Wie ook naar de dokter deze maand?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maantje555, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

#1 Maantje555, 3 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2014
    Hoi meiden,

Maandag gaan wij voor de eerste keer langs de huisarts, omdat we een jaar bezig zijn met zwanger proberen te worden en nog geen succes hebben gehad. Ik vind het een hele stap om naar de dokter te gaan en mijn man ook.. Maar het kan er alleen maar beter door worden denk ik dan..
    Ik zoek eigenlijk beetje lotgenoten van mensen die ook de stap hebben gezet en deze maand naar de dokter gaan zodat we daar een beetje over kunnen praten..

Ik hoop dat er mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten.. (ofja eigenlijk niet want dan gaat het bij meer mensen zo lastig)

2. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    De dokter wil eindelijk eens verder gaan kijken wij zijn sinds december 2012 bezig. Er is afgelopen dinsdag bloed geprikt en over 21 dagen weer bloed prikken.

Langzaamaan zetten we een stapje verder

3. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Ik moet as. Dinsdag voor een vaginale echo.
    Dit is het eerste onderzoek dat ze gaan doen, dus erg spannend!

4. Maantje555

Hee Sannee006 wanneer ben jij voor het eerst naar de dokter geweest en hoe ging dat? Heb je geen goede cyclus?

5. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Kan me je gevoel helemaal voorstellen, wij zijn ook afgelopen mei naar de huisarts gegaan. Niet omdat we al een jaar bezig waren, maar omdat mijn cyclus opeens veel langer werd waarover ik me zorgen maakte. De huisarts gaf toen aan dat ik eerst 3 maanden moest temperaturen en daarna terug kon komen. Dat zat me toch niet helemaal lekker en een week later ben ik teruggegaan om te vragen of ik niet naar het ziekenhuis doorgestuurd kon worden voor verder onderzoek. Omdat hij merkte dat het me hoog zat is dit gelukt waar ik heel blij mee was. Spannend vond ik het natuurlijk ook, het is niet iets wat je gehoopt had maar aan de andere kant bied het wel vaak meer duidelijkheid. Wij moesten toen allebei een vragenlijst invullen en van te voren opsturen en bij het gesprek bespraken we dit verder. Tevens heeft de arts toen een inwendige echo gemaakt en alles zag er gelukkig goed uit en ze kon ook zien dat ik die maand een eisprong had gehad. Voor verder onderzoek moest ik wel alsnog bloed laten prikken op cd 3 en mijn vriend moest binnenkort een bakje inleveren. De arts zei nog 'over een week word je ongesteld of je bent zwanger'....

Maar goed, dat is nu allemaal niet meer nodig want heb afgelopen dinsdag ontdenkt dat ik zwanger ben, zo blij! :D Had het ook echt niet verwacht want had en heb totaal symptomen maar heb vier verschillende test gedaan en allemaal positief;)

Ik hoop voor jou dat er snel meer duidelijkheid is, want ondanks dat zulk soort gesprekken en onderzoeken nooit fijn zijn wil je toch verder en weten wat je te wachten staat. En wie weet is het toch opeens raak!

6. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Wij zitten in hetzelfde schuitje. Ik ben vorige maand bij de HA geweest omdat wij ook al sinds juli 2013 proberen en een zwangerschap uit blijft. Bij mijn man is zijn zaad 2x onderzocht, uitslag van beide onderzoeken goed. Zijn zaad valt binnen de normaalwaardes.
    Komende woensdag voor het eerst naar de gyn. Dat vind ik eerlijk gezegd nog spannender als naar de HA. Ergens hoop ik zo dat t niet meer nodig is en dat t spontaan lukt (nu 8dpo) maar heb er weinig vertrouwen in. Aan de hand kant hoop ik dat de gyn iets vind waardoor t niet lukt, dat dat gemakkelijk te verhelpen is en dat het dan wel lukt.
    Het afgelopen jaar is moeilijk geweest, veel teleurstellingen maar ik probeer het ook wat los te laten. Ik heb een kleine meid rondlopen van 2,5 jaar en zij verdiend alle aandacht en daar haal ik weer wat positiviteit uit. Het mooiste wat ik haar wil geven is een broertje of zusje.

@moi1985: gefeliciteerd!!

7. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Maantje ik ben begin april naar de huisarts geweest, aangezien ik destijds niet menstrueerde in de stopweek van de pil.
    In de afgelopen drie maanden heb ik maar een keer een paar dagen bloedverlies gehad.
    Twee weken terug heb ik opnieuw contact opgenomen met de huisarts in verband met 6 knalpositieve ovulatietesten achter elkaar.
    De huisarts wist niet eens wat dit waren en ik heb hem toen gevraagd mij door te verwijzen naar het ziekenhuis.
    De huisarts heeft nu eerst een vaginale echo afgesproken om e.e.a uit te sluiten. Dinsdag weten we dus meer!

8. Maantje555

Wat fijn om te horen dat er meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zit. Dit geeft toch weer wat rust.. Dat ik niet de enige waarbij het niet lukt.

@mamasmeisje: Klopt het dat de HA iets minder makkelijker is met het doorsturen naar een gyn als je al een kind hebt (dus zwanger worden kan?) Is dat bij ook het geval geweest?

@Sannee006 Wat erg dat je een HA hebt die nog niet eens weet wat een ovulatietest is..... Logisch dat je dan doorverwezen wilt worden. Ik heb specifiek om een vrouw gevraagd, hopelijk heeft zij iets meer verstand en begrip voor mijn situatie....
    Kan het niet zo zijn dat je zwanger bent of geweest? ivm die knalpositieve ovulatietesten.. Dat hoor je wel vaker toch, als deze positief blijven dat je dan zwanger kunt zijn, maar nu ik dit schrijf snap ik wel dat je hier waarschijnlijk al lang aan gedacht hebt :)

Weet iemand wat betreft temperaturen, of dat persé 3 maanden achter elkaar geweest moet zijn? Ik heb wel 3 maanden getemperatuurd maar daar zat meestal een maand of soms 2 tussen omdat ik dan door de teleurstelling het een maandje op zij wilde zetten en dat werkt niet echt als je elke morgen met zo'n thermometer in de weer moet....

9. Maantje555

@moi1985 van harte gefeliciteerd natuurlijk !!

10. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Ik heb inderdaad wel een zwangerschapstest gewaagd toen, maar die was helaas negatief.
    Momenteel veel misselijk en buikpijn.
    Dinsdag voor de echo toch nog een keer een zw test proberen. Wie weet dan toch..?

11. Maantje555

Zou wel geweldig zijn natuurlijk, wellicht maak je traag HCG aan? Ik hoop het voor je, dan kun je alles afzeggen! :)

12. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Ik hoop het ook Maantje, maar ga er vanuit dat dit niet het geval is. De teleurstelling kan dan alleen meevallen!

13. Maantje555

Ja dat is waar. Ik heb nu ook al een aantal maanden gehad dat ik toch best wel overtuigd was dat het gelukt was. Vooral afgelopen maand.. Maar helaas en de knal is dan inderdaad des te groter....

14. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Balen zeg dat het al zo lang duurt!
    Hoop dat de ha jullie wat meer duidelijkheid kan geven.

15. Maantje555

Ja.. Ik hoop het ook, dat er in ieder geval iets gaat gebeuren :)

16. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Hoe oud ben je Maantje? En waar kom je vandaan?

17. Maantje555

Ik ben 24,bijna 25 en kom uit Zuid Holland... Jij?

18. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    22 uit Brabant!

19. Laarimda

Laarimda Lid

2 apr 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige week naar de huisarts geweest omdat ik na een jaar nog niet zwanger ben... Dit viel me alles mee, ze heeft vragen gesteld en naar m'n buik gevoeld en geluisterd en uiteindelijk kreeg ik een doorverwijzing mee voor de gynaecoloog. Ik heb nu een afspraak staan voor 25juli, dus nog even wachten.....

20. Maantje555

Laarimda, wat fijn dat hij je meteen doorstuurt! Heb je ook temperatuur kaartjes moeten laten zien etc? Ik heb wel 3 maanden getemperatuurd maar niet aan een stuk omdat het me teveel moeite kost na een mislukte maand weer door te gaan met temperaturen.. Hoop niet dat dat betekent dat we dat nog 3 maanden moeten doen. 26 juli of opzich nog best snel. Hoorde laatst van iemand die 6 weken moest wachten.. Hoe oud ben je als ik vragen mag en heb je al kinderen??

Deel Deze Pagina