn wist ook immers niemand dat het gebeurde. Hard, maar waar
Wat vervelend. Snap dat je je er rot over voelt. Vooral omdat jullie nooit zoiets zouden doen. Maar wat hiervoor ookmal gezegd wordt. Denk je eens in dat iemand wel iets doet, dan is het maar goed dat ze kritisch zijn....
Hier hebben ze trouwens nog nooit naar de vagina van mn dochter gekeken moet ik zeggen, alleen of de balletjes van mn zoontjes zijn ingedaald.
Heb al vele synoniemen gehoord, maar een tum? Maar TS, als je je niet fijn voelt bij de suggestieve reactie van t cb, dan vraag je dat toch gewoon. Waar ze nou precies op doelt? Want idd, het is ook toevallig, maar betekend natuurlijk niet dat je man je kinderen misbruikt. Dat mag je best zeggen hoor. Overigens vind ik het juist goed dat de apothekersassistente nog even navraag deed wat betreft dat zalfje. Beter wat extra waakzaam, zeker bij zo'n kleintje.
hallo dames bedankt voor jullie reactie tuurlijk mogen ze van alles vragen maar wel op een normaale toon en blik ze deed daarna heel kort tegen mij maar goed het is gebeurt en over het onderwerp TUM ja dat werd vroeger bij mij als kind altijd gezegt mijn schoonmoeder noemt het poes ach zo heeft iedereen wel een naampie voor hwaaa
Ik vind het een goede zaak dat als er 2meisjes uit hetzelfde gezin komen en ze allebei last hebben van vaginale irritatie dat men door gaat vragen. Ik snap dat je het vervelend vindt, maar stel dat t bij een ander gezin wel kan duiden op seksueel misbruik, dan is dat toch goed dat daar zo adequaat op ingesprongen wordt. Je hoort vaak genoeg dat t CB laks is, nu zijn ze s alert en dan is t weer niet goed. Ik zou me er niet druk om maken, je hebt niks te verbergen dus dan hoef je, je toch ook niet aangesproken te voelen. We zijn hier trouwens allemaal volwassen dus ik denk dat je best t beestje bij de naam mag noemen en een vagina dus ook een vagina noemen. Snapte eerst er helemaal niks van waar je het over had met een "Tum" Niet te druk om maken dus...
Dat is jouw interpretatie en dus weet je helemaal niet zeker of ze wel echt raar keek, of dat jij enkel DACHT dat ze raar keek. Het is de taak van een CB om te checken of er ook minder onschuldige dingen achter kunnen zitten, en als er niets is, hoef je je ook niet aangesproken te voelen... Onze oudste was een huilbabytje en dan val je ook in een risicogroep op mishandeling en daar werd dus ook naar gevist op het CB, of we niet soms de neiging hadden om 'r wat aan te doen... Nou nee, maar goed dus dat ze ernaar vroegen. Wat betreft je oudste en het feit dat die dagelijks aan haar geslachtsdeel zit: kan de roodheid niet oorzaak zijn van het feit dat ze er steeds aan zit? Dan vind ik het niet zo handig dat ze toch een soort van straf krijgt door naar haar kamer gestuurd te worden en is het voor haar misschien ook handig dat je even langs de huisarts gaat en ze er eventueel een zalfje voor krijgt?
Ik ken de term tum trouwens ook niet en op een forum als dit mag je best gewoon volwassen termen gebruiken idd...
Ik vind het een hele goede zaak dat ze verder kijken. Voor jou vervelend natuurlijk maar het is nooit verkeerd om daar vraagtekens bij te zetten. Wij kregen dit jaar bezoek van AMK, ons zoontje had 2x een botbreuk opgelopen in 1 jaar. En ja daar krijg je ook rare gezichten van. Ik voelde me ook even klote hierdoor, maar we hebben een heel fijn gesprek gehad met die vrouw van AMK. Zijn standaard procedures om door te onderzoeken
Wat ik dat wel weer jammer vind van het CB is dat ze het dan weer zo vaag en omslachtig doen. Noem je zorgen dan bij de naam, daar kunnen ouders best tegen. Ik weet niet hoe het voor TS zit maar als je gewoon als volwassenen aangesproken wordt; "mevrouw uw beide kinderen hebben irritaties aan de vagina, ondanks dat het niets hoeft te zijn kan het ook betekenen dat er meer aan de hand is. Is het mogelijk dat iemand uw kinderen pijn gedaan heeft want dit kunnen signalen zijn van seksueel misbruik?" Ik heb trouwens bij de kinderbescherming gewerkt en daar werd deze werkwijze altijd gehanteerd. Ook bij vaders waarvan we wisten dat ze hun kinderen pijn gedaan hadden was de insteek "geen enkele ouder is er op uit om zijn kinderen opzettelijk pijn te doen dus wat is er aan de hand". Zonder beschuldiging of wijzende vinger, ik vond het verassend hoeveel opener ouders dan tegen je zijn en hoe veel beter je tot een "oplossing" kan komen
De reden waarom ze nooit zo direct zijn is dat dit bij sommige mensen juist averechts werkt en deze mensen dan minder bereid zijn om vervolg vragen te beantwoorden of überhaupt mee te werken. Ze leren dus om een beetje om de hete brij heen te dansen. Maar ik ben het wel met je eens dat ze het vaak erg onhandig aanpakken . Ik heb zelf meerdere interview trainingen gevolgd en gegeven (ben psycholoog) en ik moet soms wel eens een beetje gniffelen bij het CB. Vooral onze vpk kan er wat van... Ik denk het CB meer en vooral meer valide informatie zouden kunnen vergaren, wanneer er tijdens de opleiding iets meer aandacht zou worden besteedt aan het voeren van dit soort "gevoelige" gesprekken. Ook zouden ze dan wsl minder mensen onnodig tegen zich in het harnas jagen. Maar goed, een opleiding uitbreiden kost geld en dat geld is er nu uiteraard niet...