Hoi meiden, Ons zoontje is nu bijna 4 maanden en hij is een super lief en vrolijk kereltje. Hij spuugt alleen zo veel..... en het lijkt steeds erger te worden. Hij spuugde vanaf de eerste week al wel wat, maar hoe ouder hij wordt, hoe meer het spugen wordt. Het zijn nu vaak echt hele golven die er weer uitkomen. Gelukkig lijkt hij er zelf weinig last van te hebben maar hij verslikt zich wel regelmatig best erg als het weer omhoog komt. Ook stinkt hij vaak naar voeding terwijl hij elke dag in bad gaat en ik zijn kleertjes vaak verschoon. We hebben al voeding speciaal tegen spugen geprobeerd en ook al JBM door de voeding gedaan. We hebben al vanaf het begin de dr.brown fles en de juiste speen erop. Hij krijgt maar 5 flessen van 150+5 schepjes, dus hij krijgt niet teveel ofzo. Niks lijkt te helpen Hij lijkt gelukkig wel goed te groeien (zijn lijntje boog de laatste keer op cb ietsje af, maar hij was bij de geboorte een flinke baby dus was dat niet zorgelijk. Hij zit mooi op de gemiddelde lijn.) Alleen dat hij zich verslikt in de voeding vind ik wel zielig en dat hij altijd natte kleertjes heeft van het spugen, ondanks dat ik blijf verschonen, is erg vervelend. Ik zou heel blij zijn met een goeie tip Alvast bedankt voor reacties!
Je kunt de leefregels voor reflux toepassen, als je dat nog niet doet. Ons spugertje heeft, behalve in bed, eigenlijk altijd een slabbetje om, die kun je makkelijker verwisselen dan de trui. Er zijn er eventueel ook met een plastic onderlaagje, dan gaat de spuug niet dóór de slab heen.
En om jezelf het gemakkelijker te maken met de was; Zet een emmer met water en biotex klaar. Gooi hier alle vieze kleertjes aan en spoel het zo savonds uit. Verder, helaas zullen ze hier over heen moeten groeien. Naast indikken is er niets wat het spugen kan voorkomen of doet laten stoppen.
Hier ook een enorme spugert. Heb al de osteopaat bezocht en dit hielp iets, bedje schuin gezet, rechtop gehouden na de voeding, flesje rechtop geven met kleinste speen, koemelkvrij gegeten en hypoallergene voeding gegeven. Niets lijkt echt te helpen en had gehoopt dat het inmiddels wel beter zou gaan. Als jij reflux of kma al hebt uit kunnen sluiten, dan zal het helaas vooral een wasprobleem zijn. Ze schijnen erg vanzelf overheen te groeien, maar vervelend is het wel 😔
150+5 is best veel in 1 keer voor een kind dat last heeft van reflux. Je kunt nog kijken of je de flessen kunt verkleinen en gewoon weer vaker op een dag gaat voeden. Dat kan het spugen iig voor een deel nog tegengaan. Als hij er geen last van heeft en speciale voeding en indikken niet werken, zit er verder weinig anders op dan wassen, wassen, wassen.
Bedankt voor de tips. Ik had al wel verwacht eigenlijk dat je er voor de rest niet veel tegen kan doen maar ik had nog een kleine hoop op DE ultieme tip Kleinere beetjes voeding meerdere keren per dag vind ik zelf niet zo geschikt. Ik ben bang dat als ik hem steeds kleine beetjes geef korter op elkaar hij zijn ritme helemaal kwijt raakt. Hij heeft nu een heerlijk ritme van slapen, flesje, even spelen en weer slapen enz. zou zonde zijn als dat helemaal door de war raakt door de voedingen. Ik mag niet klagen verder want hij is ondanks het spugen een erg lief kereltje. Of het echt reflux is weet ik daarom niet want ik merk niet dat hij last heeft van een zuur gevoel in zijn keeltje ofzo. Sinds gister ben ik begonnen met na de fles eerst sowieso een uurtje een slab om te laten bij hem zodat dat in ieder geval iets opvangt. Vandaag nog zei iemand dat hij zo zuur rook.. tja kan er niks aan doen.
Mijn ventje heeft ook reflux, en in het zkh houden ze ook flessen aan van 150+5 hoor. Juist voor de regelmaat. Niet alle kindjes hebben last van de reflux, maar 60% van de kindjes heeft het als ze geboren worden.zolang hij er geen last van heeft geen probleem. Als het pijn gaat doen zijn er medicijnen die goed werken! Mijn kinderarts zei dat áls je ze op hun zij legt, dat dan linkerzij het beste was voor hun maag. Zelf merk ik dat rechtop houden redelijk werkt.
Dochter 8 maand heeft er ook heel lang last van gehad, nu nog afentoe.. Zij heeft er zelf geen pijn of last van, ze speelt gewoon verder.. Ik heb altijd een hydrofiele doek bij de hand, na de voeding hou ik haar slabbetje even om maar dat doe ik intussen na een tijdje weeral uit. Al verschillende keer aan de arts gevraagd, er is niks aan te doen zolang ze er geen last van hebben, het groeit er vanzelf uit zodra de maagklep 'volgroeid' is. We houden haar ook lang recht na haar voeding, eerst probeerden we dat een uur maar nu gaat dat echt niet meer, ze heeft geen stilzittend gat Dus nu is 't meestal een halfuur en dan wilt ze rollen en rondkruipen.. Indikken werd bij mij altijd afgeraden..