Hoi, Binnenkort is het zover.. onze eerste feestdagen met de kleine meid erbij, weer een mijlpaal..! Nu zit ik nog even te denken wat te gaan doen met Sinterklaas, hoe kunnen we dit nou leuk vieren. Ze is dan bijna 11 maanden.. Ik denk dat ik het zelf vooral al erg leuk vind om samen naar de intocht van de sint te gaan. Alleen wat betreft Sinterklaas, ben ik nog een beetje aan het denken wat leuk zou zijn om te doen. Misschien met schoonzusje en neefjes op 6 dec bij oma vieren? En misschien is het dan wel leuk om een mooi kadootje voor mijn schatje te kopen en een lang gedicht erbij te schrijven, heeft ze nu weinig aan, maar is zeker leuk voor later! Hoe hebben jullie je eerste Sinterklaas samen gevierd? En wat heb je met de kadootjes gedaan?
Bij Jelina hebben we de eerste sinterklaas overgeslagen. Ze is op 14 dec jarig, en besef van de sint had ze nog niet. Ze heeft dus haar verjaardag gevierd en we hebben haar wat kadotjes gegeven met de kerst. Ze is echter wel bij sinterklaas op de camping geweest, maar dat vond ze dus echt niet leuk. Dit jaar gaan we het groter aanpakken. Sinterklaas komt thuis op 5 december en we hebben wat andere kinderren uitgenodigd, en hiervoor wordt alles versierd. Op 6 december zetten we haar kadotjes uitgepakt klaar in de woonkamer zodat ze wanneer ze wakker wordt meteen beneden haar kadotjes ziet. Een weekje later, vieren we haar verjaardag, en 10 dagen daarna de kerst. Groeten Vera
Ja leuk he, de eerste sinterklaas. Alleen slaapt Isabella van 13.00 tot 15.30, als de intocht is. Een beetje een rot tijd. Ik weet nog niet of we daar dus heen gaan. Misschien gewoon de intocht op de tv kijken.
weet je zeker dat je decadeaux uitgepakt wilt doen kinderen vinden het papiertje er omheen vaak het mooist
Dat dacht ik ook. Tymen is twee en vindt vooral papier eraf scheuren prachtig. Wat er in zit maakt hem niet zo heel veel uit. Dat komt later nadat alles is uitgepakt. Tymen zijn eerste Sinterklaas hebben we wel gevierd met kadootjes. Niet dat hij het besef had, maar vind zelf het sfeertje zo leuk. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. We gaan ook naar de intocht. Hier komt hij om 15.30 uur, mooie tijd! En uiteraard schoentje zetten en zingen. Heb gisteren van kraamvisite nog een leuk voorleesboek over Sinterklaas (en kerst) gekregen, misschien dat hiij er dit jaar nog te klein voor is, maar volgend jaar gaan we er zeker uit voorlezen.
wij gaan ook gewoon sinterklaas vieren vind het gewoon erg gezellig ook al zal hij er niet veel van mee krijgen ik ga ook nog even bij de intocht hier in de stad kijken vindt sinterklaas een erg leuk feest en ook erg zonder dat er 3 maanden van tevoren al kerst spul in de winkels ligt en haast niks meer voor sinterklaas
wij slaan de sint over dit jaar. ik ga misschien wel naar de intocht, maar verder doen we er niks aan. wij vieren kerst en aangezien alyssa het allemaal nog niet snapt houden we het dit jaar gewoon nog hetzelfde als anders. liefs doris
Keld's eerste sinterklaas hebben we niet gevierd, was nog veel te klein. Nu weet ik niet wat we gaan doen, beseft hij het wel? Cadeautjes krijgt hij sowieso wel!
Wij vieren Sinterklaas bij familie, de kinderen krijgen wat cadeautjes en lekkers, Eva dus ook (niet het lekkers ), dan eten met z'n allen en de kinderen naar bed en dan gaan wij lekker Sinterklaas vieren! (waarschijnlijk weer dat iedereen een paar cadeautjes koopt en dat we gaan dobbelen) Maar de intocht lijkt me niet aan voor Eva en Sinterklaas zelf ook nog niet. Ik kan met mijn werk naar zo'n Sinterklaasfeestje gaan met Eva, maar dat sla ik dit jaar over. Volgend jaar is het misschien wel leuk.
Technisch gezien is dit de 2e sinterklaas van Thijmen, maar goed bij de eerste was ie 2 dagen oud Denk niet dat we er zelf dit jaar iets aan doen. Het is allemaal al spannend genoeg omdat ie jarig is, die week van de babygroep naar de dreumesgroep gaat en er op de creche ook de hele week van alles is. Verder sta ik ook nog wel een beetje in dubio over het hele sinterklaas gebeuren. Ik vind het wel leuk, maar wil Thijmen er eigenlijk niet over voorliegen.... Aan de andere kant wil ik ook niet dat hij dat kindje wordt dat aan alle andere kindjes verteld dat sinterklaas niet bestaat.... Zijn er mensen die sinterklaas meer als kerst vieren? En hoe doe je dat dan als iedereen wel mee gaat in de sinterklaasmythe?
ik zelf zou het zielig vinden om Quinten niet aan sinterklaas te laten doen vond het zelf eerder geweldig en vond het ook helemaal niet erg toen mijn ouders vertelden dat hij niet bestond altijd als ik cadeautjes kreeg geloofde ik er weer in (heb een jonger zusje) en ik geef les op een school en daar zat ook een kindje wiens ouders niet aan sinterklaas wilde doen tegen die tijd zat hij altijd zielig voor zich uit te staren omdat andere kinderen cadeautjes kregen en pepernoten enz en hij niks zij vierden wel kerst en dan kreeg hij cadeautje maar hij kon nooit meepraten met de andere kinderen
ik zou hem nooit de waarheid vertellen (tot een bepaalde leeftijd) het is zo spannend en leuk dat interklaas bestaat! dat zou ik em niet ontnemen... ik vier ook meer kerst vind dit veel gezelliger en leuker maja bij kinderen hoort sinterklaas... wat je kunt doen is bijv. een paar kadotjes en het sinterklaas gebeuren wat mee doen een keer knutselen wat verhaaltjes lezen of naar de intocht dan hoort je kindje er toch helemaal bij, kan hij aan niemand niks verlinken dat ie niet bestaat en verder leef jij toe naar de kerst en doe je hetzelfde je kindje zal het alletwee leuk en gezellig vinden en ja gelukkig duurt sinterklaas maar 1 dag hahaha
Ik vind sinterklaas helemaal geweldig dus we gaan het zeker vieren. vorig jaar was Tijm pas een paar weken oud en hebben we toch z'n schoen al gezet. gewoon voor de lol... Ik woon in engeland, dus verder is er hier helaas niets, geen intocht ofoz. Ik heb een groepje nederlandse vrienden met kinderen en we zitten te denken om daarmee samen iets te doen. gewoon pepernoten en ander lekkers, zwarte piet erbij, kleinigheidje voor de kids, bisschopswijn voor de ouders... het is vrij kort na zijn verjaardag, dus ik ga zeker niet veel kadoos geven. voor mij is sinterklaas toch niet echt het feest van de grote kado's, meer samen zingen, surprises en snoep enzo..
Wij vieren Sinterklaas met mijn ouders en zus, 's middags cadeautjes en voor Amber maak ik een mooi gedicht voor in haar plakboek. Het wordt echt Amber dr feestje, heerlijk Sinterklaas. 's Avonds als Amber slaapt gaan we lekker gourmetten. En natuurlijk haar schoentje zetten binnenkort!
Hier ook de eerste sinterklaas, maar het zal vooral mama (ik dus) zijn die het leuk gaat vinden. Want Milan is dan net 5 maanden, dus die zal er nog niet veel van meekrijgen. Wij gaan wel bij de optocht kijken en op 5 december komen de opa's, oma's, ooms en tantes langs met cadeautjes. En van ons krijgt hij uiteraard ook wat!
Wij vieren het voor de 2e keer met de hele schoonfamilie. Vorig jaar was de kleine net 1.5 maand en kreeg toen al een shitload kado's... Nu heb ik ook nog eens een hele hopo kado's al ingeslagen, dus hij wordt super verwend (heeeeerlijk ) Ook gaan we denk ik de Sint hier in het dorp opzoeken, en zien of hij gaat huilen om zwarte piet
En de pepernoten bewaren we voor volgend jaar . Wij doen trouwens niet zoveel cadeau's, we hebben in december ook nog Kerst en haar verjaardag. Ik zou ook niet weten wat ik allemaal zou moeten kopen/vragen.
We gaan dit jaar naar Sinterklaas op het werk van mijn man. Verder vieren we het meestal met mijn zus en zwager, gewoon aardig simpel, wat cadeautjes en gedichtjes. Vorig jaar heeft ze de halve avond geslapen. En volgende maand zal ik de Sinterklaas c.d. weer opzoeken, we zien wel wat ze er van meekrijgt. Ga geen berg cadeautjes kopen in ieder geval.
Ik ga misschien toch wel naar het Sinterklaasfeestje van mijn werk... collegaatje vond dat ik maar gewoon moest komen . Is ook wel gezellig, maar ik moet er nog even over nadenken.