Eerste Sinterklaas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ma2Be, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier was vorig jaar Joris zijn 1e sinterklaas, hij was toen 8 maanden en vond alles reuze interessant om te bekijken. De sint en pieten mochten wel niet in de buurt komen dus hij hield alles netjes in de gaten.

Wij hadden zelfs zijn schoentje gezet en gezongen (niet dat hij er iets van snapte, maar wij vonden het gewoon al geweldig om te doen!). Ook hadden we hem ingeschreven bij een sinterklaasmiddag waar hij bij sinterklaas op schoot mocht en daar een cadeautje kreeg. Dat was geen succes, tot hij het cadeautje in handen kreeg, toen was alles weer goed :D

Dit jaar komt sinterklaas hier aan huis en mag hij weer zijn schoentje zetten!

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wij doen het al jaren bij mijn schoonouders, sinds mijn zwager kids heeft. oma krijgt de lijstjes. dan ga ik met haar voor mijn neefjes, en schoonzus gaat met haar voor lars. we leggen dan een afgesproken bedrag bij elkaar en kopen daar kadootjes voor.

we zijn zaterdagmiddag om een uur of 4 begonnen, na lars zijn slaapje, en daarna gegeten. intocht ben ik niet heen geweest, snapt hij toch nog niet, en ik moest werken :) heb wel een paar keer pieten gezien, vond ie niet interesant haha

3. Wij slaan de eerste Sinterklaas over.
    Jelle is dan net 11 maanden, en wat moet ik hem nou geven voor sinterklaas? Vind het al moeilijk genoeg voor zijn eerste verjaardag wat te verzinnen.
    Hij heeft met de kraamvisites al allerlei speelgoed gehad dat ie vanaf de leeftijd van een jaar (of ouder nog) pas kan gebruiken... nee, geen sinterklaascadeautjes nog dit keer. Dat kan nog lang genoeg.

Een paar pepernootjes voor de sfeer, lijkt me voldoende hoor ;)

4. Niet meer actief

Hier staat de zak met cadeautjes al klaar op zolder :D Maar moet er wel bij zeggen dat ik het hele jaar door zo af en toe wat gekocht heb. En zullen niet meer als 6 cadeautjes zijn in totaal, maar goed de opa's en oma's komen dus ook....
    We vieren Sinterklaas op 6 dec en na 15u want dat is ze echt lekker wakker ;)

En helemaal niet aangedacht! Schoen zetten! Lees het net hier haha Jaaaaa dat doen we natuurlijk ook! :D

5. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Mijn oudste dochter vond Sinterklaas pas echt interressant toen ze 4 jaar was. Toen begreep ze het ook echt. Daarvoor hebben we het wel gevierd, gewoon omdat WIJ het leuk vinden maar voor die kleine hoef je het als ze 1 or 2 jaar zijn niet echt te doen. De intocht is denk ik ook pas echt leuk vanaf 3 jaar.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik ben echt fan van sinterklaas, en we vieren het ook met familie, maar ik ga niet met Ymke naar de optocht en haar schoen zetten? ze snapt daar toch niks van!
    We doen de cadeautjes wel 's middags, zodat Ymke dat wel meekrijgt en ze zal waarschijnlijk flink verwend worden, al heb ik zelf maar 3 cadeaus. En pepernoten krijgt ze ook niet hoor! Al zal mijn familie me dan wel weer een zeikerd vinden ;)

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ga denk ook nog niet naar de intocht. We kijken wel op tv. (blijft altijd leuk !) Ze snapt er toch nog niets van. Hier wel pakjesavond met familie. Maar ik denk dat de sint er kleertjes indoet. Ze heeft speelgoed genoeg.
    Haha en hier wel lekker maar nog geen pepernoten, ach mijn vinden ze ook een zeikerd !

8. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Wij gaan wel even naar de intocht kijken, maar ik denk dat hij alle kindjes die komen kijken, interessanter vindt dan het hele sinterklaasgebeuren! Verder vieren we het met de familie, dat doen we altijd, en dat wordt nu nog leuker nu er een kleintje in de familie is!
    Ik ga als 'surprise' een boekje maken voor Yannick, met fotootjes erin van dingen en personen die voor hem belangrijk zijn: papa/mama, opa, hondje, lamp, banaan, tandenborstel, dat soort dingen. Daar maak ik ook een rijmpje bij, maar dat is natuurlijk idd meer voor onszelf, en voor hem, voor later! Ik heb er zin in!

9. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Mijn ouders hebben nooit verteld dat Sinterklaas bestond en toch hebben we het altijd gelooft. Als ik mijn vader vroeg wie Sinterklaas was, zei hij "ik", maar dan verklaarde ik hem voor gek. Je hoeft dus niet te liegen om je kinderen toch te laten geloven dat Sinterklaas bestaat.

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dit jaar wordt Sinterklaas bij ons thuis gevierd. Dat heeft de familie zo bepaald :) !

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier ook eerste keer Sinterklaas, het zal voor het eerst weer een happing worden in onze familie, met zo'n kleine erbij. Nouja, dit jaar zal hij het nog niet snappen, maar we verheugen ons wel weer op jaren van kinderpret. :D
    Wij zijn overigens niet van de grote dure cadeau's. Liever een leuke aardigheid die niet zoveel kost en veel gezelligheid.

12. Secretstar

Secretstar Actief lid

Wij doen ook al aan Sinterklaas, ook al zal ze het nog totaal niet beseffen!
    We zetten haar schoentje op de schouw en de volgende dag zullen er speeltjes liggen.
    We hebben ook de Sinterklaas DVD van Bart Peeters en Jan Decleir maar daar zal ze nog wat te klein voor zijn (hebben we meer voor onszelf gehaald omdat we nogal fanaat zijn van de Sint :oops: à
    Ook is er een sinterklaasfeest in onze dansschool waar mijn man Zwarte Piet gaan spelen :)

13. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Als Surinaamse weet ik echt niet wat ik aan mijn kind moet uitleggen over Sinterklaas. Hoe ouder ik word, hoe vager ik het concept Zwarte Piet vindt worden.

Ik heb zelf ook geloofd in Sinterklaas en ik heb het op school ook altijd wel gevierd, maar ik ben momenteel blij dat ik niet in Nederland woon en dat ik er dus niet aan hoef. Daarnaast is Nathan dit jaar pas 8 maanden, dus nog veel te jong om het te kunnen begrijpen.

Best irritant om elk jaar weer door kindjes te worden aangewezen als Zwarte Piet, hoe onschuldig ze het ook bedoelen.

Deel Deze Pagina