Ik heb eigenlijk nog nooit hoeven letten op m'n eisprong. 5 jaar lang koperspiraaltje gehad, dus nooit omkijken naar gehad Nu is dat spiraaltje er dus uit en wil ik het in de gaten gaan houden zodat ik het een beetje in de hand heb. Ik dacht afgelopen weekend m'n eisprong gehad te hebben (was ook maar een gok), omdat het zo'n 2 weken na mijn laatste menstruatie was. Ook omdat dit de dag waren waar ik het meeste zin heb in een potje rollebollen. Vandaag heb ik een trekkend gevoel, alsof m'n baarmoeder naar beneden getrokken word? Ik kan dan moeilijk recht zitten door de steekjes en hobbels nemen is ook gevoelig. Toen ik mijn spiraaltje nog had, had ik dit zelfde gevoel ook altijd alleen dan nog iets heftiger. Ik had niet het idee dat dit per se 14 dagen voor mijn menstruatie was. Dit kon namelijk ook een week ervoor zijn bijv. Moet zal ik dit trekkende gevoel dan maar als mijn eisprong beschouwen? Ik zou ongeveer 10 dagen vanaf nu m'n volgende menstruatie hebben.
Ik heb even op internet berekend wanneer mijn eisprong zou moeten zijn. Dit zou inderdaad afgelopen weekend zijn, dus van 29 a 30 januari tot 2 a 3 februari. Als ik de ovulatie symptomen erbij bekijk, klopt dit ook allemaal. Eerst 2 a 3 dagen natte boel down under en dan 2 dagen later die steken onder in m'n buik met temperatuur verhoging (als een soort opkomende koorts). Betekend dit dat de steken het einde is van de vruchtbare periode? Ik weet nu wel dat ik mijn eisprong luid en duidelijk voel!
Hmmm, moeilijk te zeggen. Je hebt net je spiraaltje laten verwijderen dus je lichaam kan sowieso raar doen nu. Aan de hand van steken is het moeilijk te schatten wanneer je eisprong is. Als je het echt heel nauwkeurig wil weten moet je temperaturen, dat is de meest precieze methode om te weten wanneer je eisprong geweest is. En dit vanaf het begin van je volgende cyclus.
Bedankt voor je recatie! Ik had een koperspiraaltje, dus geen hormonen. Dan heeft het toch geen/weinig effect op je lijf of cyclus? De symptomen die ik beschreef heb ik elke maand rond de zelfde periode, dus ook toen het spiraaltje er nog wel in zat. Alleen... toen lette ik er niet op omdat het nodig was. Dat trekkende gevoel heb ik ook elke maand, ene keer heftiger dan de andere keer. Ovulatietesten zouden ook duidelijkheid moeten geven toch? Ga ik dat vanaf m'n volgende periode proberen. Het is nu toch wel handig om dat eens bij te gaan houden