Wij hebben ons zoontje sinds hij 2 weken oud was ingebakerd vanwege zijn onrustige slaapgedrag. Nu is hij bijna 3 maanden en we willen dit graag afbouwen. Alleen weten we niet zo goed hoe! Vanmorgen weer een poging gedaan door de hele inbakerdoek gewoon maar weg te laten maar hij heeft niet geslapen, alleen maar gehuild en was vreselijk overstuur. ale: Op internet kun je veel dingen lezen over het afbouwen maar ik vraag me af hoe jullie dit gedaan hebben (en wat ECHT werkt)? [-o< Alvast bedankt!
Hier na de inenting van 4 maanden zo in een keer gestopt en Luc sliep prima in alleen een slaapzakje. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je kleine er gewoon nog niet aantoe is. Je kan 2 dingen proberen kwa afbouwen. 1. eerst het beste slaapje zonder doeken. Dit paar dagen doen. Gaat dit goed dan weer een slaapje minder zonder de doeken. 2. minder strak inbakeren of met 1 arm eruit en kijken hoe dit gaat. Gaat dit goed dan na paar dagen doeken weg laten. Hier had ik het voor de 4 maanden ook wel eens geprobeert maar was het altijd huilen en ging het voor geen meter. Na de inenting mocht ik niet inbakeren en sliep hij zonder doeken als een roos, hij was er dus zelf klaar voor. Mijn grootste tip is dus kijk naar je kindje.
Wij hebben een slaapzakje met strakke mouwtjes gebruikt. Gewoon in een keer overgestapt en het ging ook in een keer goed.
wij hebben ook een op de andere dag de bakerdok weg gedaan en in een slaapzakje gedaan met lange mouwen, als je het niet gelijk durft kun je het ook eerdt proberen bij het beste slaapje wat ze doen groetjes monky
Het in 1x gaan slapen zonder in te bakeren, lukte hier niet hoor. Daarom heb ik een vrij strak slaapzakje gekocht (eerst eentje van de C&A en nu ligt ze in een combisleeper) en daarvan de mouwtjes op de helft aan het lijfje 'genaaid'. Zo kon Senna toch een beetje haar armpjes bewegen maar ze kon zichzelf niet slaan of wakker maaien met haar armen. Na een week (of twee?) heb ik de mouwtjes weer losgemaakt van het lijfje en gekeken of het goed ging. Dat was dus het geval, alhoewel ik de eerste week vaak even naast haar bed bleef slaan om haar armpjes vast te houden tot ze in slaap viel. Misschien heb je er wat aan. Succes!
wij zijn van een strakke paccodoek naar een lossere puckababy gegaan en daarna naar een slaapzak met mouwen, armen strak onder de deken in gestopt.
Wij zijn met behulp van het KDV gaan afbouwen. Daar wilden ze haar niet inbakeren maar mocht ze wel in een slaapzakje slapen. Dus overdag sliep ze daar in een slaapzakje en 's nachts thuis de eerste week nog in haar paccodoeken. Na een week kreeg ze de 3 maanden spuiten en mocht ze 's nachts ook niet ingebakerd worden en dat ging goed. Dus daarna hebben we het niet meer gedaan. Sindsdien slaapt ze in een slaapzakje zonder mouwen (maar met een truitje of romper met lange mouwen) lekker strak ingestopt onder de deken. We hebben ook de puckababy geprobeerd even tussendoor maar dat werkte niet, dus was eigenlijk zonde van het geld. Dus lukt het nu nog niet wacht dan nog een paar weekjes en probeer het opnieuw. Zolang je kindje nog niet draait is er toch geen probleem?
Wij zijn ook in een keer gestopt en gewoon in een slaapzak.WE zijn gestart met de langste slaap de nacht. geen probleem gehad.
Wij zagen er ook erg tegenop, maar onterecht gelukkig. Het ging in 1 keer goed. Wel hebben wij ons zoontje bij zijn meest vaste slaapjes (in de avond en in de nacht) in de slaapzakje gedaan en dat ging goed. De volgende ochtend ook zijn slaapzakje geprobeerd omdat hij 's ochtends rustig en nog een beetje slaperig is, dat ging ook goed. Toen maar meteen bij zijn minst vaste slaapjes geprobeerd (2 x in de middag) en dat ging wonder boven wonder ook prima. Dus probeer eerst bij zijn meest vaste slaapje en kijk hoe dat gaat. Als dat niet zou gaan dan zou ik persoonlijk gewoon doorzetten (dus in 1 x). Maar dat is persoonlijk. Dat ben je het snelst vanaf. Ik heb nl. heel vaak van anderen gehoord dat het wennen maar een paar dagen duurt. Succes!
Wij eerst overdag zonder inbakeren en later 'snachts. wat toen winter en hadden winterslaapzakjes met lange mouwen, waren wat "stijf".
Hier lukte het niet 1 keer. Dus heb ik om de nacht iedere x 1 arm "los gelaten" en na een week helemaal los maar wel in een slaapzak. En dit ging goed Suc6!
Hier ook gestopt na een vaccinatie, en ipv de paccodoek een winterslaapzakje met lange mouwen gebruikt. En heel strak ingestopt! Wij hebben dat gelijk voor alle slaapjes gedaan, zodat hij ook niet weer kon gaan wennen aan de bakerdoek. Ik moet wel zeggen dat Sebas ouder was toen we stopten, volgens mij 4 maanden. Het kan heel goed zijn dat je kindje er idd nog niet klaar voor is. Waarom zou je dan al stoppen? Tenzij je natuurlijk het idee krijgt dat hij zich gaat omdraaien... Succes! P.S. De eerste slaapjes zonder bakerdoek moest Sebas best wennen, ik merkte dat hij lichter sliep. Dat zul je vast ook hebben als je gaat afbouwen, maar zolang het voor jou acceptabel is gaat het goed. En de tijd dat ze weer slapen zoals ik de doeken komt heus