Hallo iedereen, Ik vroeg me af wat jullie allemaal maken voor jullie babytjes. Mijn spookje is 8 maandjes en eet ong 200gr. Ik moet wel zeggen dat ik niet altijd vlees ofzo erin steek. Nu heb ik wortelpatatjes gemaakt voor ons allebei. Eergisterwel half eitje. En mirgen mss er wat hesp bij. Denkniet dat dat erg is?
Groentepap? Ik geef gewone groente... Op die leeftijd zoveel mogelijk met de pot mee eten, maar dan zonder zout. Ook nog geen ui/knoflook/kool etc. Vlees gaf ik pas rond de 10 maanden. Dus gewoon groente met aardappelen /rijst/pasta.
Op acht maanden zit de uitdaging misschien even meer in stukken introduceren dan in nieuwe combinaties? Verder volgde ik voor inspiratie gewoon de lijst van kind en gezin (gezien de benaming 'groentepap' neem ik aan dat je van Belgiƫ bent).
Gewoon wat jij ook eet. Zolang ze niet met de pot mee-eten kan je het in de blender gooien. Of allebei aanbieden. Beetje gepureerd en wat hapjes van jou.
Met 8 maanden kreeg hij hier gewoon wat wij ook aten. Bij groente en aardappel werd dit geprakt en soms wat losse stukjes zacht vlees erbij. Bij pasta's of andere gerecht met bv. rijst dan deed ik het nog even grof malen met de staafmixer. Heb af en toe ook wel ideetjes gehaald uit het boek opperdepop van de Albert Heijn, maar in de praktijk vond ik het makkelijker om gewoon het geen dat wij aten ook aan hem te geven. En vaak kookte ik ook wat extra's. Als we dan iets aten wat nog niet voor hem geschikt was kreeg hij dat nog een keer. Wij worden niet blij van 3x per week broccoli misschien, maar mijn zoontje kon het niet zoveel schelen.
Ooohh haha, sorry! Maar je hoeft het niet te pletten hoor. Gewoon stukken voedsel geven en je baby zelf zijn gang laten gaan
Ik eet eigenlijk vooral aardappeltjes en groentjes. Als ik vlees eet is het snitzel ofzo.vandaar dat ik enkel vooral groentjes aan haar geef. En ikben nu zwanger ik bak niet veel vlees want ik kan niet tegen de geur😂 behalve als het op een pizza ligt ofin een pitta oeps. Gelukkig eet ik graag gestoomde groentjes.
Inderdaad eten wat wij ook eten, en dan in stukken of sinds dat ze 11 maanden is, zelf geprakt eten van een lepel eten. Hier was bloemkool en zoete aardappel favoriet. Nu is het rode kool, appel en aardappel. Bietjes is ook lekker voor een baby. Vanaf 8 maanden ben ik langzaam ui en knoflook aan het introduceren. Dus een spaghettisaus is ook lekker op smaak nu. Ui, knoflook, bleekselderij, wortel, tomaten, evt gehakt toevoegen en italiaanse kruiden, En makkelijk om in de vriezer te hebben.